28/409-06-10189А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
10:00 год м.Одеса
"20" листопада 2006 р. Справа № 28/409-06-10189А
За позовом Прокурор Суворовського району м.Одеси;
в особі, якою є Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
до відповідача Закрите акціонерне товариство "АККЕРМАН"
про стягнення 3400грн.
Суддя Гуляк Г.І.
при секретарі Бандиш Г.І.
Представники:
Від позивача: Клюкін К.І. пред.прокуратури, Жумбей Л.М. - за дорученням;
Від відповідача: не з'явився;
СУТЬ СПОРУ: заступник прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з закритого акціонерного товариства “Акерман” штрафної санкції в сумі 3 400 гривень.
Представники позивача в судовому засіданні позов підтримують та просять суд стягнути з відповідача штрафну санкцію у розмірі 3 400 гривень.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, тому справа розглядається у порядку п. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі наявних доказів.
Матеріалами справи встановлено:
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” від 30.10.1996 р. № 448/96 –ВР, державне регулювання ринку цінних паперів –здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно п. 1 Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 861/2002 від 25.09.2002 р., Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, підпорядкованим Президентові України і підзвітним Верховній Раді України.
Таким чином, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог статті 7 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань:
- встановлює порядок складання адміністративних даних учасників ринку цінних паперів відповідно до чинного законодавства України;
- встановлює вимоги та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства
- розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери.
Відповідно до статті 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу” емітент зобов'язаний не менше одного разу на рік інформувати громадськість про своє господарсько-фінансове становище і результати діяльності (надалі –річний звіт).
Річний звіт публікується не пізніше дев'яти місяців року, наступного за звітним, і надсилається держателям іменних акцій та реєструвальному органу.
У річному звіті повинні міститись такі дані про емітента:
а) інформація про результати господарювання за попередній рік;
б) підтверджені аудитором (аудиторською фірмою) річний баланс та довідка про фінансовий стан;
в) основні відомості про додатково випущені цінні папери;
г) обгрунтування змін у персональному складі службових осіб.
За ненадання, несвоєчасне надання або надання свідомо недостовірної інформації емітент несе відповідальність відповідно до Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”.
З метою впорядкування механізму подання закритими акціонерними товариствами відомостей щодо діяльності, захисту прав акціонерів та відповідно до статті 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу”, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку Рішенням № 227 від 03.06.2003 р. затвердила Положення про подання річного звіту закритими акціонерними товариствами до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Вищезазначене Положення визначає склад, терміни та порядок подання до Комісії річного звіту (далі –Дані) закритими акціонерними товариствами (далі –емітенти).
Річний звіт –це документ (у паперовій та електронній формах), який характеризує господарсько-фінансове становище і результати діяльності емітентів з метою інформування громадськості.
Звітним періодом для складання Даних є календарний рік.
Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців. Такий звітний рік ураховується з дати державної реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно.
Дані подаються особисто до загального відділу центрального апарату чи до територіального управління Комісії або поштою, з повідомленням про вручення до 30 вересня року, наступного за звітним, в електронній (на дискеті 3,5") та паперовій формах.
При надходженні Даних поштою після 30 вересня року, наступного за звітним, дата подання визначається за поштовим штемпелем відділення зв'язку. При невиконанні цих умов Дані вважаються поданими несвоєчасно.
Електронна форма Даних може бути надіслана електронною поштою. Відповідно до центрального апарату або до територіального управління. Електронна адреса центрального апарату Комісії: emitent_kv@stockmarket.gov.ua При цьому дата подання Даних визначається відповідно до п.1.5.
Дані вважаються прийнятими, якщо:
- подані в електронній та паперовій формах своєчасно;
- складені відповідно до вимог цього Положення;
- паперова форма за складом інформації відповідає електронній формі.
Надходження електронної форми Даних на пошкодженому електронному носії інформації (дискеті, диску тощо) або носії, який не містить електронної форми, не вважається поданням електронної форми Даних, про що емітенту повідомляється поштовим повідомленням або засобами електронного зв'язку (електронною поштою).
За ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації емітент несе відповідальність відповідно до Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”.
Відповідно до вимог статті 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право:
- у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію спеціальних дозволів (ліцензій), виданих Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких дозволів (ліцензій);
- здійснювати контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, та її відповідністю встановленим стандартам;
- накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання дозволів на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та п. 18.3 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених Наказом ДКЦПФР № 2 від 09.01.1997 р. (у редакції Рішення ДКЦПФР № 27 від 13.02.2001 р.), передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації у розмірі до 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Закрите акціонерне товариство “Акерман” не надало до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію у формі річного звіту про фінансово –господарську діяльність товариства за 2004 рік, що є порушенням вимог статті 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу” та Положення “Про подання річного звіту закритими акціонерними товариствами до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку”, затвердженого Рішенням ДКЦПФР № 227 від 03.06.2003 р.
На підставі викритого правопорушення у відношенні ЗАТ “Акерман” був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 244 –ОД від 29.05.2006 р., відповідно до якого винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 247 –ОД від 08.06.2006 р. Цією постановою відповідач підлягає фінансової санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3 400 (три тисячі чотириста) гривень.
Статтею 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та п. 18.3 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених Наказом ДКЦПФР № 2 від 09.01.1997 р. (у редакції Рішення ДКЦПФР № 27 від 13.02.2001 р.), передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації у розмірі до 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Обставини, що обтяжують відповідальність:
1) правопорушення негативно впливає на існуючий порядок державного регулювання ринку цінних паперів;
2) не усвідомлення факту правопорушення;
3) на момент розгляду справи про правопорушення не усунено;
4) ухилення від виконання вимог чинного законодавства на ринку цінних паперів.
Обставини, що пом'якшують відповідальність: не викрито.
Застосована Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафна санкція нарахована згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” з урахуванням обтяжуючих обставин, і становить 3 400 грн.
Закрите акціонерне товариство “Акерман” штрафну санкцію не сплатило, до теперішнього часу рішення Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку не оскаржило.
Порушення інтересів держави виражається в тому, що недодержання вимог чинного законодавства з цінних паперів та фондового ринку, підривають авторитет та доцільність місцевої виконавчої влади, посягають на дотримання державного порядку в області обігу цінних паперів, послаблюють політику України як правової держави, а також несплата штрафних санкцій тягне за собою неотримання коштів державним бюджетом України.
Грошові кошти, які повинні бути отриманні від сплати штрафної санкції, застосованої до вищевказаного товариства, зараховуються до державного бюджету України. Несвоєчасне отримання державою коштів від сплати штрафної санкції значно впливає на економічний розвиток держави та є підставою для звернення прокуратури Суворовського району м. Одеси з позовною заявою до суду.
Відповідно до п. 2 статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у випадках, визначених законом. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 60 КАС України прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави і може здійснювати представництво на будь-який стадії адміністративного процесу.
Таким органом, відповідно зі ст.ст. 6, 7, 13, 143 Конституції України, може виступати орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надані повноваження органа виконавчої влади. Орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних стосунках, фактично є позивачем у справах, порушених по позовній заяві прокурора.
Пункт 3 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, а також спори, які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів.
Враховуючи те, що предмет позову за цією справою безпосередньо випливає із владних повноважень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку з приводу реалізації його компетенції у сфері регулювання ринку цінних паперів, відповідно до п. 3 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, означений спір, із набуттям чинності даного Кодексу, відноситься до компетенції адміністративних судів України.
Згідно з п. 6 та п. 7 Розділу 7 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України –до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому підсудність таких справ визначається Господарським процесуальним кодексом України.
Оцінюючи вищевикладене у сукупності, суд вважає, що позовні вимоги доведені повністю, тому позов підлягає задоволенню.
Згідно ст. 94 КАС України за рахунок відповідача відшкодовуються судові витрати, складаються з судового збору в сумі 102 гривні.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 87, 94, 158 –163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з закритого акціонерного товариства “Акерман” (67325, Одеська область,
м. Білгород –Дністровський, вул. Ізмаїльська, буд. 135 –А, кв. 2, код ЄДРПОУ: 13880221, р/р 260003015110053 в Білгород –Дністровському відділенні АКБ “УСБ”, МФВ: 328458) до державного бюджету України штрафну санкцію у розмірі 3 400 (три тисячі чотириста) гривень на р/р 31112106600011, МФВ: 828011, код ЄДРПОУ: 23215016 в Управлінні Державного Казначейства в Одеській області.
3. Стягнути з закритого акціонерного товариства “Акерман” (67325, Одеська область, м. Білгород –Дністровський, вул. Ізмаїльська, буд. 135 –А, кв. 2, код ЄДРПОУ: 13880221, р/р 260003015110053 в Білгород –Дністровському відділенні АКБ “УСБ”, МФВ: 328458) до державного бюджету України через Управління Державного Казначейства в Одеській області на р/р 31112106600011, МФВ: 828011, код ЄДРПОУ: 23215016 по коду бюджетної класифікації 23030300, символ звітності банку 106 державне мито в сумі 102 (сто дві) гривні.
Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили у порядку ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Гуляк Г.І.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 312747 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Гуляк Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні