Постанова
від 15.05.2013 по справі 801/4181/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 травня 2013 р. (11:06) Справа №801/4181/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Тоскіної Г.Л., за участю секретаря судового засідання Дубініної А.В., представник позивача - Ніколаішвілі В.Я., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Відкритого акціонерного товариства "Європейський банк розвитку та заощаджень"

про стягнення,

Обставини справи: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Відкритого акціонерного товариства "Європейський банк розвитку та заощаджень" (далі - відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 850,00 грн. в дохід Державного бюджету України.

Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати штрафних санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів.

Ухвалами суду від 18.04.2013 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою суду від 15.05.2013р. визнані поважними причини пропуску строку звернення до суду з зазначеними позовними вимогами.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, надав пояснення по суті спору.

Відповідач повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причини неявки не повідомив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Нормами статті 6 Закону встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п. 7 ч. 1 статті 11 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.

Правилами встановлено, що Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити, зокрема: виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено. У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.

З метою впорядкування ведення Загального реєстру випуску цінних паперів Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку затвердила Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій (далі - Порядок № 222), який затверджений рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98 № 222.

Розділом 3 Порядок № 222 врегульовані питання щодо скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації.

Відповідно до п. 1.1 ч. 1 розділу 3 Порядку № 222 зупинення обігу акцій у разі припинення діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації на підставі рішення органів, зазначених у пунктах 3, 4 розділу I, здійснюється у такому порядку:

Протягом семи робочих днів після прийняття рішення про реорганізацію товариство повинно подати до реєструвального органу такі документи:

а) заяву про зупинення обігу акцій (додаток 2);

б) рішення про реорганізацію і призначення комісії, що засвідчується головою комісії та печаткою товариства.

Як вбачається з матеріалів справи у відношенні ВАТ «Європейський банк розвитку та заощаджень» (далі - Товариство, Відповідач) було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.06.2012р. №98-ЦА-КФ-Е, відповідно до якого було встановлене наступне.

ВАТ «Європейський банк розвитку та заощаджень» порушено вимоги пункту 3.1 Розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98р. №222 (у редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.07.2005 №398), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 28.09.2005р. № 1113/11393, а саме: не надано протягом семи робочих днів з дати затвердження звіту комісії та ліквідаційного балансу документи для скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Європейський банк розвитку та заощаджень».

Постанова Правління Національного банку України «Про затвердження ліквідаційного балансу, ухвалення остаточного звіту ліквідатора та завершення ліквідаційної процедури Відкритого акціонерного товариства «Європейський банк розвитку та заощаджень» від 24.02.2012р. №122, а документи для скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій надані 14.05.2012р.(вх. № 6522 від 14.05.2012р.).

Таким чином, відповідно до вищезазначеного, відповідач не надав інформацію в строк, який передбачений Порядком № 222.

На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.06.2012р. №98-ЦА-КФ-Е Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №428-ЦА-КФ-Е від 11.07.2012р., відповідно до якої за неподання інформації до ВАТ «Європейський банк розвитку та заощаджень» застосовується санкція у розмірі 850,00 грн. та роз'яснено що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови.

Вказана постанова була направлена відповідачу 17.07.2012р., про що свідчить реєстр поштових відправлень.

В порушення ст. 71 КАС України відповідач не надав суду доказів оскарження постанови №428-ЦА-КФ-Е від 11.07.2012р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а також сплати штрафних санкцій.

Таким чином, вимоги позивача про стягнення фінансових санкцій у сумі 850,00 грн. засновані на законі, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню у повному обсязі.

В судовому засіданні 15.05.2013 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 20.05.2013.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Європейський банк розвитку та заощаджень" (код ЄДРПОУ 20685262) штраф у розмірі 850,00 грн. в дохід Державного бюджету України.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207) 114,70 грн. судових витрат.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Г.Л.Тоскіна

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.05.2013
Оприлюднено17.05.2013
Номер документу31212842
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4181/13-а

Постанова від 15.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні