Постанова
від 13.05.2013 по справі 812/3603/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 травня 2013 року Справа № 812/3603/13

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Ірметової О.В.,

при секретарі судового засідання - Іванович К.В.,

за участю представників сторін:

від позивача - Морозов П.В.,

від відповідача - не з'явився ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Луганську адміністративну справу за адміністративним позовом Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Експрес" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу , -

ВСТАНОВИВ:

11 квітня 2013 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Експрес" про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу в розмірі 265 212,20 грн. за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

В судовому засіданні 13 травня 2013 року представник позивача надав заяву про зменшення позовних вимог, у якій просив надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 145 810,70 грн. за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, а саме автомобіля Камаз 5511, державний номер 112-97 АР, 1981 року ви пуску вартістю 43 752,00 грн., автомобіля Краз державний номер 51-47 АР, 2006 року випуску, вартістю 102 216,00 грн.

В обґрунтування позову зазначено наступне.

Приватне підприємство "Експрес" зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Антрацитівською райдержадміністрацією 15.03.1996 за №553 за адресою: Луганська область, Антрацитівський район, с. Іванівка, вул. 40 років Перемоги, 7. ПП "Експрес" перебуває на обліку як платник податків в Антрацитівській ОДПІ з 29.03.1996 за №120-46. Відповідач є платником податку на додану вартість з 15.07.1997.

Станом на момент розгляду справи за ПП "Експрес" обліковується податковий борг у загальному розмірі 145 810,70 грн., а саме:

- з податку на додану вартість в сумі 141 491,82 грн., з яких сума основного платежу - 122 178.00 грн., самостійно визначеного платником податків у податкових деклараціях:№№9002210164 від 18.06.2010 на суму 2682,00 грн., 9002729353 від 19.07.2010 на суму 6672,00 грн., 9003503323 від 20.08.2010 на суму 3291,00 грн., 9003958008 від 20.09.2010 на суму 7661,00 грн., 9004451559 від 19.10.2010 на суму 4383,00 грн., уточнюючому розрахунку №9004869210 від 08.11.2010 на суму 1005,00 грн., податкових деклараціях №9005163415 від 18.11.2010 на суму 4779,00 грн., 9005682901 від 17.12.2010 на суму 5822,00 грн., 9006479808 від 20.01.2011 на суму 423,00 грн., 9000534569 від 18.02.2011 на суму 3154,00 грн., 9001547948 від 21.03.2011 на суму 4457,00 грн., 9002117796 від 18.04.2011 на суму 5793,00 грн., 9003359900 від 18.05.2011 на суму 1955,00 грн., 9004046969 від 17.06.2011 на суму 6114,00 грн., 9005019755 від 20.07.2011 на суму 4719,00 грн., 9006871529 від 18.08.2011 на суму 7639,00 грн., 9007709117 від 19.09.2011 на суму 3172,00 грн., 9009006307 від 19.10.2011 на суму 10958,00 грн., 9011662596 від 21.11.2011 на суму 9820,00 грн., 9012627585 від 19.12.2011 на суму 6839,00 грн., 9013444150 від 17.01.2012 на суму 1954,00 грн., уточнюючому розрахунку №9013486939 від 17.01.2012 на суму 833,00 грн., податкових деклараціях №9006096983 від 17.02.2012 на суму 323,00 грн., 9012667213 від 19.03.2012 на суму 2642,00 грн., 9020007284 від 19.04.2012 на суму 3449,00 грн., 9027985717 від 19.05.2012 на суму 6200,00 грн., 9034613831 від 19.06.2012 на суму 5439,00 грн., та штрафні санкцій у розмірі 19313,82 грн., визначені в уточнюючих розрахунках №9004869210 від 08.11.2010 на суму 50,00 грн., 9013486939 від 17.01.2012 на суму 42,00 грн., та нараховані податковим органом у податкових повідомленнях - рішеннях №0000641600 від 29.10.2010 на суму 11180,80 грн., 0000431600 від 05.03.2012 на суму 8041,02 грн.;

- з орендної плати за землю в сумі 4318,88 грн., що виникли на підставі поданої платником податків податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності від 07.02.2012 №9003862806.

З метою погашення податкового боргу позивачем 05.09.2005 виставлено першу податкову вимогу 1/325 та 25.10.2005 друга податкова вимога №2/388, які були отримані посадовими особами підприємства.

На підставі рішення начальника Антрацитівської ОДПІ від 03.12.2012 №318 податковим керуючим було проведено опис майна ПП "Експрес" у податкову заставу. При проведенні опису майна підприємства було виявлено дві одиниці вантажного транспорту: автомобіль Камаз 5511, державний номер 112-97 АР, 1981 року випуску та автомобіль Краз державний номер 51-47 АР, 2006 року випуску.

На підставі викладеного, позивач просить суд надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків ПП "Експрес", що перебуває у податковій заставі на суму 145 810,70 грн.

У судовому засіданні представник позивача надав пояснення, аналогічні викладеному у позовній заяві та заяві про зменшення позовних вимог, просив задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не прибув, про дату, час і місце проведення судового засідання повідомлявся, причини неявки суду не повідомляв, заяв про відкладення розгляду справи не надавав, правом на надання письмових заперечень не скористався.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI передбачено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

У відповідності зі статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до ст.20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Згідно п. 49.16 ст. 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, незалежно від наявності відмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених цим Кодексом.

Згідно з п. 286.2. ст.286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно п.287.3. ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до підпункту 168.4.3. пункту 168.4 статті 168 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу.

Судом установлено, підтверджується матеріалами справи, що Приватне підприємство "Експрес" зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Антрацитівською райдержадміністрацією 15.03.1996 за №553 за адресою: Луганська область, Антрацитівський район, с. Іванівка, вул. 40 років Перемоги, 7 (а.с.120). ПП "Експрес" перебуває на обліку як платник податків в Антрацитівській ОДПІ з 29.03.1996 за №120-46 (а.с.115). Відповідач є платником податку на додану вартість з 15.07.1997 (а.с.114).

Станом на 13.05.2013 за ПП "Експрес" обліковується податковий борг у загальному розмірі 145 810,70 грн., а саме:

- з податку на додану вартість в сумі 141 491,82 грн., з яких сума основного платежу - 122 178.00 грн., самостійно визначеного платником податків у податкових деклараціях:№№9002210164 від 18.06.2010 на суму 2682,00 грн., 9002729353 від 19.07.2010 на суму 6672,00 грн., 9003503323 від 20.08.2010 на суму 3291,00 грн., 9003958008 від 20.09.2010 на суму 7661,00 грн., 9004451559 від 19.10.2010 на суму 4383,00 грн., уточнюючому розрахунку №9004869210 від 08.11.2010 на суму 1005,00 грн., податкових деклараціях №9005163415 від 18.11.2010 на суму 4779,00 грн., 9005682901 від 17.12.2010 на суму 5822,00 грн., 9006479808 від 20.01.2011 на суму 423,00 грн., 9000534569 від 18.02.2011 на суму 3154,00 грн., 9001547948 від 21.03.2011 на суму 4457,00 грн., 9002117796 від 18.04.2011 на суму 5793,00 грн., 9003359900 від 18.05.2011 на суму 1955,00 грн., 9004046969 від 17.06.2011 на суму 6114,00 грн., 9005019755 від 20.07.2011 на суму 4719,00 грн., 9006871529 від 18.08.2011 на суму 7639,00 грн., 9007709117 від 19.09.2011 на суму 3172,00 грн., 9009006307 від 19.10.2011 на суму 10958,00 грн., 9011662596 від 21.11.2011 на суму 9820,00 грн., 9012627585 від 19.12.2011 на суму 6839,00 грн., 9013444150 від 17.01.2012 на суму 1954,00 грн., уточнюючому розрахунку №9013486939 від 17.01.2012 на суму 833,00 грн., податкових деклараціях №9006096983 від 17.02.2012 на суму 323,00 грн., 9012667213 від 19.03.2012 на суму 2642,00 грн., 9020007284 від 19.04.2012 на суму 3449,00 грн., 9027985717 від 19.05.2012 на суму 6200,00 грн., 9034613831 від 19.06.2012 на суму 5439,00 грн., та штрафні санкцій у розмірі 19313,82 грн., визначені в уточнюючих розрахунках №9004869210 від 08.11.2010 на суму 50,00 грн., 9013486939 від 17.01.2012 на суму 42,00 грн., та нараховані податковим органом у податкових повідомленнях - рішеннях №0000641600 від 29.10.2010 на суму 11180,80 грн., 0000431600 від 05.03.2012 на суму 8041,02 грн.;

- з орендної плати за землю в сумі 4318,88 грн., що виникли на підставі поданої платником податків податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності від 07.02.2012 №9003862806 (а.с.14-15).

З метою погашення податкового боргу позивачем 05.09.2005 виставлено першу податкову вимогу 1/325 та 25.10.2005 друга податкова вимога №2/388, які були отримані посадовими особами підприємства (а.с.113).

На підставі рішення начальника Антрацитівської ОДПІ від 03.12.2012 №318 податковим керуючим було проведено опис майна ПП "Експрес" у податкову заставу, що підтверджується актом опису майна у податкову заставу №12/19 від 06.12.2012 (а.с.11). При проведенні опису майна підприємства було виявлено дві одиниці вантажного транспорту: автомобіль Камаз 5511, державний номер 112-97 АР, 1981 року випуску та автомобіль Краз державний номер 51-47 АР, 2006 року випуску, які на теперішній час є предметом податкової застави, яка була зареєстрована в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна 07.12.2012 (а.с.5).

Відповідно до ст.89 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (який набув чинності з 01.01.2011) право податкової застави виникає у разі, зокрема несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених п.89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.

Орган державної податкової служби зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.

Матеріалами справи підтверджено знаходження майна відповідача - ПП "Експрес" у податковій заставі, а саме актом опису майна №12/19 від 06.12.2012.

До банків, що обслуговують підприємство відповідача, були надіслані інкасові доручення від 06.12.2012 №660, від 20.09.2012 №544, 548, 546 (а.с.6-9). На зворотному боці інкасових доручень відділенням банку зазначено, що платіжні вимоги повертаються без виконання у зв'язку із відсутністю грошових коштів на рахунку.

Даних про добровільну сплату відповідачем коштів у рахунок погашення існуючого податкового боргу за податковими зобов'язаннями в загальному розмірі 145 810,70 грн., судом на час розгляду справи не встановлено.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI передбачено, що орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.

Із зазначених норм випливає, що орган державної податкової служби насамперед здійснює заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а потім, лише в разі недостатності коштів - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Суд дійшов висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до суду з вказаним адміністративним позовом щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна відповідача, що перебуває у податковій заставі, дотримані вимоги пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Експрес" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу задовольнити в повному обсязі.

Надати Антрацитівській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області Державної податкової служби дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу Приватного підприємства "Експрес" (ідентифікаційний код 24179363, місцезнаходження: 94636 Луганська область, м. Антрацит, смт. Дубівський, вул. Ворошилова, 7) в загальному розмірі 145 810,70 грн. (сто сорок п'ять тисяч вісімсот десять гривень 70 копійок) за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, а саме автомобіля Камаз 5511, державний номер 112-97 АР, 1981 року випуску, в робочому стані, вартістю 43 752,00 грн., автомобіля Краз державний номер 51-47 АР, 2006 року випуску, в робочому стані, вартістю 102 216,00 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова у повному обсязі складено та підписано 13 травня 2013 року.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено16.05.2013
Номер документу31163249
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3603/13-а

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні