ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 10 квітня 2013 року № 826/4072/13-а Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Винокуров К.С. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу За позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України в м.Києві до Приватного підприємства «Шафіка» про стягнення фінансових санкцій в розмірі 13 269,50 грн. ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України в м.Києві (далі – РУ Департаменту САТ ДПС України у м.Києві, позивач) звернулось до суду з позовом про стягнення з Приватного підприємства «Шафіка» (далі – ПП «Шафіка», відповідач) штрафних санкцій в сумі 13 269,50 грн. Ухвалою суду від 28.03.2013 р. відкрито скорочене провадження у адміністративній справі, встановлено строк подання заперечення проти позову для відповідача до 10 квітня 2013 року. Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Ухвала про відкриття скороченого провадження у справі була отримана уповноваженим представником відповідачем 05.04.2013 р. про що свідчить відмітка у поштовому повідомленні, яке неявне в матеріалах справи. У зв'язку з неподанням відповідачем відзиву на позов, справа вирішується у порядку передбаченому статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства. Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, адміністративний суд, - ВСТАНОВИВ: В ході дослідження матеріалів встановлено, що на підставі наказу про проведення фактичної перевірки № 599 від 16.11.2012 р. та направлення на проведення перевірки №21-131/0510 від 16.11.2012 р., було проведено фактичну перевірку павільйону за адресою: м. Київ, вул. Каблукова, 9/14-11, що використовується ПП «Шафіка», код ЄДРПОУ 37356363. 23.11.2012 року за результатами проведеної перевірки, Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України у м. Києві було складено акт №0443/01/37356363 про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. Відповідно до абзацу 3 п. 5 „Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України № 481, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.03 № 790 „Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР (із змінами та доповненнями) (далі Закон № 481) матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій. Статтею 15 Закону №481 встановлено обмеження щодо продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Відповідно до Закону України № 481 ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку. Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій. Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі - 2000 гривень, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, - 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі, і 250 гривень - на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі. Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством. Ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання, до якої додається виписка або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додається довідка податкової служби про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі. У заяві на видачу ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами зазначається адреса місця торгівлі. В ході дослідження матеріалів встановлено, що ПП «Шафіка» за місцем здійснення господарської діяльності по вул. Каблукова, 9/14-11, м. Київ, здійснювався продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів без діючої ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Так, термін дії останньої ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями АГ № 445652 від 05.10.2011 р. закінчився 09.10.2011 р. Відповідно до ст. 17 Закону України № 481 передбачено, що за оптову (включаючи імпорт та експорт) і роздрібну торгівлю спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень. Також перевіркою встановлено неведення обліку товарних записів за місцем реалізації, а саме, відсутність прибуткових документів на алкогольні напої та тютюнові вироби. За вищевказані порушення Позивачем щодо ПП «Шафіка» були прийняті рішення про застосування фінансових санкцій від 14.01.2013 року № 260768/21-129/0014 на суму 4 965,50 грн. та № 260767/21-129/0013 на суму 8 304,00 грн., які були направлені відповідачу на його адресу, проте повернулись на адресу позивача з поштовою відміткою «за закінченням терміну зберігання». Суб'єкти господарювання, які здійснюють торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, повинні дотримуватися законодавчо встановлених правил здійснення зазначеної діяльності, а у разі порушення нести відповідальність, передбачену чинним законодавством України. Відповідно до ст. 17 ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Доказів на підтвердження того, що відповідач оскаржив рішення контролюючого органу до суду і воно було визнано недійсним, або доказів скасування цього рішення в адміністративному порядку, а також інших доказів на спростування позовних вимог відповідачем не надано. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Зважаючи на всі викладені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню. Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав. Відповідно до ч. ч. 2, 4 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, адміністративний суд, - ПОСТАНОВИВ: 1. Позов задовольнити. 2.Стягнути з Приватного підприємства «Шафіка» (04112, м.Київ, вул.Степана Руданського, буд. 4-6, літера А, код ЄДРПОУ 37356363) до Державного бюджету України, код платежу 21081100, Шевченківський район у м. Києві, р/р 31117106700011, МФО 821019, отримувач УДКСУ у Шевченківському районі м.Києва, код 37995466, фінансові санкції у розмірі 13 269,50 грн. (тринадцять тисяч двісті шістдесят дев'ять грн. 50 коп.). Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами до суду апеляційної інстанції в порядку та в строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя К.С. Винокуров
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2013 |
Оприлюднено | 29.04.2013 |
Номер документу | 30995176 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Винокуров К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні