Постанова
від 18.04.2013 по справі 826/3120/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус А П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 квітня 2013 року № 826/3120/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді - Добрівської Н.А.,

за участю секретаря судового засідання - Шаповалової К.В.,

та представників сторін:

від позивача - Непарідзе Д.Н.,

від відповідача - Мельничук І.М., Побережець О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

з позовомДержавної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Луганська Луганської області Державної податкової служби доКоординаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України простягнення податкової заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

04 березня 2013 року ДПІ у Жовтневому районі міста Луганська Луганської області ДПС звернулась до суду з позовом до Координаційного центру трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України в особі Луганської регіональної філії Координаційного центру трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках у розмірі 1 917,81 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що у відповідача утворилась заборгованість у зазначеному розмірі з податку на прибуток, яка на день звернення до суду відповідачем не сплачена. Заходи по погашенню податкового боргу щодо боржника вичерпано і не призвели до погашення боргу, що стало підставою для звернення до суду із даним позовом.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 березня 2013 року відкрито скорочене провадження у адміністративній справі та надано строк відповідачу для надання заперечень, а від позивача витребувані додаткові матеріали по справі.

27 березня 2013 року через загальний відділ документального обігу до суду від відповідача надійшли заперечення проти позову, за результатами розгляду яких суд прийшов до висновку про неможливість ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

У судовому засіданні 10 квітня 2013 року представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, наведених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив та просив відмовити у його задоволенні, навівши свої доводи у письмових запереченнях, наданих для приєднання до матеріалів справи. Зокрема, представник відповідача посилався на те, що відповідно до Наказу Координаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин МОЗ України від 12 серпня 2003 року №72/1 «Про ліквідацію госпрозрахункових відділень Координаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин МОЗ України», виданого на виконання Акта перевірки Головного контрольно-ревізійного управління від 30 серпня 2002 року №04-21/23, ліквідовані регіональні відділення Координаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин МОЗ України, зокрема, Луганська регіональна філія Координаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд встановив наступне.

На обліку в ДПІ у Жовтневому районі міста Луганська Луганської області ДПС в якості платника податків перебуває Луганська регіональна філія Координаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України (ЛРФКЦ Трансплантації органів, тканин і клітин МОЗ, код ЄДРПОУ 25903714).

Відповідно до вимог п.п.2, 3 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Наведені положення податкового законодавства закріплені і в п.п.16.1.3, п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01.01.2011 року.

Згідно із визначенням, наведеним в пункті 46.1 ст.46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

З матеріалів справи вбачається, що на підставі акта №290/151 від 21.02.2011 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, яким встановлено порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. №2181-III та п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. №334/94-ВР, а саме, неподання у встановлені законодавством терміни податкової звітності - декларацій з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року, за півріччя 2010 року, за 9 місяців 2010 року та за 2010 рік, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0001231510 від 15.03.2011 року про нарахування штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток у розмірі 680,00 грн. (повернулось не врученим з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає»).

Крім того, на підставі акта №351/151 від 12.04.2012 року про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток, яким було встановлено порушення відповідачем п.п.54.3.1 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, а саме, неподання декларацій з податку на прибуток за 1 квартал 2011 року, за 2 квартал 2011 року, за 2-3 квартали 2011 року та за 2-4 квартали 2011 року, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0002691510 від 14.05.2012 року про нарахування на підставі п.120.1 ст.120 ПК України штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток у розмірі 1 360,00 грн. (повернулось не врученим з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає»).

Також, на підставі акта №674/151 від 29.05.2012 року про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток, яким було встановлено порушення відповідачем вимог п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, а саме, порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №003651510 від 13.06.2012 року про нарахування відповідно до п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток у розмірі 16,32 грн. (повернулось не врученим з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає»).

Згідно із визначенням, наведеним в пункті 46.1 ст.46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Судом також встановлено, що на підставі акта №683/151 від 01.03.2012 року про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток, яким було встановлено порушення відповідачем вимог п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, а саме, порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання відповідно до рішення ОДПС України про розстрочення (відстрочення) податкового боргу №2/24 від 29.02.2012р., податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №003651510 від 13.06.2012 року про нарахування на підставі п.126.1 ст.126 ПК України штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток у розмірі 13,60 грн. (повернулось не врученим з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає»).

Згідно п.57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно із визначенням, наведеним в підпункті 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

У зв'язку наявністю переплати та нарахуванням пені, борг відповідача з податку на прибуток на час постановлення судового рішення складає 1 917,81 грн., що підтверджується витягами з облікових карток платника зазначеного податків станом на 20.03.2013 року, довідкою про суми податкового боргу платника податків (з врахуванням сум пені, нарахованої на суми несплаченого податкового боргу та розстрочених/відстрочених сум) станом на 20.03.2013 року, розрахунком податкового боргу станом на 20.03.2013 року.

На момент розгляду справи у суду відсутні відомості щодо оскарження відповідачем винесених ДПІ у Жовтневому районі міста Луганська Луганської області ДПС податкових повідомлень-рішень або щодо їх скасування у спосіб та відповідно до процедури, що регламентовані ст.56 ПК України.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України).

На виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України ДПІ у Жовтневому районі міста Луганська Луганської області ДПС було направлено відповідачу податкову вимогу від 19. квітня 2011 року №412 на суму 680,00 грн. (повернулась не врученою з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає»).

Доказів оскарження в апеляційному чи судовому порядку зазначеної податкової вимоги, а також відомостей про сплату боргу у повному обсязі до суду не надано.

Таким чином, сума податкового боргу відповідно до вимог чинного законодавства України є узгодженою і визнається сумою податкового боргу платника податків, розмір якої підтверджується даними облікової картки платника податку.

Посилання відповідача на відсутність у Координаційного центру трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України обов'язку по сплаті фінансових санкцій, застосованих до Філії, яка не здійснює господарську діяльність і щодо якої розпочато процедуру ліквідації не може бути взята судом до уваги з огляду на наступне.

Згідно даних, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців ЛРФКЦ Трансплантації органів, тканин і клітин МОЗ не є юридичною особою і являється відокремленим підрозділом Координаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України (код ЄДРПОУ 22872427).

Відповідно до п.2 ст.33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 року № 755- IV юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Разом з тим, жодних доказів на підтвердження завершення процедури ліквідації Луганської регіональної філії Координаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин МОЗ України відповідачем під час розгляду справи не надано. Натомість, станом на 16.04.2013 року запису про ліквідацію зазначеної філії не внесено, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 16.04.2013 року.

Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено право органів державної податкової служби у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо стягнення податкового боргу.

Згідно п.п.95.1 - 95.3 статті 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності та виходячи з встановленого судом факту наявності у відповідача податкового боргу внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань структурного підрозділу, суд дійшов висновку, що позовні вимоги щодо стягнення заборгованості з податку на прибуток у розмірі 1 917,81 грн. шляхом стягнення коштів з банківських рахунків відповідача у банках, обслуговуючих платника податків підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь сторони, звільненої від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Враховуючи викладене та керуючись вимогами ст.ст.69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Луганська Луганської області Державної податкової служби задовольнити.

Стягнути з Координаційного центру Трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України (код ЄДРПОУ 22872427, юридична адреса: 01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7) податковий борг з податку на прибуток у розмірі 1 917 (одна тисяча дев'ятсот сімнадцять) гривень 81 коп. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих Координаційний центр Трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України:

- р/р 260020004431980 (українська гривня), Луганська філія АТ «Банк «Фінанси та Кредит», м. Луганськ, МФО 304717;

- р/р 25309012823048 (російський рубль), АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- р/р 25309012823048 (Євро), АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- р/р 25309012823048 (долар США), АТ «Укрексімбанк», МФО 322313;

- р/р 35219001000152 (українська гривня), ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019;

- р/р 35227004000152 (українська гривня), ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019;

- р/р 31259272210951 (українська гривня), ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019;

- р/р 35223008000152 (українська гривня), ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019;

- р/р 31257276221357 (українська гривня), ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019;

- р/р 31256275210951 (українська гривня), ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019;

- р/р 37112009000152 (українська гривня), ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019.

Постанова набирає законної сили у порядку, встановленому в ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, визначені ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.А. Добрівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.04.2013
Оприлюднено07.05.2013
Номер документу31045598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3120/13-а

Ухвала від 28.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 13.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні