Ухвала
від 26.01.2009 по справі 14/390/08-ап
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛ ЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

Справа № 14/390/08-АП Голо вуючий суддя у 1-ій

Категорія статоблі ку - 6.11 інстанції - Хоролець Т.Г .

№ 14/390/08-АП

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26січня 2009 року м. Дніпропетровсь к

Колегія суддів Дніп ропетровського апеляційног о адміністративного суду у с кладі:

головуючого судді - Д обродняк І.Ю. (доповідач)

суддів - Баранн ик Н.П., Мирошниченко М.В.

при секретарі - Резнік ов Ю.М.

за участю представників:

позивача: - не з' явився

відповідача: - не з' явився

розглянувши у відкритому судовому засіданнів місті Дніпропетровську

апеляційну скаргу товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Редакція газети «Час і ми»

на постанову Господар ського суду Запорізької обла сті від 09 жовтня 2008 року

у справі № 14/390/08-АП

за позовом Запорізьког о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів

до товариства з обмеже ною відповідальністю «Редак ція газети «Час і ми»

про стягнення 3904,06 грн. ад міністративно-господарськи х санкцій та пені за невикона ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів в 2007 році,-

ВСТАНОВИЛА:

Запорізьке обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулося до господарського суду Запоріз ької області з позовом про ст ягнення з товариства з обмеж еною відповідальністю «Реда кція газети «Час і ми» суми ад міністративно-господарськи х санкцій та пені за невикона ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у 2007 році.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів у 2007 році у відповідача бул а менша, ніж встановлено норм ативом, у зв' язку з чим він п овинен був сплатити передбач ені законом санкції в сумі 3755,56 грн. Оскільки в добровільном у порядку відповідач зазначе ну суму не сплатив, йому була н арахована пеня в розмірі 148,50 г рн.

Постановою господарськог о суду Запорізької області в ід 09.10.08 у справі № 14/390/08-АП позовні вимоги задоволено з підстав наявності вини відповіда ча в незабезпеченні норматив у працевлаштування інваліді в у 2007 році як однієї з обов' яз кових умов відповідальності . Дії відповідача не визнані т акими, що направлені на викон ання вимог законодавства і в життя ним всіх необхідних за ходів для виконання норматив у по працевлаштуванню інвалі дів.

Не погодившись із винесено ю постановою суду, відповіда ч подав апеляційну скаргу, в я кій просить оскаржувану пост анову скасувати та винести н ову про відмову в задоволенн і позовних вимог, посилаючис ь на те, що судом неповно дослі джені усі обставини справи, я кі мають значення для її вирі шення, порушено норми процес уального і матеріального пра ва. В період з 01.01.07 по 31.12.07 у відпов ідача були відсутні вакансії , у зв' язку з чим неподання ін формації в даному випадку не може вважатися порушенням п равил здійснення господарсь кої діяльності. Крім того, суд першої інстанції помилково дійшов висновку про наявніст ь в нормах Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» аль тернативного зобов' язання стосовно дій підприємства з працевлаштування інвалідів .

Представники сторін у судо ве засідання не з' явились, п ро час і місце судового засід ання повідомлені судом належ ним чином, про що свідчать пов ідомлення про вручення пошто вого відправлення, які знахо дяться в матеріалах справи. З а таких обставин неприбуття у судове засідання представн иків означених вище осіб не п ерешкоджає судовому розгляд у справи.

Перевіривши матеріали спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скар га не підлягає задоволенню, в иходячи з наступного.

За даними, наведеними в ідповідачем у звіті форми № 10- ПІ за 2007 рік (а.с.7), середньообл ікова чисельність штатних пр ацівників облікового складу підприємства становить 9 осі б. Відповідно, кількість ін валідів - штатних працівникі в, які повинні працювати на ро бочих місцях, створених за ви могами Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», стано вить 1 особа. Фактично ж у відп овідача протягом звітного пе ріоду не працювали особи, яки м встановлено інвалідність.

Вказаний факт визнаний позивачем як невиконання но рмативу та підставою для нар ахування відповідачу адміні стративно-господарські санк ції в сумі в сумі 3755,56 грн., а чере з їх несвоєчасну сплату нара хування 148,50 грн. пені за період прострочення з 16.04.08 по 23.07.08.

Згідно ст.19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» д ля підприємств (об'єднань), уст анов і організацій незалежно від форми власності і господ арювання встановлюється нор матив робочих місць для забе зпечення працевлаштування і нвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисе льності працюючих, а якщо пра цює від 8 до 25 чоловік - у кілько сті одного робочого місця.

Згідно ст.20 цього Закону під приємства (об'єднання), устано ви і організації незалежно в ід форми власності і господа рювання, де кількість працюю чих інвалідів менша, ніж вста новлено нормативом, передбач еним ч.1 ст.19 цього ж Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду України соці ального захисту інвалідів шт рафні санкції, сума яких визн ачається у розмірі середньор ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві (в о б'єднанні), в установі, організ ації за кожне робоче місце, н е зайняте інвалідом.

Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні», роботодавці самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць, вих одячи з вимог статті 18 цього З акону.

Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості (ч.1 ст. 18 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні»).

Відповідно Закону України «Про зайнятість населення» підбір підходящої роботи для інвалідів здійснюється відп овідно до їхніх професійних навичок, знань, рекомендацій медико-соціальної експертно ї комісії та з урахуванням по бажань інваліда (ст.7 Закону).

Статтею 19 Закону України «П ро зайнятість населення» виз начено право державної служб и зайнятості направляти для працевлаштування на підприє мства, в установи і організац ії всіх форм власності при на явності там вільних робочих місць (вакантних посад) інвал ідів, які звертаються до служ би зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професійно ї підготовки та рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфіка ції і знань та з урахуванням ї х побажань.

З огляду на викладене, обов' язок по працевлаштуванню інв алідів відповідно до встанов леного Законом України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні» норм ативу покладається як на роб отодавців так і на державну с лужбу зайнятості.

Обов' язки роботодавців с тосовно забезпечення прав ін валідів на працевлаштування визначені ст.18 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» і це, зокрема, виділення та ст ворення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робоч их місць, створення для них ум ов праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечення інших соц іально-економічних гарантій , передбачених чинним законо давством, надання державній службі зайнятості інформаці ї, необхідної для організаці ї працевлаштування інваліді в.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуван ням побажань інваліда, наявн их у нього професійних навич ок і знань, а також рекомендац ій медико-соціальної експерт изи (ч. 2 ст. 18 цього Закону).

Працевлаштування особи, як ій встановлено інвалідність , здійснюється не на будь-яких робочих місцях, а лише на таки х, де створено необхідні умов и праці для інваліда, виходяч и з вимог Положення про робоч е місце інваліда, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України № 314 від 03.05.95.

Таким чином на підприємств о покладається обов'язок ств орювати та належним чином ат естувати створені робочі міс ця для працевлаштування інва лідів, інформувати про таку к ількість створених робочих м ісць органи працевлаштуванн я інвалідів.

Відповідно до вищезазначе ного Положення про робоче мі сце інваліда робочим місцем інваліда визнається окреме робоче місце або ділянка вир обничої площі на підприємств і (об'єднанні), в установі та ор ганізації незалежно від фор ми власності та господарюван ня, де створено необхідні умо ви для праці інваліда.

Робоче місце інваліда вваж ається створеним, якщо воно в ідповідає встановленим вимо гам робочого місця для інвал ідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комі сією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, гром адських організацій інвалід ів і введено в дію шляхом пра цевлаштування на ньому інвал іда.

Підприємства розробляють заходи щодо створення робочи х місць для інвалідів, включа ють їх до колективного догов ору, інформують центри зайня тості, місцеві органи соціал ьного захисту населення та в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів про створ ення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Центри зайнятості та відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів ведуть облік п ризначених для працевлаштув ання інвалідів робочих місць створюваних понад встановле ний норматив, за термінами їх введення в дію, виробничим пр офілем, умовами і характером роботи.

Пунктом 14 Положення про роб оче місце інваліда і про поря док працевлаштування інвалі дів передбачено, що підприєм ства у межах доведеного норм ативу створюють за власні ко шти робочі місця для працевл аштування інвалідів; визнача ють види виробництв, цехи та д ільниці, де доцільно викорис товувати працю інвалідів; ін формують державну службу зай нятості та місцеві органи со ціального захисту населення про вільні робочі місця та ва кантні посади, на яких може ви користовуватись праця інвал ідів; розробляють і затвердж ують інструкцію про робоче м ісце інваліда.

Як вбачається з листа Енерг одарського міського центру з айнятості від 04.08.08 № 17-10/2279, відпов ідач протягом 2007 року не надав ав до центру зайнятості інфо рмацію про наявність вільних робочих місць, на яких може ви користовуватися праця інвал ідів (звіти про наявність вак ансій за формою 3-ПН). Доказів с творення в установленому пор ядку робочого місця інваліда відповідачем не подано.

Посилання відповідача на т е, що на підприємстві в період з 01.02.02 по 07.09.07 працювала на посаді спеціального кореспондента ОСОБА_1, яка була інвалідо м третьої групи з 22.05.06 до 01.06.07, а в п еріод з 01.06.07 до 31.12.07 у відповідача була відсутня можливість пр ийняття на роботу особу-інва ліда на будь-яку посаду, оскіл ьки були відсутні вакантні ш татні одиниці, згідно рішенн я загальних зборів учасників ТОВ «Редакція газети «Час і м и» від 19.01.07 директору було забо ронено збільшувати штатну чи сельність працівників або ук ладати трудові угоди, колегі я суддів не може прийняти в як ості підстав, які б звільняли відповідача від обов' язку виконання вимог Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» та від законодавчо встано вленої відповідальності.

З огляду на викладені вище о бставини, колегія суддів вва жає, що відповідачем не було вчинено усіх з алежних від нього заходів дл я виконання нормативу з прац евлаштування інвалідів, у зв ' язку з чим позивачем право мірно визначені адміністрат ивно-господарські санкції в порядку ст.19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» в р озмірі 3755,56 грн., які підлягають сплаті відповідачем.

Відповідно до ч.2 ст.20 цього ж Закону порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій тягне за со бою нарахування пені. Пеня об числюється виходячи з 120 відсо тків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк. Розмір п ені - 148,50 грн., нарахованої за п еріод 16.04.08 по 23.07.08, визначений по зивачем відповідно до Порядк у нарахування пені та її спла ти, затвердженому наказом мі ністерства праці та соціальн ої політики від 15.05.07 № 223.

З огляду на викладене, к олегія суддів вважає, що суд п ершої інстанції під час розг ляду даної справи дійшов пра вильного висновку про недове деність відповідачем факту з дійснення ним всіх необхідни х заходів для працевлаштуван ня інвалідів.

Доводи, які викладені в ідповідачем в апеляційній ск арзі, суперечать наявним у сп раві доказам та фактичним об ставинам справи, а тому не мож уть бути підставою для скасу вання постанови суду.

За таких обставин, колегія с уддів вважає необхідним апел яційну скаргу залишити без з адоволення, а постанову госп одарського суду Запорізької області від 09.10.08 без змін.

Керуючись ст.ст.198, 200, 205, 206 Кодек су адміністративного судочи нства України, колегія судді в, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Редакція газети «Час і ми» залишити без задоволен ня.

Постанову господарського суду Запорізької області від 09.10.08 у справі № 14/390/08-АП залишити б ез змін.

Ухвала набирає чинності з м оменту її проголошення, але м оже бути оскаржена в касацій ному порядку до Вищого адмін істративного суду України пр отягом одного місяця.

Ухвалу складено у повному о бсязі 18.02.09

Головуючий: І. Ю. Добродняк

Судді: Н. П. Баранник М. В. Мірошниченко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2009
Оприлюднено20.11.2009
Номер документу3106054
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14/390/08-ап

Ухвала від 26.01.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні