Постанова
від 26.04.2013 по справі 820/2471/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"26" квітня 2013 р. Справа № 820/2471/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Сільськогосподарського підприємства "Харьковпчелопродукт" у формі товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення податкового боргу ,-

ВСТАНОВИВ:

Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби (далі по тексту - позивач, Західна МДПІ) звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Сільськогосподарського підприємства "Харьковпчелопродукт" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (далі по тексту - відповідач, СП "Харьковпчелопродукт"), в якому просить суд, стягнути суму податкового боргу з податку на додану вартість розмірі 231405,00 грн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач, є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. №2755-VІ та перебуває у позивача на обліку як платник податків. У зв'язку із несплатою СП "Харьковпчелопродукт" податкових зобов'язань самостійно визначених відповідачем у податкових деклараціях по податку на додану вартість, а також в результаті порушення платником податків податкового законодавства Західною МДПІ були винесені податкові повідомлення-рішення, якими відповідачу були визначені суми штрафних (фінансових) санкцій, але у встановлений законом строк зазначені суми не сплатив. Оскільки, СП "Харьковпчелопродукт" у визначені законом строки зобов'язання в загальному розмірі 231405,00 грн. сплачені не були, на час розгляду справи сума не сплачених зобов'язань є узгодженою та набула статусу податкового боргу, а тому має бути стягнута на користь Державного бюджету.

Представником позивача було подано клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав у повному обсязі (а.с.41).

Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином за адресою зазначеною в позові, про причини неявки суд не повідомив .

Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Тому суд визнає можливим справу розглянути без участі в судовому засіданні представника відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно вимог ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).

Перевіривши матеріали справи і оцінивши докази в їх сукупності, суд визнає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Судом встановлено, що СП "Харьковпчелопродукт" зареєстровано 01.08.2001 року в якості юридичної особи та перебуває на податковому обліку у Західній МДПІ з 07.08.2001 р. № 1560 (а.с. 42).

Відповідно облікових даних Західної МДПІ відповідач станом на 26.03.2013 року має податковий борг по податку на додану вартість в сумі 231405, 00 грн., що підтверджується обліковою карткою платника (а.с. 6,15-16).

3азначена заборгованість виникла внаслідок несплати суми з податку на додану вартість, з урахуванням переплати у сумі 1618,00 грн., а саме:

Як вбачається з матеріалів справи СП "Харьковпчелопродукт" 22.12.2011 року подало до Західної МДПІ уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9012945296 за листопад 2011р. та задекларовано суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 85817,00 грн. та, крім того, нараховано платником самостійно суму штрафу у зв'язку із виправленням помилки в сумі 2575,00 грн. (а.с. 7-10).

Крім того, відповідачем до Західної МДПІ було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2011 року № 9014639735 від 30.01.2012 р., в якій задекларував суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 143441,00 грн. за терміном сплати 30.01.2012 р. (а.с. 12-14).

У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і у розмірах, встановлених законом.

Згідно із п. 16.1.4 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 46.1. ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п. 54.1 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1. ст. 57 Податкового кодексу України).

Пунктом 203.2. ст. 203 Податкового кодексу України визначено, що платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Визначені самостійно суми податкових зобов'язань по деклараціях з податку на додану вартість в граничний строк відповідачем сплачено не було.

Також, судом встановлено, що фахівцями Західної МДПІ була проведена камеральна перевірка СП "Харьковпчелопродукт" за січень 2012 року, за результатами якої складений акт "Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість" від 13.03.2012 року за № 380/15-214/31555462, яким визначено, що платником, всупереч п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, не надана податкова звітність з податку на додану вартість (а.с. 17-18).

На підставі вищевказаного акту перевірки, Західною МДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення № 0000331531 від 17.04.2012 р., яким визначені суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1020 грн. (а.с. 21).

Податкове повідомлення - рішення № 0000331531 від 17.04.2012 р. направлено на адресу відповідача, але 21.05.2012 року лист повернувся з відміткою "за закінченням терміну зберігання", що вбачається з копії довідки про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення (а.с.22).

Також, фахівцями Західної МДПІ була проведена камеральна перевірка СП "Харьковпчелопродукт" за грудень 2011 року, за результатами якої складений акт від 01.03.2012 року за № 112/15-214/31555462, яким визначено, що платником, всупереч п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, не надана податкова звітність з податку на додану вартість (а.с. 27-28).

На підставі вищевказаного акту перевірки, Західною МДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення № 0000981520 від 01.03.2012 р., яким визначені суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170 грн. (а.с. 24).

Податкове повідомлення - рішення № 0000981520 від 01.03.2012 р. направлено на адресу відповідача, але 03.04.2012 року лист повернувся з відміткою "за закінченням терміну зберігання", що вбачається з копії довідки про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення (а.с.25).

Вищезазначені податкові повідомлення - рішення відповідачем в адміністративному або судовому порядку оскаржені не були, тобто є узгодженими.

Відповідно до інформаційної довідки зазначені податкові повідомлення - рішення в судовому та адміністративному порядку не оскаржувались та не є відкликаними (а.с.44)

Західною МДПІ Харківської області, на підставі ст. 59 Податкового кодексу України, 27.12.2011 р. була сформована та направлена податкова вимога № 860, якою визначена сума податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями у розмірі 86744,00 грн. (а.с. 45).

Відповідно до п.п. 14.1.39. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Зокрема, п.п. 54.3.1. п. 54.3. ст. 54 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, то контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством.

Відповідно до п. 54.5. ст. 54 Податкового кодексу України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п. 56.2. ст. 56 Податкового кодексу України).

Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується (п. 56.3. ст. 56 Податкового кодексу України).

Згідно з п. 56.17. ст. 56 Податкового кодексу України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

Пунктом 57.3 статті 57 розділу II Кодексу визначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Таким чином, СП "Харьковпчелопродукт" має заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 231405,00 грн.

Стаття 42 Податкового кодексу України встановлює листування з платником податків. Так, згідно вказаної статті податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та завірені печаткою відповідних органів. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Згідно п.п. 14.1.153. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Пунктом 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України зазначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до п. 59.3. ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України).

У підпункті 59.5 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Суд зазначає, що податкова вимога № 860 від 27.12.2011 року, що була винесена податковим органом є чинною та станом на час розгляду справи не скасована і не відкликана.

Згідно із п. 14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

У п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України зазначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.п. 20.1.28 Кодексу органам ДПС надано право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 86 КАС України).

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що вимоги стосовно стягнення податкового боргу обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи, не спростовані відповідачем, а відтак підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Сільськогосподарського підприємства "Харьковпчелопродукт" у формі товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення податкового боргу -задовольнитиу повному обсязі.

Стягнути з Сільськогосподарського підприємства "Харьковпчелопродукт" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (61177, м. Харків, вул. Праці, 54, код 31555462) суму податкового боргу по податку на додану вартість у розмірі 231405.00 грн. (двісті тридцять одна тисяча чотириста п'ять гривень) на користь Державного бюджету України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2013
Оприлюднено08.05.2013
Номер документу31045341
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/2471/13-а

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Постанова від 26.04.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні