Постанова
від 15.05.2013 по справі 812/3629/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.3.3

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 травня 2013 року Справа № 812/3629/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді: Пляшкової К.О.,

при секретарі: Колесніковій Я.А.,

за участю представників

позивача: не з'явився,

відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління соціального захисту населення Слов'яносербської райдержадміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої допомоги на дітей одиноким матерям, -

ВСТАНОВИВ:

11 квітня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов управління соціального захисту населення Слов'яносербської райдержадміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої допомоги на дітей одиноким матерям у розмірі 558,00 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що відповідно до Закону України «Про допомогу сім'ям з дітьми» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми», згідно поданої заяви від 05.07.2007 ОСОБА_1 управлінням праці та соціального захисту населення Слов'яносербської райдержадміністрації була призначена допомога на дітей одиноким матерям на сина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 01.07.2007 по 30.06.2025 у розмірі 138,90 грн.

Згідно розпорядження голови Слов'яносербської райдержадміністрації від 24.10.2012 № 395, яке надійшло до управління 29.10.2012, над малолітнім ОСОБА_2 було встановлено опіку та призначено опікуном ОСОБА_3, та з 01.10.2012 призначено допомогу на дітей, які перебувають під опікою на внука ОСОБА_2.

Рішенням УПСЗН Слов'яносербської райдержадміністрації від 24.11.2012 виплату допомоги на дітей одиноким матерям ОСОБА_1 припинено з 01.10.2012.

Згідно п.49 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» особи, яким виплачується допомога сім'ям з дітьми зобов'язані повідомляти органи, що призначають і виплачують допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги.

Разом з тим, про ці обставини ОСОБА_1 управління не повідомила, у результаті чого сума зайво виплачених коштів державної допомоги за період з 01.10.2012 по 30.11.2012, згідно рішення управління від 26.11.2012 № 316 склала 558,00 грн., у тому числі за жовтень 2012 року - 279,00 грн., за листопад 2012 року - 279,00 грн.

На підставі вищевикладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 15 квітня 2013 року відкрито провадження у справі за вказаним позовом та справу призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав до суду клопотання про розгляд адміністративної справи за його відсутності (а.с.50).

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив (а.с.47).

З огляду на положення ст.ст.122, 128 КАС України, суд вважає за можливе адміністративну справу розглянути за відсутності сторін.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до такого.

Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що згідно поданої заяви від 05.07.2007 ОСОБА_1 управлінням праці та соціального захисту населення Слов'яносербської райдержадміністрації була призначена допомога на дітей одиноким матерям на сина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 01.07.2007 по 30.06.2025 у розмірі 138,90 грн. щомісяця. (а.с.8-13).

Розпорядженням голови Слов'яносербської райдержадміністрації від 24.10.2012 № 395 встановлено опіку над малолітнім ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1; призначено ОСОБА_3 опікуном над ОСОБА_2 (а.с.14).

Згідно розпорядження голови Слов'яносербської райдержадміністрації від 24.10.2012 № 395, з 01.10.2012 ОСОБА_3 призначено допомогу на дітей, які перебувають під опікою на внука ОСОБА_2.

Рішенням УПСЗН Слов'яносербської райдержадміністрації від 24.11.2012 виплату допомоги на дітей одиноким матерям ОСОБА_1 припинено з 01.10.2012 (а.с.15).

З протоколу-рішення № 316 від 26.11.2012 вбачається, що за ОСОБА_1 у період з 01.10.2012 по 30.11.2012 виникла переплата допомоги на дітей одиноким матерям у розмірі 558,00 грн. у зв'язку з позбавленням батьківських прав (а.с.16).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про державну допомоги сім'ям з дітьми» громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Згідно ст.18-1 Закону № 2811 право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини відсутній запис про батька або запис про батька проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері дитини.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.18-4 Закону України № 2811-XII виплата допомоги на дітей одиноким матерям (батькам) призупиняється у разі: позбавлення отримувача допомоги батьківських прав.

Припинення або призупинення виплати допомоги здійснюється на підставі відомостей про обставини, зазначені у частинах першій та другій цієї статті, з місяця, що настає за місяцем, в якому було виявлено зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу.

Відповідно до ст.22 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги. Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги, тощо), стягуються згідно з законом.

Згідно п.46 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751, особи, яким виплачується державна допомога сім'ям з дітьми, у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, зобов'язані у десятиденний термін повідомити про це органи праці та соціального захисту населення.

Відповідно до п.49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751, особи, яким виплачується державна допомога сім'ям з дітьми, зобов'язані повідомляти органи, що призначають і виплачують зазначену допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги (зміни у складі сім'ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім'ї тощо). Суми державної допомоги сім'ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1, втративши статус одинокої матері, яка має право отримання державної допомоги на дитину, у порушення вимог ст.22 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» безпідставно не повідомила позивача про обставини, які впливають на виплату державної соціальної допомоги, внаслідок чого, відбулась переплати державної допомоги, яка згідно норми закону підлягає стягненню з відповідача.

За таких обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі ч.3 ст.160 КАС України у судовому засіданні 15 травня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 20 травня 2013 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов управління соціального захисту населення Слов'яносербської райдержадміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої допомоги на дітей одиноким матерям, - задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь управління соціального захисту населення Слов'яносербської райдержадміністрації (місцезнаходження: 93701, Луганська область, Слов'яносербський район, смт. Слов'яносербськ, вул. Леніна, 49а, ідентифікаційний код 03197032) суму надміру виплаченої допомоги на дітей одиноким матерям за жовтень, листопад 2012 року у розмірі 558,00 грн. (п'ятсот п'ятдесят вісім гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 20 травня 2013 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2013
Оприлюднено20.05.2013
Номер документу31259055
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3629/13-а

Постанова від 15.05.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні