УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 квітня 2013 р.Справа № 2а-1870/8522/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Сіренко О.І.
Суддів: Любчич Л.В. , Спаскіна О.А.
за участю секретаря судового засідання Зливко І.М.
представника позивача Підіпригори М.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Сумах Сумської області Державної податкової служби на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 11.12.2012р. по справі № 2а-1870/8522/12
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрсанліт"
до Державної податкової інспекції у місті Сумах
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИЛА:
11 грудня 2012 року постановою Сумського окружного адміністративного суду адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрсанліт" до Державної податкової інспекції у м. Сумах про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задоволено в повному обсязі.
Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сумах від 05 жовтня 2012 р. № 0000831550/48794 про зменшення суми від'ємного значення суми податку на додану вартість за липень 2012 р. в розмірі 62 583, 00 грн. та від 26 жовтня 2012 р. № 0001051550/54460 про зменшення суми від'ємного значення податку на додану вартість за серпень 2012 р. в розмірі 100 219, 00 грн.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати, прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючись на невірне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до її неправильного вирішення. Обґрунтовуючи заявлені вимоги, заявник вказує, що зазначені у рядку 24 податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Укрсанліт" суми залишку від'ємного значення за липень 2009 року та серпень 2009 року, які після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, заявлені з порушенням п. 102.5 ст. 102 Податкового кодексу України. Зазначена норма Податкового кодексу України передбачає 1095-денний строк на отримання відшкодування надміру сплачених грошових зобов'язань. Тому оскільки позивачем пропущено вказаний строк на отримання бюджетного відшкодування від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту за наслідками попередніх податкових періодів, то неможливим є також і включення до податкового кредиту наступного податкового періоду суми залишку від'ємного значення, яка має залишитись після такого відшкодування.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ст. 195 КАС України, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав:
Судом першої інстанції встановлено, що 18.09.2012 року ДПІ у м. Сумах проведено камеральну перевірку податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Укрсанліт" за липень 2012 року.
За результатами перевірки 18 вересня 2012 р. складений акт № 2751/15-520/36437425 (т. 1 а.с. 12-16), згідно якого відповідач дійшов висновку про порушення п. 102.5 ст. 102, п. 200.1, 200.4, 200.6, 200.7, 200.8 ст. 200 Податкового кодексу України, в зв'язку з чим ТОВ "Укрсанліт" позбавляється права на використання від'ємного значення податку на додану вартість за липень 2009 року в розмірі 62 583, 00 грн.
05 жовтня 2012 р. ДПІ у м. Сумах прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000831550/48794 (т. 1 а. с. 11), яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення податку на додану вартість в сумі 62583,00 грн.
З 09.10.2012 року по 12.10.2012 року ДПІ у м. Сумах Сумської області ДПС проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Укрсанліт" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за липень, серпень 2012 року.
12 жовтня 2012 р. складений акт № 3169/15-5/36437425 (т. 1 а. с. 136-158), згідно якого відповідач дійшов висновку про порушення п. 102.5 ст. 102, п. 200.1, 200.4, 200.6, 200.7, 200.8 ст. 200 Податкового кодексу України, в зв'язку з чим ТОВ "Укрсанліт" позбавляється права на використання від'ємного значення податку на додану вартість в розмірі 100 219, 00 грн.
26 жовтня 2012 р. ДПІ у м. Сумах прийняте податкове повідомлення-рішення № 0001051550/54460 (т. 1 а. с. 135) яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення податку на додану вартість в сумі 100 219, 00 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що Податковим кодексом України не встановлено жодних обмежень у часі щодо відображення у податковій звітності платниками податку від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту, які виникли у попередніх податкових періодах, тому у даному випадку відповідачем неправомірно застосовано приписи п. 102.5 ст. 102 ПК України відносно ТОВ "Укрсанліт".
Колегія суддів вважає висновки суду першої інстанції правомірними, виходячи з наступного.
Відповідно до п.200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. (п.200.2 ст. 200 ПК України).
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. (п.200.3 ст. 200 ПК України).
Згідно п.200.4 ст 200 Податкового кодексу України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Враховуючи викладене, колегія судів вважає, що норми Податкового кодексу України не встановлюють граничного періоду включення залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів до складу податкового кредиту наступних звітних періодів, будь-які інші обмеження щодо порядку використання сум такого від'ємного значення платниками податку в подальшому відсутні. Крім того Податковий кодекс України не містить підстав для списання наявного податкового кредиту та залишку від'ємного значення.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем подано до ДПІ у м. Суми податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2012 року, в рядку 21 якої відображено залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, в розмірі 574097грн.; в рядку 23 - суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню 54603 грн.; до рядку 24 декларації включено залишок від'ємного значення податку попередніх податкових періодів, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду у загальній сумі 519494 грн. (т. 1 а.с.36-37).
У додатку № 2 до податкової декларації з податку на додану вартість "Довідка про залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду" платником податків визначено звітні періоди, в яких виникла сума від'ємного значення, зокрема, зазначено, що у липні 2009 року виникла сума залишку від'ємного значення 62583 грн. (т. 1 а.с. 39).
Також позивачем подано до ДПІ у м. Суми податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2012 року, в рядку 21 якої відображено залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, в розмірі 575604 грн.; в рядку 23 - суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню 56110 грн.; до рядку 24 декларації включено залишок від'ємного значення податку попередніх податкових періодів, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду у загальній сумі 519494 грн. (т. 1 а.с.163-164).
У додатку № 2 до податкової декларації з податку на додану вартість "Довідка про залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду" платником податків визначено звітні періоди, в яких виникла сума від'ємного значення, зокрема, зазначено, що у серпні 2009 року виникла сума залишку від'ємного значення 100219 грн. (т. 1 а.с. 166).
З наведеного вбачається, що позивач скористався наданим йому чинним податковим законодавством правом на формування податкового кредиту за звітні періоди липня-серпня 2012 року шляхом включення до його складу в тому числі суми залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, а також правом на формування податкового кредиту наступного звітного періоду шляхом зарахування до його складу залишку від'ємного значення за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками звітних періодів.
Пунктами 200.7 та 200.8 статті 200 Податкового кодексу України передбачено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
До податкової декларації платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування.
З матеріалів справи вбачається, що у поданих позивачем податкових деклараціях за липень 2012 року та серпень 2012 року заповнені рядок 23, рядок 23.1 та рядок 23.2, в яких зазначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню. Крім того, відповідно до додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість "Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)" також заявлено до бюджетного відшкодування від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту.
В свою чергу, п.102.5 ст. 102 Податкового кодексу України встановлено, що заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
З наведеного вбачається, що граничні строки встановлено тільки для подання заяви на повернення надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) або на їх відшкодування, і ця норма не встановлює строків, протягом яких здійснюється зарахування належної платнику повної суми бюджетного відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів, якщо заява про таке відшкодування подана своєчасно.
Отже, якщо платник податку своєчасно задекларував бюджетне відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань майбутніх періодів, таке зменшення може здійснюватись до повного погашення задекларованої суми відшкодування.
Враховуючи той факт, що відсутні обмеження у часі щодо використання сум від'ємного значення платниками податку в подальшому, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про безпідставність застосування відповідачем приписів п. 102.5 ст. 102 Податкового кодексу України за результатом проведеної перевірки ТОВ "Укрсанліт".
В даному випадку, як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Укрсанліт" у рядку 24 податкових декларацій з податку на додану вартість за липень, серпень 2012 року відображало залишок від'ємного значення податку після бюджетного відшкодування
З урахуванням вищевикладених обставин, колегія суддів вважає, що вимоги позивача про скасування податкових повідомлень-рішень від 05.10.2012 року №0000831550/48794 та від 26.10.2012р. №0001051550/54460 є правомірними, постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального права та у відповідності до норм матеріального права, підстав для її скасування не вбачається.
Посилання відповідача у апеляційній скарзі на той факт, що заявлена позивачем сума від'ємного значення у податкових деклараціях за липень-серпень 2012 року у рядку 24 не може бути включена до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, оскільки ТОВ "Укрсанліт" пропущено строк, передбачений п. 102.5 ст. 102 ПК України, колегія суддів вважає неправомірними, виходячи з наступного. Приписи п. 102.5 ст. 102 ПК України передбачають строк на подання заяв про повернення платником податку суми надміру сплачених грошових зобов'язань. При цьому відповідно до п.п.14.1.115 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, надміру сплачені грошові зобов'язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату. Тобто зазначений строк не застосовується у випадку декларування залишку від'ємного значення податку попередніх податкових періодів, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, шляхом його відображення у податковій декларації з податку на додану вартість. Зазначена обставина виключає і можливість застосування п. 102.5 ст. 102 ПК України.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сумах Сумської області Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 11.12.2012р. по справі № 2а-1870/8522/12 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Сіренко О.І. Судді (підпис) (підпис) Любчич Л.В. Спаскін О.А. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: СУДДЯ Сіренко О.І.
Повний текст ухвали виготовлений 29.04.2013 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2013 |
Оприлюднено | 07.05.2013 |
Номер документу | 31019895 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Сіренко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні