Постанова
від 25.04.2013 по справі 809/1162/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" квітня 2013 р. Справа № 809/1162/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Микитин Н.М.

при секретарі судового засідання Жовнірович О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області ДПС до Калуської міської організації аграрної партії України про стягнення заборгованості в сумі 2210,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

12.04.2013 року Калуська об'єднана державна податкова інспекція Івано-Франківської області ДПС звернулася до суду з адміністративним позовом до Калуської міської організації аграрної партії України про стягнення заборгованості в сумі 2210,00 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв'язку із несплатою штрафних санкцій, застосованих за неподання податкової звітності по податку на прибуток за 13 податкових періодів.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подавши до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав. Просив позов задовольнити.

23.04.2013 року на адресу суду повернулася поштова кореспонденція, яка направлялася відповідачу на адресу, зазначену у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (77300, Івано-Франківська область, м. Калуш, проспект Лесі України, 13/106), з відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с. 17).

Частина 4 статті 33 КАС України передбачає, що у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою місцезнаходження (місце проживання) зазначеного в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

На підставі ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, яка передбачає, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, судом продовжено розгляд справи у відсутності представника відповідача.

Згідно ч. 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

За таких обставин суд вбачає за можливе розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності сторін.

Вивчивши подані документи та матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовна заява підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що спірні правовідносини тривали у 2008, 2009, 2010 роках, а тому застосовує законодавство, що діяло на момент їх виникнення.

Згідно із ст.1 Закону України "Про об'єднання громадян" N 2460-XII від 16.06.1992р. об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.

Відповідно до ст.2 Закону України "Про політичні партії в Україні"№ 2365 від 05.04.2001р. політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Політичні партії є неприбутковими організаціями (ст.14 даного Закону).

Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції (ст.25 Закону України "Про об"єднання громадян"). Об'єднання громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати (ст.26 Закону).

Законом України "Про систему оподаткування"(чинного на момент виникнення спірних правовідносин) визначені види податків і зборів (обов'язкових платежів), що справляються на території України.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 даного Закону платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до вимог п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки і збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами митної справи.

Судом встановлено, що 15.02.2007 року Виконавчим комітетом Калуської міської ради Івано-Франківської області здійснено державну реєстрацію юридичної особи - Калуської міської організації аграрної партії України, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с 5).

Згідно ст.1 Закону України "Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"(чинного на момент виникнення спірних правовідносин) податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання згідно Закону України "Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"або іншими законами України.

Порядок та строки подання податкових декларацій встановлено п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Відповідно до абзацу 2 п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до п.6.1 ст.6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року -повну.

24.02.2011 року головним державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Калуської оДПІ Данів Л.І. проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку платника податку на прибуток Калуської міської організації аграрної партії України з питань неподання або несвоєчасного подання декларації з податку на прибуток про що складено акт від 24.02.2011р. № 212/1501/34877552.

В даному акті зафіксовано факти не подання відповідачем податкової звітності з податку на прибуток за 13 податкових періодів, а саме: за І квартал 2008 року, І півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 2008 рік, за І квартал 2009 року, І півріччя 2009 року, ІІІ квартали 2009 року, 2009 рік, за І квартал 2010 року, І півріччя 2010 року, ІІІ квартали 2010 року, 2010 рік(а.с.7).

Відповідно до п.п. 17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Згідно пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

24.02.2011 року працівниками Калуської оДПІ складено акт відмови від підпису акту про результати невиїзної документальної (камеральної) перевірки своєчасності подання податкової звітності №49 (а.с. 8).

На підставі вищевказаного акту перевірки Калуською оДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №0000551501 від 25.02.2011 року, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними фінансовими санкціями на 2210 грн. (а.с. 9).

Відповідно до вимог п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

30.03.2011 року Головним державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на прибуток управління оподаткування юридичних осіб Данівом Л.І. та начальником адміністративно - господарського відділу Красій П.М. складено акт № 97 про неможливість вручення податкового повідомлення - рішення та у зв'язку з цим розміщення останнього на дошці податкових оголошень(а.с. 11).

Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Оскільки, відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання визначеного податковим повідомленням - рішенням, то сума вказаного податкового зобов'язання відповідача з податку на прибуток в розмірі 2210 грн. у відповідності до норм Податкового кодексу України, є узгодженою.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості судом не встановлено, так само, як і не представлено доказів сплати податкового боргу, чим фактично не заперечено наявності заборгованості, яка є предметом спору в даній справі.

Таким чином, загальна сума непогашенного, узгодженого податкового боргу становить 2210,00 грн., що підтверджується корінцем податкового повідомленням-рішенням та довідкою Калуської оДПІ (а.с. 9,6).

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що Калуська оДПІ надсилала відповідачу першу та другу податкову вимогу (а.с. 12).

Згідно пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до абзацу першого пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ч.95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Згідно пункту 95.3. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду.

Беручи до уваги те, що доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з відповідача - Калуської міської організації аграрної партії України (ідентифікаційний код 34877552, місцезнаходження - 77300, Івано-Франківська область, м. Калуш, проспект Лесі України, 13/106) із розрахункових рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок належної організації готівки в дохід бюджету 2210 (дві тисячі двісті десять) гривень податкового боргу.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Микитин Н.М.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2013
Оприлюднено08.05.2013
Номер документу31050278
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1162/13-а

Постанова від 25.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні