Постанова
від 18.04.2013 по справі 808/3716/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2013 року (09 год. 35 хв.)Справа № 808/3716/13-а м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Лазаренка М.С.,

при секретарі судового засідання - Кретові К.С.,

представники сторін не з'явились,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Державної податкової служби

до : відповідача 1. Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради Сергеєвої Тетяни Іванівни, відповідача 2. Державного реєстратора Шевченківської у м.Києві державної адміністрації

третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю «СВ Кард»

про: зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

08 квітня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Державної податкової служби до відповідача 1. Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради Сергеєвої Тетяни Іванівни, відповідача 2. Державного реєстратора Шевченківської у м.Києві державної адміністрації, третьої особи Товариства з обмеженою відповідальністю «СВ Кард», в якому просить:

зобов'язати Державного реєстратора Запорізької міської ради Сергеєву Т.І. зняти з обліку Товариство з обмеженою відповідальністю «СВ Кард» (ЄДРПОУ 34486575), яке змінило свою юридичну адресу на: 69002, м. Запоріжжя, вул. Червоногвардійська, буд. 48, оф. 70 та реєстраційну справу направити до Державного реєстратора Шевченківської у м.Києві Державної адміністрації за адресою: 01030, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, буд. 24, для взяття його на облік за попередньою юридичною адресою підприємства;

зобов'язати Державного реєстратора Шевченківської у м. Києві Державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів стосовно міста знаходження юридичної особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «СВ Кард» (ЄДРПОУ 34486575), за адресою: 69002, м. Запоріжжя, вул. Червоногвардійська, буд. 48, оф. 70.

В обґрунтування позову посилається на те, що згідно відомостей отриманих із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «СВ Кард» з адреси: 04116, м. Київ, вул. Коперника, буд. 18. кв.37 на адресу: 69002, м. Запоріжжя, вул. Червоногвардійська, буд. 48, оф. 70.

04.01.2012 Державним реєстратором Запорізької міської ради внесено запис під №17 про взяття ТОВ «СВ Кард» на облік у зв'язку із зміною місцезнаходження відповідача, пов'язаного зі зміною адміністративного району.

Також зазначає, що ТОВ «СВ Кард» не зверталось до ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя за новим місцезнаходженням, ні з заявою про взяття на облік (форма № 1-ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма № 4-ОПП), на виконання вимог положень передбачених Податковим кодексом України та Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588, зареєстрований в Мін'юсті від 29.12.2011р. № 1562/20300.

Проведеними заходами, щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ «СВ Кард» встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням, не знаходиться, що підтверджується актом перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню суб'єкта підприємницької діяльності №509 від 03.12.2012р. та довідкою про встановлення фактичного місцезнаходження (місце проживання) платника податків №509 від 03.12.2012р. Просив позов задовольнити та розглянути справу за відсутності представника.

Відповідач 1. Державний реєстратор виконавчого комітету Запорізької міської ради Сергеєва Тетяна Іванівна в судове засідання не з'явилась, проте направила на адресу суду письмові заперечення в яких зокрема зазначає, що приписи Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» не зобов'язують державного реєстратора перевіряти місцезнаходження юридичної особи, а приписи статті 29 зазначеного Закону забороняють вимагати додаткові документи. Відтак, відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для скасування її державної реєстрації, а не скасування реєстрації змін до установчих документів. Також, зазначила, що відсутність юридичної особи за своїм місцезнаходженням не може свідчити про пору шення процедури державної реєстрації державним реєстратором. При проведенні державної реєстрації змін до установчих документів третьої особи державний реєстратор діяв у межах повноважень, відповідно до вимог чинного законо давства та у спосіб визначений законом.

Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів , внесення за пису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене держреєстратором тільки на підставі судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юриди чної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Судове рішення про скасування чи визнання недійсним рішення учасників третьої особи про внесення змін до установчих документів до державного реєстратора не надходило і тому підстави для проведення реєстраційної дії «Скасування державної ре єстрації змін до установчих документів» відсутні. На підставі викладеного просить відмовити в задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Представник відповідача 2. в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином,заяв клопотань до суду не надав.

Третя особа в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином,заяв клопотань до суду не надав.

Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Керуючись приписами статей 33, 35, 41, 128 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів в порядку письмового провадження, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши її обставини та перевіривши їх наданими доказами, судом встановлено наступне.

Згідно довідки з ЄДР Товариство з обмеженою відповідальністю «СВ Кард» зареєстроване 04.07.2006р. як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа в органах державної реєстрації.

Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:...скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Згідно відомостей отриманих із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження з адреси: 04116, м. Київ, вул. Коперника, буд. 18. кв.37 на адресу: 69002, м. Запоріжжя, вул. Червоногвардійська, буд. 48, оф. 70.

Державний реєстратор Запорізької міської ради повідомив, що реєстраційна справа відповідача надійшла до державного реєстратора у Жовтневому районі м. Запоріжжя і прийнята на облік.

Відповідно до статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», передача реєстраційних справ здійснюється в разі:

- зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці;

Передача реєстраційних справ у вказаному вище випадку, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця.

Так, 04.01.2012 Державним реєстратором Запорізької міської ради внесено запис під №17 про взяття ТОВ «СВ Кард» на облік у зв'язку із зміною місцезнаходження відповідача, пов'язаного зі зміною адміністративного району.

Відповідно до вищевказаної норми Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку.

Проте, відповідач не звертався до ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя за новим місцезнаходженням, ні з заявою про взяття на облік (форма № 1-ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма № 4-ОПП), на виконання вимог положень передбачених Податковим кодексом України та Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588, зареєстрований в Мін'юсті від 29.12.2011р. № 1562/20300.

Проведеними заходами, щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ «СВ Кард» встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням (м. Запоріжжя, Червоногвардійська, буд. 48, оф. 70.), не знаходиться, що підтверджується актом перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню суб'єкта підприємницької діяльності №509 від 03.12.2012р. та довідкою про встановлення фактичного місцезнаходження (місце проживання) платника податків №509 від 03.12.2012р.

Не погоджуючись із зазначеною державною реєстрацією, позивач звернувся до суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Статтею 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.

Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.

Суд зазначає, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови Державному реєстратору Шевченківської у м. Києві державної адміністрації у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу відповідача щодо зміни місцезнаходження відповідача відповідно до ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та відповідно зняття останнього з обліку, та не надав жодного доказу щодо неможливості чи відсутності підстав для взяття на облік у виконавчому комітеті Запорізької міської ради.

Також суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

А тому державний реєстратор не наділений повноваженнями давати оцінку змісту рішень учасників відповідача, зокрема щодо зміни місцезнаходження, а відповідальність за законність прийнятого рішення покладається виключно на засновника.

Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

З матеріалів справи судом з'ясовано, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не має. Як і не має передбачених таким порядком підстав для реалізації таких повноважень, а єдиною підставою для звернення до суду з зазначеним позовом є те, що відповідач фактично за юридичною адресою вказаною у реєстраційній картці та яка стала підставою для державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи не знаходиться, що є порушення положень статті 16 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Тому, суд приходить до висновку щодо необхідності застосування норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.

Так, згідно зі ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, скасування в судовому порядку рішення загальних зборів Товариства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів Товариства, має наслідком застосування положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (статті 31 Закону).

Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсними рішень учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «СВ Кард» позивачем не надано. Також позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними змін до статуту відповідача.

Таким чином, оскільки єдиною підставою звернення до суду є порушення вимог податкового законодавства, а інших, передбачених саме Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації зазначених вище змін позивачем не надано, у задоволені позову слід відмовити.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Державної податкової служби до відповідачів Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради Сергеєвої Тетяни Іванівни, Державного реєстратора Шевченківської у м.Києві державної адміністрації, третьої особи Товариства з обмеженою відповідальністю «СВ Кард» про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2013
Оприлюднено13.05.2013
Номер документу31103275
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3716/13-а

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні