8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 травня 2013 року Справа № 812/3694/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі: Величко Л.М.,
за участю представників сторін
від позивача: Непарідзе Д.Н. (довіреність від 13.12.2012 №15711/10)
від відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Тепловик» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість в сумі 2040,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
15 квітня 2013 року державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби (надалі - ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС, позивач) звернулася до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Тепловик» (надалі - ПП «Тепловик», відповідач), в якому просить стягнути з відповідача заборгованості з податку на додану вартість в сумі 2040,00 грн.
В обґрунтування вимог позивач посилається на наступне.
Приватне підприємство «Тепловик» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради за №1 382 120 0000 013377 від 07.06.2007 та перебуває на обліку як платник податків в ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська з 22.04.1996 за №02582.
Заборгованість відповідача перед бюджетом складає 2040,00 грн., з них з податку на додану вартість - 2040,00 грн., а саме : штрафні санкції, що виникли на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення-рішення №0065061610 від 20.11.2012, винесеного на основі акту перевірки №1928/153 від 07.11.2012 та податкового повідомлення-рішення №0065071610 від 20.11.2012, винесеного на основі акту перевірки №1641/153 від 22.10.2012. Однак, борг відповідачем не сплачений і продовжує збільшуватись. Відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України та з метою погашення податкового боргу відповідача податковим органом були прийняті заходи Податковим кодексом України, а саме : на юридичну адресу відповідача було направлено податкову вимогу №76 від 25.01.2013 та прийнято рішення №27 про опис майна відповідача у податкову заставу.
Вищевказані заходи з погашення боргу не дали позитивного результату, тому позивач просить стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих приватне підприємство «Тепловик» заборгованість перед бюджетом у сумі 2040,00 грн., а саме з податку на додану вартість.
Представник позивача у судовому засіданні адміністративний позов підтримав в повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеному у позові, просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник відповідача у судове засідання не прибув. 07 травня 2013 року поштове відправлення із ухвалою про відкриття провадження у справі, направлене на адресу відповідача зазначену у довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та у позові, як фактичне місце проживання відповідача - вул. Тухачевського, 11Б/55, м. Луганськ 91050, повернулися на адресу суду із позначкою поштового відділення - «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Правом подати суду заперечення відповідач не скористався.
Заслухваши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що відповідач - приватне підприємство «Тепловик» зареєстрований виконавчим комітетом Луганської міської ради, знаходиться на обліку як платник податків в ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська з 22.04.1996 за №02582. (а.с.10-11, 14).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом (підпункт 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України); визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом, а саме ст. 49 «Подання податкової декларації до органів державної податкової служби».
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 203.1. ст. 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до п.п. 54.3.1 п. 54.3. ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Як вбачається із матеріалів справи, 20.10.2012 уповноваженою особою ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська проведено камеральну перевірку ПП «Тепловик» податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2012 року, якою встановлено неподання податкової декларації у строки визначені законодавством. Результати перевірки оформлені актом №1641/153 від 20 жовтня 2012 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення від 20 листопада 2012 року за №0065071610, яким відповідачу нараховано суму штрафних санкцій у сумі 1020,00 грн.(а.с.19-20).
Також 07.11.2012 уповноваженою особою ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська проведено камеральну перевірку ПП «Тепловик» податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2012 року, якою встановлено неподання податкової декларації у строки визначені законодавством. Результати перевірки оформлені актом №1928/153 від 07 листопада 2012 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення від 20 листопада 2012 року за №0065061610, яким відповідачу нараховано суму штрафних санкцій у сумі 1020,00 грн.(а.с.17-18).
Згідно п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до п. 58.3 ст. 58 Податкового Кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Податкові повідомлення-рішення №0065061610, №0065071610 від 20 листопада 2012 року були направлені позичем на адресу відповідача, зазначену у Довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, однак повернулися до органу державної податкової служби з довідкою про неможливість вручення відповідачу поштового відправлення- за закінченням терміну зберігання, що підтверджується копією супровідного листа та конверту (а.с.21).
Зазначені податкові повідомлення - рішення у встановлений законом строк відповідачем не оскаржені та на час розгляду справи сума заборгованості не сплачена, що підтверджується обліковою карткою платника станом на 21.03.2013 та довідкою про суми податкового боргу (а.с.23-24).
Відповідно до п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 ПКУ у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вищезазначених положень Податкового кодексу України державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС відповідачу було виставлено вимогу від 25 січня 2013 року №76 із зазначенням суми боргу в розмірі 1020,00 грн. та направлено на адресу відповідача, зазначену у довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, однак повернулось на адресу органу державної податкової служби з довідкою про неможливість вручення відповідачу поштового відправлення - за закінченням терміну зберігання, що підтверджується копією конверту (а.с.22). Однак, з огляду на положення ст. 58 Податкового кодексу України вимога від 25 січня 2013 року №76 вважається врученою відповідачу належним чином.
Вказана податкова вимога відповідачем не оскаржувалась.
Також відповідно до ст. 89 розділу ІІ Податкового кодексу України заступник начальника ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська прийняла рішення №27 про опис майна у податкову заставу, що перебуває у власності платника податків ПП «Тепловик».(зворотній бік а.с. 22).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися передбачені законодавством заходи щодо погашення податкового боргу про те, вони не призвели до повного погашення відповідачем податкового боргу.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Приймаючи до уваги те, що приватне підприємство «Тепловик» станом на дату розгляду та вирішення позову у добровільному порядку податковий борг з податку на додану вартість в сумі 2040,00 грн. не сплатило, вимоги податкового органу про стягнення зазначеного податкового боргу, суд визнає обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністартивний позов державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Тепловик» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість в сумі 2040,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих приватне підприємство «Тепловик» (код ЄДРПОУ 24049293) заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 2040 (дві тисячі сорок) гривень 00 копійок на р/р 31119029700004 ГУ ДКСУ у Луганській області, одержувач: Управління Державної Казначейської Служби України у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області код 37991477, МФО 804013, код платежу 14010100.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 18 травня 2013 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2013 |
Оприлюднено | 18.05.2013 |
Номер документу | 31242489 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні