Постанова
від 30.04.2013 по справі 5593/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 5593/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

при секретарі: Казарян С.Б.

за участю сторін:

позивач: Нечитайло Н.О. - представник за довіреністю

відповідач: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за адміністративним позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Іятом» про стягнення фінансових санкцій в розмірі 16 034,90 грн.,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Іятом» про стягнення фінансових санкцій в розмірі 16 034,90 грн.

Ухвалою, занесеною до журналу судового засідання 29 квітня 2013 року, замінено позивача Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області на Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів Державної податкової служби України в Одеській області.

Представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату та час судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

24.02.2010 року державними податковими інспекторами РУ Департаменту САТ ДПА України у Одеській області на підставі направлення №47 від 23.02.2010 року була проведена перевірка господарської одиниці-бару, який розташований за адресою: м. Одеса, вул. М. Арнаутська, 65 та належить суб'єкту господарювання - товариству з обмеженою відповідальністю «Іятом». Перевірка проведена в присутності адміністратора Єгерської Т.В.

За наслідками зазначеної перевірки складено акт № 33/32-07/30692573 від 24.02.2010р. (а.с.7-10), відповідно до висновків якого відповідачем порушено:

- ст. 11 Закону України №481/95-ВР, встановлено факт зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка;

- ст. 15 Закону України №481/95-ВР, встановлено, що здійснюється зберігання алкогольних напоїв без відповідної довідки про внесення до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

На підставі вищезазначеного акту позивачем прийнято рішення № 150582 від 08.04.2010р. про застосування фінансових санкцій на загальну суму 16 034,90 грн. (а.с.15-16).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" № 481/95-ВР від 19.12.1995 року (надалі Закон № 481/95-ВР) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України. Дія цього Закону не поширюється на роздрібну торгівлю винами столовими, виробництво і торгівлю пивом, крім випадків, передбачених цим Законом, а також на виробництво вин виноградних і плодово-ягідних, наливок і настоянок, виготовлених громадянами в домашніх умовах для власного споживання.

Відповідно ст. 1 Закону України № 481/95-ВР алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22 04, 22 05, 22 06, 22 08.

Відповідно до ч. 11 ст. 15 Закону України № 481/95-ВР, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

В ході перевірки було встановлено, що в магазині здійснюється зберігання алкогольних напоїв без відповідної довідки про внесення до Єдиного Державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Таким чином , відповідачем було порушено вимоги ст.15 Закону №481.

Згідно зі ст. 17 зазначеного Закону за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів без відповідної довідки про внесення до Єдиного Державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів передбачено відповідальність у вигляді штрафних санкцій у розмірі 100 % вартості зберігаємих алкогольних напоїв, але не менше 1700 грн.

Враховуючи той факт, що сума алкогольних напоїв, що зберігався в магазині, становить 14334,9 грн. (опис міститься в додатку до акту перевірки), фінансову санкцію за дане правопорушення було застосовано у сумі 14334,9 грн.

Статтею 11 Закону України № 481/95-ВР встановлено порядок маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Згідно абз. 3 ч. 4 цієї статті алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Перевіркою встановлено, що відповідач порушив вимоги ст. 11 Закону № 481/95-ВР, в ході перевірки встановлено факт зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного збору.

Відповідно ст. 1 Закону України "Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові ироби" від 15.09.1995р. № 329/95-ВР ( далі - Закон 329) марка акцизного збору - спеціальний знак, яким маркуються алкогольні напої та тютюнові вироби. Наявність цієї марки підтверджує сплату акцизного збору, легальність ввезення та реалізації на території цих виробів.

В ч.2 ст.7 вищезазначеного Закону вказано, що наявність марки акцизного збору на пляшці (упаковці) алкогольних напоїв є однією з умов для ввезення на митну територію України і реалізації їх споживачам, також забороняється ввезення, зберігання, транспортування та прийняття на комісію з метою продажу, реалізація на території України тютюнових виробів на яких немає марок акцизного збору встановленого зразку.

Статтею 17 Закону України № 481/95-ВР передбачена відповідальність за порушення цього Закону.

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України № 481/95-ВР до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів за зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Враховуючи той факт, що сума алкогольних напоїв, що зберігалися в магазині без марок акцизного збору, становить 165 грн., (згідно додатку до акту перевірки), фінансову санкцію за дане правопорушення було застосовано у сумі 1700.00 грн.

Таким чином, відповідачем порушено вимоги ст.ст. 11,15 Закону 481.

Фінансові санкції згідно зі ст.17 зазначеного Закону застосовуються відповідно до Порядку застосування фінансових санкцій, які передбачені ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №790 від 2 червня 2003 p.

Відповідно до п.5 зазначеного Порядку, підставою для застосування фінансових санкцій є матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України. У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Рішення про застосування фінансових санкцій приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи).

З матеріалів справи вбачається, що на підставі акту перевірки № 33/32-07/30692573 від 24.02.2010р. начальником Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області Процько С.В. 08.04.2010 року було прийнято рішення № 150582 про застосування до ТОВ «Іятом» фінансових санкцій на загальну суму 16 034, 90 грн., яке було отримано відповідачем 26.04.2010 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Судом встановлено, що ТОВ «Іятом» оскаржило до Одеського окружного адміністративного суду рішення № 150582 про застосування до ТОВ «Іятом» фінансових санкцій від 08.04.2010 року. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2011 року по справі №2а-5208/10/1570, яка набрала законної сили 07.03.2013р., позов ТОВ «Іятом» залишено без задоволення.

Зазначеною постановою встановлено, що рішення № 150582 про застосування до ТОВ «Іятом» фінансових санкцій від 08.04.2010 року прийнято обґрунтовано, у відповідності до чинного законодавства.

Вищенаведені обставини, встановлені постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2011 року, що набрала законної сили, відповідно до положення частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, є преюдиційними, а, відтак, не підлягають доказуванню при розгляді даної адміністративної справи.

У відповідності до вимог ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 КАС України.

Частиною 5 ст.17 Закону № 481/95 встановлено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Відповідач не надав доказів вжиття заходів сплати застосованих штрафних санкцій та не подав доказів в спростування вимог позивача, а тому суд вважає, що позовні вимоги є законними та обґрунтованим, у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 159-164,167 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Іятом» про стягнення фінансових санкцій в розмірі 16 034,90 грн., - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Іятом» (код 30692573, місцезнаходження: м. Одеса, пров. Семафорний,4) штраф у розмірі 16 034, 9 (шістнадцять тисяч тридцять чотири гривні 90 копійок) грн.. до Державного бюджету на р/р 31111106700008, код платежу 21081100, банк одержувача ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, одержувач ГУДКУ в Одеській області, код 23213460.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду в порядку та в строки встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в поряду та в строки встановлені ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 30 квітня 2013 року.

Суддя: Г.П. Самойлюк

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2013
Оприлюднено13.05.2013
Номер документу31045046
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5593/10/1570

Ухвала від 24.06.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 24.09.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Постанова від 30.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні