Постанова
від 13.03.2013 по справі 2270/6383/12
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

Справа № 2270/6383/12

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіМатущака В. В. при секретарі Коновчук Т.В. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Ізяславське лісове господарство" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Державне підприємство «Ізяславське лісове господарство» звернулося з позовом до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області про скасування податкового повідомлення-рішення №0000532301 від 10.05.2012 року.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що працівниками податкової інспекції проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ДП «Ізяславське лісове господарство» код ЄДРПОУ 00993308, з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні взаємовідносин з ТОВ «Укртрансзапчастина», код ЄДРПОУ 32393259, за період з 01.07.2011 року по 31.07.2011 року, з ТОВ «Дортранскомпані», код за ЄДРПОУ 35838069, за період з 01.06.2011 року по 30.06.2011 року, за результатами якої складений акт № 36/2301/00993308 від 24.04.2012 року та винесено податкове повідомлення-рішення №0000532301 від 10.05.2012 року, яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість в розмірі 1368,00, у т.ч. за основним платежем - 1094,00 грн., штрафні (фінансові) санкції - 274,00 грн. В результаті проведеної перевірки виявлено порушення в частині недодержання в момент вчинення правочину вимог, які були б спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним, а саме: по взаємовідносинах з ТОВ «Укртрансзапчастина», в результаті чого ДП "Ізяславське лісове господарство" безпідставно сформовано податковий кредит за рахунок суми ПДВ по податковій накладні від 13.07.2011 року №44, випасаній на отримання послуг від ТОВ "Укртрансзапчастина".

З вказаним висновком податкового органу не погоджується, вказує, що з метою підвищення ефективності виробництва, зменшення витрат на паливно-мастильні матеріали було прийнято рішення про переобладнання вантажних автомобілів на газобалонне обладнання. З цією метою було досягнута домовленість з ТОВ «Укртрансзапчастина» про переобладнання автомобілів, а саме: ЗІЛ 131 д.н. ВХ3932ВЕ, ЗІЛ 131 д.н. ВХ1857ВЕ, ЗІЛ 131 д.н. ВХ 8458АН, ЗІЛ 131 д.н. ВХ8455АН, ЗІЛ 131д.н. ВХ845 АН. 13.07.2011 року на виконання своїх зобов'язань ТОВ «Укртрансзапчастина» було проведено монтаж газового обладнання на вищевказані автомобілі, що підтверджується актом виконання робіт від 13.07.2011 р. № 44. ТОВ «Укртрансзапчастина» було виписано рахунок - фактура на оплату монтажу газового обладнання на автомобілі в кількості 5 шт. на суму 26500,02. в т.ч. ПДВ -4416,67 грн. За наслідками вказаної господарської операції ТОВ «Укртрансзапчастина» була виписана на користь ДП «Ізяславський лісгосп» податкова накладна від 13.07.2011 р. №44. Вказана податкова накладна відображена в реєстрі податкових накладних, а суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту у відповідному податковому періоді (липень 2011 р.), що підтверджується податковою декларацією з податку на додану вартість за липень 2011 року. Розрахунки між ДП «Ізяславський лісгосп» та ТОВ «Укртрансзапчастина» проводились у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням та банківською випискою проведених операцій по рахунку № 260002511 ДП «Ізяславський лісгосп». Вказана господарська операція відображена також в оборотно-сальдовій відомості. ДП «Ізяславський лісгосп» внесено зміни до інвентарних карточок основних засобів на вищевказані автомобілі та проведено перереєстрацію вищезгаданих автомобілів в органах Державтоінспекції, що підтверджується свідоцтвами про державну реєстрацію.

Просить визнати протиправним та скасувати оскаржуване податкове повідомлення-рішення.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити, посилаючись на викладені в позовній заяві обставини.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, подав заперечення проти позову, в якому вказує, що при дослідженні взаємовідносин позивача з контрагентом встановлено порушення позивачем вимог Податкового кодексу України, що призвело до заниження сум податкових зобов'язань з податку на податку на додану вартість за перевіряємий період. Вважає прийняте податкове повідомлення-рішення правомірним та просить відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши повно і всебічно обставини справи, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити з наступних підстав.

Суд встановив, що працівниками податкової інспекції проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ДП «Ізяславське лісове господарство» код ЄДРПОУ 00993308, з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні взаємовідносин з ТОВ «Укртрансзапчастина», код ЄДРПОУ 32393259, за період з 01.07.2011 року по 31.07.2011 року, з ТОВ «Дортранскомпані», код за ЄДРПОУ 35838069, за період з 01.06.2011 року по 30.06.2011 року, за результатами якої складений акт № 36/2301/00993308 від 24.04.2012 року та винесено податкове повідомлення-рішення №0000532301 від 10.05.2012 року, яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість в розмірі 1368,00, у т.ч. за основним платежем - 1094,00 грн., штрафні (фінансові) санкції - 274,00 грн.

В результаті проведеної перевірки виявлено порушення: ч.5 ст.203. ч.1, 2 ст.215, ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними, по правочинах, здійснених ДП «Ізяславське лісове господарство» (код за ЄДРПОУ 00993308) при придбані товарів (робіт, послуг) у ТОВ "Укртрансзапчастина" (код за ЄДРПОУ 32393259) - послуги по вказаних правочинах не були передані (надані) в порушення ст. 662, 655 та 656 ЦК України, в результаті чого ДП «Ізяславськс лісоае господарство» (код за ЄДРПОУ 00993308) безпідставно сформовано податковий кредит (задекларований у декларації з податку на додану вартість за липень 2011 року в сумі 4416,67 грн.) за рахунок суми ПДВ по податковій накладні від 13.07.2011 року №44, виписаній на отримання послуг від ТОВ «Укртрансзапчастина» (код за ЄДРПОУ 32393259); ст. 185, 188, 189,196, п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-ІV із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок па додану вартість за липень 2011 року належний до сплати в бюджет, в сумі 1094 грн.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.п. 1.2 п.1, п.п. 2.1 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, згідно положень яких первинні документи - письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Згідно п. 2.4 Положення первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ; назва документа (форми); код форми; дата і місце складання; зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі); посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.2 даної статті встановлено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (п. 198.3 ст. 198).

Форма та порядок заповнення податкової накладної передбачені ст. 201 ПК України, відповідно до п. 201.1 якої платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках обов'язкові реквізити, перелік яких наведений у даному пункті.

Згідно п. 201.4 ст. 201 ПК України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Таким чином Податковим кодексом України визначено, що нарахування податкового кредиту здійснюється на підставі податкової накладної, яка сама по собі є достатньою підставою для нарахування податкового кредиту за умови її відповідності вимогам законодавства.

На підтвердження правомірності включення до податкового кредиту сум по господарських операціях між ДП „Ізяславське лісове господарство" та ТОВ „Укрзапчастина" позивач надав копію акту виконаних робіт від 13.07.2011 року та копії свідоцтва про реєстрацію переобладнаних автомобілів.

Згідно Порядку переобладнання транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2010 року №607 переобладнання транспортного засобу проводиться суб'єктом господарювання, який має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання, узгоджену з МВС та Мінтрансзв'язку, і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, або власником такого засобу в індивідуальному порядку.

Переобладнання транспортного засобу для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива проводиться суб'єктом господарювання, який має свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху на відповідний вид переобладнання.

Перереєстрація транспортного засобу, що переобладнаний, проводиться реєстраційно-екзаменаційним підрозділом Державтоінспекції МВС відповідно до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N 1388.

Як вбачається з матеріалів наданих позивачем, 13.08.2011 року та 25.08.2011 року підрозділом Державтоінспекції МВС, а саме 7 ВРЕВ ДАІ у м.Шепетівка УМВС України у Хмельницькій області, проведено реєстрацію транспортних засобів з держаними номерами ВХ 1857 ВЕ, ВХ 3932 ВЕ, ВХ 8458 АН, ВХ 8455 АН, ВХ 8453 АН, що належать позивачу.

У відповіді №138 від 07.02.2013 року на запит №3148/13 від 30.01.2013 року начальником ВРЕВ по обслуговуванню м. Шепетівка, Нетішина, Славути, Ізяславського , Полонського, Славутського та Шепетівського районів зазначено, що перереєстрація автотранспорту, в зв'язку з переобладнанням проводилась на підставі актів приймання - передачі ТОВ «Автогазсервіс МВС» код ЄДРПОУ 20412746 м. Житомир, а саме: ЗІЛ 131В д.н. ВХ 1857 ВЕ акт №2024 від 11.08.2011 року, ЗІЛ 131 д.н. ВХ 8455 АН акт №2022 від 11.08.2011, ЗІЛ 131 д.н. ВХ 8453 АН акт №2023 від 11.08.2011 року, ЗІЛ 131 д.н. ВХ 8458 АН акт №2118 від 11.08.2011 року, ЗІЛ 131НА д.н. ВХ 3932 ВЕ акт №2025 від 11.08.2011 року.

Отже, позивачем безпідставно сформовано податковий кредит, який задекларований у декларації з податку на додану вартість за липень 2011 року в сумі 4416,67 грн. за рахунок суми ПДВ по податковій накладній від 13.07.2011 року №44, виписаній на отримання послуг від ТОВ «Укртрансзапчастина» (код за ЄДРПОУ 32393259) в результаті чого занижено податок па додану вартість за липень 2011 року належний до сплати в бюджет, в сумі 1094 грн.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З врахуванням наведеного, суд вважає, що висновки відповідача є обґрунтованими та такими, що підтверджуються матеріалами справи, податкове повідомлення-рішення № 0000532301 від 10.05.2012 року щодо визначення суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 1368,00 грн. відповідає дійсним обставинам справи та прийняте без порушенням норм чинного законодавства, в зв'язку з чим в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 71, 158 - 163 КАС України, ст. ст. 198, 201 Податкового кодексу України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Державного підприємства "Ізяславське лісове господарство" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 20 березня 2013 року

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя В. В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2013
Оприлюднено16.05.2013
Номер документу31185140
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/6383/12

Ухвала від 08.10.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Постанова від 13.03.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В. В.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні