Постанова
від 22.04.2013 по справі 819/957/13-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/957/13-a

"22" квітня 2013 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

при секретарі судового засідання Мельник Н.М.

за участю: представника позивача - фермерського господарства "Трибухівське" Максимович В.В., довіреність № 2

представника відповідача - Бучацької міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби Микитчака В.В., довіреність від 03.01.2013 року № 39

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом фермерського господарства "Трибухівське" до Бучацької міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про перегляд податкового повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство "Трибухівське" звернулося до адміністративного суду з позовною заявою до Бучацької міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби, в якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення - рішення від 04 січня 2013 року № 1/0000012300.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач по справі податковим повідомленням - рішенням від 04.01.2013 року № 1/0000012300 збільшив позивачеві суму грошового зобов'язання за платежем податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 3940 грн. та нарахував штрафні (фінансові) санкції в сумі 985 грн., з чим ФГ "Трибухівське" не погодилось і оскаржило відповідно в Державну податкову службу у Тернопільській області і Державну податкову службу України, однак скарги залишені без задоволення, а спірне податкове повідомлення - рішення без змін. Хоча, під час проведення перевірки Бучацькою міжрайонною державною податковою інспекцією Тернопільської області Державної податкової служби не була врахована та обставина, що ФГ "Трибухівське" не здійснювало виробництво цукру та переробки цукрових буряків, а послуги на технічну переробку цукрових буряків були надані ТОВ "Бучацьким цукровим заводом" згідно договору від 13.10.2012 року № 13/10/12 та ТОВ "Чортківський цукровий завод" згідно договору від 29.06.2010 року. Таким чином, ФГ "Трибухівське" не є виробником цукру та переробником цукрових буряків, а власником цукру, виготовленого з давальницької сировини - із вирощеної ним сільськогосподарської продукції, що відповідає критеріям п.209.6 ст.209 Податкового кодексу. Оскільки, ФГ "Трибухівське" було у встановленому порядку зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму оподаткування, висновки акта від 25.12.2012 року № 673/22-36524994 та податкове повідомлення - рішення від 04.01.2013 року № 1/0000012300 є незаконними.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з мотивів, наведених в позовній заяві та просить позов задовольнити.

Представник відповідача - Бучацької міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби позову не визнав, свою позицію виклав у письмових запереченнях, долучених до матеріалів справи.

Заслухавши пояснення сторін, свідка, розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази в їх сукупності та з'ясувавши всі обставини справи, суд встановив наступні обставини.

Головним державним податковим ревізором - інспектором Бучацької міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби ОСОБА_1 проведено документальну невиїзну перевірку ФГ "Трибухівське" з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість за період з 01.10.2012 року по 31.10.2012 року, за результатами якої складено акт від 25.12.2012 року № 673/22-36524994.

В ході перевірки встановлено порушення ФГ "Трибухівське" п.209.10, п.209.16 ст. 209 з врахуванням вимог передбачених п.209.6, пп.209.15.5 ст.209.15, ст.209, п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010 року із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість за жовтень 2012 року в сумі 3940 грн.

Так, в порушення вимог п.209.10, п.209.16 ст.209 з врахуванням вимог п.209.6, пп.209.15.5 п.209.15 ст.209 Податкового кодексу України за операціями, проведеними в жовтні 2012 року ФГ "Трибухівське" неправомірно відобразило в рядку 1 Скороченої декларації за жовтень 2012 року ПДВ із реалізованого фізичним особам цукру згідно податкових накладних: № 45/2 від 05.10.2012 року в сумі 833,33 грн., № 49/2 від 15.10.2012 року в сумі 1666,67 грн., № 4442 від 04.10.2012 року в сумі 850,00 грн. не маючи зазначеного в свідоцтві про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість коду КВЕД 10.81 - виробництво цукру, внаслідок чого ФГ "Трибухівське" неправомірно завищило податкове зобов'язання в рядку 1 податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої) за жовтень 2012 року ПДВ в сумі 3350 грн. та відповідно неправомірно занизило податкове зобов'язання в рядку 1 податкової декларації з податку на додану вартість, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом за жовтень 2012 року ПДВ в сумі 3350 грн.

Крім того, в порушення п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України ФГ "Трибухівське" продало цукор згідно вказаних вище накладних по ціні нижчій за встановлену мінімальну ціну на цукор квоти "А", визначену постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 року № 290. Так, згідно даної постанови мінімальна ціна за 1 тонну (без урахування податку на додану вартість), що діяла на момент реалізації цукру складала 4925,14 грн., тоді як ФГ "Трибухівське" реалізувало цукор фізичним особам згідно накладної податкової № 45/2 від 05.10.2012 року за 1 тонну по ціні без ПДВ 4166,67 грн., № 49/2 від 15.10.2012 року - 2 тонни по ціні без ПДВ 4166,67 грн. та № 4442 від 04.10.2012 року - 1 тонну по ціні без ПДВ 4250,03 грн., в результаті чого занизило базу оподаткування операцій з постачання товарів згідно податкових накладних: № 45/2 від 05.10.2012 року на суму 758,47 грн., № 49/2 від 15.10.2012 року на суму 1516,94 грн., № 4442 від 04.10.2012 року на суму 675,14 грн. Всього занижено базу оподаткування з вказаних операцій на суму 2950,55 грн. в результаті чого занижено податкове зобов'язання в рядку 1 податкової декларації з податку на додану вартість за якою здійснюються розрахунки з бюджетом за жовтень 2012 року ПДВ в сумі 590 грн.

Про виявлені під час перевірки вказані порушення підтвердив допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_1

ФГ "Трибухівське" на акт № 673/22-36524994 від 25.12.2012 року "Про результати документальної невиїзної перевірки ФГ "Трибухівське" код за ЄДРПОУ 36524994 з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість за період з 01.10.2012 року по 31.10.2012 року" подало заперечення, на які отримало 02.01.2013 року за № 10 відповідь про правомірність висвітлених в акті перевірки порушень.

За результатами перевірки Бучацькою міжрайонною державною податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення від 04 січня 2013 року за №1/0000012300 про застосування до ФГ "Трибухівське" суми грошового зобов'язання за основним платежем по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 3940 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 985 грн., всього на загальну суму 4925,00 грн.

Тоді ФГ "Трибухівське" звернувся із скаргою до Державної податкової служби в Тернопільській області про перегляд спірного податкового повідомлення - рішення.

Рішенням про результати розгляду скарги від 08.02.2013 року № 1419/8/10-207/42 скаргу залишено без задоволення, а податкове повідомлення - рішення Бучацької міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби від 04 січня 2013 року № 1/0000012300, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість на 3940 грн. та застосовано штрафних (фінансових) санкцій в сумі 985 грн. з посиланням на пункт 123.1 статті 123 Податкового кодексу України без змін.

Аналогічне рішення від 11.03.2013 року № 3918/6/10-2115 отримане позивачем на скаргу до Державної податкової служби України.

При цьому враховано, що ФГ "Трибухівське" зареєстроване суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ від 01.11.2010 року номер свідоцтва 1000305321 із зазначенням КВЕД. 01.10.0. "вирощування зернових і технічних культур", з 22.10.2012 року свідоцтво № 200078017 із зазначенням коду КВЕД 10.81 - "виробництво цукру". За операціями проведеними в жовтні 2012 року ФГ "Трибухівське" відобразило в рядку 1 скороченої декларації за жовтень 2012 року ПДВ із реалізованого фізичним особам цукру згідно податкових накладних: № 45/2 від 05.10.2012 року в сумі 833,33 грн., № 49/2 від 15.10.2012 року в сумі 1666,67 грн., № 4442 від 04.10.2012 року в сумі 850,00 грн. не маючи зазначеного в свідоцтві про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість коду КВЕД 10.81 - "виробництво цукру". Внаслідок чого ФГ "Трибухівське" завищено податкове зобов'язання в рядку 1 податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої) за жовтень 2012 року ПДВ в сумі 3350 грн. та відповідно занижено податкове зобов'язання в рядку 1 податкової декларації з податку на додану вартість за якою здійснюються розрахунки з бюджетом за жовтень 2012 року ПДВ в сумі 3350 грн.

Крім того, встановлено, що на порушення вимог п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України ФГ "Трибухівське" продало цукор згідно вказаних накладних по ціні нижчій за встановлену мінімальну ціну на цукор квоти "А", визначену постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 року № 290. Так, згідно даної постанови мінімальна ціна за 1 тонну (без урахування податку на додану вартість), що діяла на момент реалізації цукру складала 4925,14 грн., тоді як ФГ "Трибухівське" реалізувало цукор фізичним особам згідно накладної податкової № 45/2 від 05.10.2012 року - 1 тонну по ціні без ПДВ 4166,67 грн., № 49/2 від 15.10.2012 року - 2 тонни по ціні без ПДВ 4166,67 грн. та № 4442 від 04.10.2012 року - 1 тонну по ціні без ПДВ 4250,03 грн., в результаті чого занизило базу оподаткування операцій з постачання товарів згідно податкових накладних: № 45/2 від 05.10.2012 року на суму 758,47 грн., № 49/2 від 15.10.2012 року на суму 1516,94 грн., № 4442 від 04.10.2012 року на суму 675,14 грн. Всього занижено базу оподаткування з вказаних операцій на суму 2950,55 грн. в результаті чого занижено податкове зобов'язання в рядку 1 податкової декларації з податку на додану вартість за якою здійснюються розрахунки з бюджетом за жовтень 2012 року ПДВ в сумі 590 грн.

Відповідно до п.209.6 ст.206 Податкового кодексу України сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Ця норма діє з урахуванням того, що: а) для новоутвореного сільськогосподарського підприємства, зареєстрованого як суб'єкт господарювання, який провадить господарську діяльність менше ніж 12 календарних місяців, така питома вага сільськогосподарських товарів/послуг розраховується за наслідками кожного окремого звітного податкового періоду; б) з метою розрахунку такої питомої ваги до складу основної діяльності сільськогосподарського підприємства не включаються оподатковувані операції з постачання основних фондів, що перебували у складі його основних фондів не менше ніж 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно, якщо такі операції не були постійними і не становили окремої підприємницької діяльності.

Згідно п.209.10 ст. 209 для отримання свідоцтва про реєстрацію як суб'єкта спеціального режиму оподаткування сільськогосподарське підприємство реєструється у відповідному органі державної податкової служби з дотриманням правил та у строки, що визначені статтею 183 цього Кодексу для реєстрації платників податку на додану вартість.

У свідоцтві про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування, крім відомостей, передбачених у свідоцтві про реєстрацію платника податку на додану вартість на загальних підставах, повинен міститися перелік видів діяльності такого сільськогосподарського підприємства.

Відповідно до підпункту 6.2.3 пункту 6.2 розділу VІ Положення про реєстрацію платників податків на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 року №1394, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.11.2011 року за № 1369/20107 із змінами і доповненнями, заява має містити виключний перелік видів економічної діяльності сільськогосподарського підприємства, що підпадають під дію спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства та визначені статтею 209 розділу V Податкового кодексу

Достовірність відомостей про види економічної діяльності сільськогосподарського підприємства підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру, який додається до заяви та містить відомості про види економічної діяльності сільськогосподарського підприємства на основі національного класифікатора України ДК 009:2010 "Класифікація видів економічної діяльності", затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 року №457 (із змінами) (далі - КВЕД-2010).

У разі виникнення змін у даних про види діяльності сільськогосподарського підприємства - суб'єкта спеціального режиму оподаткування (у тому числі зміни кодів КВЕД-2005 на коди КВЕД-2010) спеціальне свідоцтво підлягає заміні у порядку, визначеному пунктом 6.5 цього розділу.

Згідно п. п. 5,6 розділу І Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 року №1492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 року за № 1490/20228 із змінами і доповненнями усі платники податку на додану вартість подають податкову декларацію з позначкою "0110", у якій відображаються розрахунки з бюджетом (далі - декларація 0110). Платники податку, які згідно зі статтею 209 розділу V Податкового кодексу України застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, крім декларації 0110 подають податкову декларацію з позначкою "0121"/"0122"/"0123" (далі - декларація 0121-0123), яка є невід'ємною частиною звітності за відповідний звітний період. До такої податкової декларації включаються лише ті операції, що стосуються спеціального режиму, установленого указаною статтею.

У підпункті 209.15.5 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України виробництво продукції на давальницьких умовах із сировини, яка вирощується, відгодовується, виловлюється або збирається (заготовлюється) безпосередньо платником податку, - це операція з постачання сільськогосподарської сировини замовником (власником) - суб'єктом спецрежиму виробникові (переробникові) та прийняття останнім для переробки (обробки, збагачення чи використання) на готову продукцію на виробничих потужностях такого виробника (переробника) за відповідну плату без отримання права власності на таку продукцію.

У відповідності до п.209.16. ст.209 Податкового кодексу України обробка чи переробка продукції, одержаної в результаті діяльності платника податку у сфері сільського та лісового господарства і рибальства, вважається діяльністю у сфері сільського та лісового господарства і рибальства за умови, якщо така продукція вирощується, відгодовується, виловлюється або збирається (заготовлюється) безпосередньо платником податку (крім їх придбання в інших осіб) (05.01.0, 15.11.0, 15.12.0, 15.13.0, 15.20.0, 15.31.0, 15.32.0, 15.33.0, 15.41.0, 15.42.0, 15.43.0, 15.51.0, 15.61.0, 15.62.0, 15.71.0, 15.81.0, 15.83.0, 15.85.0 КВЕД).

Підпунктом 209.17.1 пункту 209.17 статті 209 Податкового кодексу України передбачено, що дія спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства поширюється на вирощування фабричного цукрового буряку (01.11.0 КВЕД)

Таким чином, спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість, встановлений ст.209 Податкового кодексу України поширюється на підприємства, які здійснюють виробництво цукру за кодом КВЕД 15.83, тому сільськогосподарське підприємство при переробці цукрового буряка на давальницьких умовах для застосування спеціального режиму оподаткування такої діяльності повинно отримати відповідний код КВЕД 15.83.

Як вбачається з матеріалів справи свідоцтво про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість із зазначенням коду КВЕД 10.81 - виробництво цукру ФГ "Трибухівське" отримало 22 жовтня 2012 року.

Згідно п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів), а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на вартість послуг стільникового рухомого зв'язку).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг

У разі якщо постачання товарів/послуг здійснюється за регульованими цінами (тарифами), база оподаткування визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за такими цінами (тарифами).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 290 "Про держане регулювання виробництва цукру та цукрових буряків у період з 1 вересня 2012 року до 1 вересня 2013 року" мінімальна ціна за 1 тонну (без урахування податку на додану вартість) на цукрові буряки, які поставлятимуться з 1 вересня 2012 року до 1 вересня 2013 року для виробництва цукру в межах квоти "А", з урахуванням базисної цукристості та на цукор квоти "А" становить 4925,14 грн.

Як встановлено в судовому засіданні, ФГ "Трибухівське" реалізувало цукор фізичним особам згідно накладної податкової № 45/2 від 05.10.2012 року - 1 тонну по ціні без ПДВ 4166,67 грн., № 49/2 від 15.10.2012 року - 2 тонни по ціні без ПДВ 4166,67 грн. та № 4442 від 04.10.2012 року - 1 тонну по ціні без ПДВ 4250,03 грн., в результаті чого занизило базу оподаткування операцій з постачання товарів згідно податкових накладних: № 45/2 від 05.10.2012 року на суму 758,47 грн., № 49/2 від 15.10.2012 року на суму 1516,94 грн., № 4442 від 04.10.2012 року на суму 675,14 грн. Всього занижено базу оподаткування з вказаних операцій на суму 2950,55 грн. в результаті чого занижено податкове зобов'язання в рядку 1 податкової декларації з податку на додану вартість за якою здійснюються розрахунки з бюджетом за жовтень 2012 року ПДВ в сумі 590 грн.

Відповідно до п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1 , 54.3.2 , 54.3.4 , 54.3.5 , 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Таким чином, винесене податкове повідомлення - рішення від 04 січня 2013 року № 1/0000012300 форми "Р" стосовно фермерського господарства "Трибухівське" про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість за жовтень 2012 року в сумі 3940 грн. і застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 985 грн., всього на загальну суму 4925,00 грн. відповідає вимогам законодавства, є правомірним і до скасування не підлягає.

За таких встановлених обставин суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст.2,6,11,122,160-163,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову фермерського господарства "Трибухівське" до Бучацької міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення - рішення від 04 січня 2013 року № 1/0000012300 форми "Р" про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість за жовтень 2012 року в сумі 3940 грн. і застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 985 грн., всього на загальну суму 4925,00 грн. відмовити.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2013
Оприлюднено07.05.2013
Номер документу31010266
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/957/13-а

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 27.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 10.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 10.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Постанова від 22.04.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Ухвала від 02.04.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні