ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 17/496 Г оловуючий суддя у 1-ій
Категорія статобліку - 6.11 інстанції - Таран С.В.
П О С Т А Н О ВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 лютого 2009 року м. Дніпропетровськ
Колегія суддів Дніпропе тровського апеляційного адм іністративного суду у складі : головуючого судді-доп овідача - Туркіної Л.П.,
Суддів- Мірошни ченка М.В., Проценко О.А.
при секретарі- Галоя н О.Г.
за участі представників ст орін:
позивача - не прибув
відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніп ропетровську апеляційну скаргу сільськогоспода рського товариства з обмежен ою відповідальністю «Манжур ка», с. Семидуби Голованісько го району Кіровоградської об ласті
на постанову господарс ького суду Кіровоградської о бласті від 13.11.2007 року
у справі№17/496
за позовомКіровоград ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів, м. Кіровоград
досільськогосподарс ького товариства з обмеженою відповідальністю «Манжурка », с. Семидуби Голованіського району Кіровоградської обла сті
простягнення 5555,37 грн., -
Встановила:
У жовтні 2007 року Кіровоград ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернулося до господарсь кого суду Кіровоградської об ласті із позовом про стягнен ня з сільськогосподарського товариства з обмеженою відп овідальністю «Манжурка», с. С емидуби Голованіського райо ну Кіровоградської області (далі СГТОВ «Манжурка») адмін істративно-господарських са нкцій та пені у розмірі 5555,37 грн . (5272,55 грн. адміністративно-госп одарські санкції, 282,82 грн. пені ). Вимогу обґрунтовано невико нанням підприємством у 2006 роц і нормативу створення робочи х місць для працевлаштування інвалідів.
Постановою господа рського суду Кіровоградсько ї області від 13.11.2007 р. позовні ви моги задоволено повністю.
Рішення суду обґрунтовано тим, що відповідач не довів вж иття усіх залежних від нього заходів для недопущення пор ушень зобов' язань, покладен их на нього Законом України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» (д алі Закон №875-ХІІ).
Не погодившись і з постановою суду першої інс танції, позивач звернувся із апеляційною скаргою, у якій п росить скасувати постанову с уду та прийняти нову, якою у за доволенні позову відмовити повністю.
У апеляційній скарзі апе лянт вказує наступне.
Згідно п.4 ст. 231 ГК України, у р азі, якщо розмір штрафних сан кцій законом не визначено, са нкції застосовуються в розмі рі, передбаченому договором.
Так як законом не визначено розмір пені за несвоєчасну с плату адміністративно - гос подарських санкцій, в тому чи слі штрафних санкцій за неви конання нормативу по створен ню робочих місць для працевл аштування інвалідів, беручи до уваги, що Порядок нарахува ння пені та її сплати, затверд жений Міністерством праці та соціальної політики України №223 від 15.05.2007р., не є законом, стягн ення з підприємства 282,82 грн. пе ні за несвоєчасну сплату адм іністративно - господарськ их санкцій суперечить ст.. 230, п. 4 ст.231 ГК України і є незаконним .
За таких обставин, апелянт в важає, що рішення суду першої інстанції прийняте з поруше нням норм матеріального прав а, в зв' язку з чим її слід ска сувати, у позові відмовити.
Позивач заперечень на апел яційну скаргу до суду не нада в.
Представники позивача та в ідповідача до суду не прибул и, про час та місце розгляду сп ору були повідомлені належни м чином.
Проаналізувавши апеляційн у скаргу, дослідивши матеріа ли справи, колегія суддів вва жає, що апеляційну скаргу слі д задовольнити частково, пос танову господарського суду с касувати, позов задовольнити частково, виходячи з наступн ого.
СГТОВ «Манжурка» є юридичн ою особою та відноситься до п ідприємств, яким, відповідно до ст. 19 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні», встано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому ч ислі підприємств, організаці й громадських організацій ін валідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, установлюється норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у розмірі чоти рьох відсотків середньооблі кової чисельності штатних пр ацівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 о сіб, - у кількості одного робоч ого місця.
СГТОВ «Манжурка» було по дано до Кіровоградського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів зв іт про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2006 рік , копія якого знаходиться в ма теріалах справи.
Відповідно до звіту пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за формою 10-ПІ середньооблікова кількість штатних працівників СГТОВ «Манжурка»у 2006 році склала 102 особи. Відповідно до нормат иву, передбаченого ст. 19 Закон у №875-ХІІ, у відповідача мали бу ти працевлаштовані інваліди в кількості 4 осіб. Фактично н а підприємстві відповідача у 2006 році були працевлаштовані інваліди у кількості 3 осіб.
Відповідно до ст. 20 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації за кожне робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом.
Як свідчить звіт відповіда ча за формою 10-ПІ розмір серед ньорічної заробітної плати н а підприємстві у 2006 році склад ав 5272,00 грн. Отже сума адміністр ативно-господарських санкці й, нарахованих згідно ст. 20 наз ваного Закону, повинна склад ати 5272,00 грн.
Таким чином, матеріали спра ви підтверджують факт невико нання відповідачем вимог зак онодавства щодо працевлашту вання інвалідів, тобто вчине ння правопорушення у сфері г осподарської діяльності та о бґрунтованість розрахунку с уми адміністративно-господа рських санкцій, здійсненого позивачем.
Загальні принципи застосу вання відповідальності за пр авопорушення у сфері господа рської діяльності визначені у Господарському кодексі Ук раїни.
Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК Укра їни підставою для господарсь ко-правової відповідальност і учасника господарських від носин є вчинене ним правопор ушення у сфері господарюванн я.
Частиною другою названої с татті встановлено, зокрема, щ о учасник господарських відн осин відповідає за невиконан ня або неналежне виконання г осподарського зобов' язанн я чи порушення правил здійсн ення господарської діяльнос ті, якщо не доведе, що ним вжит о усіх залежних від нього зах одів для недопущення господа рського правопорушення.
Згідно абз. 3 ст. 19 Закону №875-ХІ І підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів, виходячи з вим ог статті 18 цього Закону.
Ст. 18 Закону №875-ХІІ встановле но обов' язок підприємств, у станов, організацій, фізични х осіб, які використовують на йману працю виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії та забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством; надавати державні й службі зайнятості інформа цію, необхідну для орга нізації працевлаштування ін валідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість працевлашт ування інвалідів у порядку, в становленому Кабінетом Міні стрів України.
Таким чином працевлаштува ння інвалідів пов' язано не тільки із обов' язками орган ів держави, а також зумовлено виконанням норм ст. 18 Закону № 875-ХІІ суб' єктами господарюв ання.
Будь - яких доказів, які б с відчили про вжиття заходів С ГТОВ «Манжурка», щодо створе ння робочих місць для працев лаштування інвалідів в 2006 роц і, до суду відповідачем не над ано.
Відповідач не надав до суду доказів інформування держав ної служби зайнятості, місце вих органів соціального захи сту населення, відділення Фо нду соціального захисту інва лідів про створення робочих місць для працевлаштування і нвалідів, а також про вільні р обочі місця та вакантні поса ди, на яких може застосовуват ись праця інвалідів, та доказ ів створення ним робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у межах визначених зак онодавством.
Тобто, передбачених Законо м заходів щодо працевлаштува ння інвалідів підприємство н е здійснювало.
Отже, ні центр зайнятості, н і інші органи, на які законом п окладено обов' язок працевл аштування інвалідів, не могл и сприяти відповідачу у прац евлаштуванні інвалідів, оскі льки не мали протягом 2006 року і нформації щодо наявності у о станнього відповідних вакан сій для такої категорії гром адян.
Виходячи з викладеного, кол егія суддів дійшла висновку, що відповідачем вчинено пра вопорушення, а саме не здійсн ено працевлаштування інвалі дів відповідно до встановлен ого нормативу. Відповідач не довів, що ним вжито усіх залеж них від нього заходів щодо не допущення господарського пр авопорушення.
Відповідно до ч. 4 ст. 20Закону №875-ХІІ адміністративно-госпо дарські санкції розраховуют ься та сплачуються підприємс твами, установами, організац іями, у тому числі підприємст вами, організаціями громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичними особами самостійно в строк до 15 квітня року, насту пного за роком, в якому відбул ося порушення нормативу, вст ановленого частиною першою с татті 19 цього Закону.
Матеріали справи та поясне ння сторін свідчать, що назва ні санкції підприємством не сплачено.
Таким чином, позивачем обґр унтовано та у належному розм ірі пред' явлено вимоги про стягнення з відповідача адмі ністративно-господарських с анкцій у сумі 5282,55 грн.
Щодо стягнення пені колег ія суддів вважає за необхідн е зазначити наступне.
Відповідно до ч. 5 ст. 20 Закону №875-ХІІ порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій тягне за соб ою нарахування пені. Пеня обч ислюється виходячи з 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки. Отже облікова ставка На ціонального банку України, з якої розраховується пеня, мо же бути визначена тільки на м омент сплати (перерахування) підприємством коштів, в чому числі за рішенням суду.
Оскільки на момент подання позову сплата адміністратив но-господарських санкцій під приємством здійснена не була , розрахунок пені, заявлений д о стягнення, є необґрунтован им, а вимога щодо стягнення су ми 282,82 грн. є такою, що не відпові дає нормам ч. 4 ст. 20 Закону №875-ХІ І, у зв' язку з чим не підлягає задоволенню.
Отже, рішення господарсько го суду не відповідає нормам матеріального права, що є під ставою для його скасування.
На підставі викладеного, ко легія суддів вважає необхідн им апеляційну скаргу задовол ьнити частково, постанову го сподарського суду Кіровогра дської області від 13.11.2007 р. - ск асувати, позов задовольнити частково. Стягнути з відпові дача адміністративно-господ арські санкції в сумі 5282,55 грн. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207 К одексу адміністративного су дочинства,
колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу сільськогосподарського т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Манжурка», с. Сем идуби Голованіського район у Кіровоградської області з адовольнити частково.
Постанову господарськ ого суду Кіровоградської обл асті від 13.11.2007 р. скасувати.
Позов задовольнити час тково.
Стягнути з сільськогос подарського товариства з обм еженою відповідальністю «Ма нжурка», 26524, Кіровоградська об ласть Голованіський район, с . Семидуби (код ЄДРПОУ 05530702) на користьКіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів, 25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7 а ( код ЄДРПОУ 23228680) 5272 грн . 55 коп. (п' ять тисяч двісті сім десят дві гривні п' ятдесят п' ять копійок) адміні стративно-господарських сан кцій.
У задоволенні решти поз овних вимог відмовити.
Постанова набирає зако нної сили відповідно до ст. 254 К АС України.
Постанова може бути оск аржена відповідно до ст. 212 КАС України.
Постанова оформлена ві дповідно до ст. 160 КАС України 26.02.2009 року.
Головуючий суддя: Л.П. Туркіна
Судді: М.В. Мірошниченко
О.А. Проценко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2009 |
Оприлюднено | 09.11.2009 |
Номер документу | 3110552 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Туркіна Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні