Постанова
від 13.05.2013 по справі 825/1475/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/1475/13-а

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2013 року Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Житняк Л.О.

за участі секретаря Сугакової Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Промбудсервіс плюс" до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Чернігівської області про визнання дій неправомірними, -

В С Т А Н О В И В:

15.04.2013 Приватне підприємство "Промбудсервіс плюс" (далі - ПП "Промбудсервіс плюс") звернулось до суду з адміністративним позовом до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Чернігівської області (далі - Ніжинська ОДПІ) про визнання дій по зменшенню в Акті від 22.03.2013 № 356/22-33917850 "Про результати позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства "Промбудсервіс плюс'', код за ЄДРПОУ 33917850 з питань дотримання вимог податкового законодавства при формуванні податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за грудень 2012 року" податкових зобов'язань з податку на додану вартість (далі - ПДВ) за грудень 2012 року в сумі 125 000,00 грн., податкового кредиту за грудень 2012 року в сумі 118 725,58 грн. неправомірними.

Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначив, що відповідачем проведена документальна позапланова виїзна перевірка ПП "Промбудсервіс плюс" з питань дотримання вимог податкового законодавства при формуванні податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за грудень 2012 року, за результатами якої складено Акт від 22.03.2013 № 356/22-33917850, яким встановлені порушення Податкового кодексу України. При цьому, позивач вказав, що за результатами такої перевірки відповідачем не прийнято жодного рішення (письмового повідомлення) про обов'язок платника податків ПП "Промбудсервіс плюс" сплатити суми грошового зобов'язання, визначені у висновках Акту перевірки. Додатково зазначивши на відсутності жодних правових підстав для проведення такої перевірки, оскільки ПП "Промбудсервіс плюс" на запит від 22.02.2013 № 1861/16/15-012 відповідача щодо надання документального підтвердження господарських операцій з контрагентами, відображеними в додатку 5 до декларації з ПДВ за грудень 2012 року від 10.01.2013 № 9084209628, надало відповідні первинні бухгалтерські документи в повному обсязі (лист від 05.03.2013 № 1).

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини, зазначені у позові з наданням додаткових пояснень.

Представник відповідача проти позову заперечив та просив у його задоволенні відмовити, зазначивши, що Ніжинська ОДПІ діяла в межах, визначених податковим законодавством.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ПП "Промбудсервіс плюс" (ід.код 33917850) як юридичну особу зареєстровано 28.11.2005 виконавчим комітетом Ніжинської міської ради Чернігівської області (Свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 726050, а.с. 13), 03.05.2012 внесено дані до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (довідка з ЄДРПОУ від 03.05.2012 серії АБ № 508428, а.с. 17) і взято на облік до Ніжинської ОДПІ як платника податків з 01.12.2005 за № 744, зареєстрований платником ПДВ (Свідоцтво про реєстрацію від 12.12.2005 № 33649874).

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 03.05.2012 серії АБ № 508428 (а.с. 17) ПП "Промбудсервіс плюс" здійснює такі види економічної діяльності (за КВЕД-2010):

33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання.

41.20. Будівництво житлових і нежитлових будівель.

42.21 Будівництво трубопроводів.

43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування.

43.29 Інші будівельно-монтажні роботи.

43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.

У відповідності до Ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 30.03.2011 серії АГ № 573864 (а.с. 18) ПП "Промбудсервіс плюс" здійснює господарську діяльність, пов'язану із створенням об'єктів архітектури, зокрема будівельні та монтажні роботи (4.00.00), монтаж інженерних робіт (5.00.00), інжинірингова діяльність у сфері будівництва (додаток до Ліцензії). Також, ПП "Промбудсервіс плюс" має дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатування устаткування підвищеної небезпеки при будівництві (Дозвіл № 070.09.74-45.21.1 діє з 14.07.2009 по 14.07.2014, а.с. 19).

Відповідно, перевіряючи підстави проведення перевірки позивача, судом встановлено, що на підставі направлення від 11.03.2013 № 180 (ознайомлено директора Хвостика В.М. 11.03.2013), згідно із пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 та відповідно до наказу від 11.03.2013 № 203 (вручено копію директору Хвостику В.М. 11.03.2013), Ніжинською ОДПІ проведена документальна позапланова виїзна перевірка ПП "Промбудсервіс плюс" з питань дотримання вимог податкового законодавства при формуванні податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за грудень 2012 року.

Перевірку проведено з відома та в присутності директора ПП "Промбудсервіс плюс" Хвостика В.М.

Перевірка проводилась з 11.03.2013 по 15.03.2013, за результатами якої складено Акт від 22.03.2013 № 356/22-33917850 (а.с. 21-36).

В розділі 4 "Висновок" Акта перевірки встановлено порушення п. 44.1 ст. 44, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2, п. 200.3 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2756, в результаті чого ПП "Промбудсервіс плюс" завищено податкові зобов'язання по ПДВ за грудень 2012 року в сумі 125 000,00 грн., завищено податковий кредит за грудень 2012 року в сумі 118 725,58 грн.

Перевіряючи правильність проведення відповідачем перевірки ПП "Промбудсервіс плюс" суд зазначає, що вона проведена відповідно до вимог п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, згідно якого органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Поняття та порядок проведення документальної позапланової виїзної перевірки, визначені пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 та ст. 78 Кодексу, Ніжинською ОДПІ дотримано. Строки проведення виїзних перевірок, встановлені ст. 82 Кодексу, не порушено.

При цьому, щодо твердження позивача про те, що Ніжинська ОДПІ не мала жодних правових підстав для проведення перевірки суд зазначає наступне.

Підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки стала вимога пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Кодексу, яким передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Так, відповідно до пп. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Кодексу органи державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності)) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Отже, згідно п. 73.3 ст. 73 Кодексу органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;

3) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Крім того, пунктами 85.2 та 85.4 ст. 85 Кодексу визначено, що платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать до предмета перевірки або пов'язані з ним. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При проведенні перевірок посадові особи органу державної податкової служби мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів (обов'язкових платежів), порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Тобто, враховуючи викладене, питання отримання органами державної податкової служби інформації від платників податків та порядок проведення перевірок прямо врегульовано Податковим кодексом України.

Судом встановлено, що Ніжинською ОДПІ було направлено керівнику ПП "Промбудсервіс плюс" Хвостику В.М. запит від 22.02.2013 № 1861/16/15-012 (відмітка про вручення - а.с. 136) щодо надання документального підтвердження господарських операцій з контрагентами, відображеними в додатку 5 до декларації з ПДВ за грудень 2012 року від 10.01.2013 № 9084209628, зокрема:

- копії податкових накладних;

- копії фінансово-господарських документів, що підтверджують сплату коштів за вчиненим правочином - платіжні доручення, виписки банківських установ, прибуткові та видаткові касові ордери, чеки РРО;

- копії фінансово-господарських документів, що підтверджують передачу товарів, виконання робіт (надання послуг) за вчиненим правочином - товарно-транспортні накладні, довіреності на отримання товарно-матеріальних цінностей, акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг);

- копії документів, що підтверджують наявність власних або орендованих виробничих потужностей, складських приміщень та іншого нерухомого майна;

- копії господарських угод, укладених платником ПДВ з контрагентами;

- копії бухгалтерських документів, що засвідчують проведення операцій із вказаними контрагентами (факт надходження ТМЦ тощо);

- відомості про кількість працівників;

- інформацію щодо наявності земельних ділянок;

- інформацію щодо здійсненої реалізації в грудні 2012 року, походження продукції (товарів, робіт, послуг).

Так, на вищевказаний запит податкового органу позивачем надіслано лист від 05.03.2013 № 1 (вх. від 05.03.2013 № 668/01-125/5) з копіями відповідних документів на 67 арк. (а.с. 137). При цьому, ПП "Промбудсервіс плюс" не були надані документи, які б підтверджували транспортування товару від ТОВ "Торговий дім Вікант" та документи, що підтверджують передачу матеріалів субпідряднику ТОВ "Авалон Інвест ЛТД". Отже, позивачем первинні документи надані не в повному обсязі для підтвердження господарських взаємовідносин з ТОВ "Торговий дім Вікант" (закупівля металопрокату), ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" (отримання послуг згідно договору субпідряду).

Крім того, підставою для проведення перевірки позивача став отриманий Ніжинською ОДПІ висновок ГВПМ Прилуцької ОДПІ від 02.03.2013 № 3176/07-09 щодо наявності/відсутності ознак фіктивності та наявності/відсутності реального здійснення господарської діяльності ПП "Промбудсервіс плюс" (про що зазначено в Акті перевірки), згідно якого факт реального здійснення господарських операцій між ПП "Промбудсервіс плюс" та ТОВ "Торговий дім Вікант" (код ЄДРПОУ 31568293), ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" (код ЄДРПОУ 37275342) за грудень 2012 року не підтверджено. Висновок після погодження юридичним відділом Ніжинської ОДПІ направлено до відділу податкового контролю Ніжинської ОДПІ 05.03.2013 за № 171/10-011.

Таким чином, судом встановлено, що обставини, які стали підставою для проведення документальної позапланової перевірки позивача повністю відповідають вимогам пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, який застосований Ніжинською ОДПІ правомірно.

Враховуючи те, що документальна позапланова виїзна перевірка ПП "Промбудсервіс плюс" проведена Ніжинською ОДПІ на підставі направлення від 11.03.2013 № 180 (а.с. 139), яке пред'явлено директору підприємства Хвостику В.М. 11.03.2013 разом з копією наказу від 11.03.2013 № 203 (а.с. 138), про що свідчить його підпис на направленні, та з урахуванням того, що перевірку проведено з відома та в присутності директора ПП "Промбудсервіс плюс" Хвостика В.М., суд зазначає наступне.

В силу п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби;

копії наказу про проведення перевірки;

службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Так, законний інтерес платника податків в проведенні органом державної податкової служби перевірки його діяльності з дотриманням умов, встановлених законом, захищений наділенням його права не допустити посадових осіб до перевірки.

Проте, як вбачається з матеріалів справи, позивач не скористався таким правом та допустив посадових осіб відповідача до документальної позапланової виїзної перевірки. А тому, в разі коли платник податків не скористався цим правом і перевірка була проведена, платник податків має право оскаржити рішення органу державної податкової служби, прийняте за результатами такої перевірки, з підстав не відповідності рішення закону чи компетенції органу державної податкової служби.

В даному випадку, суд зауважує, що податковим органом фактично реалізована його компетенція на проведення перевірки та оформлення результатів такої перевірки у разі встановлення під час перевірки порушень шляхом складання Акту, що відповідає ст. 86 Податкового кодексу України. Отже, факт проведення перевірки та прийняття Акту на її підставі свідчить про відсутність у позивача підстав вважати проведену перевірку незаконною, тому твердження позивача про відсутність у Ніжинської ОДПІ правових підстав для проведення перевірки є в даному випадку неспроможним.

Таким чином, як вбачається з установлених фактичних даних, Ніжинською ОДПІ було дотримано наведені вимоги чинного законодавства під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача, а тому слід погодитись із твердженням представника відповідача про законність та правомірність підстав для її проведення.

Щодо самої позовної вимоги позивача по визнанню дій неправомірними щодо зменшення в Акті від 22.03.2013 № 356/22-33917850 податкових зобов'язань з ПДВ за грудень 2012 року в сумі 125 000,00 грн., податкового кредиту за грудень 2012 року в сумі 118 725,58 грн., суд зазначає наступне.

В Акті перевірки вказано, що в грудні 2012 року ПП "Промбудсервіс плюс" мало взаємовідносини з ТОВ "Торговий дім Вікант" (закупівля металопрокату) та ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" (отримання послуг згідно договору субпідряду) - договір підряду від 11.12.2012 № 57/ДП, укладений між ТОВ "Три О" (Замовник) та ПП "Промбудсервіс плюс" (Підрядник), додаткові угоди до нього № 1, № 2, № 3; договір від 17.07.2012 № 17/07, укладений між ПП "Промбудсервіс плюс" (Підрядник) та ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" (Субпідрядник).

При цьому зазначено, що провівши аналіз даних Інформаційно-аналітичної системи ДПА, а саме: Системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів щодо залучення сумнівних платників до ланцюгів товарно-грошових потоків встановлено, що ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" формує податковий кредит ПП "Промбудсервіс плюс" в сумі 51 тис. грн., в свою чергу ТОВ "Техномир-Дніпро" формує податковий кредит ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" в сумі 10480,513 тис. грн., а ТОВ "Мерікон Консалт" в сумі 61,490 тис. грн. і ТОВ "Апріор Сервіс" в сумі 140217,598 тис. грн. формують податковий кредит ТОВ "Техномир-Дніпро". Контрагенти які б формували податковий кредит ТОВ "Мерікон Консалт" та ТОВ "Апріор Сервіс" відсутні.

У зв'язку з цим в Акту перевірки зазначено, що операції між ПП "Промбудсервіс плюс" по виписаним податковим накладним ТОВ "Торговий дім Вікант" та ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" ставить під сумнів факт реального здійснення господарських операцій. З наданих для перевірки актів виконання робіт неможливо встановити, які саме роботи на об'єкті виконані підрядником, а які - субпідрядником.

При цьому в Акті перевірки зауважено на тому що, по взаємовідносинам з ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" документи на підтвердження передачі відповідних матеріалів, наявність складських приміщень, умов зберігання матеріалів, товарно-транспортні накладні (2 примірник, який видається вантажовідправнику) для перевірки ПП "Промбудсервіс плюс" не надавались. Також вказано, що по взаємовідносинам з ТОВ "Торговий дім Вікант" не були надані акти прийому передачі товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ), куди поставлялись та де зберігались ТМЦ, хто здійснював поставку ТМЦ і яким видом транспорту здійснювались перевезення тощо.

Так, податковий орган вказав на здійсненні ПП "Промбудсервіс плюс" діяльності, що спрямована на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб.

Таким чином, Ніжинська ОДПІ прийшла до висновку, що ПП "Промбудсервіс плюс" на порушення п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України при здійсненні операцій з контрагентами ТОВ "Авалон Інвест ЛТД" (код ЄДРПОУ 37275342) та ТОВ "Торговий дім Вікант" (код ЄДРПОУ 31568293) безпідставно включило до податкового кредиту ПДВ за грудень 2012 року в сумі 118 725,58 грн.

Перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за період з 01.12.2012 по 31.12.2012 встановлено їх завищення при здійсненні операцій з контрагентом ТОВ "Три О" (код ЄДРПОУ 23167814) за грудень 2012 року в сумі 125 000,00 грн.

У зв'язку з не підтвердженням податкового кредиту з ПДВ у ПП "Промбудсервіс плюс" по виписаним податковим накладним ТОВ "Авалон Інвест ЛТД", ТОВ "Торговий дім Вікант", податковий орган зазначив і на відсутності об'єктів оподаткування ПДВ по операціях з продажу товарів (послуг) ТОВ "Три О".

Досліджуючи підстави викладених в Акті перевірки висновків, суд аналізує наступні правові норми.

В силу пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи із врахуванням визначення терміну "податкове зобов'язання", вказаного в пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Кодексу. При цьому, оскільки в силу пп. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 Кодексу податок на додану вартість відноситься до загальнодержавних податків та зборів, та враховуючи, що податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу (пп. 14.1.178 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), саме пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Крім того, із врахуванням пп. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14, ст. 138 та ст. 139 Податкового кодексу України, якими визначені поняття "витрати", склад витрат та порядок їх визнання, а також перелік витрат, що не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку, слід зазначити п. 44.1 ст. 44 Кодексу, яким встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно абзацом "а" п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України визначено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг. Тому необхідно врахувати п. 198.2 ст. 198 Кодексу, якою встановлено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. При цьому, суд зазначає п. 198.3 ст. 198 Кодексу, яким визначається податковий кредит звітного періоду та п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 Кодексу щодо визначення та розрахунку суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України (при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом), і враховує, що згідно п. 198.6 ст. 198 Кодексу не відноситься до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст. 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 цього Кодексу. Крім цього, згідно п. 201.7 ст. 201 Кодексу податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 ст. 201 Кодексу).

Відповідачем не заперечується факт часткової наявності первинних бухгалтерських документів, наданих позивачем на перевірку по господарським операціям з контрагентами, відображеними в додатку 5 до декларації з ПДВ за грудень 2012 року від 10.01.2013 № 9084209628 (перелік наданих документів відображений в Акті перевірки від 22.03.2013 № 356/22-33917850).

Однак, суд звертає увагу на те, що співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків, не виключає можливості, в разі не підтвердження даних первинних бухгалтерських та інших документів, відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися суб'єктом господарювання щодо господарських відносин з платником податків та зборів, що мало місце в даному випадку, робити відповідні висновки в Акті перевірки про те, що вказані суми повинні бути зменшені, адже це не означає їх зменшення.

При цьому, під час дослідження позовних вимог судом встановлено, що за результатами проведеної перевірки Ніжинською ОДПІ не прийнято жодного рішення (письмового повідомлення) про обов'язок платника податків ПП "Промбудсервіс плюс" сплатити суми грошового зобов'язання, визначені у висновках Акту перевірки від 22.03.2013 № 356/22-33917850.

Так, в ході судового розгляду представник відповідача підтвердив факт неможливості прийняття податкового повідомлення-рішення за вказаними висновками Акту перевірки у зв'язку із зменшенням податкових зобов'язань, а не збільшенням.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до ст. 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.

За результатами проведеної перевірки позивача сума від'ємного значення ПДВ склала 525,42 грн. (ряд. 19 Декларації), отже підстав для надсилання (вручення) платнику податку податкового повідомлення-рішення не має.

З урахуванням встановленої відсутності прийнятого податкового повідомлення-рішення за висновками Акту перевірки від 22.03.2013 № 356/22-33917850, суд також звертає увагу на те, що такі висновки Акту перевірки не вплинули на результати системи автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, та, як пояснено представником відповідача, не були внесені в систему програмного забезпечення АС-АУДИТ.

Таким чином, оскільки податкове повідомлення-рішення на підставі Акту перевірки від 22.03.2013 № 356/22-33917850 не приймалось, а коригування податкових зобов'язань на підставі Акту перевірки не здійснювалось, суд зазначає на тому, що Акт перевірки не породжує для платника податків настання будь-яких юридичних наслідків, не впливає на його права та обов'язки, не є обов'язковим для виконання, оскільки не містить обов'язкового для суб'єкта господарювання припису.

При цьому, суд звертає увагу на те, що Акт перевірки не є актом державного органу, що визнається недійсним, однак, оскільки податкове повідомлення-рішення за вищевказаними сумами не приймалось, суд розглянув вимоги про неправомірні дії суб'єкта владних повноважень при виконанні управлінських функцій. Однак за встановленого факту відсутності порушеного права підприємства щодо управління належним йому (закріпленим за ним) майном, що в своєму результаті не потягло за собою негативні наслідки як для позивача - платника податків, так і для третіх осіб - контрагентів, відповідно враховуючи ст. 19 Конституції України, ч. 1 ст. 11, ст.ст. 71, 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку, що у задоволенні позову про визнання дій по зменшенню в Акті від 22.03.2013 № 356/22-33917850 "Про результати позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства "Промбудсервіс плюс'', код за ЄДРПОУ 33917850 з питань дотримання вимог податкового законодавства при формуванні податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за грудень 2012 року" податкових зобов'язань з податку на додану вартість за грудень 2012 року в сумі 125 000,00 грн., податкового кредиту за грудень 2012 року в сумі 118 725,58 грн. неправомірними - необхідно відмовити.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.О. Житняк

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено14.05.2013
Номер документу31113406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1475/13-а

Постанова від 29.04.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні