Постанова
від 13.05.2013 по справі 826/2761/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 13 травня 2013 року                      № 826/2761/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Катющенка В.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом           Першого заступника прокурора Дніпровського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до                       Приватного акціонерного товариства Виробничо-комерційна фірма «Розум» про                        стягнення заборгованості в розмірі 17   000,00 грн. ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Перший заступник прокурора Дніпровського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства Виробничо-комерційна фірма «Розум», в якому просить суд стягнути з ЗАТ Виробничо-комерційна фірма «Розум» до Державного бюджету України 17   000,00 грн. Позов обґрунтований тим, що у відповідача існує заборгованість зі сплати штрафних санкцій, застосованих до нього постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 серпня 2012 року № 1482-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. Несплата відповідачем суми накладеного штрафу призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, чим порушуються інтереси держави. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 березня 2013 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 березня 2013 року, зважаючи на необхідність проведення судового засідання для ухвалення законного та обґрунтованого судового рішення, призначено справу до судового розгляду у судовому засіданні. Представник прокурора у судове засідання 25 квітня 2013 року не з'явився. Представник позивача в судовому засіданні 25 квітня 2013 року позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві. Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, письмових заперечень проти позову суду також не надано. В судовому засіданні 25 квітня 2013 року протокольною ухвалою суду відповідно до   статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України допущено процесуальне правонаступництво у справі, а саме: Закритого акціонерного товариства Виробничо-комерційна фірма «Розум» на Приватне акціонерне товариство Виробничо-комерційна фірма «Розум». Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи наведене, протокольною ухвалою від 25 квітня 2013 року суд ухвалив про розгляд справи в порядку письмового провадження. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, - ВСТАНОВИВ: 08 серпня 2012 року позивачем складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 1504-ЦД-1-Е (далі – Акт № 1504-ЦД-1-Е), яким встановлено ознаки порушення Закритим акціонерним товариством Виробничо-комерційною фірмою «Розум» вимог пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання Розпорядження № 317 від 12.08.2011 року про усунення правопорушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 01.03.2012 року) (далі – Розпорядження № 317). Розпорядження виносилось у зв'язку з порушенням вимог: - ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а саме, не здійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у без документарну форму існування до 30 квітня 2011 року; - п. 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме не приведення до 30.04.2011 р. статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства». Відповідно до Розпорядження № 317 відповідач зобов'язаний був усунути порушення законодавства про цінні папери у термін до 01 березня 2012 року. До розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем письмових пояснень, клопотань та/або заперечень надано не було. Керівник та/або уповноважена особа Закритого акціонерного товариства Виробничо-комерційна фірма «Розум» на розгляд справи у визначений час не з'явились. За наслідками розгляду матеріалів справи про правопорушення на ринку цінних паперів 22 серпня 2012 року позивачем винесено постанову № 1482-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів (далі – Постанова № 1482-ЦД-1-Е), якою за невиконання розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладено на  Закрите акціонерне товариство Виробничо-комерційна фірма «Розум» штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» в редакції на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон). Учасниками ринку цінних паперів згідно статті 1 зазначеного Закону є емітенти, інвестори та особи, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів. Відповідно до статті 2 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою, зокрема, реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства. Згідно статті 5 зазначеного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Відповідно до статті 6 вказаного Закону комісія здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Пунктами 10, 14 статті 8 цього ж Закону передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Згідно з пунктом 8 статті 11 названого Закону невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.  Акціонерне товариство може здійснювати розміщення акцій двох типів - простих та привілейованих. Статутом товариства може передбачатися розміщення одного чи кількох класів привілейованих акцій, що надають їх власникам різні права. Товариство не може встановлювати обмеження щодо кількості акцій або кількості голосів за акціями, що належать одному акціонеру. Прості акції товариства не підлягають конвертації у привілейовані акції або інші цінні напери акціонерного товариства.  Частина привілейованих акцій у розмірі статутного капіталу акціонерного товариства не може перевищувати 25 відсотків. Пунктом 5 розділу ХVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом. Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: 1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; 2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону. Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство. Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону. Приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення дій, зокрема, опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі); подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Відповідно до пункту 3 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 які були чинними на момент виникнення спірних правовідносин, розпорядження про усунення порушень можуть виносити Голова Комісії, члени Комісії, начальники територіальних органів, а також працівники Комісії та її територіальних органів відповідно до наданих їм повноважень. Будь-яких доказів виконання Розпорядження № 317 або його оскарження, як і оскарження Постанови № 1482-ЦД-1-Е відповідач суду не надав. Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.   Зважаючи на все вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення. Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В: Позов задовольнити. Стягнути з Приватного акціонерного товариства Виробничо-комерційна фірма «Розум» (код ЄДРПОУ 16472055) штрафні санкції в сумі 17   000,00 грн. ( сімнадцять тисяч грн. 00 коп.) на користь Державного бюджету України на рахунки, відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106. Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів  за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України. Суддя                                                                                                                  В.П. Катющенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено21.05.2013
Номер документу31292566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2761/13-а

Ухвала від 22.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 07.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні