Постанова
від 17.11.2006 по справі 28/443-06-10882а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

28/443-06-10882А

                   

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          10:00 год.                                                                         м.Одеса

"17" листопада 2006 р. Справа  № 28/443-06-10882А

За позовом  Прокурор Одеської області;  

  в особі, якою є Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;  

   

до відповідача  Відкрите акціонерне товариство "Золотий колос"  

про стягнення 8500грн.

Суддя              Гуляк Г.І.

при секретарі Бандиш Г.І.

Представники:

Від позивача: Лянна О.А. пред.прокуратури, Жумбей Л.М. - за дорученням;  

        Від відповідача: не з'явився;

СУТЬ СПОРУ: заступник прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з відкритого акціонерного товариства “Золотий колос” штрафної санкції в сумі 8 500 гривень.

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримують та просять суд стягнути з відповідача штрафну санкцію у розмірі 8 500 гривень.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, тому справа розглядається у порядку п. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі наявних доказів.

Матеріалами справи встановлено:

Відповідно до ст. 1 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” від 30.10.1996 р. № 448/96 –ВР, державне регулювання ринку цінних паперів –здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно п. 1 Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 861/2002 від 25.09.2002 р., Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, підпорядкованим Президентові України і підзвітним Верховній Раді України.

Таким чином, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог статті 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право:

- у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію спеціальних дозволів (ліцензій), виданих Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких дозволів (ліцензій);

- здійснювати контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, та її відповідністю встановленим стандартам;

- надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери;

- накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання дозволів на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та п. 18.4 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених наказом ДКЦПФР від 09.01.1997 р. № 2 у редакції рішення ДКЦПФР від 13.02.2001 р. № 27 передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за ухилення юридичних осіб від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Розпорядженням про усунення порушення законодавства про цінні папери № 203 –ОД від 24.11.2005 р. ВАТ “Золотий колос” було зобов'язано надати до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію у формі річного звіту про фінансово – господарську діяльність товариства за 2004 рік в термін до 30 грудня 2005 року у відповідності до вимог статті 24 Закону України “По цінні папери і фондову біржу” та Положення про надання регулярної інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами –емітентами облігацій, затвердженого в редакції Рішенням ДКЦПФР № 3 від 17.01.2000 р. (зі змінами та доповненнями). Але товариство ухилилось від виконання розпорядження, що передбачає відповідальність юридичної особи згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”.

На підставі викритого правопорушення у відношенні ВАТ “Золотий колос” був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 46 –ОД від 23.02.2006 р., відповідно до якого винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 54 –ОД від 09.03.2006 р. Цією постановою відповідач підлягає фінансової санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 8 500 (вісім тисяч п'ятсот) гривень.

Статтею 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та п. 18.4 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених Наказом ДКЦПФР № 2 від 09.01.1997 р. (у редакції Рішення ДКЦПФР № 27 від 13.02.2001 р.), передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Обставини, що обтяжують відповідальність:

1) правопорушення негативно впливає на існуючий порядок державного регулювання ринку цінних паперів;

2) правопорушення не усунуте на момент розгляду справи;

3) навмисне ухилення від виконання вимог чинного законодавства на ринку цінних паперів;

4) правопорушення на ринку цінних паперів скоєне не вперше;

5) не усвідомлення факту правопорушення.

Обставини, що пом'якшують відповідальність: не викрито.

Застосована Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафна санкція нарахована згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” з урахуванням обтяжуючих обставин, і становить 8 500 грн.

Відкрите акціонерне товариство “Золотий колос” штрафну санкцію не сплатило, до теперішнього часу рішення Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку не оскаржило.

Порушення інтересів держави виражається в тому, що недодержання вимог чинного законодавства з цінних паперів та фондового ринку, підривають авторитет та доцільність місцевої виконавчої влади, посягають на дотримання державного порядку в області обігу цінних паперів, послаблюють політику України як правової держави, а також несплата штрафних санкцій тягне за собою неотримання коштів державним бюджетом України.

Грошові кошти, які повинні бути отриманні від сплати штрафної санкції, застосованої до вищевказаного товариства, зараховуються до державного бюджету України. Несвоєчасне отримання державою коштів від сплати штрафної санкції значно впливає на економічний розвиток держави та є підставою для звернення прокуратури Одеської області з позовною заявою до суду.

Відповідно до п. 2 статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у випадках, визначених законом. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 60 КАС України прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави і може здійснювати представництво на будь-який стадії адміністративного процесу.

Таким органом, відповідно зі ст.ст. 6, 7, 13, 143 Конституції України, може виступати орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надані повноваження органа виконавчої влади. Орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних стосунках, фактично є позивачем у справах, порушених по позовній заяві прокурора.

Пункт 3 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, а також спори, які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів.

Враховуючи те, що предмет позову за цією справою безпосередньо випливає із владних повноважень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку з приводу реалізації його компетенції у сфері регулювання ринку цінних паперів, відповідно до п. 3 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, означений спір, із набуттям чинності даного Кодексу, відноситься до компетенції адміністративних судів України.

Згідно з п. 6 та п. 7 Розділу 7 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України –до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому підсудність таких справ визначається Господарським процесуальним кодексом України.

Оцінюючи вищевикладене у сукупності, суд вважає, що позовні вимоги доведені повністю, тому позов підлягає задоволенню.

Згідно ст. 94 КАС України за рахунок відповідача відшкодовуються судові витрати, складаються з судового збору в сумі 102 гривні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 87, 94, 158 –163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства “Золотий колос” (65005, м. Одеса, вул. Дальницька, буд. 50, код ЄДРПОУ: 00374640, р/р 26001301536981 в АКБ “ПІБ”, МФВ: 328135) до державного бюджету України штрафну санкцію у розмірі 8 500 (вісім тисяч п'ятсот) гривень на р/р 31115106600007, МФВ: 828011, код ЄДРПОУ: 23213460 в Управлінні Державного Казначейства в Одеській області.

3. Стягнути з відкритого акціонерного товариства “Золотий колос” (65005, м. Одеса, вул. Дальницька, буд. 50, код ЄДРПОУ: 00374640, р/р 26001301536981 в АКБ “ПІБ”, МФВ: 328135) до державного бюджету України через Управління Державного Казначейства в Одеській області на р/р 31115106600007, МФВ: 828011, код ЄДРПОУ: 23213460 по коду бюджетної класифікації 23030300, символ звітності банку 106 державне мито в сумі 102 (сто дві) гривні.

Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили у порядку ст.254  Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                 Гуляк Г.І.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення17.11.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу312810
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —28/443-06-10882а

Постанова від 17.11.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні