Ухвала
від 07.05.2013 по справі 310/3130/13-к
БЕРДЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 310/3130/13-к

УХВАЛА

Іменем України

07.05.2013 Бердянський міськрайонний суд Запорізької області у складі головуючого-судді: Пахоменка О.Г.,

при секретарі: Димовій Л.В.,

за участі прокурора: Скуйбеда О.Л.,

представника потерпілого: ОСОБА_1,

обвинуваченої: ОСОБА_2,

захисника-адвоката: ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Бердянську кримінальне провадження по обвинуваченню:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки с. Берестове Бердянського району Запорізької області, громадянки України, з вищою освітою, заміжньої, працюючої директором підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» м. Бердянськ та директором Всеукраїнського навчально-культурного центру психологічної підтримки соціально-професійної та трудової реабілітації інвалідів «Академія ремесел» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» м. Бердянськ, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, проживаючої за адресою: АДРЕСА_2, маючої урядові нагороди - Подяку Прем'єр міністра України від 03.12.2008р.,

у вчиненні кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.2 ст. 191, ч.1 ст. 222, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 364-1 КК України, зареєстрованих в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 420130801200000008 від 21.01.2013р., -

ВСТАНОВИВ:

Підприємство об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» (далі ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» (ЄДРПОУ - 36307781) - є юридичною особою, яка внесена до Єдиного державного реєстру підприємств, організацій та установ, згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 230722 від 12.12.2008р. Зазначене підприємство створене на підставі рішення Президії Ради Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» від 17.11.2008р. (протокол № 12). Засновником і власником даного підприємства є Всеукраїнська організація інвалідів «Союз організацій інвалідів України». Головною метою ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» - є створення нових робочих місць для інвалідів, для здійснення ними трудової, соціальної, правової, медичної та інших видів реабілітації, а також отримання прибутку, шляхом здійснення виробництва, торгівельної та посередницької діяльності, виконання робіт і надання послуг, здійснення зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно статуту підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», затвердженого Рішенням Президії Ради Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» від 17.11.2008р., а саме п.7.1 документу - вищевказане підприємство очолює директор ОСОБА_2, яка керує всією діяльністю, організовує роботу даного підприємства і несе відповідальність за результати роботи підприємства перед засновником.

Згідно п.7.4 зазначеного статуту - директор даного підприємства без доручення діє від імені підприємства, формує адміністрацію підприємства, вирішує поточні питання діяльності підприємства, в межах власних повноважень розпоряджається майном і грошовими коштами підприємства, приймає і звільняє працівників, укладає угоди і надає юридичні дії від імені підприємства, видає довіреності, відкриває і використовує рахунки підприємства в установах банків, має право першого підпису в фінансових документах, в межах власних повноважень видає накази і дає вказівки, обов'язкові для виконання всіма працівниками підприємства та інше. Таким чином, особа, яка займає посаду директора підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», є посадовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

Згідно наказу Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» № 12-к від 23.09.2009р. та контракту на управління підприємством, укладеного 23.09.2009р. Всеукраїнською організацією інвалідів «Союз організацій інвалідів України» та ОСОБА_2, остання призначена на посаду директора підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України». Дія зазначеного контракту продовжена, згідно додаткової угоди від 20.09.2010р. до 23.09.2013р. У відповідності з розділом ІІ даного контракту ОСОБА_2, як директор підприємства здійснює управління підприємством, самостійно вирішує всі питання діяльності підприємства, одноосібно розпоряджається майном, грошовими коштами та цінними паперами підприємства, укладає господарські угоди, відкриває в банках розрахункові та інші рахунки, укладає трудові договори з найму працівників та їх звільнення з роботи, забезпечує прибуткову діяльність підприємства та інше. Таким чином, директор підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ ОСОБА_2 є посадовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

З 10.03.2011р., згідно заяви ОСОБА_5, останньому надано статус безробітного і він поставлений на облік в Бердянський міський центр зайнятості. 12.04.2011р. згідно договору № 080211041200030 про працевлаштування безробітного з наданням дотації, укладеного між Бердянським міським центром зайнятості (далі БМЦЗ) і ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ», ОСОБА_5 був направлений на останнє підприємство, з метою працевлаштування його на постійну роботу з наданням дотації на користь даного підприємства. Згідно п. 2.1.1 зазначеного договору громадянин ОСОБА_5 був направлений для працевлаштування на посаду викладача образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва.

Також, згідно пунктів 2.3.1 та 2.3.6 зазначеного договору встановлено, що роботодавець (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ») зобов'язаний працевлаштувати на постійну роботу безробітного ОСОБА_5 на посаду викладача та забезпечити цільове використання Дотації, тобто використання таких коштів виключно на створення додаткового робочого місця для громадянина ОСОБА_5

Згідно пп. 3.1 і 3.3 договору № 080211041200030 про працевлаштування безробітного з наданням дотації від 12.04.2011р., за умовами цього договору ОСОБА_5, роботодавцем (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ») гарантується працевлаштування на строк не менше двох років, а робоче місце, умови та оплата праці ОСОБА_5 повинні відповідати чинному законодавству.

Згідно п.3 Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України №1 від 10.01.2001р., дотація - це кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, надані роботодавцю, що створює додаткові робочі місця для працевлаштування безробітних за направленням державної служби зайнятості, на покриття витрат на заробітну плату прийнятих на них осіб.

Згідно п.4 цього Порядку дотація може надаватися роботодавцю за умови працевлаштування на строк понад два роки безробітних, які перебували на обліку в державній службі зайнятості, як безробітні не менше 1 місяця.

Згідно п.7 зазначеного Порядку дотація надається щомісяця протягом року в розмірі фактичних витрат на заробітну плату прийнятих за направленням державної служби зайнятості осіб.

Згідно п.8 Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних - у разі встановлення недостовірності поданих роботодавцем даних центр зайнятості припиняє виплату дотації, а згідно п.15 цього Порядку роботодавець (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ») в установленому законодавством порядку несе відповідальність за забезпечення достовірності відомостей, що є підставою для прийняття рішення про надання дотації для працевлаштування безробітних.

Відповідно до ч.3 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» - у разі недостовірності поданих роботодавцем відомостей останній повинен відшкодувати згаданому Фонду суму заподіяної шкоди.

ОСОБА_5 на ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» на посаді викладача і на будь-якій іншій посаді цього підприємства ніколи не працював. ОСОБА_5 на даному підприємстві ніякої роботи, пов'язаної з викладанням мистецтва художньої кераміки (гончарного мистецтва), ніколи не виконував, і відповідно ніколи не претендував на отримання якої-небудь заробітної плати.

Факти перерахування на рахунки ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» коштів дотацій на працевлаштованих безробітних, у тому числі на безробітного ОСОБА_5 підтверджено звітом про кредитні та дебетові операції за рахунком НОМЕР_1, відкритому в відділенні ПАТ КБ «ПриватБанк», за період з 01.04.2011р. по 31.07.2012р. Крім того, згідно з довідкою Бердянського міського центру зайнятості № 3761/17-12 від 14.08.2012р. встановлена загальна сума коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, витрачених на відшкодування витрат на заробітну плату ОСОБА_5, працевлаштованого на ПОГ « Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ». Згідно даної довідки загальна сума дотацій, перерахована, як відшкодування витрат на заробітну плату ОСОБА_5 складає 16539,10 грн. В період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р. ОСОБА_5 було необґрунтовано виплачено заробітної плати на підприємстві ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ», яка становить 10940,44 грн.

Згідно висновку експертизи від 20.02.2013р. встановлено:

- відповідно до відомостей про нарахування заробітної плати працівникові ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» ОСОБА_5 за період з квітня 2011 року по липень 2012 року було нараховано заробітної плати на суму 18379,37 грн.;

- списувати готівку з каси підприємства, як видатків на заробітну плату ОСОБА_5, нараховану за період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р., у відповідальних осіб ПОГ «Єтно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» не було підстав;

- зарахування заробітної плати ОСОБА_5 на розрахунковий рахунок ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» згідно з виписками банку, після видачі заробітної плати ОСОБА_5 документально не підтверджується;

- сума нарахованої заробітної плати ОСОБА_5, яка була вказана у довідках про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, використання робочого часу працівника та сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р., які були надані до Бердянського міського центру зайнятості ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ», з метою отримання дотації, склала 15908,57 грн.;

- сума єдиного соціального внеску на заробітну плату ОСОБА_5, яка була вказана у довідках про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, використання робочого часу працівника та сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р., які були нараховані до Бердянського міського центру зайнятості ПОГ «Єтно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» з метою отримання дотації, склала 874,98 грн.

ОСОБА_2, діючи умисно, з корисливих мотивів, зловживаючи своїм службовим становищем, будучи директором підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» та посадовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, в період з 13.04.2011р. по 13.07.2012р., в порушення пп. 3, 4, 7 Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, а також пп. 2.3.1, 2.3.6, 3.1, 3.3 Договору № 080211041200030 про працевлаштування безробітного з наданням дотації від 12.04.2011р., діючи умисно, шляхом внесення завідомо неправдивих відомостей до відомостей про нарахування та виплату заробітної плати працівнику зазначеного підприємства ОСОБА_5, заволоділа в свою користь грошовими коштами на загальну суму 16783,55 грн., які були виплачені в якості дотацій на створення додаткового робочого місця, чим завдала збитків державі в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття на вище вказану суму.

Вказаними умисними діями ОСОБА_2 вчинила заволодіння чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, тобто кримінальне правопорушення (злочин), передбачене ч.2 ст. 191 КК України.

Крім цього, 23.09.2009р., згідно наказу № 12-к Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» та контракту на управління підприємством, укладений 23.09.2009р. між Всеукраїнською організацією інвалідів «Союз організацій інвалідів України» та громадянкою ОСОБА_2, остання була призначена на посаду директора підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України».

Відповідно до розділу ІІ даного контракту ОСОБА_2, як директор вказаного підприємства здійснює управління підприємством, самостійно вирішує всі питання діяльності підприємства, одноосібно розпоряджається майном, грошовими коштами та цінними паперами підприємства, укладає господарські угоди, відкриває в банках розрахункові та інші рахунки, укладає трудові договори з найму працівників та їх звільнення з роботи, забезпечує прибуткову діяльність підприємства та інше. Директор підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ»

ОСОБА_2 - є посадовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

10.03.2011р., згідно заяви, громадянина ОСОБА_5 надано статус безробітного та поставлено на облік у Бердянському міському центрі зайнятості. Відповідно до договору № 080211041200030 про працевлаштування безробітного з наданням дотації від 12.04.2011р., укладеного між Бердянським міським центром зайнятості (далі БМЦЗ) і ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» ОСОБА_5 був направлений на останнє підприємство, з метою працевлаштування його на постійну роботу з наданням дотації на користь даного підприємства. Згідно п. 2.1.1 зазначеного договору громадянин ОСОБА_5 був направлений для працевлаштування на посаду викладача образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва.

Згідно пунктів 2.3.1 та 2.3.6 зазначеного договору встановлено, що роботодавець (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ») зобов'язаний працевлаштувати на постійну роботу безробітного ОСОБА_5 на посаду викладача та забезпечити цільове використання Дотації, тобто використання таких коштів виключно на створення додаткового робочого місця для громадянина ОСОБА_5

Згідно п. п. 3.1 і 3.3 договору № 080211041200030 про працевлаштування безробітного з наданням Дотації від 12.04.2011р. за умовами цього договору ОСОБА_5 роботодавцем (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ») гарантується працевлаштування на строк не менше двох років, а робоче місце, умови праці та оплата праці зазначеного громадянина повинні відповідати чинному законодавству.

Згідно п.3 Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 1 від 10.01.2001р., дотація - це кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, надані роботодавцю, що створює додаткові робочі місця для працевлаштування безробітних за направленням державної служби зайнятості, на покриття витрат на заробітну плату прийнятих на них осіб.

Згідно п.4 цього Порядку Дотація може надаватися роботодавцю за умови працевлаштування на строк понад два роки безробітних, які перебували на обліку в державній службі зайнятості, як безробітні не менше 1 місяця.

Згідно п.7 зазначеного Порядку Дотація надається щомісяця протягом року в розмірі фактичних витрат на заробітну плату прийнятих за направленням державної служби зайнятості осіб.

Згідно п.8 Порядку надання роботодавцю Дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних - у разі встановлення недостовірності поданих роботодавцем даних центр зайнятості припиняє виплату Дотації, а згідно п. 15 цього Порядку роботодавець (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ») в установленому законодавством порядку несе відповідальність за забезпечення достовірності відомостей, що є підставою для прийняття рішення про надання дотації для працевлаштування безробітних.

Відповідно до ч.3 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», - у разі недостовірності поданих роботодавцем відомостей останній повинен відшкодувати згаданому Фонду суму заподіяної шкоди.

ОСОБА_5 на вищевказаному підприємстві ніякої роботи, пов'язаної з викладанням мистецтва художньої кераміки (гончарного мистецтва), ніколи не виконував і, відповідно, ніколи не претендував на отримання якої-небудь заробітної плати.

ОСОБА_2, працюючи на посаді директора ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ», діючи умисно, з корисливих мотивів, внесла в офіційні документи - відомості про видачу грошей за період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р. завідомо неправдиву інформацію про одержання працівником ОСОБА_5 його заробітної плати. Надалі ОСОБА_2 у вказаний період часу надавала відомості в Бердянський міський центр зайнятості, для отримання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (кошти Дотації на створення додаткового робочого місця, на яке працевлаштований безробітний ОСОБА_5) в якості компенсації виплаченої заробітної плати ОСОБА_5

На підставі відомостей про видачу грошей за квітень 2011 року - квітень 2012 року, до яких ОСОБА_2 внесла завідомо неправдиву інформацію про нібито отримання громадянином ОСОБА_5 його заробітної плати, Бердянським міським центром зайнятості на рахунок ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» номер НОМЕР_1, відкритий у відділенні ПАТ КБ «ПриватБанк», були перераховані кошти Дотацій на працевлаштування вказаного безробітного громадянина, що підтверджено звітом про кредитні та дебетові операції за вказаним рахунком за період з 01.04.2011р. по 31.07.2012р. Крім того, згідно з довідкою Бердянського міського центру зайнятості № 3761/17-12 від 14.08.2012р. встановлена загальна сума коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, витрачених на відшкодування витрат на заробітну плату ОСОБА_5, працевлаштованого на ПОГ « Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ».

Згідно висновку експертизи від 20.02.2013р. встановлено:

- сума нарахованої заробітної плати ОСОБА_5, яка була вказана у довідках про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, використання робочого часу працівника та сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р., які були надані до Бердянського міського центру зайнятості ПОГ «Єтно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ», з метою отримання дотації, склала 15908,57 грн.

- сума єдиного соціального внеску на заробітну плату ОСОБА_5, яка була вказана у довідках про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, використання робочого часу працівника та сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р., які були нараховані до Бердянського міського центру зайнятості ПОГ «Єтно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» з метою отримання дотації, склала 874,98 грн.

ОСОБА_2, будучи директором підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» (далі ПОГ« Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ) та посадовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, в період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р., діючи умисно, з корисливих мотивів, внесла завідомо неправдиву інформацію до відомостей про видачу грошей працівникові вказаного підприємства ОСОБА_5, і в подальшому вказані відомості ОСОБА_2 надала до Бердянського міського центру зайнятості, з метою отримання коштів дотацій на створення додаткового робочого місця для безробітного ОСОБА_5

Вказаними умисними діями ОСОБА_2 вчинила надання завідомо неправдивої інформації органам місцевого самоврядування, з метою одержання дотацій, тобто кримінальне правопорушення (злочин), передбачене ч.1 ст.222 КК України.

Крім цього, в період з 13.04.2011р. по 13.04.2012р., в денний час доби ОСОБА_2, знаходячись за місцем роботи, а саме: на підприємстві об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», яке розташоване по вул. Ювілейна, буд.56 у м. Бердянську та посадовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення п. п. 3, 4, 7 Порядку надання роботодавцю Дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, а також пп. 2.3.1, 2.3.6, 3.1, 3.3 Договору № 080211041200030 про працевлаштування безробітного з наданням Дотації від 12.04.2011р., діючи умисно, внесла завідомо неправдиві відомості до відомостей про нарахування та виплату заробітної плати працівнику зазначеного підприємства ОСОБА_5, після чого заволоділа грошовими коштами на загальну суму 16783,55 грн., які були виплачені в якості Дотацій на створення додаткового робочого місця, чим завдала збитків державі в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття на вищевказану суму.

Вказаними умисними діями ОСОБА_2 вчинила службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, тобто кримінальне правопорушення (злочин), передбачене ч.1 ст. 366 КК України.

Крім того, ОСОБА_2, будучи директором підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» (далі ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ) та посадовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, в період з 13.04.2011р. по 31.07.2012р., зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення пп. 3, 4, 7 Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, а також пп. 2.3.1, 2.3.6, 3.1, 3.3 Договору № 080211041200030 про працевлаштування безробітного з наданням дотації від 12.04.2011р., діючи умисно, шляхом внесення завідомо неправдивих відомостей, за місцем роботи, в довідки «Про нарахованої і виплаченої заробітної плати особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, використання робочого часу працівника та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та до відомостей про нарахування та виплату заробітної плати працівнику зазначеного підприємства ОСОБА_5, заволоділа на свою користь грошовими коштами на загальну суму 16783,55 грн., які були виплачені в якості дотацій на створення додаткового робочого місця, чим завдала збитків державі в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття на вище вказану суму.

Вказаними умисними діями ОСОБА_2 вчинила службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, тобто кримінальне правопорушення (злочин), передбачене ч.1 ст. 366 КК України.

Крім цього, підприємство об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», затвердженого рішенням Президії Ради Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» від 17.11.2008р., а саме п.7.1 даного документу - вищевказане підприємство очолює директор (ОСОБА_2), який керує всією діяльністю, організовує роботу даного підприємства та несе відповідальність перед засновником. Крім того, відповідно до п.7.4 вказаного статуту - директор даного підприємства без доручення діє від імені підприємства, формує адміністрацію підприємства, вирішує поточні питання діяльності підприємства, у межах власних повноважень розпоряджається майном та грошовими коштами підприємства, приймає та звільняє працівників, укладає угоди та чинить юридичні дії від імені підприємства, видає доручення, відкриває та використовує рахунки підприємства в установах банків, має право першого підпису у фінансових документах, в межах власних повноважень видає накази та дає вказівки, обов'язкові для виконання всіма робітниками підприємства та інше. Таким чином, особа, що займає посаду директора ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ», є посадовою особою, що виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

Згідно наказу Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» № 12-к від 23.09.2009р. та контракту на управління підприємством, що укладений 23.09.2009р. між Всеукраїнською організацією інвалідів «Союз організацій інвалідів України» та ОСОБА_2, останню призначено на посаду директора підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України». Дія вказаного контракту подовжена відповідно до додаткової угоди від 20.09.2010р. до 23.09.2013р. Відповідно до розділу ІІ даного контракту ОСОБА_2 як директор вказаного підприємства здійснює управління підприємством, самостійно вирішує усі питання діяльності підприємства, одноособово розпоряджається майном, грошовими коштами та цінними паперами підприємства, укладає господарські угоди, відкриває в банках розрахункові та інші рахунки, укладає трудові угоди з наймання працівників та їх звільнення з роботи, забезпечує прибуткову діяльність підприємства та інше. Таким чином, директор ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ» ОСОБА_2 є посадовою особою, що виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

Згідно протоколу № 2 засідання комітету з конкурсних торгів підприємства об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», було прийнято рішення про не застосування процедури закупівлі вище вказаних товарів, а також отримано копію наказу № 94-од від 28.10.2011р., згідно якого створено комітет з конкурсних торгів згаданого підприємства.

Протокол № 2 засідання комітету з конкурсних торгів та наказ № 94-од від 28.11.2011р. «Про положення про Комітет конкурсних торгів та склад тендерного комітету з конкурсних торгів» були оформлені за вказівкою ОСОБА_2 лише у квітні 2012 року в ході планової перевірки фінансово-господарської діяльності вищевказаного підприємства працівниками Бердянської об'єднаної державної фінансової інспекції. Тобто, вказані документи були оформлені після події укладання договорів на постачання товарів за рахунок коштів Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів та фактичної поставки вищевказаних товарів, що є порушенням ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Крім того, члени комітету з конкурсних торгів даного підприємства не знали про факт включення їх до складу згаданого комітету, будь-які засідання комітету з конкурсних торгів за їх участю ніколи не проводились, із змістом Положення про Комітет із конкурсних торгів вказаного підприємства, змістом наказу № 94-од від 28.11.2011р. «Про положення про Комітет конкурсних торгів та склад тендерного комітету з конкурсних торгів» та протоколу № 2 засідання комітету з конкурсних торгів члени ніколи не ознайомлювалися, а в порушення п.2 розділу 4 даного Положення працівники ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 ніколи не проходили навчання та (або) підвищення кваліфікації спеціаліста у сфері здійснення державних закупівель у порядку, встановленому Міністерством економіки України. Вищезазначені особи вказали, що свої підписи у протоколі № 2 засідання комітету з конкурсних торгів та наказі № 94-од від 28.11.2011р. вони ставили за усними вказівками директора ОСОБА_2 Таким чином, на момент укладення договорів (01.12.2011р. 05.12.2011р.) поставки обладнання, що придбалося за рахунок коштів Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, на ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ» були відсутні умови для проведення закупівель товарів, робіт та послуг відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», а наказ № 94-од від 28.11.2011р. та протокол № 2 засідання комітету з конкурсних торгів є документами, до яких внесено завідомо неправдиві відомості, що стосуються прийняття рішень про створення комітету конкурсних торгів на ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ» та незастосування процедур закупівель, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель».

Відповідно до п.3.1 договору № 03/11 про надання фінансової допомоги на безповоротній основі від 24.10.2011р. фінансова допомога надається Відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за рахунок коштів державного бюджету на рахунок отримувача (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ»). Таким чином, ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ» є розпорядником бюджетних коштів.

Крім того, відповідно до п.4.2.7 договору № 03/11 про надання фінансової допомоги на безповоротній основі від 24.10.2011р. отримувач коштів фінансової допомоги на безповоротній основі (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ») зобов'язаний за рахунок таких коштів здійснити закупівлю товарів, робіт та послуг, зазначених у Додатку № 1 до цього договору відповідно до вимог чинного законодавства та на основі максимальної економії коштів фінансової допомоги. Як було вказано вище, умов для проведення даних закупівель розпорядником бюджетних коштів ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ» в особі його директора ОСОБА_2, створено не було.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг, які повністю або частково фінансуються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмету закупівлі товару (товарів) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень. У даному випадку за договором № 105 від 01.12.2011р., укладеного між вказаним підприємством та ПП ОСОБА_9 на суму 140150 грн., та за договором № 54 від 01.12.2011р., укладеного між згаданим підприємством та ПП ОСОБА_10 на суму 139950 грн., процедури державних закупівель не застосовувалися.

Крім цього, в порушення ч.2 ст. 4 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовник (ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ») в особі директора ОСОБА_2 не мав право ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення процедури відкритих торгів або застосування вказаного Закону. У даному випадку ОСОБА_2 всупереч вказаному Закону, та договору № 03/11 про надання фінансової допомоги на безповоротній основі від 24.10.2011р., укладеного між Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів та ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ» на загальну суму 389050 грн., уклала чотири договори з різними суб'єктами господарювання, і таким чином, незаконно поділила на частини фінансову допомогу на безповоротній основі з метою уникнення процедури державної закупівлі, передбаченої Законом України «Про здійснення державних закупівель».

Згідно висновку експерта № 4 від 22.02.2013р. ринкова вартість комп'ютерної, швейної техніки та гончарного обладнання, придбаного ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ» на момент купівлі 01.12.2011р. та 05.12.2011р. за рахунок коштів Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів для створення робочих місць для інвалідів, на момент укладання договорів склала 287309 грн., тобто загальна вартість всього обладнання яке необхідно було ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» на 101741 грн. дешевше, ніж його придбала директор Підприємства ОСОБА_2

Факти придбання у 2011 році підприємством об'єднання громадян «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» вищезгаданого обладнання за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів підтверджуються платіжними дорученнями № 1 від 12.12.2011р., № 2 від 12.12.2011р., № 3 від 12.12.2011р. та № 4 від 12.12.2011р.

ОСОБА_2, будучи директором ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ «СОІУ», посадовою особою юридичного права, зловживаючи своїми повноваженнями, що виразилось у незаконному укладанні договорів з окремими суб'єктами господарювання на постачання комп'ютерної, швейної техніки та гончарного обладнання за необґрунтовано завищеними цінами, спричинила матеріальний збиток державі на загальну суму 101741 грн., розмір якого відповідно до перехідних положень Податкового кодексу України в сто і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, тобто є істотною шкодою.

Вказаними умисними діями ОСОБА_2 вчинила кримінальне правопорушення (злочин), передбачене ч.1 ст. 364-1 КК України, а саме зловживання повноваженнями з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, шляхом використання всупереч інтересам юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми службовою особою юридичної особи своїх повноважень, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам або інтересам юридичної особи.

В судовому засіданні обвинувачена та її захисник заявили клопотання про закриття провадження по справі та звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки колективу Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», посилаючись на те, що вона повністю визнає свою вину у вчиненні інкримінованих їй кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.2 ст. 191, ч.1 ст. 222, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 364-1 КК України, злочини вчинила вперше, у вчиненому щиро кається, потерпілому відшкодувала завдану шкоду та зобов'язується виправдати довіру колективу організації і не порушуватиме громадського порядку.

Представник потерпілого заявлене клопотання підтримав та не заперечує проти закриття провадження по справі та передачі обвинувачену на поруки колективу підприємства, оскільки остання визнала свою вину у вчиненні злочинів та повністю відшкодувала потерпілому завдану шкоду, що свідчить про її розкаяння.

Прокурор не заперечувала проти закриття кримінального провадження з передачею підсудної на поруки колективу Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України».

Суд, вислухавши думки учасників судового розгляду, перевіривши матеріали провадження, вважає, що клопотання підсудної та її захисника підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст. 47 КК України особу, яка вперше вчинила злочин невеликої або середньої тяжкості та щиро покаялася, може бути звільнено від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки колективу підприємства, установи чи організації за їхнім клопотанням за умови, що вона протягом року з дня передачі її на поруки виправдає довіру колективу підприємства, не ухилятиметься від заходів вихованого характеру та не порушуватиме громадського порядку.

Відповідно до роз'яснень, викладених у п. 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 12 від 23.12.2005р. «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності» підставою звільнення особи від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки є щире розкаяння особи, яке свідчить про її бажання спокутувати провину перед колективом підприємства, установи чи організації та виправити свою поведінку. Особу, яка не визнала себе винною у вчиненні злочину, передавати на поруки не можна. Звільнення від кримінальної відповідальності за ст. 47 КК можливе лише за клопотанням колективу підприємства, установи чи організації, членом якого є особа, про передачу її на поруки. Звернення з клопотанням крім колективу можуть ініціювати сам обвинувачений. За наявності зазначених вище обставин, а також належно оформленого клопотання суд вправі звільнити особу від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки колективу. Згідно шостого пункту даної постанови звільнення особи від кримінальної відповідальності на підставі ст. 47 КК має умовний характер, а саме: ця особа протягом року з дня передачі на поруки повинна виправдати довіру колективу, не ухилятися від заходів виховного характеру та не порушувати громадський порядок.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 раніше не судима, вперше вчинила злочини невеликої тяжкості, передбачені ч.1 ст. 222, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 364-1 КК України та злочин середньої тяжкості, передбачений ч.2 ст. 191 КК України, в скоєних злочинах щиро покаялась, по місцю проживання та роботи характеризується позитивно, завдану шкоду потерпілому добровільно відшкодувала та останній не має до нього претензій, на даний час працює в тому числі директором підприємства ОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ», колектив Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» за добросовісне відношення до роботи направив до суду клопотання та просить на підставі ст. 47 КК України передати її на поруки, витяг протоколу № 3 засідання Президії Ради Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» від 25.03.2013р. додається, а ОСОБА_2 не заперечує проти цього та бажає спокутувати свою провину перед членами колективу підприємства та виправити свою поведінку.

Відповідно до п.1 ч.2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв'язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Частиною 7 статті 284 КПК України передбачено, що закриття кримінального провадження або ухвалення вироку з підстави, передбаченої пунктом 1 частини другої цієї статті, не допускається, якщо підозрюваний, обвинувачений проти цього заперечує.

Згідно до ч.4 ст. 286 КПК України, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

Відповідно до ч.3 ст. 288 КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Судом встановлено, що діяння, які поставлено обвинуваченій ОСОБА_2 за провину, дійсно мали місце, що вони містять склади злочинів і вона винна в їх вчиненні. За вказаних обставин, суд вважає, що є всі підстави, передбачені ст. 47 КК України, для звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки колективу Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», роз'яснивши їй наслідки порушення умов передачі на поруки і, відтак, слід закрити кримінальне провадження.

Долю речових доказів суд вирішує згідно вимогам ст. 100 КПК України.

Рішення щодо процесуальних витрат суд вирішує згідно вимогам ст.ст. 122, 124, 126 КПК України.

Захід забезпечення кримінального провадження в ході досудового розслідування відносно обвинуваченої ОСОБА_2 не обирався.

На підставі ст. 47 КК України, суд керуючись ст.ст. 284, 286, 288, 350, 370, 371, 372 КПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Звільнити ОСОБА_2 від кримінальної відповідальності за ч.2 ст. 191, ч.1 ст. 222, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 364-1 КК України у зв'язку із передачею її на поруки колективу Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» (м. Київ, вул. Нижній Вал, 23-Д), а кримінальне провадження відносно неї закрити.

ОСОБА_2 передати на поруки колективу Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» за умови, що вона протягом року з дня передачі її на поруки виправдає довіру колективу, не ухилятиметься від заходів вихованого характеру та не порушуватиме громадського порядку.

Роз'яснити ОСОБА_2, що у разі порушення нею умов передачі на поруки, відповідно до ч.2 ст. 47 КК України вона буде притягнута до кримінальної відповідальності за вчинені кримінальні правопорушення, передбачені ч.2 ст. 191, ч.1 ст. 222, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 366, ч.1 ст. 364-1 КК України.

Роз'яснити колективу Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», що відповідно до ч.1 ст. 289 КПК України, якщо протягом року з дня передачі ОСОБА_2 на поруки колективу підприємства, вона не виправдає довіру колективу, ухилятиметься від заходів виховного характеру та порушуватиме громадський порядок, загальні збори колективу можуть прийняти рішення про відмову від поручительства за взяту ними на поруки особу. Відповідне рішення направляється до суду, який прийняв рішення про звільнення особи від кримінальної відповідальності.

Речові докази:

1). Документи, які визнанні на підставі постанови від 30.08.2013р. (т.3 а.к.п.156):

- головні книги за 2010, 2011, 2012 роки; відомості по нарахуванню заробітної плати; особисті рахунки; звіти касира (другі аркуші касових книг з додатками) за період з 2009 року по 28.08.2012р.; виписки банку з додатками по всім відкритим рахункам в установах банків для забезпечення розрахунку ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ» за період з 2009 року по 28.08.2012р.; табеля обліку робочого часу з 01.04.2011р. по 28.08.2012р.; касові книги за 2009, 2010, 2011, 2012 роки; угоди, які підтверджують укладення правочинів по наданню ОСОБА_2 позики та повернення фінансової допомоги для ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ», які додані до матеріалів даного кримінального провадження, повернути власнику - ПОГ «Етно-Арт студія «Людмила» ВОІ СОІУ»;

- накази про прийняття на роботу ОСОБА_5, власноручно написані заяви про прийняття на роботу ОСОБА_5, накази про звільнення ОСОБА_5, наказ № 28 від 13.04.2011р., наказ № 61-ВК від 08.06.2012р., наказ № 43-ВК від 15.08.2011р., наказ № 11-ВК від 25.01.2012р., - залишити в матеріалах кримінального провадження.

2). Копії документів, які визнанні на підставі постанови від 30.08.2013р. (т.3 а.к.п.230):

- супровідного листа без номера та дати від бухгалтера ОСОБА_11 на адресу ОСОБА_5 на 1-му аркуші; трудової книжки НОМЕР_2 від 14.04.2011р. на ім'я ОСОБА_5 на 1-му аркуші, - залишити в матеріалах кримінального провадження.

Процесуальні витрати на проведення судових експертиз віднести на рахунок держави.

Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Запорізької області через Бердянський міськрайонний суд протягом семи діб із дня її оголошення.

Суддя: О.Г. Пахоменко

Дата ухвалення рішення07.05.2013
Оприлюднено16.05.2013
Номер документу31064047
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —310/3130/13-к

Ухвала від 01.04.2013

Кримінальне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Пахоменко О. Г.

Ухвала від 16.04.2013

Кримінальне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Пахоменко О. Г.

Ухвала від 07.05.2013

Кримінальне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Пахоменко О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні