ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 травня 2013 р. (15:31) Справа №2а-15426/11/0170/5
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого
судді Сидоренка Д.В., при секретарі Леоновій В.В.,
розглянувши за участю представників:
позивача - Григор’єва К.О., довіреність № 1/21-8018 від 28.03.2013 року,
відповідача - Петрової Л.В., довіреність № б/н від 30.04.2013 року,
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за адміністративним позовом Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів в АР Крим Державної податкової служби України
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД»
про стягнення 2767774,94 грн. фінансових санкцій,
Обставини справи: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» 2767774,94 грн. фінансових санкцій.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.12.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження по справі та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.01.2012 року провадження по справі зупинено до набрання законної сили рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим по справі № 2а-14037/11/0170/1 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій № 000560 від 21.10.2011 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.04.2013 року провадження по справі поновлено з 14.05.2013 року.
Присутній у судовому засіданні 14.05.2013 року представник позивача підтримав позовні вимоги.
Представник відповідача проти позову заперечував, посилаючись, зокрема на те, що рішення, на підставі якого заявлено вимогу про стягнення фінансових санкцій, скасовано у судовому порядку.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з п. 1 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 1289 від 13.10.2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.11.2011 року за № 1271/20009 (далі по тексту - Наказ), Департамент діє як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи у складі Державної податкової служби України (далі - ДПС України) і реалізує державну політику у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійснює міжгалузеву координацію у даній сфері.
Згідно з п.8.1 Наказу Департамент відповідно до покладених на нього завдань і повноважень має право в установленому порядку здійснювати передбачені законодавством перевірки діяльності суб'єктів господарювання щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, а також брати участь в інвентаризації спирту, готової продукції та сировини.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Виходячи з системного аналізу вищенаведених норм, суд дійшов висновку про те, що Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в АР Крим є органом виконавчої влади, який у правовідносинах з юридичними особами, в тому числі пов'язаними із контролем за повнотою нарахування та сплати податків, обов'язкових платежів, реалізують владні управлінські функції, через що належить до суб'єктів владних повноважень в розумінні п.п.7 п.1 ст.3 КАС України.
Отже, даний спір є публічно-правовим та, керуючись правилами територіальної підсудності адміністративних справ про оскарження ненормативних актів індивідуальної дії за місцем знаходження позивача, що встановлені ч.2 ст.19 КАС України, підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства Окружним адміністративним судом АР Крим.
Посадовими особами Департаменту 22.08.2011 року проведено фактичну перевірку ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» з питань дотримання законодавства щодо організаційних, технічних та технологічних вимог провадження господарської діяльності щодо виробництва та обігу спирту й алкогольних напоїв за період з 01.01.2010 року по 31.07.2011 року.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», що виявилось у здійсненні торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії, а саме відвантаження виноматеріалів здійснено підприємством після призупинення дії ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та на підставі ліцензії, у додатках до якої не зазначено виробництво виноматеріалів оброблених.
Висновки перевірки зафіксовані в акті № 5258/578/32-01/30848549 від 22.08.2011 року (а.с.8-10).
На підставі акту перевірки, враховуючи виявлені порушення, позивачем 21.10.2011 року було прийнято рішення № 000560 про застосування до відповідача згідно з абзацом 5 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» фінансових санкцій у розмірі 200% вартості продукції в сумі 2767774,94 грн. (а.с.6).
Вказане рішення було направлено на адресу відповідача та отримано останнім 27.10.2011 року, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення №0100184148735 (а.с.7).
Не погодившись з названим рішенням, відповідачем було оскаржено його у судовому порядку до Окружного адміністративного суду АР Крим.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 23.01.2013 року по справі № 2а-14037/11/0170/1 позовні вимоги ТОВ "Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України № 000560 від 21 жовтня 2011 року про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» фінансових санкцій в розмірі 2767774,94 грн.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.03.2013 року постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 23.01.2013 року по справі № 2а-14037/11/0170/1 залишено без змін.
Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі (ч. 5 ст. 254 КАС України).
Згідно з ч. 2 ст. 255 КАС України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Аналогічне правило встановлено ч. 1 ст. 72 КАС України, а саме: обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Враховуючи зазначене вище, суд розглядає обставини щодо протиправності застосування до відповідача фінансових санкцій у розмірі 2767774,94 грн. згідно з рішенням Департаменту від 21.10.2011 року № 000560, як такі, що не потребують додаткового доказування.
Відтак, позовні вимоги про стягнення з відповідача 2767774,94 грн. фінансових санкцій є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
У судовому засіданні, яке відбулось 14.05.2013 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 16.05.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2013 |
Оприлюднено | 21.05.2013 |
Номер документу | 31274338 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні