Постанова
від 16.05.2013 по справі 2а-761/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2013 року № 2а-761/10/1370

Львівський окружний адміністративний суд

в складі : головуючого - судді Дем'яновського Г.С.,

при секретарі Гавірко О.О.

з участю представника відповідача Ференц О.І.

розглянувши в судовому засіданні адміністративну позовну заяву Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вест цукор» про стягнення економічних санкцій ,-

в с т а н о в и в :

Державна інспекції по контролю за цінами у Львівській області звернулась до адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вест цукор» про стягнення в дохід державного бюджету України економічних санкцій в сумі 3354454,20 грн. за порушення державної дисципліни цін.

Позовні вимоги мотивує тим, що Держінспекцією було проведено перевірку порядку встановлення та застосування оптово-відпускних цін на цукор ,результати якої відображено в Акті перевірки № 775 від 16 грудня 2009 року.На підставі Акту перевірки Держінспекцією цін було прийнято рішення №335 від 22.12.2009 року про застосування до відповідача економічних санкцій на суму 3354454,20 грн.,яку і просить стягнути позивач.

В судове засідання представник позивача не з»явився ,хоча був належним чином попереджений про день і час розгляду справи. З довідки пошти вбачається ,що територіальний орган інспекції в даний час пошту не отримує.Суд вважає , що розгляд справи слід продовжити в відсутність представника позивача ,виходячи з наступного.

Відповідно до статті 55 КАС України в разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах ,щодо яких виник спір , суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи правонаступником.

При визначенні процесуального правонаступництва слід виходити з того ,хто є правонаступником у спірних правовідносинах , та враховувати ,що якщо під час розгляду орган державної влади , орган місцевого самоврядування , рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржується , припинили свою діяльність , то в такому випадку до участі в справі залучаються їх правонаступники. У випадку ж відсутності правонаступників залучається до участі в справі орган ,до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав ,свобод чи інтересів позивача.

Виходячи з положень статей 55 ,56 Конституції України у будь-якому разі у даному випадку спірні правовідносини допускають правонаступництво , а тому відмова у відкритті або закриття провадження у справі з підстав ліквідації \припинення діяльності,позбавлення частини повноважень,звільнення з посади,скорочення посади\ суб»єкта владних повноважень є неприпустимим.

Так , 19 січня 2012 року Президент України підписав 2 Укази \№19\2012 і 20\2012\ відповідно до яких було створено Державну інспекцію України з контролю за цінами.Призначено її голову.Завданням інспекції є реалізація державної політики з контролю за цінами.

Розпорядженням КМ України від 04.07.2012 № 429-р утворено територіальні органи Державної інспекції з контролю за цінами. Отже є орган ,на який покладено аналогічні завдання та функції ,що і на Державну інспекцію з контролю за цінами у Львівській області.

Зазначене ґрунтується на висновках Ухвали Вищого адміністративного суду України від 21 лютого 2013 року К\9991\49923\11 .

Тому справа розглядається у відсутність представника позивача.

В судовому засіданні представник відповідача, заперечення підтримала, просить відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача , оцінивши наявні в матеріалах справи та досліджені в судовому засіданні докази, суд встановив наступне.

Як вбачається з Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи від 30.11.2007 р. С. АОО № 363035 ТзОВ «Вест Цукор» зареєстроване як юридична особа . та присвоєно ідентифікаційний код - 35487920 ..

З матеріалів справи вбачається, що в період з 10.12.2009р. по 16.12.2009р. інспекцією було проведено перевірку ТзОВ «Вест Цукор» з питань дотримання порядку формування та застосування цін на окремі види продовольства.

За результатами перевірки було складено Акт № 000775 від 16 грудня 2009 року., з якого вбачається, що під час перевірки було виявлено, що ТзОВ «Вест Цукор» в період з

18.02.09р по 11.11,09р. здійснювало реалізацію цукру по оптово-відпускних цінах вищих від задекларованих , саме:

-з 18.02.09р по 24.02.09 р. -по оптово-відпускних цінах у розмірі від 3,58грн./кг до 3,67грн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,46грн./кг;

-з06.03.09р по 02.04.09р-по оптово-відпускних цінах у розмірі від 3,52грн./кг до 3,692грн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,49грн./кг;

-з07.04.09р по 29.04.09р-по оптово-відпускних цінах у розмірі від 3,55грн./кг до 4,3бгрн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,52грн./кг;

-з06.05.09р по 04.06.09р-по оптово-відпускних цінах у розмірі від 3,85грн./кг до 4,бОгрн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,56грн./кг;

-з05.06.09р по 03.07.09р -по оптово-відпускних цінах у розмірі від 3,75грн./кг до 4,бОгрн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,60грн./кг;

-з06.07.09р по 31.07.09р -по оптово-відпускних цінах у розмірі від 3,82грн./кг до 5,35грн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,64грн./кг;

-з05.08.09р по 04.09.09р-по оптово-відпускних цінах у розмірі від 4,40грн./кг до 5,72грн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,68грн./кг;

-з14.09.09р по 30.09.09р-по оптово-відпускних цінах у розмірі від 4,75грн./кг до 5,34грн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,72грн./кг;

-з05.10.09р по 04.11.09р-по оптово-відпускних цінах у розмірі від 4,43грн./кг до 6,23грн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,76грн./кг;

-з09.11.09р по 11.11.09р -по оптово-відпускних цінах у розмірі від б,10грн./кг до 6,18грн/кг,замість задекларованої з урахуванням 1 %росту-3,80грн./кг;

На підставі наведеного та ст. 250 Господарського Кодексу України, ст. 14 Закону України "Про ціни та ціноутворення", Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Мінекономіки України та Міністерства фінансів України від 03.12.01 р. № 298/519, Держінспекцією цін було прийнято рішення № 335 від 22.12.2009р. про застосування до відповідача економічних санкцій на сумуЗ354454,20 грн. ,а саме:сума порушення 1118151,40грн.+штраф у 2-ох кратному розмірі (1118151,40x2).Означену суму позивач і просить стягнути.

Відповідач позов не визнав з підстав .наведених у запереченні .вважаючи .що висиовки Акту перевірки і Рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є незаконними.

Однак Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 квітня 2012 року по справі № 37311\10\9104 скасовано Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року у справі 2а-3312\10 і прийнято нову постанову .якою в позові товариства з обмеженою відповідальністю «Вест цукор» до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівськй області .заступника начальника Державної інспекції з контролю за цінами у Львіській області Куцько Ярослава Івановича , головного державного інспектора Мельник Маріани Григорівни , головного державного інспектора Довбенко Надії Орестівни про визнання протиправними дій та визнання протиправним та скасування рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 335 від 22.12.2009 року відмовлено.

Означена постанова набрала законної сили і є пред»юдиційною для вирішення питання про законність рішення № 335 від 22.12.2013 року.

Позивач грунтує позовні вимоги тим ,що Розпорядженням голови Львівської обласної державної адміністрації від 30.10.07 року № 1142 „Про регулювання цін на окремі продовольчі товари " та розпорядженням голови ЛОДА від 19.05.08р. № 453/0/5-08, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 року №1548 „Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" запроваджено декларування зміни оптово-відпускних цін на окремі види продовольчих товарів у разі їх збільшення протягом місяця на 1%. Згідно постанови Кабінету Міністрів №1222 від17.10.2007р визначений перелік продовольчих товарів на які передбачено декларування зміни оптово-відпускних цін, а саме: борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, яловичину, свинину, м'ясо птиці (тушка), ковбасні вироби варені, крім вищого сорту, молоко коров'яче питне з вмістом жиру до 2,5 відсотка,сир кисломолочний з вмістом жиру до 9 відсотків, сметану з вмістом жиру до 20 відсотків, масло вершкове з вмістом жиру до 72,5 відсотка, яйця курячі,цукор-пісок , олію соняшникову.

Відтак суб'єкти господарювання, які у разі зміни на 1 % протягом місяця оптово- відпускних цін на цукор-пісок не задекларували даний факт та не подали матеріали у головне управління економіки облдержадміністрації,отже, вчинили порушення державної дисципліни цін . Встановлено ,що відповідач проводивши зміни відпускних цін на цукор пісок в періоди,зазначені вище ,не декларував дані факти . Означене спростовує твердження відповідача ,що ціни підвищувались в зв»язку з отриманням цукру від різних постачальників.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про ціни та ціноутворення" державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. А в сфері дії вільних цін контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог антимонопольного законодавства.

Згідно п.1.4 Наказу Міністерства економіки та з питань Європейської інтеграції України та Міністерства фінансів «Про затвердження Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами» №298/519 від 03.12.2001р., підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необгрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.

Так, передбачено виключний перелік порушеннь порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, якими є, зокрема:

нарахування непередбачених законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються;

застосування вільних цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи) за умови запровадження для них режиму державного регулювання;

застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи) з рентабельністю, рівень якої перевищує встановлений відповідно до законодавства граничний;

застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов'язкового декларування їх зміни;

завищення або заниження розміру передбачених законодавством податків та обов'язкових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх невключення в структуру ціни, що регулюється;

включення в структуру регульованих цін (тарифів) не передбачених законодавством витрат або витрат понад установлені розміри;

включення у вартість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюються, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робіт);

застосування торговельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад установлений граничний розмір;

застосування цін (тарифів) суб'єктами господарювання за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг;

застосування цін і тарифів з порушенням інших запроваджених методів регулювання.

Оскільки відповідач в добровільному порядку не сплатив економічні санкцїї,то суд вважає,що позов підлягає до задоволення і слід стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Вест цукор» \ \Ідентифікаційний код 35487920\ в дохід Державного бюджету Дрогобицького району Львівської області 3354454 грн. 20 коп.

Керуючись ст.ст.2, 4, 7, 14, 23, 86, 94, 99, 100, 128, 158, 159, 160, 161, 163, 162, 167 КАС України, суд

п о с т а н о в и в :

1.Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Вест цукор» \ \Ідентифікаційний код 35487920\ в дохід Державного бюджету Дрогобицького району Львівської області 3354454 грн. 20 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку та в строки, передбачені ст.186 КАС України та набуває законної сили в порядку, передбаченому ст.254 КАС України.

Суддя Дем'яновський Г.С.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2013
Оприлюднено18.05.2013
Номер документу31229556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-761/10/1370

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Галій Семенович

Постанова від 16.05.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Галій Семенович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні