8.1.3
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 травня 2013 року Справа № 812/3465/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Ципко О.В.,
при секретарі: Гаркуші Ю.О.,
за участю представників:
позивача - Пучкова В.В. (довіреність №3- «Д» від 01.02.2013)
відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародні логістичні системи" про накладання арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках , -
ВСТАНОВИВ:
09 квітня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародні логістичні системи" про накладання арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках.
Ухвалою від 12 квітня 2013 року позов був залишений без руху.
22 квітня 2013 року позивач надав уточнену позовну заяву, у зв'язку із чим 22 квітня 2013 року провадження у справі було відкрито.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ "Міжнародні логістичні системи" здійснює фінансово-господарську діяльність на підставі статуту і є самостійним суб'єктом, який має права юридичної особи. Підприємство зареєстровано рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області від 05 серпня 2010 року № 1 392 102 0000 001317 та внесене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 10067186208.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжнародні логістичні системи" не сплачено до бюджету узгоджену суму податкового боргу по податку на додану вартість у розмірі 192 207,77 грн.
Зазначений податковий борг виник у зв'язку із несплатою відповідачем суми податкових зобов'язань по податку на додану вартість, визначених податковими деклараціями від 05 вересня 2011 року № 39219 на суму 194378,00 грн., залишок складає 183613,71 грн. та від 28 вересня 2011 року № 39704 на суму 7390,00 грн.
Податковим органом приймались заходи з погашення податкового боргу, а саме: на адресу підприємства була направлена податкова вимога, яка була отримана посадовою особою, проте не виконана. У зв'язку із чим позивач просив накласти арешт на кошти, які знаходяться на розрахункових рахунках в установах банків, обслуговуючих ТОВ "Міжнародні логістичні системи" в рахунок погашення податкового боргу в сумі 192 207,77 грн.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, додатково пояснив, що на теперішній час юридична особа відповідача не припинена, просив задовольнити уточнений позов у повному обсязі
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Міжнародні логістичні системи" зареєстровано виконавчим комітетом Стахановської міської ради Луганської області 05 серпня 2010 року та перебуває на обліку в Стахановській об'єднаній державній податковій інспекції в Луганській області з 05 серпня 2010 року.
Згідно інформаційної довідки у ТОВ "Міжнародні логістичні системи" в установах банку відкриті рахунки у національній та іноземній валюті (а. с. 11).
Станом на момент звернення з позовом до суду за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 192 207,77 грн., з яких основний платіж, самостійно визначений відповідачем у податкових деклараціях від 05 вересня 2011 року № 39219 та від 28 вересня 2011 року № 39704 (а.с.7-10), складає 191 003,71 грн., штрафні санкції у розмірі 1190,00 грн., що нараховані податковим органом у податковому повідомленні - рішенні №0000501600 від 24.07.2012 (а.с.5) та пеня у розмірі 14,06 грн.
Зазначений борг підтверджується розшифровкою податкової заборгованості по ТОВ "Міжнародні логістичні системи" (а.с.14).
Стаханівською ОДПІ Луганської області Державної податкової служби з метою погашення податкового боргу платника податків вживалися заходи з погашення податкового боргу, а саме на юридичну адресу відповідача було відправлено податкову вимогу від 12.09.2011 № 151 (а. с. 12), яка була отримана посадовою особою підприємства 29.09.2011, про що свідчить поштове повідомлення.
Зазначена вимога не була виконана, у встановленому законом порядку не оскаржувалася. З вищевикладеного впливає, що сума податкового боргу є узгодженою.
Із матеріалів справи вбачається, що Із матеріалів справи вбачається, що у ТОВ "Міжнародні логістичні системи" відсутнє будь-яке власне майно, що підтверджується листом ВРЕР м. Стаханова УДАІ ГУМВС України в Луганській області від 11.10.2011 № 571 (а. с. 25), листом управління Держкомзему у м. Стаханові Луганської області від 13.10.2011 № 4344 (а. с. 27), листом управління агропромислового розвитку Перевальської РДА від 10.10.2011 №226 (а. с. 26).
До банків, що обслуговують підприємство відповідача, були надіслані інкасові доручення від 17.07.2012 №666, від 14.02.2013 №№197,199 (а.с.29-30). На зворотному боці інкасових доручень відділенням банку зазначено, що платіжні вимоги повертаються без виконання у зв'язку із відсутністю грошових коштів на рахунку.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
У відповідності із пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно із п.57.3 статті 57 у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги вищевикладене, а також приписи підпункту 20.1.17 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, якими закріплено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу, вимоги податкового органу про накладення арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках у банках, обслуговуючих платника податків ТОВ "Міжнародні логістичні системи" визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародні логістичні системи" про накладання арешту на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках задовольнити повністю.
Накласти арешт на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародні логістичні системи" (код ЄДРПОУ 37179009, юридична адреса: 94005, Луганська область, м. Стаханов, вул. Кірова, 15-а), які знаходяться на розрахункових рахунках у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 192 207,77 грн. (сто дев'яносто дві тисячі двісті сім гривень 77 копійок).
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанову в повному обсязі складено та підписано 08 травня 2013 року.
Суддя О.В. Ципко
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2013 |
Оприлюднено | 13.05.2013 |
Номер документу | 31115191 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ципко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні