Постанова
від 16.04.2013 по справі 827/787/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 квітня 2013 рокуСправа №827/787/13-а 10 год. 15 хв.

м. Севастополь

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Мінько О.В.;

при секретарі - Бойко М.С.,

за участю: представника позивача, Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби - Обухової Алли В`ячеславівни, довіреність № 15/9/10-025 від 20.03.2013 року,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "ДОН" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "ДОН" про стягнення заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 458125,92 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у порушення вимог законодавства України не сплатив заборгованість перед бюджетом з земельного податку.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 22.03.2013 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, просив позов задовольнити у повному обсязі

Відповідач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку. Про причини неприбуття в судове засідання або про поважність причин неприбуття, відповідач суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються не надав.

Оскільки до повноважень адміністративних судів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб- учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважає, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які повернуті органами поштового зв'язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат не значиться" і таке інше, можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.

Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Суд, заслухавши представника позивача, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "ДОН" (далі - ТОВ "ДОН") зареєстровано Ленінською районною державною адміністрацією м. Севастополя 14.11.2002 р. як юридична особа та перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Севастополя як платник податків та зборів.

Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з частиною першою статті 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка

Підпунктом 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України, передбачено, що платниками податку є землекористувачі.

Відповідно до підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України, об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно зі статтею 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

В судовому засіданні встановлено, що 01.09.2003 р. між Севастопольською міською радою та ТОВ "ДОН" укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого відповідачу надано у тимчасове володіння та користування земельну ділянку загальною площею 0,2988 га, яка розташована за адресою: м. Севастополь, вул. Т.Шевченка в районі школи № 57 для будівництва та обслуговування торгівельного центру "Північний" з автоcтоянкою (а. с. 17-19).

Також за договором земельної ділянки між Севастопольською міською радою та ТОВ "ДОН" від 04.07.2005 р. відповідачу надано у тимчасове володіння та користування земельну ділянку загальною площею 0,2700 га, яка розташована за адресою: м. Севастополь, вул. Т.Шевченка 53 для будівництва та обслуговування торгівельного центру "Южний" з автоcтоянкою (а. с. 20-24).

З матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС проведено перевірку ТОВ "ДОН" з питань повноти та своєчасності нарахування орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за листопад 2009 р. - вересень 2012 р.

За результатами перевірки складено акт від 10.12.2012 р. № 1584/10/15-417/32265764.

Згідно підпункту 2.1 договору оренди від 01.09.2003 р. нормативна грошова оцінку земельної ділянки для періоду будівництва приймається не довше чим до 01.09.2006 р.

Пунктом 4.2 договору оренди від 04.07.2005 р. нормативна грошова оцінку земельної ділянки для періоду будівництва приймається не довше чим протягом двох років від дати прийому - передачі земельної ділянки.

Оскільки акт прийому передачі земельної ділянки від 04.07.2005 р., грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва приймається від 04.07.2007 р.

Згідно пункту 4.7 договору оренди від 04.07.2005 р. в випадку порушення термінів забудови необхідно застосовувати поправочний коефіцієнт 2,0.

Відповідно до умов договору оренди від 01.09.2003 р. та від 04.07.2005 р. ТОВ "ДОН" повинно застосовувати з 01.09.2006 р. та з 04.07.2007 р. відповідно нормативну грошову оцінку земельної ділянки на наступний період, для земельної ділянки за договором оренди від 04.07.2005 р. поправочний коефіцієнт 2,5.

В акті перевірки податковим органом відображено, що згідно витягів з технічної документації по нормативній грошовій оцінки, даним Головного управління Держкомзему у м. Севастополі нормативна грошова оцінка на наступний період з урахуванням коефіцієнту який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф = 2,5 становить по орендованим земельним ділянкам: за договором оренди від 01.09.2003р. з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 р. - 2 078 492,44 грн.;

- з 01.01.2010 р. по 31.12.2011 р. - 2 201 123,50 грн.;

- з 01. 01.2012 р. по 31.12.2012 р. - 3 627 491,76 грн.;

За договором оренди від 04.07.2005 р.: з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 р. -1522994,66 грн.;

- 01.01.2010 р. по 31.12.2011 р. - 1612851 грн.;

- з 01.01.2012 р. по 31.12.2012р. - 2751786,00 грн.

З огляду на викладене, сума орендної плати за земельні державної та комунальної власності за листопад 2009 року - вересень 2012 р. повинна бути 556680,92 грн. в тому числі з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 р. - 535,19 грн.;

- з 01.01.2010 р. по 31.12.2010 р. - 206870,23 грн.;

- з 01.01.2011 р. по 31.12.2011 р. - 206870,23 грн.;

- з 01. 01.2012 р. по 30.09.2012 р. - 178040,85 грн.;

Пунктом 288.7 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно з частиною першою статті 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Як вбачається з акту перевірки, в податкових деклараціях з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності від 27.01.2009 р. № 772, від 18.08.2010 р. № 47069, від 23.03.2011 р. № 25827 ТОВ "ДОН" розраховані податкові зобов'язання по орендній платі за орендовані земельні ділянки за листопад 2009 року - грудень 2011 року в сумі 147445,53 грн.

Податкові декларації з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за січень - вересень 2012 року до ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС не надавалися.

В акті перевірки зафіксовано, що ТОВ "ДОН" не розраховані податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за листопад 2009 р. - вересень 2012 р. в сумі 409235,39 грн.

На підставі встановлених порушень ДПІ у Гагарінському районі м Севастополя ДПС винесене податкове повідомлення - рішення № 0004350154 від 25.12.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю у сумі 499737,72 грн. у тому числі за основним платежем 409235,39 грн. та штрафні санкції у сумі 90502,33 грн.

Податкове повідомлення - рішення № 0004350154 від 25.12.2012 року направлене на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення 25.12.2012 р.

Відповідно до положень Податкового кодексу України, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податку податкового повідомлення.

Пунктом 58.3 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

Згідно статті 129.1 Податкового кодексу України, пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу.

Також на підставі встановлених порушень податковим органом ТОВ "ДОН" нарахована пеня у сумі 21932,01 грн.

Після узгодження зазначеного податкового повідомлення - рішення, та з урахуванням переплати у сумі 63543,81 грн. сума податкового боргу склала 458125,92 грн. з яких 345691,58 грн. по податковим зобов'язанням, 90502,33 грн. - штрафні санкції, 21932,01 - пеня.

Відповідно до пункту 1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У зв'язку з несплатою відповідачем суми узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати, ДПІ у Гагарінському районі м Севастополя ДПС сформована податкова вимога № 9 від 09.01.2013 р., яка була направлена на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення 10.01.2013 р.

Згідно підпункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - еума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, на час розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом з орендної плати за землю в сумі 458125,92 грн.

На день розгляду справи відповідачем доказів погашення заборгованості до суду не наведено.

Пунктами 20.1.18, 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України податковим органам надано право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З врахуванням зазначеного, аналізуючи законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби обґрунтовані, засновані на законі та підлягають задоволенню, а сума заборгованості - стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ДОН" (99011 м. Севастополь, вул. Леніна, буд. 42-а. код ЄДРПОУ 32265764, р/р 26002054999700 в АТ "УкрСибБанк" МФО банку 351005, стягувач Державна податкова інспекція у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби - 99014 м. Севастополь, вул. Пролетарська 24, ЄДРПОУ 23443220) в дохід Місцевого бюджету Гагарінського району м. Севастополя (р/р 33210812700006, код платежу 13050200 в ГУДК м. Севастополя МФО 824509, ОКПО 37975544) заборгованість перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 458125,92 грн. (чотириста п'ятдесят вісім тисяч сто двадцять п'ять грн. 92 коп).

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та підписано 22.04.2013 р.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Мінько

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення16.04.2013
Оприлюднено15.05.2013
Номер документу31151103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/787/13-а

Постанова від 16.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні