Ухвала
від 25.04.2013 по справі 2а/1770/4762/2012
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Головуючий у 1-й інстанції: Дорошенко Н.О.

Суддя-доповідач:Котік Т.С.

УХВАЛА

іменем України

"25" квітня 2013 р. Справа № 2а/1770/4762/2012

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Котік Т.С.

суддів: Жизневської А.В.

Малахової Н.М.,

при секретарі Грищенко І.В. ,

за участю представника позивача

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Здолбунівської об"єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "04" лютого 2013 р. у справі за позовом Приватного виробничого підприємства "АРТ-Сервіс" до Здолбунівської об"єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2013 року позов задоволено повністю.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення № 1000222300 від 05.12.2012р. яким збільшено суму грошового зобов"язання за платежем "податок на додану вартість" на загальну суму 404403,00 грн., в тому числі за основним платежем на 291064,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 113339,00 грн.; № 1000212300 від 05.12.2012р., яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" на загальну суму 486498,00 грн., в тому числі за основним платежем на 440470,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 46028,00 грн.

У апеляційній скарзі Здолбунівська об'єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби (далі Здолбунівська ОДПІ), посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить судове рішення скасувати та прийняти нове - про відмову в задоволенні позову.

Розглянувши справу, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

З матеріалів справи убачається, що ПВП "АРТ-Сервіс" зареєстровано як юридичну особу виконавчим комітетом Острозької міської ради 24.04.2002р. З 29.04.2002р. перебуває на податковому обліку в Здолбунівській ОДПІ (Острозьке відділення) та зареєстровано платником податку на додану вартість.

За результатами позапланової документальної виїзної перевірки ПВП "АРТ-Сервіс" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства при проведенні господарських відносин з ПП фірма "Володар", за період з 01.12.2010р. по 31.08.2011р., ПП "Клер Шато Фиорд", за період з 01.07.2010р. по 31.12.2012р., та ТОВ "Промелектро-75", за період з 01.10.2011р. по 31.10.2011р., складено акт № 608/22-31542359 від 21.11.2012р.

Під час зазначеної перевірки податковим органом встановлено, що позивачем допущено порушення ч.5 ст.203, ч.1,2 ст.215, ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків.

Також, податковий орган посилався на порушення позивачем пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого ПВП "АРТ-Сервіс" завищено суму витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, в сумі 1847425 грн., в тому числі: за ІІІ квартал 2010р. - 174892 грн., IV квартал 2010р. - 561531 грн., за І квартал 2011р. - 41667 грн., за ІІ квартал 2011р. - 719404 грн., за ІІІ квартал 2011р. - 237014 грн., за IV квартал 2011р. - 112917 грн., що призвело до заниження податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 440470 грн., в тому числі: за ІІІ квартал 2010р. - 43723 грн., за IV квартал 2010р. - 140383 грн., за І квартал 2011р. - 10417 грн., за ІІ квартал 2011р. - 165463 грн., за ІІІ квартал 2011р. - 54513 грн., за IV квартал 2011р. - 25971 грн.

Окрім зазначеного, на думку відповідача, підприємством порушено пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на подану вартість", п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту, в результаті чого ПВП "АРТ-Сервіс" донараховано податок на додану вартість в сумі 291064 грн., в тому числі: за липень 2010р. - 34978 грн., за листопад 2010р. - 14676 грн., за грудень 2010р. - 97630 грн., за січень 2011р. - 8333 грн., за березень 2011р. - 18333 грн., за квітень 2011р. - 25717 грн., за травень 2011 р. - 12011 грн., за липень 2011р. - 29004 грн., за серпень 2011р. - 18399 грн., за жовтень 2011р. - 31983 грн.

Вказані висновки акту перевірки стали підставою для винесення 05 грудня 2012 року, податкових повідомлень-рішень:

- № 1000222300, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем (податок на додану вартість по вітчизняних товарах) на загальну суму 404403,00 грн., в тому числі за основним платежем на 291064,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 113339,00 грн. (а.с.5 т.1);

- № 1000212300 від 05.12.2012р., яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" на загальну суму 486498,00 грн., в тому числі за основним платежем на 440470,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 46028,00 грн. (а.с.6 т.1).

Скасовуючи зазначені податкові повідомлення-рішення, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про те, що при їх прийнятті Здолбунівська ОДПІ діяла всупереч встановленому законом порядку, необґрунтовано, упереджено, без з'ясування необхідних обставин, що мали значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення, чим порушено законні інтереси позивача.

Зазначених висновків суд дійшов повно та всебічно перевіривши обставини справи та надавши належну оцінку наданим доказам.

Так, з матеріалів справи убачається, що між ПВП "АРТ-Сервіс" (Славутською філією ПВП "АРТ-Сервіс") (Замовник) та ПП "Фірма "Володар" (Підрядник) було укладено договори підряду:

- № 08/10/10 від 08.10.2010р., предметом якого є виконання капітального ремонту покрівлі головного корпусу дільничної лікарні с. Берездів та капітальний ремонт покрівлі на 1-му житловому будинку ОСББ в м.Шепетівка (а.с.196-200 т.1);

- № 01/12/10 від 01.12.2010р., предметом якого є капітальний ремонт покрівлі НВК с.Малий Скнит Славутського району Хмельницької області (а.с.201-205 т.1);

- № 01-1/12/10 від 01.12.2010р., предметом якого є капітальний ремонт спортивної зали школи I-III ступенів в с. Великий Скнит Славутського району Хмельницької області (а.с.206-210 т.1);

- № 12-12-10 від 12.12.2010р., предметом якого є комплекс будівельно-монтажних робіт на будівництві "Завод по виробництву плит МДФ в м.Коростень Житомирської області" (а.с.240-246 т.1);

- № 06/03/11 від 29.03.2011р., предметом якого є виконання будівельних робіт та поставка будівельних матеріалів по об'єкту: "Система водопостачання, водовідведення та очисні споруди в м. Бердичів - реконструкція (розширення), перша черга, другий пусковий комплекс" (а.с.21-26 т.2);

- № 01/04/11 від 01.04.2011р., предметом якого є капітальний ремонт приміщень дільничної лікарні с. Берездів Славутського району (а.с.42-46 т.2);

- № 18/04/11 від 18.04.2011р., предметом якого є капітальний ремонт приміщень дільничної лікарні с. Ганнопіль Славутського району (а.с.47-51 т.2);

- № 27/05/11 від 27.05.2011р., предметом якого є капітальний ремонт та утеплення фасадів кольоровим опорядженням будівлі школи с. В.Скнит Славутського району (а.с.77-82 т.2);

- № 01/06/11 від 01.06.2011р., предметом якого є поточний ремонт дільничної лікарні с. Ганнопіль Славутського району (а.с.98-103 т.2);

- № 15/03/11 від 15.03.2011р., предметом якого є поточний ремонт НВК (кабінет початкових класів) с. М.Скнит Славутського району (а.с.128-133 т.2);

- № 16/06/11 від 16.06.2011р., предметом якого є капітальний ремонт дільничної лікарні с. Ганнопіль Славутського району. Заміна віконних блоків (а.с.134-139 т.2);

- № 07/07/11 від 07.07.2011р., предметом якого є роботи по демонтажу залізобетонних конструкцій приміщень ТОВ "Агро ХХI" м. Славута (а.с.140-145 т.2).

Крім договорів підряду, між ПП "Фірма "Володар" (Постачальник) та ПВП "АРТ-Сервіс" (Замовник) також укладено договір поставки № 16/05/11 від 25.05.2011р. товарів (матеріалів) згідно зі специфікацією (а.с.74-75,76 т.2).

Судом першої інстанції встановлено, що укладення позивачем вищевказаних господарських договорів з ПП "Фірма "Володар" було обумовлене наявністю господарських зобов'язань ПВП "АРТ-Сервіс" (Славутської філії ПВП "АРТ-Сервіс") як підрядника перед третіми особами за правочинами:

- договір № 86 від 04.10.2010р. на виконання підрядних робіт з замовником Управління житлово-комунального господарства Хмельницької обласної державної адміністрації, предметом якого є капітальний ремонт покрівлі на 1 житловому будинку ОСББ за адресою м. Шепетівка, вул.Старокостянтинівське шосе,32 (а.с.60-65 т.3);

- договір підряду № 28 від 01.12.2010р. з замовником Малоскнитська сільська рада, предметом якого є капітальний ремонт покрівлі Малоскнитського НВК (а.с.66-68 т.3);

- договір підряду № 13 від 17.09.2010р. з замовником Відділ освіти Славутської районної державної адміністрації, предметом якого є капітальний ремонт школи 1-3 ступенів с. В.Скнит: коридору, їдальні, вбиральні, спортзалу (а.с.69-70 т.3);

- договір підряду № 11-1/11/10 від 11.11.2010р. з замовником ТОВ "АРТ-Прогрес", предметом якого є комплекс будівельно-монтажних робіт на території заводу по виробництву МДФ по вул.Жовтневій,11б в м. Коростень Житомирської області, згідно з Додатком № 1, а саме: технологічні трубопроводи - монтаж трубопроводу стисненого повітря, головний виробничий корпус - обв'язка циклона-фільтра, енергоблок - монтаж трубопроводу стисненого повітря на бункері палива (а.с.71-74 т.3);

- договір підряду № 07-1/06/10 від 07.06.2010р. з замовником ТОВ "АРТ-Прогрес", предметом якого є комплекс будівельно-монтажних робіт на території заводу по виробництву МДФ по вул.Жовтневій,11б в м. Коростень Житомирської області, а саме: влаштування трубопроводів стисненого повітря в приміщенні окоровки та подрібнення колод (а.с.75-78,79-80 т.3);

- договір підряду № 28.03-11 від 28.03.2011р. з замовником ПАТ "Житомирпромспецбуд", предметом якого є будівельні роботи по об'єкту: "Система водопостачання, водовідведення та очисні споруди в м. Бердичів - реконструкція (розширення), перша черга, другий пусковий комплекс" (а.с.81-83 т.3);

- договір підряду № 8 від 04.04.2011р. з замовником Славутська центральна районна лікарня, предметом якого є капітальний ремонт приміщень дільничної лікарні с. Берездів Славутського району (заміна віконних блоків) (а.с.84-87 т.3);

- договір підряду № 10 від 15.04.2011р. з замовником Славутська центральна районна лікарня, предметом якого є капітальний ремонт дільничної лікарні Славутської ЦРЛ с.Ганнопіль Славутського району (а.с.88-92 т.3);

- договір підряду № 18 від 25.05.2011р. з замовником Відділ освіти Славутської районної державної адміністрації, предметом якого є капітальний ремонт будівель (утеплення фасадів з кольоровим опорядженням) Великоскнитської ЗОШ 1-3 ступенів с.В.Скнит Славутського району (а.с.93-97 т.3);

- договір підряду № 19 від 01.06.2011р. з замовником Славутська центральна районна лікарня, предметом якого є поточний ремонт дільничної лікарні Славутської ЦРЛ с.Ганнопіль Славутського району (а.с.98-102 т.);

- договір підряду № 11 від 15.03.2011р. з замовником Відділ освіти Славутської районної державної адміністрації, предметом якого є поточний ремонт навчально-виховного комплексу (кабінет початкових класів) с. М.Скнит Славутського району (а.с.103-105 т.3);

- договір підряду № 20 від 16.06.2011р. з замовником Славутська центральна районна лікарня, предметом якого є капітальний ремонт дільничної лікарні Славутської ЦРЛ с.Ганнопіль Славутського району (а.с.106-110 т.3);

- договір № 128 від 04.07.2011р. з замовником ТОВ "Агро ХХI", предметом якого є роботи по розбиранню виробничих приміщень замовника в м.Славута, згідно з додатком №1 (а.с.111-115 т.3).

Зазначені вище обставини не спростовано податковим органом як під час перевірки так і при розгляді справи судами першої та апеляційної інстанцій.

Факт виконання договірних зобов'язань ПП "Фірма "Володар" перед ПВП "АРТ-Сервіс" в листопаді-грудні 2010р. підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт форма КБ-2в окремо по кожному із об»єктів.

Зокрема, за листопад 2010р. - по об'єкту "Капітальний ремонт покрівлі на 1 житловому будинку ОСББ м.Шепетівка", на суму 27740,50 грн., ПДВ 5548,10 грн. (а.с.221-222 т.1); за листопад 2010р. - по об'єкту "Лікарня с. Берездів", на суму 8495,66 грн., ПДВ 1415,94 грн. (а.с.223-225 т.1); за грудень 2010р. - по об'єкту "Малоскнитський НВК", на суму 67504,38 грн., ПДВ 11250,73 грн. (а.с.226-228 т.1); за грудень 2010р. - по об'єкту "Школа 1-3 ступенів с. В.Скнит", на суму 59442,89 грн., ПДВ 9907,15 грн. (а.с.229-232 т.1); за грудень 2010р. - по об'єкту "Лікарня с. Берездів", на суму 40331,50 грн., ПДВ 6721,92 грн. (а.с.233-235 т.1).

У січні 2011р. ПВП "Арт-Сервіс" та ПП "Фірма "Володар" підписано акт приймання виконаних будівельних робіт форма КБ-2в по об'єкту "Завод з виробництва плит МДФ в м.Коростень Житомирської обл. Технологічні трубопроводи - трубопровід стисненого повітря", на суму 50000,00 грн., ПДВ 8333,33 грн., що відповідає вартості робіт за зведеним кошторисом (а.с.249-250 т.1, 1-2,3-11 т.2).

11.04.2011р. ПВП "Арт-Сервіс" та ПП "Фірма "Володар" підписано акт приймання виконаних будівельних робіт форма КБ-2в по об'єкту "Водопостачання, водовідведення та очисні споруди м. Бердичева - розширення до 12 тис.м.куб. на добу (перша черга - водоочисні споруди), трубопровід АО" на суму 44390,40 грн., ПДВ 7398,40 грн. (а.с.30-34 т.2).

Окрім того, ПП "Фірма "Володар" поставлено позивачу товари (матеріали) згідно з видатковою накладною № 126 від 05.04.2011р. на суму 65609,60 грн., ПДВ 10934,93 грн., товар отримано уповноваженою особою позивача за довіреністю, про що зазначено безпосередньо в видатковій накладній (а.с.35 т.2).

Отримані від ПП "Фірма "Володар" податкові накладні: №071201 від 07.12.2010р. на суму 41784,26 грн., у т.ч. ПДВ 6964,04 грн., №171201 від 17.12.2010р. на суму 40331,50 грн., у т.ч. ПДВ 6721,92 грн., №271204 від 27.12.2010р. на суму 67504,38 грн., у т.ч. ПДВ 11250,73 грн., № 271205 від 27.12.2010р. на суму 47053,43 грн., у т.ч. ПДВ 7842,24 грн., № 281204 від 28.12.2010р. на суму 12389,46 грн., у т.ч. ПДВ 2064,91 грн. (а.с.216-220 т.1), які відображені позивачем в реєстрі отриманих податкових накладних за грудень 2010р. та включено податок на додану вартість до податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за грудень 2010р. (а.с.192-195,236-239 т.1), податкову накладну №170101 від 17.01.2011р. на суму 50000,00 грн., у т.ч. ПДВ 8333,33 грн. (а.с.248 т.1), відображену позивачем в реєстрі отриманих податкових накладних за січень 2011р. (а.с.14-17 т.2), та включено податок на додану вартість до податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за січень 2011р. (а.с.18-20 т.2), податкові накладні № 96 від 31.03.2011р. на суму 50000,00 грн., ПДВ 8333,33 грн., № 97 від 31.03.2011р. на суму 60000,00 грн., ПДВ 10000,00 грн. (а.с.28,29 т.2), які відображені позивачем в реєстрі отриманих податкових накладних за березень 2011р. (а.с.6-37 т.2), податок на додану вартість за якими включено до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за березень 2011р. (а.с.38-41).

У квітні 2011р. ПВП "Арт-Сервіс" та ПП "Фірма "Володар" підписано акти приймання виконаних будівельних робіт форма КБ-2в по об'єкту "Капітальний ремонт приміщень дільничної лікарні (заміна вікон на металопластикові) в с. Ганнопіль Славутського району, на суму 19548,00 грн., ПДВ 3257,97 грн. (а.с.60-63 т.2 ) та по об'єкту "Капітальний ремонт приміщень дільничної лікарні (заміна вікон на металопластикові) с.Берездів Славутського району, на суму 164302,80 грн., ПДВ 27383,78 грн. (а.с.64-67 т.2).

Приварним підприємством "Фірма "Володар" виписано позивачу податкові накладні №69 від 13.04.2011р. на суму 35000,00 грн., ПДВ 5833,33 грн., № 147 від 26.04.2011р. на суму 79302,80 грн., ПДВ 13217,13 грн., № 217 від 29.04.2011р. на суму 40000,00 грн., ПДВ 6666,67 грн. (а.с.57-59 т.2), які включені позивачем до реєстру отриманих податкових накладних за квітень 2011р. (а.с.68-70 т.2), податок на додану вартість за якими віднесено до податкового кредиту декларації з ПДВ за квітень 2011р. (а.с.71-73 т.2).

У травні 2011р. ПВП "Фірма "Володар" поставлено позивачу товари (матеріали) згідно з видатковою накладною № В-00001126 від 31.05.2011р. на суму 42516,00 грн., ПДВ 7086,00 грн., товар отримано уповноваженою особою позивача за довіреністю, про що зазначено в видатковій накладній (а.с.88 т.2).

Приварним підприємством "Фірма "Володар" виписано позивачу податкові накладні № 12 від 05.05.2011р. на суму 10000,00 грн., ПДВ 1666,67 грн., № 13 від 05.05.2011р. на суму 19548,00 грн., ПДВ 3258,00 грн., № 176 від 31.05.2011р. на суму 42516,00 грн., ПДВ 7086,00 грн. (а.с.85-87 т.2), які включені позивачем до реєстру отриманих податкових накладних за травень 2011р. (а.с.89-91 т.2), податок на додану вартість за якими віднесено до податкового кредиту декларації з ПДВ за травень 2011р. (а.с.92-94 т.2).

У червні 2011р. ПВП "Арт-Сервіс" та ПП "Фірма "Володар" підписано акти приймання виконаних будівельних робіт форма КБ-2в по об'єкту "Капітальний ремонт будівель (утеплення фасадів з кольоровим опорядженням) Великоскнитської ЗОШ 1-3 ступенів с.В.Скнит Славутського району" на суму 140348,05 грн., ПДВ 23391,34 грн., по об'єкту "Поточний ремонт дільничної лікарні с. Ганнопіль Славутського району" на суму 34680,34 грн., ПДВ 5780,06 грн. (а.с.113- 121 т.2).

Також, згідно з видатковою накладною № В-1198 від 29.06.2011р. ПП "Фірма "Володар" поставлено позивачу товари (матеріали) на загальну суму 351889,25 грн., ПДВ 58648,21 грн., які були отримані уповноваженою особою позивача за довіреністю, про що зазначено видатковій накладній (а.с.122 т.2).

Приварним підприємством "Фірма "Володар" виписано позивачу податкові накладні № 31 від 03.06.2011р. на суму 100000,00 грн., ПДВ 16666,67 грн., № 131 від 16.06.2011р. на суму 40348,05 грн., ПДВ 6724,67 грн., № 144 від 20.06.2011р. на суму 34680,34 грн., ПДВ 5780,06 грн., № 276 від 29.06.2011р. на суму 351889,25 грн., ПДВ 58648,21 грн. (а.с.109-112 т.2), які включені позивачем до реєстру отриманих податкових накладних за червень 2011р. (а.с.123-124 т.2), податок на додану вартість за якими віднесено до податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за червень 2011р. (а.с.125-127 т.2).

У липні 2011р. ПВП "Арт-Сервіс" та ПП "Фірма "Володар" підписано акти приймання виконаних будівельних робіт форма КБ-2в: по об'єкту "Капітальний ремонт Дільничної лікарні с.Ганнопіль Славутського району. Заміна віконних блоків" на суму 47284,50 грн., ПДВ 7880,75 грн.; по об'єкту "Поточний ремонт навчально-виховного комплексу с.Малий Скнит Славутського району (кабінет початкових класів)" на суму 13839,24 грн., ПДВ 2306,54 грн.; по об'єкту "Розбирання приміщень ТОВ "Агро ХХI" м.Славута на суму 87901,54 грн., ПДВ 14650,26 грн. (а.с.156-159,160-162,163-165 т.2).

Приварним підприємством "Фірма "Володар" виписано позивачу податкові накладні: №67 від 07.07.2011р. на суму 40000,00 грн., ПДВ 6666,67 грн., № 136 від 15.07.2011р. на суму 7284,50 грн., ПДВ 1214,08 грн., № 137 від 15.07.2011р. на суму 13839,24 грн., ПДВ 2306,54 грн., № 140 від 15.07.2011р. на суму 87901,54 грн., ПДВ 14650,26 грн., № 211 від 26.07.2011р. на суму 25000,00 грн., ПДВ 4166,67 грн. (а.с.151-155 т.2), які включені позивачем до реєстру отриманих податкових накладних за липень 2011р. (а.с.166-168 т.2), податок на додану вартість за якими віднесено до податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за липень 2011р. (а.с.169-171 т.2).

У серпні 2011р. ПВП "Арт-Сервіс" та ПП "Фірма "Володар" підписано акт приймання виконаних будівельних робіт форма КБ-2в по об'єкту "Капітальний ремонт будівель (утеплення фасадів з кольоровим опорядженням) Великоскнитської ЗОШ 1-3 ступенів Славутського району, перша черга будівництва" на суму 110391,24 грн., ПДВ 18398,54 грн. (а.с.179-182 т.2).

Приварним підприємством "Фірма "Володар" виписано позивачу податкові накладні: №61 від 09.08.2011р. на суму 80000,00 грн., ПДВ 13333,33 грн., № 83 від 11.08.2011р. на суму 30391,24 грн., ПДВ 5065,21 грн., (а.с.177,178 т.2), які включені позивачем до реєстру отриманих податкових накладних за серпень 2011р. (а.с.183-185,189-191 т.2), податок на додану вартість за якими віднесено до податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за серпень 2011р. (а.с.186-188 т.2).

У вересні 2011р. ПВП "Арт-Сервіс" та ПП "Фірма "Володар" підписано акти приймання виконаних будівельних робіт форма КБ-2в по об'єкту "Поточний ремонт навчально-виховного комплексу с. Малий Скнит Славутського району (кабінет вчителів), на суму 7681,66 грн., ПДВ 1280,28 грн.; по об'єкту "Поточний ремонт навчально-виховного комплексу с. Малий Скнит Славутського району (кабінет початкових класів), на суму 8845,91 грн., ПДВ 1474,32 грн.; по об'єкту "Улаштування містка залізобетонного (ІНСЕКО) на суму 8472,69 грн., ПДВ 1413,22 грн. (а.с.192-202 т.2).

Оплата ПВП "АРТ-Сервіс" виконаних контрагентом підрядних робіт та поставлених товарів (матеріалів) проведена шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПП "Фірма "Володар", з урахуванням в ціні товарів (робіт) податку на додану вартість, що підтверджується платіжними дорученнями та виписками банку (а.с.211-215,247 т.1, а.с.27,52-56,83-84, 104-108, 146-150,172-176, т.2). За даними бухгалтерського обліку ПВП "АРТ-Сервіс" станом на 31.12.2012р. рахується заборгованість на користь ПП "Фірма "Володар" на суму 42516,00 грн. (а.с.203 т.2).

По господарській операції позивача з ПВП "Клер Шато Фиорд", судом першої інстанції встановлено, що між ПВП "Клер Шато Фиорд" (Постачальник) та ПВП "АРТ-Сервіс" (Славутською філією ПВП "АРТ-Сервіс) (Покупець) укладено:

- договір поставки № 42.08.10 від 25.07.2010р., предметом якого є поставка будівельних матеріалів (а.с.140-142 т.1);

- договір купівлі-продажу № 08/11/10 від 08.11.2010р., предметом якого є поставка металу профільованого та інших металевих виробів, будівельних матеріалів (а.с.155 т.2);

- договір купівлі-продажу № 01/12/10 від 01.12.2010р., предметом якого є поставка будівельних матеріалів (а.с.165 т.1);

- договір купівлі-продажу № 23/12/10 від 23.12.2010р., предметом якого є поставка підстанції трансформаторної комплектної КТПУ 1К-250/10/04У1 (а.с.166 т.10).

На виконання договірних зобов'язань ПВП "Клер Шато Фиорд" було оформлено видаткові накладні: К-00001126 від 30.07.2010р. на суму 200000,00 грн., ПДВ 33333,33 грн.; № А-00001127 від 30.07.2010р. на суму 9870,0909 грн., ПДВ 1645,00 грн.; № 36 від 24.11.2010р.; № 42 від 06.12.2010р. на суму 22161,92 грн. ПДВ 3693,65 грн.; №51 від 17.12.210р. на суму 80000,00 грн., ПДВ 13333,33 грн.; № 58 від 20.12.2010р. на суму 134419,04 грн., ПДВ 22403,17 грн.; № 68 від 24.12.2010р. на суму 69090,00 грн., ПДВ 11515,00 грн.; № 62 від 24.12.2010р. на суму 71046,00 грн., ПДВ 11841,00 грн. (а.с.147,148,159,186-190 т.1) та виписано податкові накладні: № 300705 від 30.07.2010р. на суму 9870,00 грн., ПДВ 1645,00 грн.; № 300704 від 30.07.2010р. на суму 200000,00 грн., ПДВ 33333,33 грн.; № 301101 від 30.11.2010р. на суму 88057,20 грн., ПДВ 14676,20 грн.; № 171201 від 17.12.2010р. на суму 80000,00 грн., ПДВ 13333,33 грн.; № 171202 від 17.12.2010р. на суму 22161,92 грн., ПДВ 3693,65 грн.; № 231202 від 23.12.2010р. на суму 134419,04 грн., ПДВ 22403,17 грн.; № 241201 від 24.12.2010р. на суму 71046,00 грн., ПДВ 11841,00 грн.; № 271201 від 27.12.2010р. на суму 34090,00 грн., ПДВ 5681,67 грн.; № 301201 від 30.12.2010р. на суму 35000,00 грн., ПДВ 5833,33 грн. (а.с.144-146,158,180-185 т.1), які відображені в реєстрах отриманих податкових накладних позивача (а.с.149-150,160-161 т.1), податок на додану вартість за якими віднесено до податкового кредиту податкових декларацій з ПДВ за липень 2010р., листопад 2010р., грудень 2010р. (а.с.151-154, 162-164,192-195 т.1)

Матеріалами справи підтверджується та не заперечується відповідачем, що оплату ПВП "АРТ-Сервіс" поставлених товарів (матеріалів) проведено шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПВП "Клер Шато Фиорд", з урахуванням в ціні товарів (робіт) податку на додану вартість, що підтверджується платіжними дорученнями та виписками банку (а.с.143,156-157,167-179 т.1). За даними бухгалтерського обліку позивача станом на 31.12.2012р. заборгованість по розрахунках сторін відсутня (а.с.191 т.1).

Факт транспортування будівельних матеріалів від ПП "Клер Шато Фиорд" до позивача в липні 2010р. здійснювалося за рахунок позивача за участі перевізника ПП ОСОБА_6, відповідно до товарно-транспортної накладної від 30.07.2010р. (а.с.146,147 т.3).

По взаємовідносинах позивача з ТОВ "Промелектро-75" судом першої інстанції встановлено, що між ТОВ "Промелектро-75" (продавець) та ПВП "Арт-Сервіс" (покупець) укладено:

- договір купівлі-продажу № 21/10/11 05.10.2011р. на поставку матеріалів (а.с.218т.2);

- договір купівлі-продажу № 10/10/11 10.10.2011р. на поставку будівельних матеріалів (а.с.219 т.2).

Виконання договірних зобов'язань ТОВ "Промелектро-75" оформлене видатковими накладними: № ВК-9477 від 05.10.2011р. на суму 85499,86 грн., ПДВ 14249,98 грн.; № 9503 від 07.10.2011р. на суму 56400,00 грн., ПДВ 9400,00 грн.; № 78 від 11.10.2011р. на суму 50000,00 грн., ПДВ 8333,33 грн. (а.с.215-217 т.2) та на поставлений товар виписано податкові накладні: № 51 від 05.10.2011р. на суму 85499,86 грн., ПДВ 14249,98 грн.; № 55 від 06.10.2011р. на суму 56400,00 грн., ПДВ 9400,00 грн.; № 78 від 11.10.2011р. на суму 50000,00 грн., ПДВ 8333,33 грн. (а.с.212- 214 т.3), які відображені в реєстрі отриманих податкових накладних позивача за жовтень 2011р. (а.с.224-226,234-235 т.2), податок на додану вартість віднесено до податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за жовтень 2011р. (а.с.231-233 т.2).

Як факт оплати так і факт транспортування товару підтверджено належними доказами, які досліджено судом першої інстанції (а.с.220-221 т.2, а.с.228,229 т.3). За даними бухгалтерського обліку ПВП "Арт-Сервіс" станом на 31.12.2012р. заборгованість по розрахунках відсутня (а.с.230 т.2).

З огляду на викладене, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку, що зазначені первинні документи розкривають зміст господарських операцій, підтверджують реальність руху активів позивача, а тому, вказані документи є первинними документами в розумінні закону, які належить складати для даного виду господарських операцій, а відтак є належними та допустимими доказами відповідно до приписів статті 70 КАС України, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

Надані позивачем первинні документи за своїм змістом та формою відповідають вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", ст. 201 Податкового кодексу України та Положенню про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку.

Отже, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що платником податку, первинними документами бухгалтерського обліку, у тому числі, податковими накладними доведено, що виникнення права на формування валових витрат та податкового кредиту є наслідком фактичного проведення господарських операцій, які є об'єктом оподаткування податком на прибуток та податком на додану вартість. Такі дії позивача відповідають вимогам Законів України "Про оподаткування прибутку підприємств", "Про податок на додану вартість" та нормам Податкового кодексу України, які регулюють вказані відносини.

Зокрема, пунктом 5.1. статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" передбачено, що валові витрати виробництва та обігу (далі -валові витрати) -це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарі (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

За змістом підпункту 5.2.1. пункту 5.2. цієї ж статті Закону до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 -5.7. цієї статті.

Не належить до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку ( ч. 4 п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону).

Відповідно до пп.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно з приписами пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону 168/97-ВР не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Аналогічні положення містяться і в пп.139.1.9 п.139.1 ст.139, п. 198.2, 198.3,198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року та застосовується до правовідносин, які виникли після зазначеної дати.

Також, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідач не надав жодних доказів, що позивач у справі діяв без належної обачності й обережності і йому мало бути відомо про порушення, які можливо допускає його контрагент, або що його діяльність спрямована на здійснення операцій, пов'язаних з податковою вигодою, переважно з контрагентами, які не виконують своїх податкових зобов'язань, зокрема й у випадках, коли такі операції здійснюються через посередників. Чинним законодавством України передбачено, що на сторону правочину, яка є платником податків, не покладено обов'язку здійснювати перевірку відповідності законодавству установчих документів іншого учасника господарських правовідносин та ставити під сумнів внесені до Єдиного державного реєстру відомості.

Матеріалами справи підтверджено, що на час господарських взаємовідносин з позивачем відомості про ПП "Фірма "Володар", ПП "Клер Шато Фиорд", ТОВ "Промелектро-75" наявні в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а відтак, відповідно до статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" такі відомості вважаються достовірними та можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Всі контрагенти перебували та перебувають на податковому обліку, а також, зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Приватному підприємству "Фірма "Володар" видано ліцензію Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства за будівельну діяльність серія АВ № 117048 терміном з 28.04.2006р. по 28.04.2011р. та серія АГ № 577749 терміном дії з 31.05.2011р. по 31.05.2016р. (а.с.39-50 т.3).

Посилання відповідача в апеляційній скарзі на те, що судом першої інстанції не взято до уваги того, що фактичного здійснення господарської операції між позивачем та контрагентами не було, а отже відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей валення податкового обліку, навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинними законодавством, не заслуговує на увагу, оскільки ґрунтуються на припущеннях та не підтверджуються належним і допустимими доказами.

Враховуючи викладене, посилання податкового органу на нікчемність правочинів не відповідає матеріалам справи та не узгоджується з приписами ч. 5 ст. 203, ч. 1,2 ст. 215 Цивільного кодексу України.

Доказів про те, що ПП фірма "Володар", ПП "Клер Шато Фиорд та ТОВ "Промелектро-75" не були спроможні здійснювати господарські операції з поставки товару відповідач не надав.

Також, ні установчі, ні статутні документи контрагентів позивача не визнані в установленому порядку недійсними і докази про зворотнє в матеріалах справи відсутні.

Так само, суд першої інстанції обґрунтовано відхилив доводи податкового органу щодо обставин про порушення кримінальної справи за фактом фіктивного підприємництва щодо контрагентів позивача ПП "Фірма "Володар", ПП "Клер Шато Фиорд", ТОВ "Промелектро-75, оскільки податковий орган не надав суду будь-яких об'єктивних доказів, які свідчили б про обізнаність ПВП "АРТ-Сервіс" з можливими порушеннями закону постачальниками.

Окрім того, даних про те, що до кримінальної відповідальності притягнуто посадових осіб ПВП "АРТ-Сервіс" у співучасті з особами, яким досудовим слідством інкримінується вчинення фіктивного підприємництва контрагентів не надано та не встановлено судом. За даними Єдиного державного реєстру судових рішень відомості про набрання законної сили вироком суду в обумовленій кримінальній справі - відсутні.

Доводи податкового органу з приводу того, що у перевіреному періоді засновник та керівник ПП "Фірма "Володар" не перебував в Україні, а тому підприємство не могло виконувати дані господарські зобов'язання є безпідставними, оскільки судом першої інстанції встановлено, що відповідно до наказу № 2 від 06.08.2010р. та доручення № 11 від 06.08.2010р. заступником директора ПП "Фірма "Володар" призначено Шолохова А.В., якого уповноважено укладати від імені підприємства угоди, підписувати фінансово-господарські документи (а.с.51-52 т.3). При дослідженні первинних документів встановлено, що вони підписані саме Шолоховим А.В.

Також, є правильними висновки суду першої інстанції, що відсутність контрагентів за місцезнаходженням, недостатність найманих працівників та основних засобів згідно з даними податкової звітності не свідчать про неможливість виконання контрагентами договірних зобов'язань. Оскільки, підприємство як господарюючий суб'єкт не позбавлене можливості орендувати основні засоби, укладати цивільно-правові угоди з працівниками. Відповідальність за достовірність та повноту даних податкової звітності, своєчасність підтвердження відомостей про юридичну особу державному реєстратору покладається законом безпосередньо на таку юридичну особу та не може слугувати підставою для визначення податкових зобов'язань контрагентам такої особи.

З огляду на викладене, доводи апеляційної скарги зазначених висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому колегія суддів приходить до висновку, що суд правильно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення відповідно до норм матеріального права та при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Здолбунівської об"єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "04" лютого 2013 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Т.С. Котік

судді: А.В. Жизневська Н.М. Малахова

Повний текст cудового рішення виготовлено "26" квітня 2013 р.

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Приватне виробниче підприємство "АРТ-Сервіс" вул.Татарська,122 А,м.Острог,Острозький район, Рівненська область,35800

3- відповідачу Здолбунівська об"єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби вул.Приходька, 1-А,м.Здолбунів,Рівненська область,35705

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2013
Оприлюднено07.05.2013
Номер документу31013125
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/4762/2012

Постанова від 04.02.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 02.01.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 20.03.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Постанова від 04.02.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 02.01.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 17.12.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні