Рішення
від 13.05.2013 по справі 906/506/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "13" травня 2013 р. Справа № 906/506/13

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Терлецької-Байдюк Н.Я.

за участю представників сторін:

від позивача: Козак О.О. - довіреність №03/12 від 02.01.2013р.;

від відповідача: Фещенко В.В. - голова Барвінківської сільської ради (посвідч. №1);

від третьої особи: не з'явився

від прокурора: Чумаченко А.А. - посвідчення №011382 від 24.10.2012р.;

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Прокурора Малинського району Житомирської області в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області (м. Житомир)

до Барвінківської сільської ради Малинського району Житомирської області (с.Барвінки Малинський район Житомирська область)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача: Відкрите акціонерне товариство "Чоповицький льонозавод" (смт. Чоповичі)

про зобов'язання вчинити певні дії

Прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з позовом про зобов'язання Барвінківської сільської ради Малинського району в установленому законом порядку розглянути на сесії питання щодо надання згоди на передачу житлових будинків №52, №32, №34, №36, №44, №57, №58, №56, №58, №56, №50, №59 за адресою: Житомирська область, Малинський район, смт. Чоповичі, вул. Заводська та будівлі дитячого садочка та обладнання дитячого садочка (погріб) у комунальну власність Барвінківської сільської ради.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Представник позивача додатково надала письмові пояснення від 13.05.2013р. за вих.№03/1875(а.с.100), в яких зазначила про те, що в процесі приватизації Чоповицького державного комунального підприємства по виробництву і переробці льону до статутного фонду ВАТ "Чоповицький льонозавод" не увійшли об'єкти (житлові будинки №52, №32, №34, №36, №44, №57, №58, №56, №58, №56, №50, №59 за адресою: Житомирська область, Малинський район, смт. Чоповичі, вул. Заводська та будівлі дитячого садочка та обладнання дитячого садочка (погріб), які залишились на балансі ВАТ як майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Відповідно до пункту 5 рішення вісімнадцятої сесії Житомирської обласної ради "Звіт начальника регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області Поліщука В.Ю. про рішення обласної ради від 08.12.1999 щодо ефективності використання спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області по виконанню делегованих повноважень" від 24.04.2001 з доповненнями від 31.10.2002 регіональним відділенням актом передачі від 01.11.2002 №-2передано обласній державній адміністрації документацію для здійснення функцій управління майном, що не увійшло до статутного фонду ВАТ "Чоповицький льонозавод". Відповідно до рішення четвертої сесії Житомирської обласної ради від 17.03.2011 № 95 Житомирській обласній державній адміністрації делеговано повноваження по оперативному управлінню об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. У Додатку № 4 до вищезазначеного рішення наведено перелік акціонерних товариств, на балансі яких перебуває майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, повноваження по управлінню щодо якого делеговано обласній державній адміністрації. Під №17 у Переліку зазначається майно ВАТ "Чоповицький льонозавод".

Представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що на виконання подання прокурора питання про передачу майна колишнього ВАТ "Чоповицький льонозавод" 15.11.2012р. було винесено на розгляд сесії Барвінківської сільської ради, на засіданні якої було вирішено: не приймати на баланс сільської ради об'єкти житлового фонду, гуртожитку, та інші об'єкти соціальної сфери ВАТ "Чоповицький льонозавод" у зв'язку з тим, що на дані об'єкти немає грошової оцінки, відсутня технічна документація, а жителі, які проживають в даних будинках, зареєстровані і приватизували житло в Чоповицькій селищній раді, згоди на перехід до іншого балансоутримувача не згодні. Разом з тим, зазначив, що після усунення вказаних недоліків селищна рада перегляне вказане питання.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи без його участі в зв'язку з перебуванням на лікуванні. Також зазначив, що всі докази по справі були надані суду в попередніх засіданнях.

Заслухавши пояснення прокурора, представників сторін, дослідивши матеріали справи

ВСТАНОВИВ:

Прокуратурою Малинського району проведено перевірку додержання вимог Законів України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час проведення процедури ліквідації ВАТ "Чоповицький льонозавод" господарським судом Житомирської області.

У процесі приватизації Чоповицького державного комунального підприємства по виробництву і переробні льону до статутною фонду ВАТ "Чоповицький льонозавод" не увійшли об'єкти, які залишились на балансі ВАТ як майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, а саме:

- житловий будинок №52 - смт. Чоповичі, вул. Заводська:

- житловий будинок №32 - смт. Чоповичі. вул. Заводська:

- житловий будинок №34 - смт. Чоповичі. вул. Заводська:

- житловий будинок №36 - смт. Чоповичі. вул. Заводська:

- житловий будинок №44 - смт. Чоповичі. вул. Заводська;

- житловий будинок №57 - смт. Чоповичі. вул. Заводська;

- житловий будинок №58 - см г. Чоповичі. вул. Заводська:

- житловий будинок №56 - смт. Чоповичі. вул. Заводська:

- житловий будинок №50 - смт. Чоповичі. вул. Заводська;

- житловий будинок №59 - смт. Чоповичі. вул. Заводська;

- будівля дитячого садочка;

- обладнання дитячого садка (погріб).

У 2004 році вся документація на все вищевказане майно передана до Житомирської обласної державної адміністрації для здійснення функцій управління цим майном. Крім того, усі вказані об'єкти знаходяться на землях, які належать Барвінківській сільській раді Малинського району.

Постановою господарського суду Житомирської області від 16.02.2010р. по справі 1/98"Б" ВАТ "Чоповицький льонозавод" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Рибія О.В.

На неодноразові звернення ліквідатора вказаного підприємства як до Барвінківської сільської ради так і до Чоповицької селищної ради щодо прийняття вищезазначеного нерухомого майна до комунальної власності територіальних громад головами відповідних громад відмовлено.

Згідно із ч.1 ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 р. № 2343-XII (із змінами) усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Відповідно до ст. 4 ЖК України житловий фонд включає: жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать державі (державний житловий фонд); жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать колгоспам та іншим кооперативним організаціям, їх об'єднанням, профспілковим та іншим громадським організаціям (громадський житловий фонд); жилі будинки, що належать житлово-будівельним кооперативам (фонд житлово-будівельних кооперативів); жилі будинки (частини будинків), квартири, що належать громадянам на праві приватної власності (приватний житловий фонд); квартири в багатоквартирних жилих будинках, садибні (одноквартирні) жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях усіх форм власності, що надаються громадянам, які відповідно до закону потребують соціального захисту (житловий фонд соціального призначення). До житлового фонду включаються також жилі будинки, що належать державно-колгоспним та іншим державно-кооперативним об'єднанням, підприємствам і організаціям. До житлового фонду не входять нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру.

Згідно з п. 9 ст. 8 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" в разі банкрутства підприємств, зміни форми власності або ліквідації підприємств, установ, організацій, у повному господарському віданні яких перебуває державний житловий фонд, останній (у тому числі гуртожитки) одночасно передається у комунальну власність відповідних міських, селищних, сільських рад народних депутатів.

Таким чином, відповідно до вимог закону, об'єкти житлового фонду (гуртожитки, житлові будинки) не підлягають відчуженню у ліквідаційній процедурі, а повинні бути передані до комунальної власності відповідної територіальної громади міста і під час здійснення ліквідаційної процедури ліквідатор банкрута зобов'язаний передати до комунальної власності об'єкти житлового фонду.

Згідно Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого Постановою КМУ від 06.11.1995 р. №891, це Положення визначає порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій (далі - відомчий житловий фонд), у разі банкрутства, зміни форми власності або ліквідації цих підприємств, установ та організацій.

Передача в комунальну власність відомчого житлового фонду в інших випадках здійснюється в такому ж порядку з дотриманням вимог Законів України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", "Про місцеве самоврядування в Україні" та інших законодавчих актів.

За змістом ст.1 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" від 03.03.1998 р. № 147/98-ВР (із змінами) цей закон регулює відносини, пов'язані з передачею об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність; передача у державну або комунальну власність об'єктів права інших форм власності може регулюватися положеннями цього Закону, якщо інше не передбачено законом або рішеннями відповідних місцевих рад.

Відповідно до ч.2 ст.4, ст.4-1 цього Закону передача об'єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад.

Аналогічні норми викладені в п.51 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з якого вбачається, що до виключної компетенції міських рад відноситься питання щодо надання згоди на передачу з державної у комунальну власність.

Дійсно, передача будинків відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться комісією з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність, яка утворюється державними адміністраціями або виконкомом відповідної ради.

До складу цієї комісії входять представники відповідних місцевих комунальних підприємств, житлово-експлуатаційної організації, на баланс якої передаються будинки відомчого житлового фонду, регіонального відділення (представництва) Фонду державного майна місцевого фінансового органу, бюро технічної інвентаризації, спеціалізованого проектного інституту, підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд, та представники інших заінтересованих підприємств, установ і організацій.

Комісія з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність визначає технічний стан житлового будинку та об'єктів комунального призначення, що його обслуговують, відповідно до правил оцінки фізичного зносу житлових будинків, затверджених Держжитлокомунгоспом.

Згідно п. 8 вищевказаного положення передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього. У разі відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність.

Разом з відомчим житловим фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо) (п. 3 Положення).

Отже, передача житлового фонду з державної у комунальну власність пов'язана із комплексом відповідних дій, без вчинення яких складання акту приймання-передачі та передача об'єкту не є можливими.

Таким чином, суд доходить висновку, що перед прийняттям майна банкрута до комунальної власності сільська рада має розглянути це питання, і тільки після цього формується комісія, членами якої підписується акт приймання-передачі.

За таких обставин, оскільки необхідність передачі у комунальну власність житлового фонду банкрута визначена чинним законодавством, а бездіяльність сільської ради порушує права та інтереси позивача, суд доходить висновку, що вимога прокурора про зобов'язання Барвінківську сільську раду Малинського району розглянути на сесії сільської ради питання щодо надання згоди на передачу житлових будинків №52,№32, №34, №36, №44, №57, №58, №56, №58, №56, №50, №59 за адресою: Житомирська область, Малинський район, смт. Чоповичі, вул. Заводська та будівлі дитячого садочка та обладнання дитячого садочка (погріб) у комунальну власність Барвінківської сільської ради обґрунтована, підтверджена матеріалами справи та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.33,43,44,49,82-85 ГПК України, господарський суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Барвінківську сільську раду Малинського району (11624, Житомирська область, Малинський район, с. Барвінки, вул. Тараскіна, 4, код 04346267) розглянути на сесії сільської ради питання щодо надання згоди на передачу житлових будинків №52,№32, №34, №36, №44, №57, №58, №56, №58, №56, №50, №59 за адресою: Житомирська область, Малинський район, смт. Чоповичі, вул. Заводська та будівлі дитячого садочка і обладнання дитячого садочка (погріб) у комунальну власність Барвінківської сільської ради.

3. Стягнути з Барвінківської сільської ради (11624, Житомирська область, Малинський район, с. Барвінки, вул. Тараскіна, 4, код 04346267) в дохід Державного бюджету України судовий збір в сумі 1147,00грн.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 17 травня 2013 року.

Суддя Терлецька-Байдюк Н.Я.

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - третій особі (рек. з повід.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено18.05.2013
Номер документу31223593
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/506/13

Рішення від 13.05.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

Ухвала від 05.04.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні