Постанова
від 29.04.2013 по справі 815/469/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/469/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2013 року м. Одеса

17год.14хв.

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

За участю секретаря - Малени В.І.

За участю сторін:

Від позивача: Гриневич Т.В. - за довіреністю

Від відповідача: Андрега О.В. - за довіреністю

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до Відкритого акціонерного товариства «Південенергопроект» про стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси, в якій позивач просить суд стягнути з ВАТ «Південенергопроект» заборгованість по відшкодуванню виплати різниці між сумою пенсії, призначеної згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, науковим працівникам перед Управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси в сумі 2644,79грн. за період жовтень-грудень 2012р. та лютий-березень 2013р. (з урахуванням уточнень до адміністративного позову)

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у відповідача заборгованості по відшкодуванню витрат на фінансування різниці між сумами пенсій, призначених науковим працівникам державного небюджетного підприємства ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, яка утворилася за період жовтень-грудень 2012р. та лютий-березень 2013р. і підлягає стягненню з відповідача відповідно до ст.24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність».

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує посилаючись на наступне. Загальними зборами ВАТ «Південенергопроект» було прийняте рішення про припинення юридичної особи шляхом її ліквідації без створення правонаступників. На балансі підприємства відсутні грошові кошти та інші матеріальні цінності, поточний рахунок закрито. У період, за який позивач просить суд стягнути заборгованість, відповідач не здійснював господарську діяльність. Вказане виключає можливість виконання вимог Пенсійного фонду. Також, відповідач зазначає, що розрахунок різниці між сумами пенсій складено на іншу юридичну особу.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що ВАТ «Південенергопроект» (яке є правонаступником ДП «Український південний проектно-вишукувальний, науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут «Укрпівденсільенергопроект» та ВАТ «Укрпівденсільенергопроект») зареєстроване в Управлінні Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за №П0586, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією повідомлення про взяття на облік.

Як вбачається з матеріалів справи, за ВАТ «Південенергопроект» обліковується заборгованість по відшкодуванню витрат на фінансування різниці між сумами пенсій, призначених науковим працівникам державного небюджетного підприємства в сумі 2644,79грн., яка утворилася внаслідок невідшкодування відповідачем вказаних витрат за період жовтень-грудень 2012р. та лютий-березень 2013р., за призначеними та виплаченими пенсіями науковим працівникам ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6

Заборгованість ВАТ «Південенергопроект» по відшкодуванню витрат на фінансування різниці між сумами пенсій, призначеними науковим працівникам державного небюджетного підприємства, виникла відповідно до направлених на адресу відповідача повідомлень (складених на ВАТ «Укрпівденсільенергопроект», код ЄДРПОУ 123062, правонаступником якого є ВАТ «Південенергопроект») про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, з 01.02.2012р., з 01.03.2012р., з 01.04.2012р., з 01.05.2012р., з 01.12.2012р., з 01.01.2013р., які були отримані відповідачем.

Право на наукові пенсії ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 підтверджується виданими довідками №175 від 27.03.2002р., №157 від 10.11.2004р., №88 від 02.06.2004р., №89 від 02.06.2004р., №92 від 08.06.2004р., №93 від 08.06.2004р.,

Пенсії ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 за спірний період були виплачена у повному обсязі, що підтверджується відповідними довідками Управління ПФУ.

Абзацом 2 п.13 розділу XV «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003р. встановлено, що у разі якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів, спрямованих із джерел, визначених Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність».

Відповідно до положень ст.24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Відповідно до п.п.2, 5 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково - педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №372 від 24 березня 2004 року, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів. Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається. Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

Згідно до п. 12 ч. 1 ст. 2 Бюджетного Кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими. ВАТ «Південенергопроект» не є бюджетною організацією, а тому повинно проводити відшкодування спірної суми.

Станом на день ухвалення рішення по справі за ВАТ «Південенергопроект» обліковується заборгованість по відшкодуванню витрат на фінансування різниці в пенсії науковому працівнику за період жовтень-грудень 2012р. та лютий-березень 2013р. в сумі 2644,79грн, що також вбачається з наявних у матеріалах справи розрахунку боргу по відшкодуванню різниці наукових пенсій та облікової картки платника.

Непогашення заборгованості по відшкодуванню витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам державного небюджетного підприємства в сумі 2644,79грн. відповідачем не спростовано, по суті та по сумі заявлених вимог відповідач не навів змістовних заперечень.

Заперечуючи проти позову, ВАТ «Південенергопроект» посилається на обставину триваючої процедури ліквідації за рішенням загальних зборів акціонерів, що на його думку унеможливлює задоволення позову УПФУ, а також стверджує, що розрахунки-повідомлення про суми витрат складені на іншу юридичну особу.

Як вбачається з матеріалів справи ВАТ «Південенергопроект» є правонаступником ДП «Український південний проектно-вишукувальний, науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут «Укрпівденсільенергопроект» та ВАТ «Укрпівденсільенергопроект», а отже твердження, що розрахунки складено на іншу юридичну особу та не мають відношення до відповідача є хибними та до уваги не приймаються (а.с. 31). Ідентифікаційний код відповідача 00123062 зазначений у направленнях на його адресу повідомленнях УПФУ.

Твердження відповідача про відсутність грошових коштів на рахунках та відсутність інших матеріальних цінностей, що унеможливлює виконання вимог Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси, не можуть слугувати підставою для відмови у задоволенні позовних вимог, з огляду на те, що фінансовий стан платника не впливає на його обов'язок відшкодувати різницю між сумами пенсій, призначених згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумами пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, науковим працівникам.

Відповідно ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" № 755-ІУ від 15.05.2003 року, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.

Згідно зі ст.36 зазначеного Закону для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Згідно ч. 11 статті 36 зазначеного закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи .

Отже до моменту внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ВАТ «Південенергопроект» відповідно до положень ст.ст.91,92 ЦК України є суб'єктом правовідносин та наділено цивільною право- і дієздатністю, отже має відповідати за усіма своїми зобов'язаннями, у т.ч. стосовно погашення зобов'язань перед бюджетами та цільовими фондами.

З довідки, складеної органом ДПІ (а.с.31-36) вбачається, що 16.11.2012р. складений ліквідаційний баланс ВАТ «Південенергопроект».

Даних про затвердження ліквідаційного балансу учасниками (акціонерами) відповідача матеріали справи не містять.

Відповідно до ст.ст.111,112 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи. Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, провадиться у порядку черговості, встановленої статтею 112 цього Кодексу, відповідно до проміжного ліквідаційного балансу, починаючи від дня його затвердження, за винятком кредиторів четвертої черги, виплати яким провадяться зі спливом місяця від дня затвердження проміжного ліквідаційного балансу. В разі недостатності у юридичної особи, що ліквідується, грошових коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія здійснює продаж майна юридичної особи. Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс, який затверджується учасниками юридичної особи або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи. Майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, передається її учасникам, якщо інше не встановлено установчими документами юридичної особи або законом. Юридична особа є ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. У разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості: 1) у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом; 2) у другу чергу задовольняються вимоги працівників, пов'язані з трудовими відносинами, вимоги автора про плату за використання результату його інтелектуальної, творчої діяльності; 3) у третю чергу задовольняються вимоги щодо податків, зборів (обов'язкових платежів); 4) у четверту чергу задовольняються всі інші вимоги. Вимоги однієї черги задовольняються пропорційно сумі вимог, що належать кожному кредитору цієї черги. Черговість задоволення вимог кредиторів за договорами страхування визначається законом. У разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право до затвердження ліквідаційного балансу юридичної особи звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи. Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред'явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно. Вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.

Таким чином, погашення вимог УПФУ в процедурі ліквідації ВАТ «Південенергопроект» (не пов'язаної із банкрутством) відбувається не у зв'язку із бажанням платника, а у відповідності із ч.4 ст. 112 ЦК України та наразі підстав для відмови у задоволенні позовних вимог УПФУ у зв'язку із триваючою процедурою ліквідації ВАТ «Південенергопроект» немає.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідачем не наведено законних підстав для відхилення позовних вимог УПФУ, наявність та розмір заборгованості не спростовані.

Приймаючи до уваги вищевикладене, позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до Відкритого акціонерного товариства «Південенергопроект» про стягнення заборгованості задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Південенергопроект» (вул.В.Арнаутська, 17, м.Одеса, 65012, ідентифікаційний код 00123062) на користь Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси (пров.Світлий, 8, м.Одеса, 65009, ідентифікаційний код 26302649) заборгованість по відшкодуванню виплати різниці між сумою пенсії, призначеної згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів науковим працівникам в сумі 2644 (дві тисячі шістсот сорок чотири)грн.79коп.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 29.04.2013р.

Суддя /підпис/ М.М. Аракелян

З оригіналом згідно:

Суддя М.М. Аракелян

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Південенергопроект» (вул.В.Арнаутська, 17, м.Одеса, 65012, ідентифікаційний код 00123062) на користь Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси (пров.Світлий, 8, м.Одеса, 65009, ідентифікаційний код 26302649) заборгованість по відшкодуванню виплати різниці між сумою пенсії, призначеної згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів науковим працівникам в сумі 2644 (дві тисячі шістсот сорок чотири)грн.79коп.

29 квітня 2013 року

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2013
Оприлюднено07.05.2013
Номер документу31012642
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/469/13-а

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 01.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Постанова від 29.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні