ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 квітня 2013 р. Справа №2а-13866/12/0170/13
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу,
за позовом Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби
до комунального підприємства "Керч-Пляж"
про накладення арешту на кошти, що знаходяться в банку,
Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до комунального підприємства "Керч-Пляж" про накладення арешту на кошти, що знаходяться в банку.
Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач у судове засіданні не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Суд зазначає, що відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Комунальне підприємство "Керч-Пляж" 07.07.2011 зареєстровано виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим як юридична особа, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію, та є платником податків та зборів
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно із підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Судом встановлено, що з комунального підприємства "Керч-Пляж" стягнуто заборгованість з податку на прибуток в сумі 1169,11 гривень та по сплаті частини прибутку (доходу), що підлягає сплаті у держбюджет унітарними підприємствами в сумі 30,00 гривень, а взагалі в сумі 1199,11 грн.
Так, згідно із постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.02.2013 у справі №801/946/13-а стягнуто з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують Комунальне підприємство «Керч-Пляж» заборгованість з податку на прибуток в сумі 1169,11 грн..
Відповідно до статті 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Згідно із частиною 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Підпунктом 41.1.1 ПК України визначено, що органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.41.4 ст. 41 ПК України).
Згідно положень статті 191 ПК України до функцій органів державної податкової служби, зокрема, віднесено: здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом (п.п.191.1.1 п.191.1 ст.191 ПК України); здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі (п.п.191.1.15 п.191.1 ст.191 ПК України); організація роботи та здійснення контролю за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку (п.п.191.1.19 п.191.1 ст.191 ПК України).
Підпунктом 20.1.17 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
Відповідно до пункту 7.3 Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 07.11.2011 № 1398, (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.01.2012 за №9/20322) для застосування арешту коштів на рахунку платника податків орган державної податкової служби подає до суду позовну заяву у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, у день прийняття рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків.
Згідно з частиною 1 статті 59 Закону України "Про банки та банківську діяльність" від 07.12.2000 №212-Ш арешт на майно або кошти банку, що знаходяться на його рахунках, арешт на кошти та інші цінності юридичних або фізичних осіб, що знаходяться в банку, здійснюються виключно за постановою державного виконавця чи рішенням суду про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, встановленому законом.
Національним банком України постановою Правління від 21 січня 2004 р. №22 із змінами і доповненнями, внесеними постановами Правління Національного банку України від 30.03.2012 №122 затверджено Інструкцію про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, згідно із пунктом 10.1. якої обмеження прав клієнта щодо розпоряджання грошовими коштами, що знаходяться на його рахунку/ах, відповідно до статті 1074 Цивільного кодексу України не допускається, крім випадків обмеження права розпоряджання рахунком/ами за рішенням суду або в інших випадках, установлених законом, а також у разі зупинення фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, передбачених законом.
Виконання банком арешту коштів, що зберігаються на рахунку клієнта, здійснюється за постановою державного виконавця чи рішенням суду (у тому числі ухвалою, постановою, наказом, виконавчим листом суду) про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, установленому законом.
Арешт за постановою державного виконавця або за рішенням суду (далі - документ про арешт коштів) накладається на кошти, що обліковуються за рахунками, відкритими клієнтами в банку, відповідно до нормативно-правових актів Національного банку, що регулюють порядок відкриття та використання рахунків (п. 10.2 Інструкції ).
Пунктом 10.3. Інструкції встановлюється, арешт на підставі документа про арешт коштів може бути накладений на всі кошти, що є на всіх рахунках клієнта банку, без зазначення конкретної суми, або на суму, що конкретно визначена в цьому документі. Якщо в документі про арешт коштів не зазначений конкретний номер рахунку клієнта, на кошти якого накладений арешт, але обумовлено, що арешт накладено на кошти, що є на всіх рахунках, то для забезпечення суми, визначеної цим документом, арешт залежно від наявної суми накладається на кошти, що обліковуються на всіх рахунках клієнта, які відкриті в банку, або на кошти на одному/кількох рахунку/ах.
Відповідно до викладеного, арешт на рахунки клієнта у банку може бути накладений рішенням суду на всі кошти, що знаходяться на всіх рахунках клієнта банку, без зазначення або із зазначенням конкретної суми. В разі не визначення у рішенні суду конкретного номеру рахунку, але з визначення суми, арешт накладається в залежності від наявної суми на кошти, що знаходяться на всіх рахунках клієнта банку або на кошти на одному/кількох рахунку/ах.
Таким чином, реалізація права податкового органу на застосування арешту коштів на рахунках платника податків може здійснюватися виключно шляхом безпосереднього звернення до адміністративного суду з позовом про накладення арешту на кошти на рахунку платника податків.
Разом з цим, арешту коштів та інших цінностей такого платника податків, що знаходяться в банку, передує ряд заходів, визначених Главою 9 ПК України, які слід вжити податковому органу з метою забезпечення виконання платником податків свої зобов'язань, в тому числі встановлення майна та інших цінностей такого платника податків, що можуть стати джерелами погашення податкових зобов'язань платника податків, передача такого майна у податкову заставу та накладення адміністративного арешту на майно.
У зв'язку з несплатою суми заборгованості, Державною податковою інспекцією у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби було надіслано вимогу про сплату податків від 21.11.2012 №15218/10/19-00 на суму 1199,11 грн..
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.02.2013 по справі №801/946/13-а стягнуто з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують Комунальне підприємство «Керч-Пляж» заборгованість з податку на прибуток в сумі 1169,11 грн..
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.02.2013 набула законної сили.
Державною податковою інспекцією у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби були здійснені заходи щодо встановлення наявності майна у комунального підприємства "Керч-Пляж" з метою погашення податкового боргу, проте такого майна не було знайдено, що підтверджується листом КРП "Керченське міське бюро реєстрації та технічної інвентаризації" від 03.10.2012, листом відділу Держкомзему в м. Керч АР Крим від 23.11.2012, листом Відділення реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування м. Керч та Ленінського району від 22.11.2012.
Наведене свідчить, про відсутність у відповідача майна для погашення податкового боргу в розмірі 1199,11 грн.
08.04.2013 податковим органом виставлено інкасове доручення №206 про списання податкового боргу у сумі 1169,11 грн. з розрахункових рахунків у банку в примусовому порядку, було виконане частково у сумі 9,89. грн., залишок заборгованості складає 1159,22 грн..
Заходи з погашення податкового боргу за рахунок коштів платника податку до результату не призвели. Як вбачається з наявних матеріалів справи, та не було допустимими доказами спростовано відповідачем (боржником), станом на день розгляду справи за комунальним підприємством "Керч-Пляж" обліковується податковий борг перед Державним бюджетом у розмірі 1159,22 грн., що підтверджується матеріалами справи.
Проаналізувавши вказані обставини, суд прийшов до висновку, що вжиті податковим органом заходи щодо погашення податкового боргу відповідача не дали позитивного результату, що стало підставою для звернення до суду в порядку статті 20 ПК України.
Враховуючи наведене, суд вважає, що позивач довів обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та надав необхідні докази, в підтвердження своїх позовних вимог про накладення арешту на рахунки у сумі 1159,22 грн.
Виходячи з того, що Законом України "Про банки та банківську діяльність" встановлюється право суду накладати арешт на рахунки осіб, відкриті у банках, а ПК України передбачено право податкового органу звертатися з вказаним позовом до суду, суд дійшов висновку про існування підстав для задоволення позову, шляхом накладення арешту на кошти відповідача, що знаходяться на його банківських рахунках, в межах суми його податкового боргу у розмірі 1159,22 грн.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити частково.
2.Накласти арешт на кошти Комунального підприємства «Керч-Пляж» (код ЄДРПОУ 37735356, юридична адреса: 98300, АР Крим, м. Керч, вул. Свердлова, буд. 27-А), що знаходяться на рахунках банків №260060101231 у ПАТ Банк "Морський", МФо 324742 у сумі 1159,22 грн..
3.В решті позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Т.С. Ольшанська
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2013 |
Оприлюднено | 07.05.2013 |
Номер документу | 31043520 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні