Постанова
від 29.04.2013 по справі 816/1738/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

       ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 29 квітня 2013 року м.         ПолтаваСправа № 816/1738/13-а Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Гіглава О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Страхова компанія "Ротонда" про стягнення штрафних санкцій, - В С Т А Н О В И В: 02 квітня 2013 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку             звернулась до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Закритого акціонерного товариства "Страхова компанія "Ротонда" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 1700,00 грн. В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відповідачем було порушено пункт 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, у зв'язку із чим до нього постановою №757-ЦА-УП-Е від 12.10.2012 застосовано штраф в сумі 1700,00 грн, який до теперішнього часу відповідачем не сплачений, а тому підлягає стягненню в судовому порядку. 11.04.2013 відповідачем отримано копію ухвали про відкриття скороченого провадження, що підтверджується відміткою про отримання у повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення. 22.04.2013 відповідачем подано до суду заперечення проти позову, яке мотивоване тим, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №757-ЦА-УП-Е від 12.10.2012 є незаконною, необґрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, оскільки після отримання акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 01.10.2012 №22-ЦА-УП-Е щодо подання недостовірної інформації при розміщенні річної звітності за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, ЗАТ "Страхова компанія "Ротонда" подавалися письмові пояснення, які Комісія не взяла до уваги при розгляді справи. При цьому, відповідачем також було зазначено, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №757-ЦА-УП-Е від 12.10.2012 в судовому порядку не оскаржувалась, оскільки надійшла на адресу товариства з пропущенням строку позовної давності.     Частиною 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення. У разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню. Ознайомившись з текстом поданого відповідачем заперечення проти задоволення адміністративного позову, суд не виявив обставин, які б унеможливлювали ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Таким чином, даний спір підлягає розгляду та вирішенню в скороченому провадженні в порядку статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин. Розглянувши подані сторонами документи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Судом встановлено, що ЗАТ "Страхова компанія "Ротонда" (ідентифікаційний код 31618490) 08.08.2001 зареєстроване в якості юридичної особи виконавчим комітетом Полтавської міської ради. Главою 1 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 (надалі - Положення №1591), передбачено, що емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік. Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців, він обчислюється: для акціонерних товариств - з дати державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів, крім акцій, - з дня реєстрації випуску до 31 грудня звітного року включно. Обов'язок здійснювати розкриття річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами. Обов'язок розкриття річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку. У разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент розкриває річну інформацію відповідно до вимог цього Положення. Відповідно до частини 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери і фондовий ринок" встановлено, що річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті. Згідно з пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На підставі моніторингу розкриття річної інформації емітентами цінних паперів позивачем встановлено порушення пункту 1 глави 7 розділу V Положення №1591, а саме, відповідачем не розміщено річну інформацію за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. За результатами перевірки складений акт №21-ЦА-УП-Е від 01.10.2012. За правопорушення на ринку цінних паперів постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №757-ЦА-УП-Е від 12.10.2012 до відповідача застосовані штрафні санкції  в сумі               1700,00 грн. Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №757-ЦА-УП-Е від 12.10.2012 направлена відповідачу 16.10.2012, про що свідчить реєстр відправки кореспонденції. Згідно зі статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Судом не виявлено доказів здійснення відповідачем передбаченої статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" процедури оскарження постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №757-ЦА-УП-Е від 12.10.2012 в судовому порядку. Посилання відповідача у запереченні на позов, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №757-ЦА-УП-Е від 12.10.2012 є незаконною, необґрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, судом враховані бути не можуть, оскільки вимогами заявленого позову є стягнення штрафних санкцій. Предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими законом пов'язує можливість стягнення штрафних санкцій у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо. При цьому, питання правомірності застосування штрафних санкцій не може бути предметом доказування, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, яким такі санкції застосовані, не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.     Як встановлено судом, на час розгляду справи відповідачем у добровільному порядку сума санкцій у розмірі 1700,00 грн, яка визначена постановою №757-ЦА-УП-Е від 12.10.2012,  не сплачена. Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними  суду  своїх  доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4 частини першої статті 183-2 цього Кодексу. На підставі викладеного, керуючись  статтями  7-11, 71, 160-162, 183-2  Кодексу адміністративного судочинства України, -    П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Страхова компанія "Ротонда" про стягнення штрафних санкцій задовольнити. Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Страхова компанія "Ротонда" (ідентифікаційний код 31618490) до Державного бюджету України штраф у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 (нуль), який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106. Постанова підлягає негайному виконанню.           Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням  її копії до суду апеляційної інстанції.               Суддя                                                                                                О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2013
Оприлюднено07.05.2013
Номер документу31001990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1738/13-а

Постанова від 29.04.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні