Постанова
від 26.04.2013 по справі 826/3560/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 26 квітня 2013 року                      справа № 826/3560/13-а приміщення суду за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 10 Окружний  адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Соколової О.А., при секретарі судового засідання Боронило К.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом           Державної податкової інспекції у Скадовському районі Херсонської області                     Державної податкової служби до                   Приватного підприємства «ЕЯ‘САН» про                стягнення коштів, що перебувають у власності платника податків за рахунок готівки, в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки у сумі 6 165,22грн., - встановив: Позивач, Державна податкова інспекція в Скадовському районі Херсонської області Державної податкової служби (далі  - ДПІ в Скадовському районі Херсонської області ДПС), звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог (а.с.21), до приватного підприємства «ЕЯ‘САН» (далі – ПП «ЕЯ‘САН») про стягнення коштів, що перебувають у власності платника податків за рахунок готівки, в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки у сумі 6 165,22грн. В обґрунтування позову посилається на те, що за відповідачем обліковується заборгованість перед бюджетом по орендній сплаті за земельні ділянки з юридичних осіб, яка станом на час розгляду справи складає   6 165,22грн. Заборгованість перед бюджетом виникла внаслідок несплати в установлений строк грошових зобов'язань, самостійно визначених платником податку в податковій декларації з плати за землю від 28.09.2012 року, які є узгодженими з дати її подання та штрафних санкцій з орендної плати з юридичних осіб, які застосовані контролюючим органом до відповідача відповідно до податкових повідомлень-рішень. ПП «ЕЯ‘САН» самостійно не сплачено суми податкових зобов'язань у встановлені законом строки. Інспекцією було вжито ряд заходів по погашенню даного боргу, проте очікуваного результату вони не дали. Тому є підстави для стягнення зазначеної заборгованості у судовому порядку. Просить суд стягнути кошти, що перебувають у власності приватного підприємства «ЕЯ‘САН» (01034 м. Київ, вул. Олеся Гончара, буд.32-Б офіс 12, код ЄДРПОУ 33405935) в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки в сумі 6 165,22грн., за рахунок готівки в доход місцевого бюджету Скадовської міської ради на рахунок № 33219812700268, код платежу 13050200, УДК 24103683, МФО 852010. Представники сторін в судове засідання не з'явилися, про час і місце судового розгляду повідомлялися належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за їх відсутності суду не надавали. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за їх відсутності на підставі наявних у справі доказів. Керуючись ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи зазначене, суд вирішив розглядати справу у порядку письмового провадження. Таким чином, суд керуючись ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України вирішує справу на підставі наявних в ній доказів. Приватне підприємство «ЕЯ‘САН» зареєстроване як юридична особа Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією 22.02.2005 року №10741020000005250, ідентифікаційний код 33405935, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. (а.с.6) Відповідно до ст. 67 Конституції України зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідачем до податкового органу подана податкова декларація з плати за землю  (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік № 9584 від 28.09.2012 року, якою нарахував орендної плати за землі державної або комунальної власності на 2012 рік на загальну суму 23862,24грн., у тому числі щомісячно починаючи з січня по грудень у сумі  1 988,52грн. (а.с.10) Граничний термін сплати щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. (п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України) Крім того, податковим органом на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності від 26.11.2012 року № 208/15-33405935 прийняті податкові повідомлення-рішення від 11.01.2013 року №0000691501 яким відповідно до статті 126 Податкового кодексу України нарахована штрафна санкція у розмірі 111,79грн. та №0000681501 яким нарахована штрафна санкція з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 170,00грн., які отримані підприємством 18.01.2013 року, про що є відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення. (а.с.12, 13)   Відповідачем узгоджені податкові зобов'язання по орендній платі за землі за жовтень - грудень 2012 року та штрафні санкції самостійно не сплачені, у зв'язку з чим у підприємства виник податковий борг у розмірі 6 165,22грн., про що свідчить розрахунок податкового боргу та зворотній бік облікової картки платника податків по орендній платі з юридичних осіб станом на 31.01.2013 року. (а.с.23, 24) Відповідно до пп.16.1.3 та пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до ст.285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. В п.285.2 ст.285 кодексу базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців). Згідно ст.288 Податкового кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. В п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України встановлено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу. Керуючись п.286.2 ст.286 цього кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Згідно п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Відповідно до п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення. Згідно п.58.2 ст.58 цього кодексу, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Пунктом 58.3 ст.58 кодексу передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. В п.57.3 ст.57 кодексу вказано, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. З метою погашення податкового боргу контролюючим органом відповідачу була направлена податкова вимога №51 від 10.12.2012 року, яка направлялася платнику податків поштою з повідомленням про вручення. (а.с.14, 15) Згідно п.п.31.1 ст.31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Підпунктом 14.1.175 п.14.1 ст.14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважаються податковим боргом. Пунктом 38.1 ст.38 Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. В порушення вищевказаних вимог Податкового кодексу України відповідач, у строки визначені законодавством, не сплатив в повному обсязі узгоджену суму податкового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки. Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Відповідно до ст.50 Бюджетного кодексу України податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи до державного бюджету визнаються зарахованими в доход державного бюджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету. Згідно п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків, зокрема, шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. (п.95.1 ст.95 ПК України) Відповідно до п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Відповідно до п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашені такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним. Таким чином, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкового боргу, не призвели до їх погашення, строки їх добровільної сплати вийшли у відповідності до ст.ст.57 та 287 Податкового кодексу України, про що свідчать матеріали справи. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню в повному обсязі. Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.     Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - постановив: Позов Державної податкової інспекції в Скадовському районі Херсонської області Державної податкової служби до приватного підприємства «ЕЯ‘САН» про стягнення коштів, що перебувають у власності платника податків за рахунок готівки, в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки у сумі 6 165,22грн. – задовольнити. Стягнути кошти, що перебувають у власності приватного підприємства «ЕЯ‘САН» (01034 м. Київ, вул. Олеся Гончара, буд.32-Б офіс 12, код ЄДРПОУ 33405935) в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки в сумі 6  165 (шести тисяч ста шестидесяти п'яти) грн. 22 коп., за рахунок готівки в доход місцевого бюджету Скадовської міської ради на рахунок № 33219812700268, код платежу 13050200, УДК 24103683, МФО 852010 Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими ст.ст.185-187 цього Кодексу.         Суддя                                                                                      О.А. Соколова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.04.2013
Оприлюднено21.05.2013
Номер документу31285497
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3560/13-а

Постанова від 26.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Соколова О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні