Постанова
від 29.04.2013 по справі 801/3849/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 квітня 2013 р. (11:15) Справа №801/3849/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Гришановій Г.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби

до Приватного підприємства «Мазіс»

про стягнення

Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Приватного підприємства «Мазіс» (далі відповідач) про стягнення податкової заборгованості у сумі 189745,03 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має несплачену заборгованість зі сплати до бюджету грошових зобов'язань по сплаті податку на прибуток, податку на додану вартість. Заходи примусового характеру не призвели до погашення відповідачем податкового боргу. За вказаних обставин, позивач просить суд ухвалити постанову, якою стягнути з платника податків податковий борг в розмірі заборгованості по платежам до бюджету в зазначеній сумі.

Позивач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою (а.с. 43), у позові зазначив про розгляд справи за відсутності свого представника.

Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, але конверт повернувся з відміткою почти "за закінченням терміну зберігання". Відповідно до п.11. ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними в справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Мазіс», ідентифікаційний код юридичної особи 36582904, зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим з 30.07.2009 р., що підтверджується витягом з Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 12) та свідоцтвом про реєстрацію (а.с. 13), перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС, узятий на облік в органах державної податкової служби з 31.07.2009 за № 56029, що підтверджується довідкою № 1579/56029/29-0 (а.с. 11)..

Нормами пп. 168.4.6 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу передбачено, що контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу.

З положень пункту 41.5 статті 45 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).

16.06.2010р. позивачем проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності.

Перевіркою встановлені порушення п.п.4.1.4 «б» п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.2000 № 2181 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (змінами та доповненнями), п. 16.4 ст. 16 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» зі змінами та доповненнями платником податку на прибуток не подано декларацію за 1 квартал 2010 року.

За результатами перевірки був складений акт перевірки № 9155/15-1 від 16.06.2010р. (а.с. 15). на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0009891502/0 від 16.06.2010р. на суму 340.00 грн. (а.с. 14) У зв'язку з неможливістю вручення повідомлення - рішення відповідачу було складено акт про неможливість вручення №4179/15-1 від 16.06.2010 р (а.с. 16). Заборгованість складає у сумі 340,00 грн. До теперішнього часу сума заборгованості не сплачена.

За результатами перевірки був складений акт перевірки №5892/15-2 від 06.05.2011р. (а.с. 26) на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0007231502/0 від 19.05.2010 р. на суму 170.00 грн. (а.с. 25), позивачем складено акт про неможливість вручення №3608/15-2 від 19.05.2010 р. (а.с. 27). Заборгованості у сумі 170 грн. відповідачем не сплачена.

26.08.2010р. позивачем проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податковій звітності.

Перевіркою встановлені порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (зі змінами та доповненнями) п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 26.08.2010р. (зі змінами та доповненнями) - не повернуто свідоцтво платника ПДВ, яке анульовано за ініціативою податкового органу від 26.03.2010 р.(акт № 185/15-2).

За результатами перевірки складено акт перевірки № 11210/15-2 від 26.08.2010 року (а.с. 30) на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за № 0012551502/0 від 27.08.2010 року на суму 170,00 грн. (а.с. 29), позивачем складено акт про неможливість вручення № 6273/15-2 від 26.08.2010 року (а.с. 31). Заборгованість у сумі 170,00 грн. відповідачем не сплачена.

02.08.2011р. позивачем проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток.

У ході перевірки встановлені порушення п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України №2755-УІ від 02.12.2010р., п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2183 від 21.12.2000р. (зі змінами та доповненнями), п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. №334/94-ВР (зі змінами та доповненнями) - податкова звітності з податку на прибуток за 1 півріччя 2010 року, 3 квартал 2010 року, 2010 рік та 1 квартал 2011 року не надано (а.с. 18).

За результатами перевірки був складений акт перевірки №9697/15-2 від 02.08.2011р., на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0021621502/0 від 08.08.2011р. на суму 1530,00 грн. (а.с. 17). Вказане повідомлення-рішення було направлено позивачу, але було повернуто, згідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с. 17). Заборгованості у сумі 1530,00 не сплачена.

05.10.2012р. позивачем проведена документальна позапланова невинна перевірка Приватного підприємства ««Мазіс»» з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Кримторг» за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року.

Перевіркою встановлені порушення п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. №334/94-ВР (зі змінами та доповненнями) неподання податкових декларацій з податку на прибуток за період з 3 кварталу 2009 року по 1 квартал 2009 року та п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р., - платником не надано податкові декларації з податку на прибуток за період з 2 кварталу 2011 року по 1 півріччя 2012 року .

За результатами перевірки був складений акт перевірки 6918/22-6 від 05.10.2012р. (а.с. 22-23). на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0000802206 від 22.10.2012р. на суму 1190,00 грн. (а.с. 20) вказане податкове повідомлення-рішення було направлено не адресу відповідача , але повернуто 24.10.2012р., відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с. 20, зворотній бік). Заборгованість складає 1190,00 грн. та відповідачем не сплачена.

06.05.2010р. позивачем проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податковій звітності.

Перевіркою встановлені порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (в редакції до 01.01.2011). Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97р. № 168/97-ВР(зі змінами та доповненнями). - несвоєчасно подання податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2010 року.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість підприємства за березень місяць 2010р. №281246 від 10.06.2011 р., наданою відповідачем до позивача, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 938,00 грн. До теперішнього часу сума не сплачена.

05.10.2012р. позивачем проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Приватного підприємства ««Мазіс»», код за ЄДРПОУ 36582904 з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Кримторг» (код ЄДРПОУ 32271261) за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р.

Перевіркою встановлені порушення п.п.3.1.1 п. 3.1 ст.З, п.п. 7.4.1,пп.7.4.5 її.7.4, пп.7.7.1 п.7.7 ст 7 № 168/97-ВР Закону України «Про податок на додану вартість» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (зі змінами та доповненнями) в результаті чого занижено податок на додану вартість у період, що перевірявся на загальну суму 117141 грн. за березень 2010 року.

За результатами перевірки був складений акт перевірки 6918/22-6 від 05.10.2012р. (а.с. 22-23). на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0000812206 від 22.10.2012р. на суму 117141.00 грн за основним платежем та 29985,25 грн. штрафних санкцій (а.с. 21). Вказане повідомлення - рішення було направлено на адресу відповідача, але було повернуто 24.10.2012р.. відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с. 21, зворотній бік).

Згідно з довідкою про суму податкового боргу відповідачеві нарахована пеня за невчасну сплату податкового зобов'язання у сумі 38369,61 грн.

У період виникнення цих спірних правовідносин до 01.01.2011 року, був чинний Закон України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р. №1251-ХХІІ (Далі Закон № 1251), яким встановлювалися принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників, а також Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181 -ІІІ (Далі Закон №2181), що був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 пункту 4, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Згідно з пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181 контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.

Зі змісту пп. 17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону № 2181 вбачається, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

У разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги (п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181).

Матеріали справи свідчать про те, що позивачем відповідачу було надіслано податкові перша податкова вимоги № 1/2055 від 01.07.2010р. та № 2/2458 від 05.08.2010р., які в подальшому були розміщені на дошці оголошень у зв'язку із неможливістю вручення.

З 01 січня 2011 набрав чинності Податковий кодекс України № 2755 від 02.12.2010 року (далі - ПК України).

Зі змісту п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України вбачається, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до приписів ст. 57 ПК України, положеннями якої визначено строки сплати податкового зобов'язання, зокрема п. 57.1, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За змістом ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо. Зміна платником податку, податковим агентом або представником платника податку чи контролюючим органом встановленого строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

На вимогу норм п. 36.1, 36.2, 36.3 ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Отже, виконанням податкового обов'язку, за правилами п. 38.1 ст. 38 ПК України, визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України, під штрафними санкціями (фінансовими санкціями, штрафами) слід розуміти плату у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Як убачається із змісту пп. 109.1, 109.2 ст. 109 ПК, податковим правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Положеннями п. 116.1 ст. 116 ПК України встановлено, що у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.

За змістом ст. ст. 111, 113, 129 ПК України, штрафні (фінансові) санкції та/або пеня є мірою фінансової відповідальності за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Отже, пеня, штраф, інші фінансові санкції є публічно-правовими санкціями, які застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства.

Заходи впливу контролюючого органу на платника податків, що не виконує приписи податкового законодавства, кореспондовані з положень статті 67 Конституції України, визначено положеннями п. 59.1 ст. 59 ПК України, відповідно до яких, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Відповідно до пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковою вимогою є письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

З положень п. 59.5. ст. 59 ПК України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Згідно пп. 95.1, 95.3 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідач не надав суду доказів оскарження вимоги про сплату боргу або доказів погашення податкової заборгованості у розмірі 189745,03 грн., у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

За таких обставин позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.

За правилами до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 29.04.2013р.

У повному обсязі постанову складено та підписано 07.05.2013р.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з рахунків Приватного підприємства «Мазіс». (ЄДРПОУ 36582904, 95001, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крилова. буд. 127) заборгованість у сумі 189 745,03 грн., у тому числі:

- податку на прибуток підприємств - код платежу 3011021000 (р/р 31112009700002 ГУ ДКСУ в АРК. м. Сімферополь, код ЄДРПОУ 38040558. МФО 824026). - у сумі 3 060,00 грн.

- податку на додану вартість та пені - код платежу 3014010100 (р/р 31114029700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, код ЄДРПОУ 38040558. МФО 824026). - у сумі 186 685,03 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Євдокімова О.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.04.2013
Оприлюднено22.05.2013
Номер документу31304185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3849/13-а

Постанова від 29.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 12.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні