Постанова
від 24.04.2013 по справі 809/1077/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" квітня 2013 р. Справа № 809/1077/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мигалюка Ю.В.

секретаря Третяк В.Р.,

за участю сторін:

представника позивача: Данюк І.В.,

представника відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Івано-Франківську в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат» до Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови про арешт коштів, -

ВСТАНОВИВ:

02.04.2013 року Державне підприємство «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат» звернулося в суд з адміністративним позовом до Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови про арешт коштів від 18.03.2013 року та зобов'язання зняти арешт з розрахункового рахунку, призначеного для надходження допомоги по тимчасовій непрацездатності.

24.04.2013 року представник позивача на адресу суду подала заяву про уточнення позовних вимог, якою просила скасувати оскаржувану постанову в частині накладення арешту на кошти Сколівського військового лісгоспу Державного підприємства «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат» та зняти арешт з розрахункового рахунку №2604520862.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та пояснила, що при виконанні зведеного виконавчого провадження, державним виконавцем протиправно арештовано кошти на спецрахунку, який призначений для виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності працівникам. Арештувавши такий рахунок державний виконавець порушив право на отримання допомоги, гарантованого громадянам Конституцією України. Просила позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. На адресу суду подав відзив на позов, в якому зазначив, що дії відповідача повністю відповідають вимогам чинного законодавства, вимоги позивача є неогрунтованими та не підлягають задоволенню. Розгляд справи просив проводити без його участі. У задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, взявши до уваги відзив представника відповідача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що 18.03.2013 року старшим державним виконавцем ВПВР Управління ДВС Головного управління юстиції в Івано-Франківській області винесено постанову про арешт, якою накладено арешт в тому числі і на кошти боржника - Сколівського війсьвого лісгоспу ДП «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат» в межах суми стягнення - 6 753 272 грн. на всіх рахунках у банківських установах, відомих державному виконавцю, яку направлено у банківські установи для виконання, а копію - для відома боржнику (а.с.71).

Підставою для винесення оскаржуваної постанови стала наявність на виконанні зведеного виконавчого провадження з виконання виконавчих документів про стягнення заборгованості в примусовому порядку (а.с.67-71).

Судом встановлено, що оскаржуваною постановою накладено арешт і на розрахунковий рахунок №2604520862 МФО 380805 у ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» (м. Київ, вул. Ліскова,9).

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до вимог ч. 1 ст. 7 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець зобов'язаний використовувати надані йому права у точній відповідності із законом і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів громадян і юридичних осіб.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» державною виконавчою службою підлягають виконанню виконавчі документи, зокрема, виконавчі документи Управління Пенсійного фонду України.

Відповідно до вимог ст. 25 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення такого документа до виконання, він відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, і пред'явлений до виконання до відповідного органу державної виконавчої служби.

Статтею 52 Закону передбачено порядок звернення стягнення на кошти та інше майно боржника, згідно якої звернення стягнення на майно боржника полягає в його арешті, вилученні та примусовій реалізації. Стягнення за виконавчими документами звертається в першу чергу на кошти боржника у гривнях та іноземній валюті, інші цінності, у тому числі кошти на рахунках і вкладах боржника у банках та інших фінансових установах, на рахунки в цінних паперах у депозитаріях цінних паперів. Готівкові кошти, виявлені у боржника, вилучаються. На кошти та інші цінності боржника, що знаходяться на рахунках, вкладах та на зберіганні у банках чи інших фінансових установах, накладається арешт. Арешт поширюється також на кошти на рахунках, які будуть відкриті після винесення постанови про накладення арешту.

Згідно ст.57 Закону арешт майна боржника застосовується для забезпечення реального виконання рішення. Арешт на майно боржника може накладатися державним виконавцем шляхом: винесення постанови про арешт коштів та інших цінностей боржника, що знаходяться на рахунках і вкладах чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах; винесення постанови про арешт коштів, що перебувають у касі боржника або надходять до неї;

Статтею 65 Закону передбачено, що державний виконавець звертає стягнення на кошти боржника - юридичної особи, що перебувають у банках або інших фінансових установах, у порядку, встановленому цим Законом. Інформацію про наявні у боржника рахунки і вклади державний виконавець отримує в податкових органах, інших органах державної влади, підприємствах, установах та організаціях, які зобов'язані надати йому інформацію у триденний строк, а також за повідомленнями стягувача.

В той же час, статтею 46 Конституції України громадянам забезпечено право на соціальний захист, що включає і право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності з незалежних від них обставин, та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується громадянину загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків роботодавцем, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».

Відповідно до ст. 4 цього Закону - право громадян на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи.

Ч.2 ст. 19 Закону передбачено, що кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, не включаються до Державного бюджету України, не підлягають вилученню та використовуються тільки за цільовим призначенням. Кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності спрямовуються на виплату застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Ст.21 Закону «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» передбачено, що фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється районними, міжрайонними, міськими виконавчими дирекціями відділень Фонду в порядку, встановленому правлінням Фонду. Для цього страхувальник-роботодавець відкриває окремий поточний рахунок для зарахування страхових коштів у банках у порядку, встановленому Національним банком України. Кошти Фонду, що надходять на зазначений рахунок, обліковуються на окремому субрахунку. Страхові кошти, зараховані на окремий поточний рахунок у банку або на окремий рахунок в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, можуть бути використані страхувальником виключно на надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам. Страхові кошти, зараховані на окремий рахунок, не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до Закону.

Як вбачається з матеріалів справи, довідкою Львівської обласної дирекції АТ «Райфайзен Банк Аваль» Сколівське відділення №р6-В21/54-8 від 14.03.2013 року підтверджено що відкритий рахунок № 2604520862 належить Сколівському військовому лісгоспу та відкритий із спецпризначенням: для надходження допомоги по тимчасовій непрацездатності працівників (а.с.76).

Довідкою Сколівського військового лісгоспу №151 від 11.03.2013 року підтверджено, що з серпня 2012 року працівникам не здійснюється оплата листків непрацездатності у зв'язку з накладенням арешту на розрахункові рахунки, в тому числі і на спецрахунок №2604520862. Загальна заборгованість становить 50 352,05 грн.

Таким чином, порушене право громадян на соціальний захист, гарантоване державою.

Відповідно до ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтереї ізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державі влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними влади равлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливо упередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч.3 цієї ж статті КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів влади вноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, едбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо, неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім форма скримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками : в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на учаї роцесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, враховуючи встановлені в судовому засіданні фактичні обставини даної адміністративної справи та викладені вище норми Конституції України та законів України, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позову щодо зняття арешту з розрахункового рахунку позивача, через який здійснюється фінансування на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про необхідність визнання протиправною та скасування оскаржуваної постанови від 18.03.2013 року про арешт коштів у зведеному виконавчому провадженні в частині накладення арешту на кошти Сколівського військового лісгоспу Державного підприємства «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат», які знаходяться на розрахунковому рахунку №2604520862, МФО 380805, ЄДРПОУ 24981630 у ПАТ «Райффайзен Банк Аваль», призначеного для надходження допомоги по тимчасовій непрацездатності працівників.

За таких обставин позов підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, ст. 167, ст.181 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Скасувати постанову відділу примусового виконання рішень ВДВС Головного управління юстиції в Івано-Франківській області від 18.03.2013 року в частині накладення арешту на кошти Сколівського військового лісгоспу Державного підприємства «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат» з розрахункового рахунку №2604520862, МФО 380805, ЄДРПОУ 24981630 у ПАТ «Райффайзен Банк Аваль», призначеного для надходження допомоги по тимчасовій непрацездатності працівників.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 КАС України.

Постанова складена в повному обсязі 29.04.2013 року.

Суддя Мигалюк Ю.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2013
Оприлюднено07.05.2013
Номер документу30975727
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1077/13-а

Постанова від 24.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Мигалюк Ю.В.

Постанова від 24.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Мигалюк Ю.В.

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Мигалюк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні