Постанова
від 23.04.2013 по справі 810/1094/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 квітня 2013 року № 810/1094/13-а

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Хлібмонтажбуд» про стягнення заборгованості по фінансових санкціях, -

в с т а н о в и в:

Броварський міжрайонний прокурор Київської області звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Хлібмонажбуд», в якому просить стягнути з відповідача заборгованість по фінансових санкціях у сумі 1 020,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача виникла заборгованість перед Державним бюджетом України у зв'язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів.

Ухвалою суду від 07.03.2013 відкрито провадження у справі №810/1094/13-а, розгляд якої, відповідно до статті 183-2 КАС України здійснюється у порядку скороченого провадження.

Одночасно вказаною ухвалою суду відповідачу запропоновано у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали подати через відділ документообігу суду заперечення на позов або заяву про визнання позову. Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу на адресу, яку зазначено у даному позові, у копії постанови від 27.06.2012р. №899-ЦД-1-Е Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Як встановлено судом, ухвалу від 07.03.2013 відповідачем отримано 19.03.2013, що підтверджується наявними в матеріалах справи відомостями електронної системи пошуку рекомендованих поштових відправлень.

Оскільки письмових заперечень проти позову відповідачем суду не надано, справа вирішується судом за наявними матеріалами.

ТОВ «Хлібмонажбуд» є юридичною особою, місцезнаходження: 07452, Київська область, Броварський район, с. Гоголів, вул. Ватутіна, буд. 9, код ЄДРПОУ 16397070.

З матеріалів справи встановлено, що постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 27.06.2012 року №899-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за опублікування інформації в неповному обсязі до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 1 020,00 грн.

Вказану постанову винесено на підставі Акту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів від 14.06.2012 №915-ЦД-1-Е. Даним актом встановлено порушення законодавства, а саме: повідомлення про проведення загальних зборів відповідача 17.10.2011р., опубліковане в офіційному друкованому органі «Бюлетень Цінні Папери України» від 10.08.2011р. №148 (3199), не містить інформацію про місцезнаходження товариства, місце проведення загальних зборів (із зазначенням номеру кімнати, офісу або залу, куди мають прибути акціонери), дати складення переліку акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах, порядок ознайомлення акціонерів з матеріалами, з якими вони можуть ознайомитись під час підготовки до загальних зборів, конкретно визначене місце для ознайомлення та посадова особа товариства, відповідальна за порядок ознайомлення акціонерів з документами порядку денного. Тобто, повідомлення про проведення загальних зборів опубліковано в неповному обсязі, за що законодавством передбачена відповідальність.

Зазначену постанову відповідачем у встановленому законодавством порядку та у встановлені Законом строки не оскаржено, а тому вона вважається узгодженою.

Крім того, відповідачем постанову про накладення санкції у добровільному порядку не виконано.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні регулюються Законом України від 30.10.1996р. №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Відповідно до статей 5, 6 Закону №448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія). Комісія здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Згідно пунктами 3, 4 частини першої, пункту 9 частини другої статті 7 Закону №448/96-ВР основними завданнями Комісії є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень тощо.

Відповідно до пункту 5 частини першої статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 3 ст. 35 Закону України «Про акціонерні товариства» визначено, що у повідомленні про проведення загальних зборів акціонерне товариство має вказувати: повне найменування та місцезнаходження товариства, дату, час та місце (із зазначенням номера кімнати, офісу або залу, куди мають прибути акціонери) проведення загальних зборів; час початку і закінчення реєстрації акціонерів для участі у загальних зборах; дату складення переліку акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах; перелік питань, що виносяться на голосування; порядок ознайомлення акціонерів з матеріалами, з якими вони можуть ознайомитись під час підготовки до загальних зборів.

У п. 1 ст. 36 Закону України «Про акціонерні товариства» визначено, що у повідомленні про проведення загальних зборів вказуються конкретно визначене місце для ознайомлення акціонерів з матеріалами (номер кімнати, офісу тощо) та посадова особа товариства, відповідальна за порядок ознайомлення акціонерів з документами.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за опублікування неповної інформації стосовно відповідача винесено постанову від 27.06.2012 №906-ЦД-1-Е якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1 020,00 грн.

На день розгляду справи у суду відсутні відомості про сплату відповідачем зазначеної суми штрафу.

Згідно зі статтею 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати боржником штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Порядок та строки розгляду Комісією справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначаються Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 №2272 (далі - Правила).

Відповідно до пункту 5 розділу І Правил уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Згідно з пунктом 12 розділу І Правил справи про правопорушення на ринку цінних паперів розглядаються відповідно до повноважень уповноважених осіб центрального апарату Комісії або територіальних органів Комісії, на підвідомчій території яких було виявлено порушення або перебуває особа, щодо якої порушено справу про правопорушення.

Згідно пункту 1, 3 розділу VІІ Правил, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

За справою про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень:

- про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів;

- про закриття справи.

Пунктом 16 розділу І Правил передбачено, що постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказами їх надіслання є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та касовий чек.

Згідно підпункту 1.6 пункту 1 розділу XVII Правил за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів, до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Розділом XVIII Правил визначено порядок виконання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. Так, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про правомірність застосування позивачем до відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в розмірі 1020,00 гривень.

Відповідно до статті 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Комісії.

Згідно з ч.2 ст.60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи прокурора є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно зі статтею 71 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.

Відповідачем заперечень проти позову або доказів, що спростовують твердження позивача, не надано.

За наведених обставин суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат прокурора, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 69-72, 158-163, 183-2 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Хлібмонтажбуд» (07452, Київська область, Броварський район, с. Гоголів, вул. Ватутіна, 9; ідентифікаційний код 16397070) до Державного бюджету України штраф у сумі 1 020 (одна тисяча двадцять) грн. 00 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лапій С.М.

Дата ухвалення рішення23.04.2013
Оприлюднено07.05.2013
Номер документу31004473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1094/13-а

Постанова від 23.04.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні