Постанова
від 26.04.2013 по справі 804/4984/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2013 р. Справа № 804/4984/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турової О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Фінансовий центр "Джі.Сі." про стягнення заборгованості у сумі 3400,00 грн., -

ВСТАНОВИВ :

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки "Фінансовий центр "Джі.Сі." про стягнення штрафних санкцій у сумі 3400,00 грн., накладених на підставі постанов про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 21.09.2012 р. №23/15/3 та №24/15/3 за порушення ст.14 Закону країни "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року № 2664-ІІІ(далі - Закон № 2664), абз.2 ч.1 ст.22 Закону України про кредитні спілки" від 20.12.2001 року № 2908-ІІІ, пп.2.2.2 п.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 року № 177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 року за №69/8668, а саме за неподання звітних даних за І квартал 2012 року та ІІ квартал 2012 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилався на те, що Кредитною спілкою "Фінансовий центр "Джі.Сі." порушені вимоги Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 року № 2664-ІІІ. За наслідками даного порушення були складені акти від 28.08.2012 року №35/15/3 та №36/15/3 про порушення законодавства про фінансові послуги. Постановами про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №23/15/3 року та №24/15/3 від 21.09.2012 р. до відповідача були застосовані штрафні санкції у загальному розмірі 3400,00 грн. Однак, Кредитна спілка "Фінансовий центр "Джі.Сі." заборгованість у встановлені законом строки не сплатила, постанови про накладення штрафних санкцій не оскаржувала, у зв'язку із чим позивач був вимушений звернутися до суду з даним позовом.

Позивач про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, проте у судове засідання його представник не з'явився, але надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження, в якому також зазначив, що заборгованість відповідачем не погашена та просив вважати вірним код ЄДРПОУ Кредитної спілки "Фінансовий центр "Джі.Сі." "35864214".

Відповідач також був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, проте його представник у судове засідання не з'явився, про причину неявки суд не повідомив, заперечення на позовну заяву та заяву про відкладення розгляду справи не надав.

Зважаючи на приписи ч.4 ст.122, ч.4 та ч.6 ст. 128 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами, оскільки не вбачає потреби заслуховувати свідків та експертів.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 28 серпня 2012 року працівниками Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг було проведено перевірку додержання вимог законодавства про фінансові послуги, під час якої було виявлено порушення Кредитною спілкою "Фінансовий центр "Джі.Сі." (код ЄДРПОУ 35864214) ст.14 Закону країни "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року № 2664-ІІІ(далі - Закон № 2664), абз.2 ч.1 ст.22 Закону України про кредитні спілки" від 20.12.2001 року № 2908-ІІІ, пп.2.2.2 п.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 року № 177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 року за №69/8668, а саме неподання звітних даних за І квартал 2012 року та ІІ квартал 2012 року.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону № 2664 державне регулювання ринків фінансових послуг - це здійснення державою комплексу заходів щодо регулювання та нагляду за ринками фінансових послуг з метою захисту інтересів споживачів фінансових послуг та запобігання кризовим явищам.

Згідно ч. 1 ст. 21 Закону № 2664 державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Приписами ст.20 Закону № 2664 встановлено, що державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється шляхом, зокрема, застосування уповноваженими державними органами заходів впливу.

У відповідності п. 4.5 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003 року № 125 у разі виявлення порушень законодавства про фінансові послуги посадові особи Держфінпослуг зобов'язані скласти акт про порушення або акт перевірки з викладенням у ньому змісту виявлених порушень.

У зв'язку із тим, що відповідачем не були подані звітні дані за І квартал 2012 року та ІІ квартал 2012 року, 28.08.2012 року фахівцями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, були складені акти №35/15/3 та № 36/15/3 про порушення законодавства про фінансові послуги.

Згідно ст. 14 Закону № 2664 фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Абзацом 2 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про кредитні спілки» від 20.12.2001 року № 2908-ІІІ (далі - Закон № 2908) передбачено, що кредитна спілка подає уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені уповноваженим органом, а також надає на запити уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.

Відповідно пп. 2.2.2 п. 2.2 р. 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 року № 177, встановлено, що звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом.

У випадку порушення вимог та на підставі п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу, як накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Так, п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону № 2664 Уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 1 ст. 42 Закону № 2664 встановлено, що штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Частиною 6 ст. 42 Закону № 2662 встановлено, що посадові особи Уповноваженого органу, визначені у частині першій цієї статті, приймають рішення про накладення штрафу протягом 30 днів після надходження документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається учаснику ринків фінансових послуг.

З урахуванням означеного та на підставі складених актів від 28.08.2012 року №35/15/3 та №36/15/3 директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 21.09.2012 року були прийняті постанови №24/15/3 та №23/15/3 про застосування до відповідача штрафних санкцій на загальну суму 3400,00 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг із зазначенням строку перерахування штрафу до Державного бюджету України встановлений до 22.10.2012 року.

Означені постанови були отримані представником відповідача - Анохіним 17.10.2012 року, що підтверджується його підписом у повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.18).

Доказів оскарження Кредитною спілкою "Фінансовий центр "Джі.Сі." постанов про застосування до відповідача штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 21.09.2012 року у встановленому законом порядку надані не були.

Зокрема відповідачем не було повідомлено позивача про виконання або про відмову від добровільного виконання постанов №24/15/3 та №23/15/3 у термін до 05.11.2012р., як це передбачено у п.3 резолютивної частини вказаних постанов.

Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону № 2664 штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Представником позивача до суду була надана довідка від 26.04.2013 року, з якої вбачається, що відповідач заборгованість не сплатив та на момент розгляду справи сума штрафних санкцій складає 3400,00 грн.

З огляду на вищенаведене, суд приходить до висновку, що позивачем - суб'єктом владних повноважень була доведена правомірність та обґрунтованість підстав стягнення з відповідача суми штрафних санкцій, натомість відповідачем не було надано суду жодного доказу щодо спростування позиції позивача, викладеної в заявленому адміністративному позові, та доказів добровільної сплати означеної суми боргу на момент розгляду справи.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 122, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Фінансовий центр "Джі.Сі." про стягнення заборгованості у сумі 3400,00 грн. - задовольнити.

Стягнути з Кредитної спілки "Фінансовий центр "Джі.Сі." (вул. Батумська, 9/112, м. Дніпропетровськ, 49000, код ЄДРПОУ 35864214) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106), штраф у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень нуль копійок).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя (підпис) О.М. Турова

Дата ухвалення рішення26.04.2013
Оприлюднено13.05.2013
Номер документу30944978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4984/13-а

Постанова від 26.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні