cpg1251 10.2.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 травня 2013 року Справа № 812/3681/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді - Ковальової Т.І.
при секретарі судового засідання - Ворошило О.Є.
за участю :
представника позивача Кіровського територіального
медичного об'єднання Луганської області - Пашнюк Н.Ю.
представника відповідача УПФУ в м. Кіровську - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кіровського територіального медичного об'єднання Луганської області до управління Пенсійного Фонду України в м. Кіровську Луганської області про скасування рішення
ВСТАНОВИВ:
12 квітня 2013 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до управління Пенсійного Фонду України в м. Кіровську Луганської області про скасування рішення № 14 від 30.01.2013 року.
В обґрунтуванні своїх позовних вимог позивач вказав, що Кіровським територіальним медичним об'єднанням було отримано Рішення №14 від 30.01.2013р. від управління Пенсійного Фонду України в м. Кіровську Луганської області „Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску", котре встановлює загальну суму штрафної санкції у розмірі 27938,81 грн. та суму пені 771,34 грн.
Кіровське ТМО є бюджетною установою і повністю утримується за рахунок коштів місцевого бюджету. Установа є розпорядником коштів третього рівня, тобто спочатку з розрахункового рахунку Фінансового управління Кіровської міської ради грошові кошти надходять до розрахункового рахунку Виконавчого комітету Кіровської міської ради і потім надходять до розподільчого рахунку Кіровського територіального медичного об'єднання.
Фактичні витрати на утримання об'єднання здійснюється згідно кошторисних призначень затверджених рішенням сесії міської Ради (бюджетні асигнування на 2012 рік були затверджені рішенням сесії № 377 скликання міської ради від 30.12.2011 року та доведено до ТМО лімітною довідкою № 3).
Фінансування отримується згідно розподілу міськвиконкому за кодами економічної класифікації видатків, касові видатки здійснюються в межах виділених асигнувань. Тільки при надходженні коштів на розподільчий рахунок установи, об'єднання може здійснювати операції з бюджетними коштами.
Погашення заборгованості відбувалося відповідно до отриманого фінансування в наступному порядку:
Фінансування відбувається за двома КФК : 081004- централізована бухгалтерія, 080102-центральна міська лікарня.
За листопад 2012р. заробітна плата була нарахована у наступних розмірах:
КФК 080102: кєк.1111 (оплата праці) - 1292556,65 грн. кєк.1120 (нарахування на заробітну плату)- 455958,82 грн.
КФК 081004: кєк. 1111 (оплата праці) - 24000,00 грн. кєк. 1120 (нарахування на заробітну плату)- 8203,85 грн.
До Пенсійного Фонду необхідно було перерахувати єдиний внесок: КФК 080102: кєк.1111 -46745,29 грн. кєк.1120 -455958,82 грн. КФК 081004: кєк.1111 - 864,00 грн. кєк.1120-8203,85 грн.
Відповідно до п. 8 ст.9 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування": «Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця».
Заробітна плата за листопад 2012 року (додаток № 7) була надана міськвиконкомом до 20 грудня 2012 року частково, у сумі КЕК 1111 „Оплата праці" - 080102- 463116,65грн., 081004 - 8641,00 грн., а КЕК 1120 „Нарахування на заробітну плату" у сумі - 080102 - 164048,82 грн., 081004 - 3607,85 грн. у результаті чого перерахування єдиного внеску до ПФУ Кіровським ТМО теж було перераховано у відповідних відсотках. Залишки коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску надавалися міськвиконкомом до 24 грудня, що призвело до несвоєчасної сплати єдиного внеску.
Відповідно до ч.2 п.12 ст.9 Закону України " Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" : за наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу). Також зазначаємо, що за листопад 2012р. існувала заборгованість по заробітній платі, котра була зареєстрована у Державному казначействі України 27.11.2012р.
Просимо врахувати те, що несвоєчасність сплати єдиного внеску від Кіровського ТМО не залежить, тому що кошти необхідні для здійснення даних операцій не знаходяться на розподільчому рахунку ТМО. Заявка на фінансування нашої установи (надана 28.11.2012р. та 03.12.2012р.) на виплату заробітної плати та єдиного внеску до ПФУ в Фінансове управління була надана своєчасно і затримки в перерахуванні коштів відбулися не з вини Кіровського ТМО. Також просимо врахувати, що кошти на виплату штрафних санкцій та суми пені у кошторисі видатків Кіровського ТМО не заплановані.
Керуючись викладеним, позивач вважає, що Рішення Управління Пенсійного Фонду України в м. Кіровську Луганської області №14 від 30.01.2013р. винесено не зважаючи на залежність нашої установи та її фінансового положення від вищезазначених установ.
Позивач просить суд скасувати Рішення Управління ПФУ в м. Кіровську Луганської області № 14 від 30.01.2013 року „Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску ".
В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила суд їх задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явився, надав заперечення та просив суд слухати справу за відсутності його представника.
В запереченні відповідач вказав, що для задоволення позову Кіровського територіального медичного об'єднання немає підстав.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон) Кіровське територіальне медичне об'єднання є платником єдиного соціального внеску.
Згідно ст. 9 Закону платник зобов'язаний нараховувати, обчислювати сплачувати в установлені строки і в повному обсязі єдиний внесок. Єдиний внесок нараховується на суми фактичних витрат на оплату праці незалежно від джерел їх фінансування та від фінансового стану платника страхових внесків (ст. ст. 8, 9 Закону).
Згідно Закону платники зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для даного платника є календарний місяць. Всупереч цієї норми Кіровське територіальне медичне об'єднання не сплатило у встановлені строки (до 20 грудня 2012 року) страхові внески за листопад 2012 року.
Відповідно п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону у разі, коли платник не сплачує, або несвоєчасно сплачує єдиний соціальний внесок, накладається штраф у розмірі своєчасно не сплачених сум.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених внесків нараховується пеня в розмірі 0,1 % зазначених сум.
Оскільки Кіровське територіальне медичне об'єднання не сплатило до 20 грудня 2012 року єдиний соціальний внесок за листопад 2012 року, управлінням Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області 30.01.2013 було винесено рішення № 14 про застосування штрафних санкцій.
Доводи позивача про те, що Кіровське ТМО є бюджетною установою і утримується за рахунок коштів місцевого бюджету, не спростовують підстав застосування фінансових санкцій та нарахування пені.
Просив суд відмовити Кіровському територіальному медичному об'єднанню в задоволенні позову щодо скасування рішення управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області від 30.01.2013 №14 про застосування штрафних санкцій.
Вислухавши позивача, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню із наступних підстав.
Судом встановлено, що Кіровське територіальне медичне об'єднання Луганської області є юридичною особою, державна реєстрація - 21.10.1997 року, № 1 386 105 0001 000020, ідентифікаційний код 24855686 (а.с.7-8)
Кіровське територіальне медичне об'єднання фінансується з місцевого бюджету (а.с.10-132).
Управлінням Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області Луганської області 30 січня 2013 року рішенням №14 застосовано до Кіровського територіального медичного об'єднання штрафні санкції у розмірі 27938,81 грн. та нарахована пеня у розмірі 771,34 грн. за несвоєчасну сплату внеску (а.с. 16).
За листопад 2012 року рахувалася заборгованість з виплати заробітної плати, що зафіксовано в управлінні Державного казначейства України в м. Кіровську Луганської області (а.с.41-44).
Згідно зі ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» N 2464 від 08.07.2010 року
Платниками єдиного внеску є:
1) роботодавці:
підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами;
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»
Єдиний внесок нараховується:
1) для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами;
для платників, зазначених в абзаці сьомому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму грошового забезпечення, оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності; допомоги або компенсації відповідно до законодавства.
На підставі пунктів 8,12 ст. 9 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» N 2464 від 08.07.2010 року платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з територіальним органом Пенсійного фонду за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Оскільки у позивача малася заборгованість по фінансуванню з бюджету по заробітній платі, відповідно не нараховуюся та не перераховуюся єдиний внесок. Таким чином, позивач відповідно до п. 12 ст. 9 Закону N 2464 від 08.07.2010 року по перерахуванню єдиного внеску не мав пріоритету перед виплатою заробітної плати, відповідно не допустив прострочки платежу.
З наведених підстав позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
На підставі ст. 11 КАС України, з ціллю захисту прав позивача, суд вважає за можливе вийти за межі позовних вимог, визнавши рішення позивача противоправним.
Відповідно до частини 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Платіжним дорученням №365 від 10.04.2013 року перераховано судовий збір у розмірі 34,41 грн. (а.с.2), тому вказана сума підлягає стягненню на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 2,9,11,17-18, 71-72, 94,158-163 Кодексу адміністративного судочинства суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Кіровського територіального медичного об'єднання Луганської області до управління Пенсійного Фонду України в м. Кіровську Луганської області про скасування рішення задовольнити.
Визнати противоправним та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області № 14 від 30.01.2013 року «Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску відносно Кіровського територіального медичного об'єднання Луганської області.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Кіровського територіального медичного об'єднання Луганської області судовий збір 34,41 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 20 травня 2013 року.
Суддя Т.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2013 |
Оприлюднено | 21.05.2013 |
Номер документу | 31279397 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні