9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 квітня 2013 року Справа № 812/2899/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарова О.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стахановриба» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 1530,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
26 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стахановриба» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 1530,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Стахановриба» (далі - ТОВ «Стахановриба») порушено вимоги законодавства про цінні папери, а саме ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364 (зі змінами та доповненнями). Відповідно до вимог пункту 1 глави 7 розділу V Положення.
Відповідно до вимог пункту 1 глави 7 розділу V Положення, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом подання до Комісії у строк не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Так, річну інформацію за 2011 рік було подано ПрАТ «Стахановриба» до відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління НКЦПФР (далі за текстом - Відділ) 27.08.2012 (вх. №257), тобто з порушенням терміну, визначеного Положенням. Такі дії ПрАТ «Стахановриба» підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Відповідно до вимог пункту 1 глави 7 розділу V Положення, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Так, річну інформацію за 2011 рік було опубліковано в офіційному друкованому виданні - газеті «Бюлетень. Цінні папери України» №158 від 23.08.2012, що підтверджується паперовою формою річної інформації, наданою до Відділу (вх. № 257). Такі дії ПрАТ «Стахановриба» підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.5 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Відповідно до вимог пункту 1 глави 7 розділу V Положення, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії з цінних паперів та фондового ринку у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Так, згідно титульного аркушу паперової форми річної інформації товариства за 2011 рік, поданої до Відділу 27.08.2012 (вх. № 257), річну інформацію ПрАТ «Стахановриба» розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії 22.08.2012. Такі дії ПрАТ «Стахановриба» підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.6 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
У зв'язку з цим, керуючись ст.ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ри нку цінних паперів в Україні», 17.10.2012 уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ТОВ «Стахановриба» були винесені постанови №№1035-ДО-1-Е, 1036-ДО-1-Е, 1037-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 1530,00 гривень. Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувались, копій платіжних документів на підтвердження виконання постанов до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату відповідачем суми штрафу в Держбюджет.
У зв'язку з чим, позивач просив суд стягнути з ТОВ «Стахановриба» суму штрафних санкцій у загальному розмірі 1530,00 грн. в дохід Державного бюджету України.
Ухвалою суду від 29 березня 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Ухвала про відкриття скороченого провадження отримана уповноваженою особою відповідача 12 квітня 2013 року, про що свідчить підпис у повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 30).
Правом подати суду заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів відповідач не скористався. Заяви про визнання позовних вимог до суду не надавав.
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку про задоволення позову з наступних підстав.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - ЗУ №448).
Відповідно до ст.5 ЗУ №448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно із абзацом 2 ст.1 ЗУ №448 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Зі ст.6 ЗУ №448 вбачається, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.01.2012 №217 затверджено Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно п.1 Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії, є підпорядкованим та підзвітним Комісії.
Відповідно до п. 4 ст.7 ЗУ №448 до основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Пунктом 14 ст.8 Закону України №448 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно абз.5 ст.12 ЗУ №448 уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 №3480-IV (далі - ЗУ №3480) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ч.6 ст.40 ЗУ №3480 строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за №97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Згідно пункту 1 глави розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:
- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
З матеріалів справи вбачається, що Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були виявлені порушення відповідачем вимог ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364 (зі змінами та доповненнями).
Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96 та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 №2272 (які були чинні до 01.01.2013), Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснює контроль за дотриманням в Донецькій та Луганській областях законодавства про цінні папери та при виявленні фактів порушень законодавства про цінні папери уповноважені особи складають акти про правопорушення на ринку цінних паперів, які в подальшому є підставою для винесення постанови про накладення штрафних санкцій.
24 вересня 2012 року уповноваженою особою Комісії винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Стахановриба»).
ПрАТ «Стахановриба» (на даний час ТОВ «Стахановриба») порушені вимоги ст.40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364. Відповідно до п.1 гл.7 розд.V Положення розкриття річної інформації шляхом подання до Комісії здійснюється у строк не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Річну інформацію за 2011 рік було подано ПрАТ «Стахановриба» до відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління НКЦПФР 27.08.2012 (вх. №257). Отже, ПрАТ «Стахановриба» не було подано до Комісії річну інформацію за 2011 рік в термін, передбачений Положенням. ПрАТ «Стахановриба» порушило вимоги п.1 глави 7 розділу V Положення в частині розкриття інформації шляхом подання до Комісії (а.с. 12-13).
Відповідно до п.7 ч.1 ст.11 Закону України №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За неподання інформації до Комісії постановою №1035-ДО-1-Е від 17.10.2012 до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу у розмірі 510 грн., який мав бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанови, шляхом перерахування коштів (а.с. 14).
24 вересня 2012 року уповноваженою особою Комісії винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Стахановриба», яке полягає в порушенні ПрАТ «Стахановриба» (на даний час ТОВ «Стахановриба») вимог ст.40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364. Відповідно до п.1 гл.7 розд.V Положення розкриття річної інформації шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річну інформацію за 2011 рік було опубліковано в офіційному друкованому виданні газеті «Бюлетень. Цінні папери України» №158 від 23.08.2012. Отже, ПрАТ «Стахановриба» не опублікувало річну інформацію за 2011 рік в офіційному друкованому виданні в термін, передбачений положенням. ПрАТ «Стахановриба» порушило вимоги п.1 глави 7 розділу V Положення в частині розкриття інформації шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні (а.с. 15-16).
Відповідно до п.5 ч.1 ст.11 Закону України №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За неопублікування інформації в офіційному друкованому виданні постановою №1036-ДО-1-Е від 17.10.2012 до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу у розмірі 510 грн., який мав бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанови, шляхом перерахування коштів (а.с. 17).
24 вересня 2012 року уповноваженою особою Комісії винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Стахановриба», за порушення ПрАТ «Стахановриба» (на даний час ТОВ «Стахановриба») вимог ст.40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364. Відповідно до п.1 гл.7 розд.V Положення розкриття річної інформації шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Згідно титульного аркуша паперової форми річної інформації товариства за 2011 рік, поданої до відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у луганській області Донбаського територіального управління НКЦПФР (вх. №257 від 27.08.2012) річну інформацію ПрАТ «Стахановриба» за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії було розміщено 22.08.2012.
Отже, ПрАТ «Стахановриба» не було розміщено річну інформацію за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії в термін, передбачений Положенням (а.с. 18-19).
Відповідно до п.6 ч.1 ст.11 Закону України №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії постановою №1037-ДО-1-Е від 17.10.2012 до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу у розмірі 510 грн., який мав бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанови, шляхом перерахування коштів (а.с. 20).
Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Відповідач суму штрафу у загальному розмірі 1530,00 грн., накладену за постановами №1035-ДО-1-Е, №1036-ДО-1-Е та №1037-ДО-1-Е від 17.10.2012, в добровільному порядку не сплатив, постанови у встановленому законом порядку не оскаржив.
Оскільки відповідачем постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №1035-ДО-1-Е, №1036-ДО-1-Е та №1037-ДО-1-Е від 17.10.2012 у встановленому порядку не оскаржено, внаслідок чого вони на момент розгляду справи є чинними та такими, що підлягають виконанню, також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплачений, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Разом із позовною заявою позивачем було подане клопотання про звільнення його від сплати судового збору у зв'язку з відсутністю бюджетних асигнувань на сплату судового збору.
Відповідно до частини першої статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно з частиною другою цієї статті якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року №3674-VI, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі одного відсотку розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.
Суд не бере до уваги посилання позивача на те, що його кошторисом не передбачено витрати на сплату судового збору. Вказана обставина не є підтвердженням тяжкого матеріального стану та підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.
Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 1530,00 грн. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору в розмірі 114,70 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стахановриба» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 1530,00 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Стахановриба» (і.к. 04709391) суму штрафної санкції у розмірі 1530,00 грн. (одна тисяча п'ятсот тридцять гривень 00 коп.) в дохід Державного бюджету України - р/р 31110106700004 в УДКС у м.Донецьку, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100.
Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 114,70 грн. (сто чотирнадцять гривень 70 копійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною і підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2013 |
Оприлюднено | 07.05.2013 |
Номер документу | 30992837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні