Постанова
від 23.04.2013 по справі 750/752/13- а
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа № 750/752/13- а

Провадження № 2-а/750/162/13

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23.04.2013 року м. Чернігів Деснянський районний суд міста Чернігова у складі:

головуючого - судді Карапута Л.В.,

при секретарі - Руденок В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 до ОСОБА_7 міської ради про визнання недійсним рішення та зобов»язання утриматись від вчинення певних дій,

третя особа - Комунальне підприємство «Дільниця з контролю за благоустроєм міста» ОСОБА_7 міської ради,

в с т а н о в и в:

24 січня 2013 року позивачі звернулися до суду з позовом про визнання недійсним пункт 22 рішення ОСОБА_7 міської ради двадцять другої сесії шостого скликання від 26.06.2012 року, яким Комунальному підприємству «Дільниця з контролю за благоустроєм» ОСОБА_7 міської ради затверджено проект відведення та надано земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:02:016:04) в постійне користування площею 0,0522 га по вул. Шевченко, 160-б, біля раніше відведеної земельної ділянки приватному підприємству «Кристал», для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів та зобов»язати ОСОБА_7 міську раду утриматись від внесення в порядок денний пленарних засідань ОСОБА_7 міської ради шостого скликання проектів рішень щодо продажу, передачі в оренду, надання у постійне користування суб»єктам господарювання земельних ділянок з кадастровим номером 7410100000:02:016:04 та №7410100000:02:016:0085, розташованих в місті Чернігові за адресою вул. Шевченко, 160-б для будівництва автозаправної станції.

У судовому засіданні позивачі ОСОБА_4, ОСОБА_6 позов підтримали та просили задовольнити.

Позивач ОСОБА_2 та її представник наполягали на задоволенні позову.

Позивач ОСОБА_3 подав до суду заяву про розгляд справи без його участі, просив позов задовольнити.

Прокурор, що діє в інтересах позивачів ОСОБА_5, ОСОБА_1 просив позов задовольнити.

Представник третьої особи Комунального підприємства «Дільниця з контролю за благоустроєм міста» ОСОБА_7 міської ради проти задоволення позову не заперечувала.

Представник відповідача ОСОБА_7 міської ради в судове засідання не з»явився, хоча про час та місце розгляду справи сповіщався належним чином, про причини неявки суду не повідомив.

Заслухавши пояснення та дослідивши матеріали справи суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов»язані діяти лише на підставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 22 рішення двадцять другої сесії шостого скликання ОСОБА_7 міської ради «Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова» від 26 червня 2012 року Комунальному підприємству «Дільниця з контролю за благоустроєм міста ОСОБА_7 міської ради затверджено проект відведення та надано земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:02:016:0490) в постійне користування площею 0,0522 га по вул. Шевченка, 160-б, біля раніше відведеної земельної ділянки приватному підприємству «Кристал», для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів. (Землі житлової та громадської забудови).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом позивачі ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_8, ОСОБА_4 є користувачами земельної ділянки по вул. Шевченка, 164.

Згідно технічного паспорту на житловий будинок № 164, земельна ділянка, яка перебуває у користуванні вищевказаних осіб складає 1764 кв.м. та межує з земельними ділянками вул. Шевченка, 162, вул. Шевченка, 166 (вул. Механізаторів, 13) та вул. Шевченка (ділянка, виділена під будівництво АЗС). На вказаній землі знаходиться житловий будинок та інші будівлі, які перебувають у користуванні ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_8 та ОСОБА_4

Позивач ОСОБА_6 є власником земельної ділянки по вул. Механізаторів, 13 площею 0,0703 га, що підтверджується Державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯГ №883050 від 21.11.2007 року. З вказаного державного акту вбачається, що земельна ділянка межує з земельними ділянками по вул. Шевченка, 164, вул. Механізаторів, 13 (користувачем якої є ОСОБА_5В.), вул. Шевченка (ділянка, виділена під будівництво АЗС) та проїздом.

Позивач ОСОБА_5 згідно технічного паспорту на житловий будинок № 13, є користувачем земельної ділянки по вул. Механізаторів, яка межує з земельними ділянками по вул. Механізаторів, 13 (власником якої є ОСОБА_6А.), вул. Механізаторів та вул. Шевченка (ділянка, виділена під будівництво АЗС).

Таким чином, позивачі ОСОБА_9, ОСОБА_2 JI.O., ОСОБА_8, ОСОБА_10, ОСОБА_5 та ОСОБА_4 є суміжними землекористувачами земельної ділянки по вул. Шевченка, 160-б, яка виділена в постійне користування КП «Дільниця з контролю за благоустроєм міста» ОСОБА_7 міської ради.

Відповідно до Правил забудови та використання території м. Чернігова, затверджених рішенням ОСОБА_7 міської ради від 31.05.2007 року, земельна ділянка по вул. Шевченка, 160-6 знаходиться в зоні ГД-2 «Другорядна громадсько-ділова зона» переважні та дозволені види забудови якої не передбачають будівництво автозаправних станцій. Допустимі види забудови передбачають будівництво автозаправочних станцій у вказаній зоні за умови отримання спеціального дозволу, якому передує організація громадського обговорення (п.5.3.1 Правил забудови та використання території м. Чернігова).

Згідно «Тимчасового порядку використання території м. Чернігова», затвердженого рішенням ОСОБА_7 міської ради 28 грудня 2011 року (16 сесія 6 скликання) в Додатку 1 «План зонування територій міста» вбачається, що земельна ділянка, котра була надана в постійне користування КП «Дільниця з контролю за благоустроєм» ОСОБА_7 міської ради для будівництва АЗК, як і земельні ділянки, на котрих розміщені будинки позивачів знаходиться в зоні Ж-1 «Житлова зона індивідуальної садибної та блокованої забудови».

Оскаржуваним рішенням КП «Дільниця з контролю за благоустроєм» ОСОБА_7 міської ради отримала від ОСОБА_7 міської ради у постійне користування земельну ділянку, що межувала зі спірною земельною ділянкою, яка перебувала по договору оренди в ПП «Кристал».

Як пояснила в судовому засіданні представник третьої особи Комунального підприємства державний акт на право постійного користування даної земельної ділянки не оформлений.

Відповідно до п. 1.3 Статуту Комунального підприємства «Дільниця з контролю за благоустроєм» ОСОБА_7 міської ради, нова редакція котрого була затверджена Рішенням виконавчого комітету ОСОБА_7 міської ради 22.02.2011р. №42 власником даного комунального підприємства є територіальна громада м. Чернігова в особі ОСОБА_7 міської ради.

Земельна ділянка, що передана в постійне користування оскаржуваним рішенням є, згідно з ч.1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування» також власністю територіальної громади. Відповідно до п.4.1 Статуту КП майно підприємства є власністю територіальної громади міста Чернігова і закріплене за підприємством на правах повного господарського відання.

Статут підприємства - є локальним актом господарського законодавства і нормативно визначає цілі і предмет діяльності підприємства, визначає межі спеціальної правоздатності підприємства як юридичної особи відхилятися від яких без зміни статуту підприємству заборонено.

Згідно з п.2.1 Статуту підприємство створено з метою:

ведення господарської діяльності і надання послуг юридичним, фізичним особам у сфері організації та підтримання благоустрою;

здійснення заходів, які забезпечують дотримання юридичними та фізичними особами правил благоустрою;

ведення господарської діяльності і надання послуг юридичними та фізичним особам у сфері зовнішньої реклами та реклами на транспорті комунальної власності міста;

упорядкування рекламної діяльності в сфері зовнішньої реклами;

здійснення комерційної діяльності для отримання прибутку та поповнення міського бюджету.

Як вбачається зі Статуту будівництво автозаправних станцій, роздрібний продаж нафтопродуктів, продовольчих та непродовольчих товарів не є предметом економічної діяльності підприємства.

Згідно п.а ч.2 ст. 92 Земельного Кодексу України підприємства, що належать до комунальної власності можуть набувати право постійного користування земельною ділянкою із земель комунальної власності, але право користування в суб'єктивному значенні - це закріплена нормами права можливість вилучення корисних властивостей речі, в даному випадку земельної ділянки, для задоволення потреб власника чи інших осіб.

В силу вимог ч. 1 ст. 72 КАС України не підлягають доказуванню обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній або господарській справі, що набрало законної сили.

Рішенням Господарського суду Чернігівської області від 23 жовтня 2012 року припинено провадження у справі в частині визнання недійсним договору оренди земельної ділянки №2000 від 05.11.2010 року, укладеного між ОСОБА_7 міською радою та Приватним підприємством «Кристал», котрий сплинув 16.09.2012р.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов»язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 140 Конституції України та ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

Відповідно до вимог ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішеннями органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції пленарних засідань сільської, селищної, міської ради належить прийняття рішень регулювання земельних відносин.

Згідно п. 14 ч. 3 ст. 42 цього Закону міський голова представляє раду у відносинах з підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності.

Дослідивши надані представником третьої особи докази щодо подання заяви, яка була зареєстрована 22.02.2013 року, на ім»я міського голови про розгляд на черговій сесії та скасування рішення сесії ОСОБА_7 міської ради в частині надання земельної ділянки по вул. Шевченка, 160-б, біля раніше відведеної земельної ділянки приватному підприємству «Кристал» для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів у зв»язку із закінченням строку оренди земельної ділянки у ПП «Кристал».

Натомість, з матеріалів справи вбачається, що вказана заява Комунального підприємства не була розглянута на пленарному засіданні сесії ОСОБА_7 міської ради, як це вимагає закон.

Згідно ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб»єкта владних повноважень обов»язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження дій чи бездіяльності суб»єкта владних повноважень суд перевіряє чи вчинені вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією і законами України.

Відповідно до ч.2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

За таких підстав, суд вважає, що позовні вимоги позивачів підлягають задоволенню, а п. 22 рішення двадцять другої сесії шостого скликання ОСОБА_7 міської ради «Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова» від 26 червня 2012 року, яким Комунальному підприємству «Дільниця з контролю за благоустроєм міста» ОСОБА_7 міської ради затверджено проект відведення та надано земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:02:016:0490) в постійне користування площею 0,0522 га по вул. Шевченка, 160-б, біля раніше відведеної земельної ділянки приватному підприємству «Кристал», для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів. (Землі житлової та громадської забудови) слід визнати незаконним та скасувати.

Проте, суд не вбачає правових підстав для задоволення вимоги позивачів про зобов'язання відповідача у майбутньому утриматись від внесення в порядок денний пленарних засідань ОСОБА_7 міської ради шостого скликання проектів рішень щодо продажу, передачі в оренду, надання у постійне користування суб»єктам господарювання земельних ділянок з кадастровим номером 7410100000:02:016:04 та №7410100000:02:016:0085, розташованих в місті Чернігові за адресою вул. Шевченко, 160-б для будівництва автозаправної станції, оскільки суд здійснює захист порушеного права, а не права, яке може бути порушено в майбутньому. Крім того, рішення суду ґрунтується на чинному правовому регулюванні і не може впливати на майбутні зміни у правовому регулюванні певних суспільних відносин.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 94, 158-163, 186 КАС України, суд

п о с т а н о в и в:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати п. 22 рішення двадцять другої сесії шостого скликання ОСОБА_7 міської ради «Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова» від 26 червня 2012 року, яким Комунальному підприємству «Дільниця з контролю за благоустроєм міста» ОСОБА_7 міської ради затверджено проект відведення та надано земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:02:016:0490) в постійне користування площею 0,0522 га по вул. Шевченка, 160-б, біля раніше відведеної земельної ділянки приватному підприємству «Кристал», для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів. (Землі житлової та громадської забудови).

В решті позовних вимог відмовити.

Постанову може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.В. Карапута

СудДеснянський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення23.04.2013
Оприлюднено23.01.2014
Номер документу30978931
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —750/752/13- а

Постанова від 23.04.2013

Адміністративне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Карапута Л. В.

Постанова від 23.04.2013

Адміністративне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Карапута Л. В.

Ухвала від 25.01.2013

Адміністративне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Карапута Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні