Постанова
від 29.04.2013 по справі 2а-3921/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 квітня 2013 року 16:22 № 2а-3921/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Винокурова К.С. при секретарі судового засідання Луцишині Ю.М., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

За позовом Київського міського центру зайнятості до Державного підприємства Міністерства оборони України «Воєнне видавництво України «Варта» про стягнення штрафу Суддя Винокуров К.С.

Секретар судового засідання Луцишин Ю.М.

Представники сторін :

від позивача Коновальчук О.М.

від відповідача не з'явився

29.04.2012 р. о 16 год. 22 хв. у судовому засіданні відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Київський міський центр зайнятості (далі- КМЦЗ, позивач) звернувся до суду з позовом до Державного підприємства Міністерства оборони України «Воєнне видавництво України «Варта» (далі - ДП МОУ Воєнне видавництво України «Варта», відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 12 680,86 грн.

Ухвалою суду від 25.05.2009 р. відкрито провадження у адміністративній справі за зазначеним позовом та призначено судовий розгляд на 20.07.2009 р., який відкладався з різних підстав.

Ухвалою суду від 02.11.2009 р. було зупинено провадження у справі на підставі п.3 ч.1 ст.156 КАС України, а саме до моменту встановлення правонаступника Державного підприємства Міністерства оборони України «Воєнне видавництво України «Варта».

Як вбачається із витягу ЄДРПОУ станом на 01.04.2013 р. Державне підприємство Міністерства оборони України «Воєнне видавництво України «Варта» перебуває в стані припинення підприємницької діяльності, правонаступник не визначений.

У зв'язку із вищевикладеним, суд ухвалою від 12.04.2013 р. поновив провадження у справі та призначив судове засідання на 29.04.2013 р.

В судове засідання 29.04.2013 р. з'явився представник позивача, який підтримав первинні позовні вимоги та просив задовольнити у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, на адресу суду повернулася поштова кореспонденція із поштовою відміткою «за зазначеною адресою не знаходиться».

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Як підтверджено матеріалами справи, під час перевірки ДП МОУ Воєнне видавництво України «Варта» (код ЄДРПОУ 07816779) Інспекцією з контролю за додержанням законодавства про зайнятість Київського міського центру зайнятості виявлено порушення відповідачем п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» (редакція Закону станом на момент виникнення правопорушення), про що складено акт № 22-ш від 24.02.2009 р. про порушення законодавства України про зайнятість населення (далі - акт), яким було встановлено наступне.

Наказам тво начальника відповідача № 49 від 24.11.2008 р. за п. 1 ст. 40 КЗпП України (у зв'язку із скороченням штату) з 24.11.2008 р. звільнено ОСОБА_2.

Звіт за формою № 4-ПН (план) про заплановане вивільнення працівників до КМЦЗ подано 21.10.2004р., проте звіт за формою № 4-ПН (факт) про фактичне вивільнення працівників, відповідачем не подавався.

Зазначені обставини підтверджуються матеріалами справи.

Згідно з п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації, незалежно від форм власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - списки фактично вивільнених працівників.

У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до державного фонду сприяння зайнятості і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

Згідно з довідкою ДП МОУ Воєнне видавництво України «Варта» річна заробітна плата працівника ОСОБА_2 становить - 12 680,86 грн.

В акті № 22/10-ш від 24.02.2009 р. про порушення законодавства України про зайнятість відповідачем запропоновано сплатити штраф у сумі 12 680,86 грн. протягом десяти днів.

Вказаних в акті вимог відповідач не виконав.

Як свідчать матеріали справи, з метою досудового врегулювання питання Київським міським центром зайнятості до ДП МОУ Воєнне видавництво України «Варта» було направлено претензію № 11-2723 від 19.03.2009 р.

Листом від 25.03.2009 р. № 29 відповідача повідомив, що на час звільнення ОСОБА_2 24.11.2008 р., всі працівники були звільнені за власним бажанням в тому числі і помічник директора з кадрових питань, тому не було кому скласти і подати звіт до центру зайнятості. Також було повідомлено, що згідно наказу Міністра оборони України № 23 від 21.01.2009 припиняє свою діяльність шляхом ліквідації. Існуючу заборгованість ліквідувати за рахунок власних активів підприємство вже неспроможне, у зв'язку з чим звернулися до Голови Національної служби посередництва та примирення.

Проте, станом на момент розгляду справи після поновлення провадження у справі процедура ліквідації відповідача не завершена, у зв'язку з чим суд приходить до висновку щодо необхідності розгляду справи за наявними матеріалами у справі за відсутності представника відповідача.

Розглядаючи спір по суті, суд відзначає, що право Київського міського центру зайнятості нараховувати (стягувати) з підприємств, установ, організацій штрафи за порушення п. 5 ст. 20 Закон України «Про зайнятість населення» регламентовано цим Законом та Постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 № 47 «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення» (далі -постанова Кабінету Міністрів України № 47).

Згідно з пунктами 1, 2, 4 (пп. «ф»), 8 (пп. «л») Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 47, державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських та районних у містах центрів зайнятості.

Державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, законодавства про зайнятість населення.

Державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» штрафи з підприємств, установ, організацій усіх форм власності у разі неподання або порушення строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Оскільки Київський міський центр зайнятості є місцевим органом державної виконавчої влади та місцевим органом державної служби зайнятості, а також є юридичною особою, то за таких обставин Київський міський центр зайнятості наділений правом звертатися до адміністративного суду з позовами про стягнення штрафів, в т.ч. за порушення п. 5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення».

Згідно з п. п. 1, 8 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 47, Інспекція входить до складу державної служби зайнятості та складається з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспекцій центрів зайнятості АРК, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості на правах підрозділів відповідних центрів зайнятості. Інспекція здійснює контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість.

Інспекція має право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ, організацій усіх форм власності за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5, 20, 8, 18 Закону України «Про зайнятість населення».

Таким чином Київський міський центр зайнятості є складовою державної служби зайнятості, а, отже, наділений повноваженнями бути позивачем у справах про стягнення з підприємств, установ, організацій штрафів, в т.ч. за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Беручи до уваги до уваги те, що суму штрафних санкцій у розмірі 92 727,50 грн. за порушення ч. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього зазначеної заборгованості підтверджується матеріалами справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідність розрахунку штрафних санкцій законодавству перевірено судом. Відповідачем не спростовано правильність цього розрахунку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 254 КАС України, адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Державного підприємства Міністерства оборони України «Воєнне видавництво України «Варта» (юридична адреса - 01015, м.Київ, вул. Січневого повстання,40; фактична адреса - 04116, м.Київ, вул. Шолуденка, 24/6, р/р 26006301003554 АБК «Транс Банк», МФО 300089, код ЄДРПОУ 07816779) на користь Київського міського центру зайнятості ( 01033, м. Київ, вул. Жилянська, 47-б, р/р 37179301900001 в Управлінні Державного казначейства м. Києва, МФО 820019, код 03491091 ) штрафу у розмірі 12 680, 86 грн. (дванадцять тисяч шістсот вісімдесят грн. 86 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.С. Винокуров

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі - 13.05.2013

Дата ухвалення рішення29.04.2013
Оприлюднено21.05.2013
Номер документу31281295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3921/09/2670

Постанова від 29.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні