Постанова
від 23.04.2013 по справі 2а-0770/1857/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2013 рокум. Ужгород№ 2а-0770/1857/11

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.

за участю представників:

позивача: ОСОБА_6 (керівник підприємства) ,

відповідача: Жук О.М. (довіреність від 12.04.2013 року № 25/9/10), Сокач О.М. (довіреність від 22.05.2012 року № 21/9/10) ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом відкритого акціонерного товариства "Трак Сервіс Карпати" до Свалявської міжрайонної державної податкової інспекції Закарпатської області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Відкрите акціонерне товариство "Трак Сервіс Карпати" (далі - позивач, ВАТ "Трак Сервіс Карпати") звернулось до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою (а.с.4-10 Т.1) до Свалявської міжрайонної державної податкової інспекції Закарпатської області (далі - відповідач, Свалявської МДПІ), якою просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року № 0000882300 (про зменшення розміру від'ємного значення ПДВ у сумі 79813,00 грн.), № 0000102351 (про збільшення суми грошового зобов'язання по ПДВ у сумі 134518,75 грн.), № 0000032351 (про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток у сумі 266105,00 грн.), № 0000112351 (про збільшення суми грошового зобов'язання по збору за забруднення навколишнього природного середовища у сумі 748,75 грн.), № 0023001751 (про збільшення суми грошового зобов'язання по податку з доходів найманих працівників у сумі 4914,66 грн.).

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що Свалявською МДПІ визначено зобов'язання по податку на прибуток та податку на додану вартість з порушенням податкового законодавства, зокрема, не доведено факту невідповідності ціни купівлі - продажу рівню звичайних цін, не доведено наявності пов'язаних осіб у спірних правовідносинах (що слугували підставою для визначення зобов'язань по податку на прибуток та ПДВ), також не правомірних є нарахування ПДФО, в зв'язку з чим винесені Сваляувською МДПІ податкові повідомлення - рішення прийняті з порушеннями законодавства, оскільки висновки первірки не відповідають фактичним обставинам справи, відтак, прийняті Свалявською МДПІ податкові повідомлення - рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

В подальшому позивачем надано суду заяву про зміну позовних вимог (а.с.160-170 Т.1), яким просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року за №№ № 0000882300, 0000102351, 0000032351, 0000113251 та 0023001751 (тобто, ті-ж самі податкові повідомлення - рішення, що оскаржені за первісним позовом, фактично позивачем розширено підстави позову та надано додаткові пояснення щодо позовних вимог).

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві та заяві про зміну позовних вимог, просить суд позов задовольнити та визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18.05.2011 року за №№ № 0000882300, 0000102351, 0000032351, 0000113251 та 0023001751.

Відповідач надав суду заперечення на позовну заяву (лист Свалявської МДПІ від 16.08.2011 року за № 3195/0/10, а.с.140-151 Т.1), згідно якого позов не визнав, посилаючись на те, що Свалявською МДПІ правомірно донараховано позивачу грошове зобов'язання по податку на прибуток, ПДВ, податку на доходи з фізичних осіб та збору за забруднення навколишнього природного середовища, зобов'язання визначені у відповідності до норм податкового законодавства на підставі встановлених проведеною перевіркою порушень, викладені у позовній заяві доводи позивача не відповідають фактичним обставинам виявлених під час перевірки порушень, в зв'язку з чим відсутні підстави для скасування оскаржених податкових повідомлень - рішень.

В судовому засіданні представники відповідача проти позову заперечили, просять суд відмовити в його задоволенні з мотивів, викладених у поданому запереченні.

Дослідивши матеріали справи , заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову частково, виходячи з наступного:

Проведеною Свалявською МДПІ позаплановою невиїзною документальною перевіркою ВАТ "Трак Сервіс Карпати" з питань дотримання податкового законодавства по фінансово - господарських операціях з ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року на підставі наданих додаткових документів в ході розгляду заперечення до акту виїзної позапланової перевірки № 37-2300/05488905 від 29.03.2011 року (акт Свалявської МДПІ від 10.05.2011 року № 56-2300/05488905, а.с.22-62 Т.1) встановлено наступні порушення:

1. пп.1.22.1 п.1.22, п.1.23, п.1.26 ст.1, пп.4.1.6 п.4.1 ст. 4, п.5.1 ст. 5, пп.7.4.1 п.7.4, п.7.5 ст.7, пп.8.7.1 п.8.7 ст. 8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого донараховано податок на прибуток у сумі 212884 грн.;

2. п.4.1, п.4.2 ст.4, пп.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", в результаті чого донараховано податок на додану вартість у сумі 107615,00 грн.;

3. п.2.1 ст. 2 та п.3.1 ст. 3 Інструкції від 28.02.2001 року № 75/76 "Про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища", в результаті чого донараховано збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 55,00 грн.;

4. пп.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" в частині неподачі розрахунків за забруднення навколишнього природного середовища за 1, 2, 3 та 4 кв. 2009 року;

5. ст. 7, ст. 6, ст. 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", внаслідок чого недобір ПДФО складає в сумі 3931,73 грн.;

6. ст. 8, ст. 19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", в результаті чого виявлено заборгованість по податку у сумі 3614,50 грн.

На підставі акту від 10.05.2011 року № 56-2300/05488905, 18 травня 2011 року Свалявською МДПІ винесено наступні податкові повідомлення - рішення:

- 0000032351 (а.с.69 Т.2, яким ВАТ "Трак Сервіс Карпати" збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток у розмірі 266105,00 грн. (за основним платежем - 212884,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 53231,00 грн.);

- 0000102351 (а.с.72 Т.2, яким ВАТ "Трак Сервіс Карпати" збільшено суму грошового зобов'язання по ПДВ у сумі 134518,75 грн. (за основним платежем - 107615,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 26303,65 грн.);

- 0000882300 (а.с.71 Т.2, яким ВАТ "Трак Сервіс Карпати" зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 79813,00 грн.);

- 0023001751 (а.с.68 Т.2, яким ВАТ "Трак Сервіс Карпати" збільшено суму грошового зобов'язання по податку з доходів найманих працівників у сумі 4914,66 грн. (за основним платежем - 3931,73 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 982,93 грн.);

- 0000112351 (а.с.70 Т.2, яким ВАТ "Трак Сервіс Карпати" збільшено суму грошового зобов'язання по збору за забруднення навколишнього природного середовища у сумі 748,75 грн. (за основним платежем - 55,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 693,75 грн.).

Податкові повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року в адміністративному порядку не оскаржені та ВАТ "Трак Сервіс Карпати звернулось до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом про визнання їх протиправними та скасування в судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, в ході проведення перевірки встановлено, що ВАТ "Трак Сервіс Карпати" реалізовано основні засоби ТОВ "Холдингова Компанія ТС Груп" (адміністративний корпус, СТО, АЗС, бокси, склад) на загальну суму 900000,00 грн. (в т.ч. ПДВ), відповідно до відомостей, викладених у Витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно, виданому Воловецьким державним виробничим підприємством технічної інвентаризації від 30.07.2008 року, загальна вартість комплексу становить 1508592,00 грн.

За даними бухгалтерського обліку залишкова вартість реалізованих основних засобів в момент продажу складала 610112,00 грн. (без ПДВ), реалізацію проведена за ціною 750000,00 грн. (без ПДВ), яка є нижчою від вартості (зазначеній у Витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно) на 507160,00 грн. (без ПДВ), суму перевищення вартості реалізованих основних фондів над їх залишковою вартістю (139888,00 грн.) віднесено до складу валового доходу.

Згідно з пп. 7. 4.1 п. 7.4 ст.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 року за № 334/94 - ВР (втратив чинність з 01.01.2013 року), діючий та в редакції Закону чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон 334), доход, отриманий платником податку від продажу товарів (робіт, послуг) пов'язаним особам, визначається виходячи із договірних цін, але не менших за звичайні ціни на такі товари (роботи, послуги), що діяли на ату такого продажу.

Відповідно до п.7.5 ст.7 Закону 334, до валового доходу платника податку включається прибуток від продажу (обміну, інших видів відчуження) основних фондів або нематеріальних активів, що підлягають амортизації, визначений згідно із статтею 8 цього Закону.

Перевіркою встановлено, що ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" являється засновником ВАТ "Трак Сервіс Карпати" з часткою в статутному фонді 33,77%.

Відповідно п.1.26 ст.1 Закону 334, пов'язана особа - ... юридична особа, яка здійснює контроль над платником податку, або контролюється таким платником податку, або перебуває під спільним контролем з таким платником податку.

Під здійсненням контролю слід розуміти володіння безпосередньо або через більшу кількість пов'язаних фізичних чи юридичних осіб найбільшою часткою (паєм, пакетом акцій) статутного фонду платника податку або управління найбільшою кількістю голосів у рівному органі такого платника податку або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), не меншою 20 відсотків від статутного фонду платника податку.

Оподаткування операцій з пов'язаними особами регулюється п.7.4 ст. 7 Закону 334, та відповідно до пп. 7.4.1 цього Закону - доход, отриманий платником податку від продажу товарів (робіт, послуг) пов'язаним особам, визначається виходячи із договірних цін, але не менших за звичайні ціни на такі товари (роботи, послуги), що діяли на дату такого продажу (при цьому, положення підпункту 7.4.1 поширюються також на операції з особами, які не є платниками податку, встановленого ст. 10 цього Закону, або сплачують податок на прибуток за іншими, ніж платник податку, ставками (пп.7.4.3 п.7.4 ст. 7 Закону 334).

Відповідно до пп.7.4.1 п.7.4 та п.7.5 ст.7 Закону 334, ТОВ "Трак Сервіс Карпати" мало віднести до валового доходу суму перевищення вартості реалізованих основних фондів (без ПДВ) над їх залишковою вартістю у сумі 647048,00 грн., а підприємством перевищення в сумі 139888,00 грн., в зв'язку з чим правомірним є збільшення валових доходів за 2008 рік на суму 507160 грн.

В подальшому, 15 березня 2010 року між ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" та ВАТ "Трак Сервіс Карпати" укладено договір про розірвання договору купівлі-продажу від 06.08.2008 рок, в зв'язку з чим перевіркою правомірно зменшено дохід від продажу товарів (робіт, послуг) за 2010 рік на суму 647048 грн.

Після розірвання договору купівлі-продажу з ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп", облік основних засобів, які були зазначені у даному договорі, вівся з порушенням Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (аналітичний облік по руху основних засобів, з відображенням їх залишкової вартості та нарахуванням амортизаційних відрахувань, підприємством не вівся), в зв'язку з чим визначено залишкову вартість реалізованих основних фондів (згідно договорів від 03.08.2010 року та 18.08.2010 року, з врахуванням залишкової вартості, яка була відображена в обліку ТОВ "Трак Сервіс Карпати" на момент їх реалізації ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп", та згідно пп.8.6.1 п.8.6 ст.8 Закону 334 щодо амортизаційних відрахувань на основні фонди І групи) в розмірі 565760,00 грн.

Реалізацію основних фондів ТОВ "Трак Сервіс Карпати" провело за ціною 270892 грн. (без ПДВ), зокрема, за договором купівлі - продажу від 03.08.2010 року з ТОВ "АУФБАУ", ТОВ "Аванті Груп" та ОСОБА_4 реалізовано основні засоби за ціною 320000,00 грн. (з ПДВ) та за договором купівлі - продажу від 18.08.2010 року з ОСОБА_5 реалізовано основні засоби за ціною 5070,00 грн. (з ПДВ), тобто, загальною ціною 270892,00 грн. без ПДВ у вартості ціни купівлі -продажу, згідно Витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно, вартість реалізованого майна складає 741900,00 грн. (без ПДВ), до складу валового доходу ВАТ "Трак Сервіс Карпати" вартість реалізованого майна за договорами від 01.08.2010 та 18.08.2010 року не включалася.

ВАТ "Трак Сервіс Карпати" не включено до валового доходу за 3 квартал 2010 року перевищення вартості реалізованих основних фондів (без ПДВ) над їх залишковою вартістю в сумі 176140,00 грн., чим порушено вимоги пп.7.4.1 п.7.4 та п.7.5 ст.7 Закону 334.

Станом на 31.12.2008 року, згідно даних бухгалтерського обліку, рахунку 68 "Розрахунки за іншими позиціями" рахується кредитовий залишок по ТОВ "Авто Імпекс" в сумі 73 000,00 грн. по отриманій поворотній позиці, згідно укладеного договору про надання відсоткової позики № 1 від 12.11.2002 року (відповідно до п.4 якого, сума підлягає поверненню не пізніше 01.01.2007 року).

Станом на 01.01.2010 року, згідно даних бухгалтерського обліку, на рахунку 68 "Розрахунки за іншими операціями" рахується кредитовий залишок по ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" в сумі 409000,00 грн., які являються поворотною фінансовою позикою відповідно до договору № 0310/1 від 03.10.2005 року, термін дії якого визначено до 31.12.2008 року (ВАТ "Трак Сервіс Карпати" повернуто ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" 320000,00 грн., в зв'язку з чим кредиторська заборгованість перед ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" становить суму 89000,00 грн.).

Згідно із ст. 257 Цивільного Кодексу України загальна позовна давність встановлюється у три роки.

Згідно пп.1.22.1.,п.1.22,ст.1 Закону 334, безповоротна фінансова допомога - це, зокрема, сума заборгованості платника податку перед іншою юридичною чи фізичною особою, що залишилася нестягнутою після закінчення строку позовної давності..

Згідно пп. 4.1.6. п.4.1 ст.4 Закону 334, сума безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, вартості товарів (робіт, послуг), безоплатно наданих платнику податку у звітному періоді... включається до складу отриманого доходу.

ВАТ "Трак Сервіс Карпати" нараховано умовні відсотки за користування позикою за 2008 рік із застосуванням облікової ставки НБУ в розмірі 10%, при цьому, з 30.04.2008 року облікова ставка НБУ становить 12%, чим порушено пп.4.1.6. п.4.1 ст.4 Закону 334, в зв'язку з чим ВАТ "Трак Сервіс Карпати" занижено доходу за 2008 рік у сумі 16727,00 грн.

Протягом 2008 року ВАТ "Трак Сервіс Карпати" одержано поворотню фінансову позику від керівника підприємства ОСОБА_6 в сумі 44400,00 грн., з яких повернуто фінансову позику ОСОБА_6 в сумі 10800,00 грн.

На порушення пп.4.1.6 п.4.1 ст.4 Закону 334, ВАТ "Трак Сервіс Карпати" занижено інші доходи за 2008 рік на суму 12700,00 грн., за рахунок заниження у складі інших доходів суми неповернутої поворотної позики, отриманої від ОСОБА_6

ВАТ "Трак Сервіс Карпати" по бухгалтерському обліку на рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" наявна кредиторська заборгованість, термін позовної давності по якій минув, на загальну 235484,00 грн., яку до валового доходу не включено.

Як встановлено в судовому засіданні, ВАТ "Трак Сервіс Карпати" не проведено розрахунок з ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" по орендній платі (згідно укладеного договору оренди (найму) нерухомого майна № 0812/1 від 12.08.2008 року) у сумі 559354,84 грн. (при цьому, між ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп та ВАТ "Трак Сервіс Карпати" укладено акт взаєморозрахунків, згідно умов якого в рахунок дебіторської заборгованості за реалізовані основні засоби на суму 900000,00 грн. зараховано кредиторську заборгованість за орендну плату ВАТ "Трак Сервіс Карпати" в сумі 559355,00 грн., однак, проведення даного взаємозаліку неможливе, оскільки згідно договору купівлі-продажу від 12.08.2008 року ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" за отримані основні засоби оплату ВАТ "Трак Сервіс Карпати" не проводила, в зв'язку з чим при розірванні договору купівлі-продажу дана дебіторська заборгованість мала бути зменшена методом сторно на суму 900000 грн. та мала бути виведена), відтак, ВАТ "Трак Сервіс Карпати" не проведено розрахунок з ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" по орендній платі та кредиторська заборгованість по ній в обліку підприємства не рахується, сума орендної плати по результатах перевірки включається в 2010 році до складу валового доходу як вартість безоплатно отриманої послуги у сумі 166128,00 грн. (в тому числі, за 2008 на суму 116128,00 грн. та за 2010 на суму 50000,00 грн.), на підставі п.1.23 ст.1 та пп.. 4.1.6, п.4.1, ст..4 Закону 334.

Крім того, згідно бухгалтерського обліку ВАТ "Трак Сервіс Карпати" рахується кредиторська заборгованість, по якій минув термін позовної давності на суму 235483 грн.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону 334, валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.»

У зв'язку з тим, що платником не здійснено компенсацію вартості товарів, які він отримав, то підстав для віднесення вартості цих товарів до валових витрат немає, оскільки не відповідає визначенню валових витрат, наведеному у п. 5.1 ст. 5 Закону.

Враховуючи викладене, якщо сума кредиторської заборгованості платника податку перед іншою юридичною чи фізичною особою залишилася нестягнутою після закінчення терміну позовної давності, то вона на підставі підпункту 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону включається до складу його валових доходів. При цьому такий платник повинен одночасно зменшити валові витрати на суму оприбуткованого товару (робіт, послуг), оскільки ним фактично не понесено витрат відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону.

Враховуючи вищевикладене, перевіркою правомірно зменшено валові витрати на придбання товарів (робіт, послуг) за 2010 на суму кредиторської заборгованості по якій минув термін позовної давності на суму 196237 грн. (без ПДВ).

Також, в ході перевірки встановлено, що в 2010 році підприємством відображено у складі витрат на придбання товарів (робіт, послуг) витрати по ремонту основних засобів, згідно договору підряду № 15/1 від 15.06.2010 року, укладеного з ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп", відповідно до якого ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" виконує роботи з ремонту офісного приміщення, вартість ремонтних робіт у сумі 220625,00 грн. відображена у складі валових витрат, згідно акту № ОУ-000005 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 02.08.2010 року.

Відповідно до пп.8.7.1 п. 8.7 ст.8 Закону 334, платники податку мають право протягом звітного періоду віднести до валових витрат будь-які витрати, пов'язані з поліпшенням основних фондів, що підлягають амортизації, у тому числі витрати поліпшення орендованих основних фондів, у сумі, що не перевищує 10 відсотків сукупної фінансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду. Витрати, що перевищують зазначену суму, розподіляються пропорційно сумі фактично понесених платником податку витрат на поліпшення основних фондів груп 2, 3, 4 окремих об'єктів основних фондів групи 1 та збільшують балансову вартість основних фондів відповідних груп чи окремих об'єктів основних фондів групи 1 станом на початок розрахункового кварталу.»

Згідно даних бухгалтерського обліку, сукупна балансова гість основних засобів складає 115874,00 грн., відповідно до наведених приписів Закону 334, право на віднесення робіт по поліпшенню основних засобів до складу валових витрат допускається у сумі до 11587,00 грн., в зв'язку з чим перевіркою правомірно зменшено валові витрати на суму 209038,00 грн.

Виходячи з наведеного, перевіркою встановлено порушення ВАТ "Трак Сервіс Карпати" положень Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в зв'язку з чим правомірно донараховано податок на прибуток та визначено зобов'язання по податку та слід відмовити в задоволенні вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року за № 0000032351 (про збільшення ВАТ "Трак Сервіс Карпати" суми грошового зобов'язання по податку на прибуток).

Стосовно визначення зобов'язання по ПДВ, суд констатує наступне:

В ході перевірки встановлено, що згідно договору купівлі - продажу від 06.08.2008 року ВАТ "Трак Сервіс Карпати" реалізовано основні засоби ТОВ "Холдингова Компанія ТС Груп" (адміністративний корпус, СТО, АЗС, бокси, склад) на загальну суму 900000,00 грн. (в т.ч. ПДВ), відповідно до відомостей, викладених у Витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно, виданому Воловецьким державним виробничим підприємством технічної інвентаризації від 30.07.2008 року, загальна вартість комплексу становить 1508592,00 грн.

15.03.2010 року між ВАТ "Трак Сервіс Карпати" та ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" укладено договір про розірвання договору від 06.08.2008 року, суму ПДВ у розмірі 150000 грн. відображено у рядку 8.4 Декларацій "Коригування на основі попередніх звітних періодів" з від'ємним знаком у загальній сумі 150 000 грн.

Крім того, ВАТ "Трак Сервіс Карпати" 03.08.2010 року укладено договір купівлі-продажу з ТОВ "АУФБАУ", ТОВ "Аванті Груп" та ОСОБА_4 щодо реалізації основних засобів на загальну суму 320000,00 грн. (в т.ч. ПДВ), відповідно до витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно, вартість відчужених приміщень складає 845 190,00 грн.

Крім того, 18.08.2010 року ВАТ "Трак Сервіс Карпати", згідно договору купівлі-продажу нежитлових приміщень, реалізовано ОСОБА_5 основні засоби на загальну суму 5070,00 грн., відповідно до звіту про незалежну експертну оцінку ринкової вартості вартість основних засобів складає 45090,00 грн.

Відповідно до преамбули Закону України "Про податок на додану вартість" від 3 квітня 1997 року за № 168/97 - ВР (втратив чинність з 01.01.2011 року, діючий та в редакції Закону чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон 168) - цей Закон визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету.

Згідно п. 4.1.ст.4 Закону 168, база оподаткування операції з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), згідно із законами України з питань оподаткування (за винятком податку на додану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку, що включається ціни товарів (послуг)). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які ми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в зв'язку з компенсацією вартості товарів (послуг). У разі якщо звичайна ціна на товари (послуги) перевищує договірну ціну на такі товари (послуги) більше ніж на 20 відсотків, база оподаткування операції з поставки таких товарів (послуг) визначається за звичайними цінами.

Пунктом 4. 2 цієї статті Закону встановлено, що у разі поставки товарів (робіт, послуг)... пов'язаній з продавцем особі чи суб'єкту підприємницької діяльності, який не зареєстрований : платник податку, база оподаткування визначається виходячи з фактичної ціни операції, але не нижчої за звичайні ціни.

Визначення пов'язаних осіб дано положеннями діючого на час виникнення спірних правовідносин Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (Закон 334), відповідно до п. 1.26. ст. 1 якого пов'язана особа - особа, що відповідає будь-якій з наведених нижче ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над платником податку, або контролюється таким платником податку, або перебуває під спільним контролем з таким платником податку; фізична особа або члени сім'ї фізичної особи, які здійснюють контроль над платником податку (членами сім'ї фізичної особи вважаються її чоловік або дружина, прямі родичі (діти або батьки) як фізичної особи, так і її чоловіка або дружини, а також чоловік або дружина будь-якого прямого родича фізичної особи або її чоловіка (дружини); посадова особа платника податку, уповноважена здійснювати від імені платника податку юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення правових відносин, а також члени її сім'ї.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, учасники правовідносин з ВАТ "Трак Сервіс Карпати" - ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп", ТОВ "Аванті Груп" та ОСОБА_5 є пов'язаними особами (ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" являється засновником ВАТ "Трак Сервіс Карпати" з часткою в статутному фонді 33,77%, ТОВ "Аванті Груп" являється засновником ВАТ "Трак Сервіс Карпати" з часткою статутному фонді 36,72%, ОСОБА_5 є дружиною ОСОБА_6, директора ВАТ "Трак Сервіс Карпати").

Враховуючи те, що реалізація основних фондів проведена пов'язаним особам, а також те, що різниця між ціною продажу та вартістю основних фондів згідно витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно (звичайною ціною) є більша ніж 20%, база оподаткування операції з поставки наведених вище основних фондів, мала бути визначена не нижче рівня звичайної ціни.

Виходячи з наведеного, ВАТ "Трак Сервіс Карпати" порушено п. 4.1 п.4.2 ст.4 Закону 168 в частині заниження бази оподаткування ПДВ при реалізації основних фондів.

Крім того судом встановлено, що ВАТ "Трак Сервіс Карпати" не проведено розрахунок з ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" по орендній платі (згідно укладеного договору оренди (найму) нерухомого майна № 0812/1 від 12.08.2008 року) у сумі 559354,84 грн. (при цьому, між ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп та ВАТ "Трак Сервіс Карпати" укладено акт взаєморозрахунків, згідно умов якого в рахунок дебіторської заборгованості за реалізовані основні засоби на суму 900000,00 грн. зараховано кредиторську заборгованість за орендну плату ВАТ "Трак Сервіс Карпати" в сумі 559355,00 грн., однак, проведення даного взаємозаліку неможливе, оскільки згідно договору купівлі-продажу від 12.08.2008 року ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" за отримані основні засоби оплату ВАТ "Трак Сервіс Карпати" не проводила.

ТОВ "Холдингова компанія ТС Груп" виписано податкову накладну № 135 від 12.08.2008 року на суму 900000,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 150000,00 грн.) на попередню оплату за оренду приміщення, та суму ПДВ у розмірі 150000,00 грн. включено до податкового кредиту у серпні 2008 року.

Виходячи з наведеного, ВАТ "Трак Сервіс Карпати" включено до податкового кредиту ПДВ у розмірі 150000,00 грн. з порушенням пп.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону 168.

Виходячи з наведеного, перевіркою встановлено порушення ВАТ "Трак Сервіс Карпати" положень Закону України "Про податок на додану вартість", в зв'язку з чим правомірно донараховано податок на додану вартість та зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ, в зв'язку з чим відсутні підстави для визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року за № 0000882300 (про зменшення розміру від'ємного значення ПДВ у сумі 79813,00 грн.) та за № 0000102351 (про збільшення суми грошового зобов'язання по ПДВ у сумі 134518,75 грн.).

Стосовно визначення зобов'язання по збору за забруднення навколишнього природного середовища у сумі 748,75 грн., в судовому засіданні представник позивача зазначив про помилковість оскарження податкового повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року за № 0000112351 (яким збільшено зобов'язання по збору), сума донарахованого основного платежу по збору у розмірі 55,00 грн. та застосованих фінансових санкцій у розмірі 693,75 грн. ВАТ "Трак Сервіс Карпати" сплачена в повному обсязі, позовною заяврою не наводяться підстави для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення (в зв'язку з наявністю виявленого перевіркою порушення по сплаті збору за забруднення навколишнього природного середовища), та в зв'язку з наведеним слід відмовити в задоволенні вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року за № 0000112351.

Стосовно визначення зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб (найманих працівників), згідно податкового повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року за № 0023001751, суд констатує про наявність підстав для визнання податкового повідомлення - рішення протиправним та його скасування, виходячи з наступного:

Наказом ДПА України від 22 грудня 2010 року за № 984 затверджено Порядок оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (діє з 31.01.2011 року, зареєстрований в Мінюсті України 12.01.2012 року за № 34/18772, далі - Порядок), та згідно п. 6 Розділу I Порядку - факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, зокрема, актом Свалявської МДПІ від 10.05.2011 року № 56-2300/05488905 змінено та викладено в новій редакції висновок акту перевірки № 32-2300/05488905 від 29.03.2011 року, при цьому, розділ 3.5.5. "Податок з доходів фізичних осіб" акту Свалявської МДПІ від 29.03.2011 року за № 32-2300/05488905 (а.с.63-127 Т.1) не містить підстави донарахування ПДФО, в акті відсутні будь - які обґрунтування висновку про недобір ПДФО у розмірі 3931,73 грн., як і посилання на первинні документи.

За наведених обставин, протиправним є визначення суми зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб (найманих працівників) за податковим повідомленням - рішенням Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року за № 0023001751, в зв'язку з допущеними при його прийнятті порушеннями вимог Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, таким чином, відповідачем не доведено правомірності оскаржуваного податкового повідомлення - рішення, вимоги позову в цій частині підтверджені належними та допустимими доказами, відповідають вимогам законодавства та встановленим в судовому засіданні обставинам справи, підтвердженими належними та допустимими доказами та за наведених обставин, суд приходить до висновку про визнання його протиправними та скасування.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем не доведено правомірності збільшення зобов'язання по ПДФО (найманих працівників), та відповідно, правомірності оскарженого податкового повідомлення про визначення зобов'язання по ПДФО (найманих працівників), при цьому, доведено правомірність інших оскаржених податкових повідомлень - рішень, в зв'язку з чим позов підлягає до часткового задоволення та слід визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18.05.2011 року за №0023001751, відмовивши в задоволенні позову в інших позовних вимогах та залишивши без змін податкові повідомлення - рішення Свалявської МДПІ від 18 травня 2011 року №№ 0000882300, 0000102351, 0000032351 та 0000112351.

У відповідності до ч. 1 ст. 98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою. Згідно ч. 3 ст. 94 КАС України та в зв'язку з відсутністю судових витрат відповідача, суд присуджує стягнути з державного (місцевого) бюджету України на користь ВАТ "Трак Сервіс Карпати" судові витрати частково - у сумі 1,70 грн., згідно квитанції від 31.05.2011 року № 22058.266.1 (а.с.2 Т.1).

Керуючись ст. ст. 2, 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов відкритого акціонерного товариства "Трак Сервіс Карпати" до Свалявської міжрайонної державної податкової інспекції Закарпатської області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Свалявської міжрайонної державної податкової інспекції від 18 травня 2011 року № 0023001751 про збільшення відкритому акціонерному товариству "Трак Сервіс Карпати" суми грошового зобов'язання по податку з доходів найманих працівників у розмірі 4914,66 грн. (за основним платежем - 3931,73 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 982,93 грн.).

3. В задоволенні позову в інших позовних вимогах - відмовити.

4. Стягнути з державного (місцевого) бюджету на користь відкритого акціонерного товариства "Трак Сервіс Карпати" (Закарпатська область, Воловецький район, с. Нижні Ворота, вул. Верховинська, 139 код 05488905) частину витрат зі сплати судового збору (державного мита) у сумі 1,70 грн. (одна гривня гривна сімдесят копійок).

5. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст.186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя С.І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2013
Оприлюднено21.05.2013
Номер документу31287755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/1857/11

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Постанова від 23.04.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 06.11.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 16.03.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 01.09.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 16.06.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні