Справа № 2011/20571/12
2-А-/638/207/13
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2013 року Дзержинський районний суд міста Харкова у складі:
головуючого - судді - ЛОСЄВОЇ Д.А.,
при секретарях - ВОРОНІНІ Д.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Харкові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Рамбурс-груп» до Департаменту Державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб підприємців Харківської міської ради про визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів,
встановив:
14.12.2012 року позивач ТОВ «Рамбурс-груп». звернулось до суду з позовом, у якому просить визнати дії відповідача по відмові у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «РАМБУРС-ГРУП» стосовно зміни розміру статутного капіталу та складу засновників Товариства, які були оформлені повідомленням вих. № 5891/10-21/12 від 30.10.2012 року протиправними, зобов'язати відповідача провести реєстраційну дію «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» щодо державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «РАМБУРС-ГРУП» стосовно зміни розміру статутного капіталу та складу засновників Товариства, які були оформлені протоколом зборів засновників (учасників) від 28.08.2012 року та стягнути на їх користь з Державного бюджету України судові витрати.
Свої вимоги він обґрунтовує тим, що 30.10.2012 року ними було подано до Департаменту Державної реєстрацій юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців пакет документів, для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «РАМБУРС-ГРУП», а саме внесення змін до Статуту товариства.
Відповідно до повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації вих. № 5891/10-21/12 від 09.10.2012р., державним реєстратором Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Харківської міської ради Щербиною Л.М., відмовлено у внесенні змін до Статуту ТОВ «РАМБУРС-ГРУП», підставою для відмови у проведенні державної реєстрації змін до Статуту товариства, зазначено «включення у склад засновників юридичної особи, щодо якої прийнято рішення про припинення».
Позивач вважає, що відсутні законні підстави для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів TOB «РАМБУРС-ГРУП» на підставі абзацу 4 ч.2 ст.35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», забороняється проведення державної реєстрації юридичної особи, засновником (учасником) якої є юридична особа, щодо якої прийнято рішення щодо припинення.
Представник позивача Караван Р.В. в судове засідання не з'явився, надав до суду заяву, в якій підтримав позовні вимоги, просив розглядати справу за їх відсутності.
Представник відповідача у судовому засіданні 18.03.2013 року позовні вимоги не визнав, посилаючись на те, що позивачу правомірно відмовлено у проведені державної реєстрації змін до установчих документів, а тому у задоволені позову необхідно відмовити. У судове засідання 16.05.2013 року представник відповідача повторно не з'явися, про час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином, причину неявки суду не повідомили..
На підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.
Відповідно до частини 1,2 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст,71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Судом встановлено, що 30.10.2012 року позивачем було подано до Департаменту Державної реєстрацій юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців пакет документів, для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «РАМБУРС-ГРУП», а саме внесення змін до Статуту товариства.
Як вбачається з повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації вих. № 5891/10-21/12 від 09.10.2012р., державним реєстратором Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Харківської міської ради Щербиною Л.М. було відмовлено у внесенні змін до Статуту ТОВ «РАМБУРС-ГРУП», підставою для відмови у проведенні державної реєстрації змін до Статуту товариства, зазначено «включення у склад засновників юридичної особи, щодо якої прийнято рішення про припинення» (а.с. 7)
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом .
Відповідно до ч. 3 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців", установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Статус та повноваження державного реєстратора чітко визначені ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Відповідно до ч.1 ст.6 зазначеного Закону, державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:
проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;
формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;
оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру;
проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та держав реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;
проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припиненн підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;
звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;
здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів ї установчих документів та змін до них;
вносить до Єдиного державних) реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;
здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі;
повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Таким чином, відповідач є суб'єктом владних повноважень та здійснює в даних правовідносинах надані йому діючим законодавством України повноваження.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пп. 1,2 ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.
Внесення змін до установчих документів юридичної особи , здійснюються в порядку передбаченому ст. 29 вказаного Закону.
Згідно ч. 1 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник і оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що позивачем на розгляд державного реєстратора було подано повний комплект документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, про що свідчить текст повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 30.10.2012 року.
Письмові докази свідчать, що позивачем на розгляд державного реєстратора було подано повний комплект документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, про що свідчить текст повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 09.10.2012 року.
Положеннями ч. 13 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено, що проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Згідно абзацу 7 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставою для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи (змін до установчих документів юридичної особи), є наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону.
Відповідно до абзацу четвертого ч. 2 ст. 35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи забороняється проведення державної реєстрації юридичної особи, засновником (учасником) якої є (юридична особа, щодо якої прийнято рішення щодо припинення.
Матеріали справи свідчать, що рішенням загальних зборів учасників ТОВ «РАМБУРС-ГРУП», яке оформлено протоколом загальних зборів учасників від 28.08.2012 року було вирішено прийняти до складу учасників нового учасника - Приватне підприємство «РКС», із визначенням внеску ПП «РКС» в якості нового учасника; а також прийняття рішення про збільшення розміру статутного фонду, про розподіл часток у статутному капіталі, надання директору повноважень на здійснення всіх дій по реєстрації змін до Статуту товариства. (а.с. 8)
Також судом встановлено, що відповідно до ухвали господарського суду Харківської області від 14.04.2011р. було порушено провадження по справі № 5023/2682/11 про банкрутство ПП «РКС» та відкрито процедуру санації ПП «РКС». (а.с. 9)
Відповідно до абзацу 24 ч.2 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» в Єдиному державному реєстрі, серед відомостей щодо юридичної особи містяться, зокрема, дані про перебування юридичної особи в процесі провадження у справі про банкрутство, санації, зокрема відомості про розпорядника майна, санатора.
Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру від 12.11.2012р. відомості про порушення щодо ПП «РКС» провадження по справі про банкрутство, відповідно були внесені до Єдиного державного реєстру 20.04.2011 р. (а.с. 15)
Положеннями абзацу 28 ч. 2 ст. 17 визначено, що в Єдиному державному реєстрі, серед відомостей щодо юридичної особи містяться, зокрема, відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення, зокрема про дату реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; дату публікації у виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи; персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову, дату обрання (призначення) або дату обрання (призначення) ліквідатора; реєстраційні номери облікових карток платників податків всіх членів такої комісії (або відомості про серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття і реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта).
Згідно ч. 1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Відповідно до ч. 1 ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Положеннями ч. 3 ст. 105 ЦК України визначено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Згідно ст. 1 Закону України «Про відновлення неплатоспроможності або визнання його банкрутом» санація - система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнання боржника банкрутом та його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та (або) зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України , якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що порушення провадження по справі про банкрутство юридичної особи та відкриття процедури санації щодо неї, не тотожне із прийняттям рішення про припинення (реорганізацію, ліквідацію) цієї юридичної особи, таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 6, 9, 10, 11, 70, 71, 86, 159- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Рамбурс-груп» - задовольнити :
Визнати дії Департаменту Державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб підприємців Харківської міської ради (61068, Харківська область, м. Харків, пр-т. Московський, 96-А) по відмові у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «Рамбурс-груп» (61003, м. Харків, пров. Університетський, 1, ЄДРПОУ 38279065) стосовно зміни розміру статутного капіталу та складу учасників Товариства, яка була оформлена повідомленням вих. № 6040/10-4/12 від 09.10.2012 року протиправними .
Зобов'язати Департамент Державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб підприємців Харківської міської ради (61068, Харківська область, м. Харків, пр-т. Московський, 96-А) провести реєстраційну дію «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» щодо державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «Рамбурс-груп» (61003, м. Харків, пров. Університетський, 1, ЄДРПОУ 38279065), стосовно зміни розміру статутного капіталу та складу засновників Товариства, які були оформлені протоколом зборів засновників (учасників) від 28.08.2012 року.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Рамбурс-груп» (61003, м. Харків, пров. Університетський, 1, ЄДРПОУ 38279065) з Державного бюджету судовий збір у розмірі 64,38 гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня отримання копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги до Апеляційного адміністративного суду Харківської області через Дзержинський районний суд міста Харкова.
СУДДЯ:
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2013 |
Оприлюднено | 22.05.2013 |
Номер документу | 31263171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Лосєва Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні