Ухвала
від 24.04.2013 по справі 5006/38/45б/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

по справі про банкрутство

24.04.2013р. Справа № 5006/38/45б/2012

за заявою кредитора (заявника) Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОЦЕМЕНТ», м. Донецьк

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС-КОМ», м. Донецьк

про визнання банкрутом

Суддя М.О. Лейба

Представники:

від кредитора (ліквідатора): Голобородько С.О. - за довіреністю

від боржника: не з'явився

Господарським судом Донецької області ухвалою від 26.12.2012р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОЦЕМЕНТ», м. Донецьк на підставі ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 30.06.1999р. №784-XIV (із змінами та доповненнями) порушена справа про банкрутство відсутнього боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС-КОМ», м. Донецьк; введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою суду від 03.01.2013р. боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 3 місяці до 03.04.2013р. та ліквідатором призначений ініціюючий кредитор - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОЦЕМЕНТ», м. Донецьк.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатор надав до суду для затвердження звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс банкрута.

Ухвалою суду від 15.04.2013р. судове засідання з розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута призначено до розгляду на 24.04.2013р.; ліквідатора зобов'язано надати докази публікації оголошення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості з державного реєстру застав нерухомого майна щодо наявності/відсутності записів про обтяження активів банкрута; довідку банку ПАТ «АКБ «КАПІТАЛ» про рух та залишок грошових коштів на рахунку боржника №2600726030001 за період з 26.12.12 по теперішній час згідно відомостей, зазначених у заяві про порушення справи про банкрутство; Державну податкову інспекцію у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби зобов'язано надати відомості щодо результатів проведення документальної перевірки підприємства банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС-КОМ», м. Донецьк.

В доповнення до поданого звіту, 24.04.2013р. від ліквідатора на виконання вимог суду надійшов супровідний лист «про долучення до матеріалів справи витребуваних документів».

Надані додаткові документи долучені до матеріалів справи.

Відповідно до ч.1 п.11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011р., положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.

Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури».

Приймаючи рішення щодо затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, застосуванню підлягають норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 30.06.1999р., оскільки ліквідаційну процедуру відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС-КОМ», м. Донецьк відкрито 03.01.2013р., тобто до набрання чинності новою редакцією Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Господарський суд, розглянувши в судовому засіданні 24.04.2013р. дані звіту та ліквідаційного балансу, а також додані до них документи, заслухавши пояснення та доводи представника ліквідатора, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази, встановив:

На виконання вимог ст.25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в ході ліквідаційної процедури ліквідатором проведені заходи, направлені на виявлення майна банкрута та можливих кредиторів.

Ліквідатором письмово повідомлені про визнання боржника банкрутом всі можливі кредитори, а саме: Державна податкова інспекція у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової інспекції, Куйбишевська районна м. Донецька виконавча дирекція Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності, Донецький міський центр зайнятості, Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Куйбишевському районі м. Донецька, Управління Пенсійного фонду України у Куйбишевському районі м. Донецька, Донецьке обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів.

На адресу ліквідатора надійшли відповіді:

- лист Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 06.03.2013р. №5589/10/19-113 про відсутність заборгованості перед бюджетом;

- лист Управління Пенсійного фонду України в Куйбишевському районі м. Донецька від 28.02.2013р. №3696/08 про відсутність заборгованості перед управлінням;

- лист Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Куйбишевському районі м. Донецька від 07.03.2013р. №553/05, яким повідомлено про відсутність заборгованості зі сплати страхових внесків;

- лист Куйбишевської районної м. Донецька виконавчої дирекції Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності від 26.02.2013р. №01-207 про відсутність заборгованості перед Фондом;

- лист Донецького міського центру зайнятості від 25.02.2013р. №02/536, яким повідомлено, що з 01.01.2011р. набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття юридичними та фізичними особами не здійснюється;

- лист Донецького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів від 11.03.2013р. №06-7/485, в якому зазначено, що ТОВ «СЕРВІС-КОМ» серед боржників відділення Фонду не обліковується.

Згідно отриманих відповідей вимог від інших кредиторів не надходило.

У відповідності з вимогами ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатором був складений реєстр вимог кредиторів, який доданий до звіту ліквідатора та складається з вимог єдиного ініціюючого кредитора.

Також, ліквідатором направлені запити до управління Держкомагенства у м. Донецьку Донецької області, державної інспекції сільського господарства в Донецькій області, ВОРЕР УДАІ ГУМВС України в Донецькій області, відділу державної виконавчої служби Куйбишевського районного управління юстиції м. Донецька.

На запити ліквідатора повідомлено наступне:

За даними ВОРЕР УДАІ ГУМВС України в Донецькій області №9/1204 від 15.02.2013р. за підприємством боржника транспортні засоби не зареєстровані.

Згідно облікових даних управління Держземагенства у м. Донецьку Донецької області (лист від 19.02.2013р. №01-32-915/935) земельні ділянки ТОВ «СЕРВІС-КОМ» у власність, оренду або користування, не надавались, правовстановлюючи документи у встановленому законодавством порядку не зареєстровано.

Згідно електронної бази даних державної інспекції сільського господарства в Донецькій області за підприємством боржника сільськогосподарська техніка не реєструвалась, що підтверджується листом від 15.03.2013р. №05/1244.

Згідно отриманих даних відділу державної виконавчої служби Куйбишевського районного управління юстиції м. Донецька виконавчі документи стосовно ТОВ «СЕРВІС-КОМ», м. Донецьк відсутні.

Відповідно до абз.2 п.2 ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» майно банкрута, що є предметом застави, включається до складу ліквідаційної маси.

З метою виявлення можливої застави майна банкрута ліквідатором було отримано витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №40260749 станом на 29.03.2013р. та інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №2808745 станом на 23.04.2013р., відповідно до яких інформація щодо майна банкрута відсутня.

В результаті проведеної роботи встановлено:

Інвентаризаційні данні щодо виявлення майнових активів (основних засобів та матеріальних цінностей) підприємства боржника відсутні, оскільки, як встановлено постановою господарського суду Донецької від 03.01.2013р. про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури керівні органи боржника за місцезнаходженням відсутні.

Разом з тим, в матеріалах справи містяться докази звернення ліквідатора до засновника боржника про передачу печатки, штампів та фінансової документації з метою встановлення наявності або відсутності майнових активів Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС-КОМ» для подальшого задоволення кредиторських вимог в процесі ліквідації.

Будь-яка бухгалтерська та інша документація щодо фінансово-господарської діяльності боржника, печаті та штампи підприємства боржника ліквідатору передані не були. За результатами виходу за юридичною адресою боржника ліквідатором встановлено факт відсутності керівних органів боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС-КОМ», м. Донецьк за вказаною адресою, що підтверджується актом обстеження місцезнаходження боржника від 05.03.2013р.

Надані ліквідатором звіт та ліквідаційний баланс банкрута свідчать про відсутність у банкрута будь-яких майнових активів (основних і оборотних засобів), необхідних для ведення виробничої діяльності та своєчасного погашення грошових зобов'язань та можливості оздоровлення платоспроможності боржника, що підтверджується запитами ліквідатора банкрута та відповідями на них відповідних державних органів, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна. Майна, що є предметом застави у банкрута не має. Частки, яка б належала банкруту в спільному майні інших осіб не виявлено. Відкриті розрахункові рахунки банкрута в банківських установах відсутні.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором складено ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю в сумі 20200,00грн.

В зв'язку з відсутністю майнових активів боржника, вимоги кредитора залишилися незадоволеними та відповідно до приписів п.6 ст.31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вважаються погашеними.

Щодо наявного в матеріалах справи клопотання Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби про зупинення провадження по справі, господарський суд зазначає наступне:

Відповідно до частини 2 ст.4 -1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

За змістом вказаних нормативних актів господарський суд приймає судові рішення (ухвали, постанови) у межах провадження у справі про банкрутство у випадках та порядку прямо передбачених Законом.

Системний аналіз норм діючого законодавства свідчить, що приписами ст.79 Господарського процесуального кодексу України, які містять вичерпний перелік підстав для зупинення провадження по справі та Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992р. №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.1999р. №784-XIV) не передбачено винесення в межах провадження у справі про банкрутство судових рішень про зупинення провадження у справі про банкрутство.

Разом з тим, норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство не може бути визнано господарським судом банкрутом чи ліквідоване за рішенням суду, у зв'язку з необхідністю проведення позапланової документальної перевірки підприємства банкрута податковим органом.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеній у постанові від 29.03.2012р. по справі №45/30б.

Матеріали справи №5006/38/45б/2012 також містять дані про те, що Державна податкова інспекція була обізнана про здійснення провадження у справі про банкрутство ТОВ «СЕРВІС-КОМ» починаючи з дня порушення провадження у даній справі. Ухвала про порушення провадження у даній справі була надіслана на адресу Інспекції, про що свідчить штамп канцелярії господарського суду Донецької області на зворотньому боці ухвали.

Крім того, як встановлено судом, протягом здійснення ліквідаційної процедури Державна податкова інспекція у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби не надала доказів проведення позапланової перевірки підприємства боржника та як наслідок доказів, які свідчили б про встановлення місцезнаходження керівника боржника, документів підприємства та можливість в зв'язку з цим проведення позапланової документальної перевірки підприємства боржника.

Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Ст.78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється органами державної податкової служби, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

У свою чергу контролюючі органи, у тому числі орган державної податкової служби, в силу своїх повноважень мають документи фінансової звітності боржника, у тому числі відомості щодо наявності або відсутності у нього майна.

Враховуючи положення Податкового кодексу України, зокрема ст.ст.78 та 82, щодо призначення та строків проведення перевірки, ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, користуючись наданим їй правом, та на виконання визначених Законом України «Про державну податкову службу в України» завдань, як після отримання ухвали господарського суду про порушення справи про банкрутство, так і після отримання повідомлення ліквідатора беззаперечно мала можливість провести передбачену Податковим кодексом України перевірку.

Аналогічна правова позиція висловлена Вищим господарським судом України у постанові від 04.10.2012р. у справі №5006/42/26б/2012, від 30.10.2012р. у справі №5006/5/5б/2012.

За таких обставин, суд не вбачає встановлених законодавством підстав для зупинення провадження по справі або відмови у затверджені звіту та ліквідаційного балансу, оскільки ліквідатором здійснені усі необхідні заходи у ході ліквідаційної процедури, передбачені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», щодо повідомлення можливих кредиторів та виявлення майнових активів боржника.

За приписами статті 32 вказаного закону звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, за результатами розгляду в судовому засіданні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу суд дійшов висновку, що ліквідатором, відповідно до ст.ст. 22-34 Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», виконані усі необхідні дії по ліквідації банкрута: вжито всіх заходів на пошук, виявлення, повернення майна боржника, здійснено запити щодо виявлення майнових активів до спеціалізованих державних установ, які здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна.

Згідно з п.1 ст.32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

До вказаного звіту ліквідатором були додані відповіді на подані ним повідомлення і запити щодо виявлення майна банкрута, що свідчить про належне виконання ним своїх обов'язків як особи, що здійснює ліквідаційну процедуру.

У разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст.32 вищевказаного закону, господарський суд на підставі ст.40 Закону припиняє провадження у справі про банкрутство боржника.

Оскільки ліквідатором були проведені всі необхідні дії по ліквідації банкрута, заперечень проти затвердження звіту та ліквідаційного балансу до суду подано не було, господарський суд визнає їх такими, що підлягають затвердженню, а підприємство-банкрут -ліквідації, оскільки в силу п.2 ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.

Відповідно до ч.5 ст.39 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» рішення суду про ліквідацію юридичної особи - банкрута направляється державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Керуючись п.1-1 прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 22.12.2011 №4212-VI, п.1 ст.5, ст.32, п.6 ст.40, ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992 №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.1999 №784-XIV), ст.ст.4 -1 , 34, 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В :

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС-КОМ» (код ЄДРПОУ 37603254), що зареєстровано за адресою: 83049, Донецька область, м. Донецьк, Куйбишевський район, вул. Лебединського, буд. 7Б).

Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС-КОМ», м. Донецьк (код ЄДРПОУ 37603254).

Провадження по справі №5006/38/45б/2012 припинити.

Копію ухвали направити органу, який здійснив державну реєстрацію банкрута, органу державної статистики для виключення підприємства - банкрута з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, власнику, органу державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута, державному реєстратору та органу ДВС.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення24.04.2013
Оприлюднено29.04.2013
Номер документу30943464
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5006/38/45б/2012

Ухвала від 06.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 24.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 15.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Постанова від 03.01.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 26.12.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні