Постанова
від 15.05.2013 по справі 820/3508/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2013 р. Справа №820/3508/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Нуруллаєва І.С., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" про стягнення штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс", в якому просить суд, стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 до "Надходження загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 1700,00грн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що за порушення відповідачем положень Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III, позивачем, як суб'єктом владних повноважень, на підставі акту від 17.09.2012р. №14/3/4-нпз було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн., накладеного згідно постанови від 17.10.2012р. №14/3/4-нпз. На момент пред'явлення позову сума штрафу не була сплачена, тому підлягає стягненню у судовому порядку.

Згідно з п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана ТОВ "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та отримана уповноваженим представником відповідача 03.05.2013 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження та судових документів, заперечень проти позову або заяву про визнання позову до суду не подав.

Згідно з положеннями ч.6 ст.71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів. Частиною 4 ст.183-2 КАС України встановлено, що за результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Таким чином, суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Відповідач - ТОВ "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" - зареєстрований як юридична особа Виконавчим комітетом Харківської міської ради 12.09.2006р.(а.с.17-19).

Відповідач є юридичною особою, яка має право надавати фінансові послуги, зареєстровано в Державному реєстрі фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг, та є суб'єктом нагляду.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 (далі - Положення №1070/2011) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відповідно до Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу (затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.11.2003р. №125) складено акт про порушення законодавства про фінансові послуги ТОВ "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" від 17.09.2012р. за №14/3/4-нпз (а.с.14-15).

Відповідно до зазначеного акту, були встановлені наступні порушення ТОВ "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" законодавства про фінансові послуги:

- ТОВ "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" станом на 10.09.2012 року не подано до Нацкомфінпослуг проміжну звітність про здійснення діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів за І квартал та І півріччя 2012 року, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», ст..52 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення», п. 1.2 розділу І та п.2.2 розділу ІІ Положення №674.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.1 Закону фінансовою установою вважається - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Згідно з п.п.4.4. Положення №1070/2011, Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання та нагляд за діяльністю фінансових установ (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державної казначейської служби України та державних цільових фондів).

Відповідно до ст.39 Закону України №2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Статтею 40 Закону України №2664-III передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Положеннями п.3 ч.1 ст.40 Закону передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, у вигляді накладення штрафу в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Згідно частини 1 ст.41 Закону уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:

1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення Уповноваженого органу про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що на підставі акту №14/3/4-нпз від 17.09.2012р. позивачем винесено постанову №14/3/4-нпз від 17.10.2012р. про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг (а.с.10-11)

Згідно зазначеної постанови до ТОВ "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" застосовано штраф у розмірі 1700 грн. з встановленням строку для самостійної сплати до 02.11.2012р.

Зазначені вище акт №14/3/4-нпз від 17.09.2012р. та постанова №14/3/4-нпз від 17.10.2012р. були надіслані на адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи, та не були оскаржені відповідачем.

Відповідно до наявних матеріалів справи судом не встановлено оскарження дій Нацкомфінпослуг щодо винесення постанови про застосування до ТОВ "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" штрафних санкцій.

Згідно з п.п.2.4. "Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу" затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 3 грудня 2003 року за №1115/8436, який діяв до 04.01.2013 року, штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила порушення. Рішення про накладення штрафних санкцій приймається у вигляді постанови. У разі несплати штрафу в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Держфінпослуг у судовому порядку. Про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Особа зобов'язана письмово повідомити Держфінпослуг у визначений у постанові термін з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату.

Відповідно до ч.3 ст.41 Закону України №2664-III, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

З матеріалів справи судом встановлено, що ТОВ "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" не було виконано постанову №14/3/4-нпз від 17.10.2012р. про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, аналізу чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Окремо суд наголошує, що відповідно до ч.1 ст.138 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогами заявленого позову є стягнення боргу, предметом доказування у даній справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов'язує можливість стягнення боргу у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту, тощо.

При цьому, питання правомірності визначення зобов'язання та виникнення боргу не може бути предметом доказування у межах даного позову, оскільки вони не є предметом позову у даній справі, а отже суд у межах розгляду даної справи не здійснює її правовий аналіз.

Вказаний висновок узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в ухвалі від 08.10.2012 року по справі №К-24814/10.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення суми штрафу у розмірі 1700,00 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Згідно з ч.1 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 69-71, 86, 94, 158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" про стягнення штрафу - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Газко Груп Інвестментс" (код ЄДРПОУ 32436077, місцезнаходження: вул. Мироносицька, буд. №21, м.Харків, 61002, інші відомості не відомі) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 до "Надходження загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у розмірі 1700,00грн. (одна тисяча сімсот грн. 00 коп.)

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя І.С. Нуруллаєв

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2013
Оприлюднено16.05.2013
Номер документу31170801
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3508/13-а

Постанова від 15.05.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні