Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
13 травня 2013 року 14:40 справа № 814/1520/13-а
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Марич Є. В. розглянув у порядку письмового провадження справу за
адміністративним позовомБратського районного центру зайнятості, вул. Леніна, 112, смт. Братське, Миколаївська область, 55401
до ОСОБА_1, АДРЕСА_1
простягнення надміру сплачених коштів у сумі 4 276,96 грн
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Братський районний центр зайнятості, звернувся до суду з позовом до відповідача, ОСОБА_1, про стягнення надміру сплачених коштів у сумі 4 276, 96 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач вказав, що відповідач звернувся до районного центру зайнятості із заявою про надання йому допомоги у працевлаштуванні, внаслідок чого, йому було надано статус безробітного з призначенням допомоги по безробіттю, однак, на момент його реєстрації у службі зайнятості він належав до зайнятого населення, тому не мав законного права на одержання соціальної допомоги по безробіттю.
Позивач в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся ухвалою про відкриття провадження в адміністративній справі, проте остання повернулася до суду без вручення адресату з відміткою оператора поштового зв'язку "адресата немає вдома".
З врахуванням положень частини 4 та 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа вирішується в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Суд дослідив матеріали і обставини справи, якими обгрутовуються позовні вимоги та заперечення, і встановив наступне.
Відповідно до пунктів 5-6 частини 2 статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 2 березня 2000 року N 1533-III (далі - Закон N 1533-III) районні центри зайнятості контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, а також представляють інтереси Фонду в судових та інших органах.
Статтею 7 зазначеного вище закону встановлено, що видами забезпечення за цим Законом є, зокрема, допомога по безробіттю.
27.03.2012 до Братського районного центру зайнятості звернувся відповідач з метою надання йому допомоги у працевлаштуванні; одночасно останнім були заповнені відомості, в яких зазначено, що ОСОБА_1 не належить до категорії громадян, які проходять професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з відривом від виробництва; навчаються в денних загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах; не належить до зайнятого населення, а саме: не проходить професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з відривом від виробництва; не навчаюсь в денних загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах (арк. справи 12-13).
03.04.2012 відповідач подав до центру зайнятості заяву про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю (акр. справи 11).
Відповідно до статті 23 Закону України "Про зайнятість населення" від 1 березня 1991 року N 803-XII (чинного на час виникнення спірних правовідносин) місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних рад за участю державної служби зайнятості для забезпечення тимчасової зайнятості населення, передусім осіб, зареєстрованих як безробітні, організують проведення оплачуваних громадських робіт на підприємствах, в установах і організаціях комунальної власності і за договорами - на інших підприємствах, в установах і організаціях. Фінансування громадських робіт провадиться за рахунок місцевого бюджету із залученням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (в частині організації таких робіт для безробітних) і підприємств, установ та організацій, для яких ця робота виконується за договорами.
Так, між Братським районним центром зайнятості та Григорівською сільською радою Братського району Миколаївської області було укладено Договір центру зайнятості з підприємством/організацією/установою про організацію оплачуваних громадських робіт № 15/2012 від 04.04.2012, відповідно до якого центр зайнятості організовує направлення на громадські роботи осіб, які звернулися до державної служби зайнятості; роботодавець створює тимчасові робочі місця, укладає строкові трудові договори; роботодавець надає до центр зайнятості акти виконаних робіт, дані щодо фактичних витрат на організацію оплачуваних громадських робіт; центр зайнятості на підставі наданих документів протягом 30 календарних днів здійснює перерахування коштів на розрахунковий рахунок роботодавця (арк. справи 18-20).
На підставі зазначеного вище договору ОСОБА_1 був виданий корінець направлення на громадські роботи від 06.04.2012 № 14591204060004001 (арк. справи 22).
В подальшому між Григорівською сільською радою та відповідачем був укладений Трудовий договір на участь в оплачуваних громадських роботах від 06.04.2012 (арк. справи 23).
Розпорядженням Григорівської сільської ради Братського району Миколаївської області від 31.05.2012 № 17-р ОС ОСОБА_1 було звільнено з громадських робіт (арк. справи 24).
На підставі договору від 04.04.2012 ОСОБА_1 був виданий корінець направлення на громадські роботи від 06.06.2012 № 14591206060002002 (арк. справи 25).
В подальшому між Григорівською сільською радою та відповідачем був укладений Трудовий договір на участь в оплачуваних громадських роботах від 06.06.2012 (арк. справи 26).
Розпорядженням Григорівської сільської ради Братського району Миколаївської області від 08.06.2012 № 21-р ОС ОСОБА_1 було звільнено з громадських робіт (арк. справи 27).
За даними Григорівської сільської ради Братського району Миколаївської області сума фактичних витрат на виплату заробітної плати ОСОБА_1 за період його участі в оплачуваних роботах за період з 06.04.2013 по 08.06.2013 складає 3043, 88 грн (арк. справи 31-34).
11.06.2012 відповідач надав заяву про зняття з обліку у зв'язку з відмовою від послуг служби зайнятості (арк. справи 16).
В подальшому на запит центру зайнятості від 21.12.2012 за № 766 надійшла інформація від Професійно-технічного училища № 8 м. Кіровограда, відповідно до якої встановлено, що ОСОБА_1 в період перебування на обліку як безробітний та при отриманні допомоги по безробіттю з 31.08.2011 по 05.04.2012 був учнем групи № 142, що підтверджується відповідними документами (арк. справи 42-45).
У зв'язку із вказаними обставинами позивач прийняв Наказ № 1 від 08.02.2013 про вжиття заходів по відшкодуванню коштів в сумі 4276, 96 грн (сума фактичних витрат на виплату заробітної плати ОСОБА_1 за період його участі в оплачуваних роботах за період 3043, 88 грн та 1233, 08 грн отриманої допомоги по безробіттю) (арк. справи 47).
На виконання зазначеного вище наказу позивач надіслав на адресу відповідача лист № 53 від 12.02.2013 про відшкодування коштів в сумі 4276, 96 грн, в якому зазначалось про необхідність перерахувати кошти протягом 15 календарних днів від дати отримання копії наказу (арк. справи 48).
Проте, відповідач вимоги наказу в добровільному порядку не виконав, в зв'язку із чим, позивач був змушений звернутися до суду із даним позовом.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 31 Закону N 1533-III виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі призначення виплати на підставі документів, що містять неправдиві відомості.
За змістом частини 1 статті 34 Закону N 1533-III Фонд має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.
Відповідно до положень частини 2 та 3 статті 36 Закону N 1533-III застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи, що доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач до суду не подав, позов належить задовольнити.
Судові витрати по справі відсутні.
Керуючись статтями 11, 71, 128, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Братського районного центру зайнятості р/р 37175001000469 ГУДКСУ у Миколаївській області, МФО 826013, код 20889917 нараховану та виплачену допомогу по безробіттю в сумі 4 276, 96 грн (чотири тисячі двісті сімдесят шість гривень 96 коп.).
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови суду.
Суддя Є. В. Марич
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2013 |
Оприлюднено | 18.05.2013 |
Номер документу | 31217674 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Марич Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні