Постанова
від 18.04.2013 по справі 804/3962/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2013 р. Справа № 804/3962/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кучми К.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 ОСОБА_2 про стягнення штрафу,-

ВСТАНОВИВ :

У березні 2013 року позивач звернувся до адміністративного суду із вищезазначеним адміністративним позовом з позовом про стягнення з відповідача до державного бюджету штрафу у сумі 5 100грн., який був застосований за порушення останнім Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».

Позивач в судове засідання свого представника не направив, про день та час його проведення повідомлявся належним чином. До суду від позивача надійшло клопотання, в якому він просив суд розглядати справу без участі його представника.

В судовому засіданні представник відповідача пред'явлені позовні вимоги визнав частково та зазначив, що відповідачем на теперішній час виявлені порушення усунуті, постанову від 19.09.2012 року № 34/16/03/03-ЛБ про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг відповідач не оскаржував, просив суд зменшити розмір штрафу та не заперечував проти подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження.

Згідно ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, частина 6 статті 128 КАС України, надає суду можливості проводити подальший розгляд справи в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом встановлено, що Повне товариство «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 ОСОБА_2 набуло статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ та знаходиться на обліку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Актом про порушення законодавства про фінансові послуги від 29.08.2012 року №34/16/03-ЛБ встановлені порушення Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 ОСОБА_2, а саме:

-товариствомне надано звітні дані за четвертий квартал 2011 року, перший квартал та перше півріччя 2012 року;

-товариством не надано до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг копії оприлюдненої річної фінансової звітності за 2011 рік;

-відповідно до звітних даних за 2010 рік на кінець звітного періоду та на початок звітного періоду звітних даних за 9 місяців 2011 року значення неоплаченого капіталу становить 21 500 грн., проте відповідно до вимог законодавства неоплачений капітал має бути від'ємним числовим значенням.

-товариством не виконані вимоги розпорядження про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги від 13.10.2011 року №335/41/05/05-ЛБ, що є порушенням вимог пункту 2.2. глави 2 та пункту 6.12 глави 6 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послугУкраїни від 13.11.2003 року №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.2003 року №1115/8436 щодо виконання вимог Розпорядження.

На підставі акту №34/16/03-ЛБ було застосовано захід впливу на відповідача у вигляді штрафу в розмірі 5 100 грн. накладеного постановою від 19.09.2012 року№ 34/16/03/03-ЛБ про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 р. №1070, Національна комісія , що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах визначених законодавством.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» до фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг.

Статтею 39 Закону передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

В силу ст.40 Закону Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, та накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Нацкомфінпослуг обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до резолютивної частини постанови, відповідача було зобов'язано повідомити в термін до 19.10.2012 року про сплату штрафу та надати копії підтверджуючих документів.

30.08.2012 року відповідачу було надіслано листа (вих. №3301/16-8) з направленням акту про порушення, отриманий 15.09.2012 року.

20.09.2012 відповідачу було надіслано листа (вих. №3777/16-8) з направленням постанови про порушення, отриманий 02.10.2012 року.

Так судом встановлено, що на момент пред'явлення вищезазначеного позову, документів, які б підтверджували виконання постанов про накладення штрафу, до позивача не надходило, тобто заборгованість у розмірі 5 100 грн. є несплаченою. Відповідачем, дії позивача щодо застосування до нього заходів впливу у вигляді постанов про штраф до суду не оскаржувалися.

В силу ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.162 КАС України, суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.

Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд вважає правомірним стягнення з відповідача в рахунок погашення штрафу 5 100 грн., заперечення представника відповідача необґрунтованими.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 94, 122, 128, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1 ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ 30670112) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 5 100 грн. /п'ять тисяч сто гривень/.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Суддя Кучма К.С.

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2013
Оприлюднено13.05.2013
Номер документу30942769
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3962/13-а

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 20.03.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні