Постанова
від 07.05.2013 по справі 822/2128/13-а
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2128/13-а

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 травня 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіКозачок І.С. при секретарі Русіновій М.М. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства "Комунтранссервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до комунального підприємства "Комунтранссервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 19 668 грн. 94 коп. В обґрунтування позову зазначає, що підприємством не виконаний норматив працевлаштування інвалідів, оскільки на підприємстві не працює жодного інваліда, хоча згідно з нормативом чисельності повинна працювати 1 особа.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов визнав. Пояснив, що заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій підприємство поступово планує погашати.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши обставини справи та докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що Комунальне підприємство "Комунтранссервіс" є юридичною особою, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (код ЄДРПОУ 37368735).

Відповідно до статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Підприємства самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до вказаного нормативу і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70 встановлює, що інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Отже, обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів та інформування відповідних органів про створені робочі місця не супроводжується його обов'язком самостійно працевлаштовувати інвалідів на створені ним робочі місця. Однак, це є правом підприємства.

За змістом ст.18 Закону підприємства повинні надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів.

Судом встановлено, що позивач у своєму листі від 12.04.2013 року № 03-79/267 звернувся до Кам'янець-Подільського міського центру зайнятості з проханням надати інформацію стосовно створення відповідачем у 2012 році робочих місць для працевлаштування інвалідів та про наявність вільних робочих місць та вакантних посад, на яких може використовуватися праця інвалідів (тобто чи надавались відповідачем звіти форми №3-ПН за 2012 рік та чи зазначено у звітах про наявність вакансії в графі 15 під шрифтом 11 як робоче місце інваліда).

Відповідно до листа - відповіді Кам'янець-Подільського міського центру зайнятості від 16.04.2012 року № 14-05/1015 відповідачем протягом 2012 року не надавались повідомлення про створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю. Інформація про наявність вільних робочих місць та вакантних посад, на яких може використовуватися праця інвалідів (звіти за формою № З-ПН) також не надходила.

Як свідчить поданий відповідачем звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, кількість штатних працівників облікового складу становить 12 осіб, проте у штаті підприємства відсутні особи зі встановленою групою інвалідності, хоча згідно з нормативом повинна працювати одна особа зазначеної категорії.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Як свідчить розрахунок адміністративно-господарських санкцій, відповідач до 15.04.2013 року повинен був самостійно сплатити вказані санкції в розмірі 20637,50 грн. Станом на 23.04.2013 року відповідачем сплачено 1000,00 грн., залишок суми адміністративно-господарських санкцій складає 19637,50 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

У зв'язку з цим, відповідачу нарахована пеня в розмірі 31,34 грн., що підтверджується розрахунком пені на суму заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій.

Як встановлено судом, відповідач на час розгляду справи в суді заборгованість в повному обсязі не відшкодував. Суд також враховує визнання відповідачем позову.

Таким чином, докази у справі свідчать про те, що відповідач не виконав свого передбаченого законом обов'язку щодо створення та належного пристосування робочого місця для працевлаштування інваліда, а також щодо інформування органів зайнятості населення про наявність вакансії для працевлаштування інваліда.

Тому, на думку суду, позов обгрунтований та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства "Комунтранссервіс" на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції та пеню в загальній сумі 19 668 (дев'ятнадцять тисяч шістсот шістдесят вісім) грн. 94 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 07 травня 2013 року

Суддя /підпис/І. С. Козачок "Згідно з оригіналом" Суддя І. С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2013
Оприлюднено14.05.2013
Номер документу31111217
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2128/13-а

Постанова від 07.05.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні