Постанова
від 20.05.2013 по справі 1570/6921/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/6921/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

при секретарі Васіній А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю до Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій щодо організації проведення позапланової виїзної документальної перевірки виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків: ПП «Віра Строй К», код ЄДРПОУ 33490678, та ПП «Дім послуг - Центуріон», код ЄДРПОУ 36501825, за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року; визнання протиправними дій щодо складання акту № 6539/22-3/21001653 від 29.10.2012 року, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить визнати протиправними дії щодо організації проведення позапланової виїзної документальної перевірки виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків: ПП «Віра Строй К», код ЄДРПОУ 33490678, та ПП «Дім послуг - Центуріон», код ЄДРПОУ 36501825, за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року; визнання протиправними дій щодо складання акту № 6539/22-3/21001653 від 29.10.2012 року. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що висновки відповідача зроблені в акті перевірки № 6539/22-3/21001653 від 29.10.2012 року є хибними, прийнятими з порушенням вимог чинного законодавства, а дії щодо складання вказаного акту перевірки є незаконними і мають бути визнані протиправними в судовому порядку, оскільки постанова слідчого, яка стала підставою для проведення перевірки, на думку позивача, є лише обставиною, за наявності якої здійснюється документальна позапланова перевірка, а наказ керівника органу ДПС є підставою для проведення такої перевірки. Також позивач зазначив, що в порушення вимог Податкового кодексу України наказом № 2266 від 09.10.2012 року відповідач призначив перевірку за період понад 1095 днів, висновки відповідача про порушення позивачем вимог Закону України «Про податок на додану вартість» є неправомірними, оскільки сума податкового кредиту сформована виробничо-торгівельною фірмою «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю правомірно, а також позивачем правомірно віднесено до складу валових витрат підприємства вартість наданих послуг/робіт та придбаних товарів. Крім цього, позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що такі дії Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби потягли за собою порушення вимог податкового законодавства, що призвело до порушення прав та законних інтересів позивача.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні з позовом не погодився, проти його задоволення заперечував, в обґрунтування заперечень зазначив, що відповідачем правомірно згідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, відповідно до постанови старшого слідчого з ОВС СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Одесі від 25.09.2012 року, проведено позапланову виїзну документальну перевірку виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків: ПП «Віра Строй К» та ПП «Дім послуг - Центуріон» за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року, а тому просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

01.07.1998 року виконавчим комітетом Одеської міської ради проведено державну реєстрацію юридичної особи - виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 21001653) (а.с. 10).

ДПС в Одеській області на адресу ДПІ в Приморському районі міста Одеси Одеської області ДПС надійшов лист № 25582/8/07-5307 від 14.09.2012 року, в якому повідомлялось про те, що співробітниками УПМ ДПС в Одеській області в порядку ст. 97 КПК України проводиться перевірка у відношенні посадових осіб підприємства ВКФ «Зернопродукт» ТОВ (код ЄДРПОУ 21001653) по матеріалам виділеним з кримінальної справи № 201201000048, в ході розгляду яких встановлено, що одним з підприємств-контрагентів ПП «Віра Строй К» та ПП «Дім послуг - Центуріон» є ВКФ «Зенопродукт» ТОВ, по їх взаємовідносинам складались підроблені документи від імені директорів, які використовувались при складанні податкової звітності. В рамках розслідування кримінальної справи№ 201201000048 проведено судово-економічну експертизу, згідно висновку якої загальна сума ПДВ, необґрунтовано включена ВКФ «Зернопродукт» ТОВ до складу податкового кредиту з ПДВ по фінансово-господарським взаємовідносинам з ПП «Віра Строй К» та ПП «Дім послуг - Центуріон» за період з 01.01.2009 року по 01.01.2011 року складає 2 181 192, 16 грн. У зв'язку з викладеним у вказаному листі зазначено про необхідність проведення документальної позапланової перевірки ВКФ «Зернопродукт» ТОВ з метою встановлення фактично нанесених державі збитків, а також повідомлено, що первинна бухгалтерська документація вилучена в ході проведення заходів по справі та знаходиться в матеріалах УПМ ДПС в Одеській області та при необхідності співробітникам ДПІ буде надано допуск до ознайомлення з нею (а.с. 112, 119).

Старшим слідчим з особливо важливих справ СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Одесі Державної податкової служби Пшоняк С.П. начальнику Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби супровідним листом № 5383/9/09-0009 від 25.09.2012 року в межах кримінальної справи № 201201000048 надіслано для організації виконання постанову про призначення позапланової документальної перевірки ТОВ «Зернопродукт» (ЄДРПОУ 21001653) та копію вироку Приморського районного суду м. Одеси (а.с. 110).

Вказаною постановою про призначення документальної позапланової перевірки (ревізії) від 25 вересня 2012 року призначено позапланову документальну перевірку (ревізію) ТОВ «Зернопродукт» (ЄДРПОУ 21001653) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету держави усіх передбачених діючим законодавством податків за період з січня 2008 року по грудень 2010 року, а також зазначено, про необхідність під час проведення перевірки, з урахуванням встановлених під час слідства безтоварності (нікчемності) операцій між вказаними підприємствами, провести ретельну перевірку фінансово-господарських взаємовідносин між ТОВ «Зернопродукт» (ЄДРПОУ 21001653) та ПП «Віра Строй К» (ЄДРПОУ 33490678) та ПП «Дім послуг - Центуріон» (ЄДРПОУ 36501825); на виконання зазначеного пункту, перевірити наявність товару (робіт, послуг), умов можливості надання, зберігання та транспортування товарів (робіт, послуг), наявність обладнання, складських приміщень, транспорту, виду, обсягу, якості операцій та розрахунків та інше. Проведення позапланової перевірки доручено ревізорам ДПІ в Приморському районі міста Одеси Одеської області ДПС (а.с. 111).

09 жовтня 2012 року в.о. начальника ДПІ в Приморському районі міста Одеси Одеської області ДПС на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України прийнято рішення, яке оформлено наказом, № 2266 від 09.10.2012 року, відповідно до якого начальник відділу спеціальних перевірок управління податкового контролю Іванова Т.Д. повинна організувати проведення позапланової виїзної документальної перевірки ВТФ «Зернопродукт» у вигляді ТОВ, код ЄДРПОУ 21001653, щодо фінансово-господарських взаємовідносин із платниками податків: ПП «Віра Строй К» (ЄДРПОУ 33490678) та ПП «Дім послуг - Центуріон» (ЄДРПОУ 36501825), а також видано направлення на перевірку від 09.10.2012 року № 002977/2686 (а.с. 107, 108). Копія наказу № 2266 від 09.10.2012 року та копія направлення на перевірку від 09.10.2012 року № 002977/2686 вручені головному бухгалтеру ВТФ «Зернопродукт» у вигляді ТОВ 12.10.2012 року.

Відповідно до наказу від 17.10.2012 року № 2360 продовжено термін проведення позапланової виїзної документальної перевірки ВТФ «Зернопродукт» у вигляді ТОВ, код ЄДРПОУ 21001653, щодо фінансово-господарських взаємовідносин із платниками податків: ПП «Віра Строй К» (ЄДРПОУ 33490678) та ПП «Дім послуг - Центуріон» (ЄДРПОУ 36501825) з 19.10.2012 року на 2 робочих дні (а.с. 109).

В період з 12.10.2012 року по 18.10.2012 року та з 19.10.2012 року по 22.10.2012 року посадовими особами Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби на підставі направлення на перевірку від 09.10.2012 року № 00977/2686 та наказу № 2266 від 09.10.2012 рок згідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, відповідно до постанови старшого слідчого з ОВС СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Одесі від 25.09.2012 року, проведено позапланову виїзну документальну перевірку ВТФ «Зернопродукт» у вигляді ТОВ, код ЄДРПОУ 21001653, щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків: ПП «Віра Строй К» (ЄДРПОУ 33490678) та ПП «Дім послуг - Центуріон» (ЄДРПОУ 36501825), за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року, за результатами якої складено акт № 6539/22-3/21001653 від 29.10.2012 року (а.с. 24-60).

Підпунктом 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно до п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Відповідно до п. п. 78.1.11. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Згідно до п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Відповідно до п. п. 78.5, 78.6 ст. 78 Податкового кодексу України право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.

Статтею 86 Податкового кодексу України встановлено вимоги щодо оформлення результатів перевірок.

Згідно до п.п. 86.1, 86.4 ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами органу державної податкової служби, які проводили перевірку, та реєструється в органі державної податкової служби протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів). Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки після його реєстрації вручається особисто платнику податків або його законним представникам. У разі відмови платника податків або його законних представників від підписання акта (довідки) перевірки посадовими особами органу державної податкової служби складається відповідний акт, що засвідчує факт такої відмови. Відмова платника податків або його законних представників від підписання акта перевірки не звільняє такого платника податків від обов'язку сплатити визначені органом державної податкової служби за результатами перевірки грошові зобов'язання. Заперечення по акту перевірки розглядаються у порядку і строки, передбачені пунктом 86.7 цієї статті.

Пунктами 86.9, 86.10 ст. 86 Податкового кодексу України (в редакції чинній станом на дату складання акту) встановлено, що у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність. В акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов'язань платника.

Таким чином, зі змісту вищезазначених норм законодавства вбачається, що матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку, а статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність, а тому матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби не можуть бути досліджені в порядку адміністративного судочинства до набрання законної сили рішенням, прийнятим в порядку кримінально-процесуального судочинства.

Також, за результатами перевірок платників податків, призначених в рамках порушеної кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори (ст. 212 Кримінального кодексу України), контролюючий орган визначає суми грошових зобов'язань, але податкове повідомлення-рішення не приймає до набрання законної сили обвинувальним вироком, винесеним судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, або рішенням про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.

На підставі вищевикладеного, суд вважає необґрунтованими позовні вимоги ВТФ «Зернопродукт» у вигляді ТОВ про визнання протиправними дій ДПІ в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо організації проведення позапланової виїзної документальної перевірки виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків: ПП «Віра Строй К», код ЄДРПОУ 33490678, та ПП «Дім послуг - Центуріон», код ЄДРПОУ 36501825, за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року, визнання протиправними дій щодо складання акту № 6539/22-3/21001653 від 29.10.2012 року, оскільки, як встановлено судом, підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки ВТФ «Зернопродукт» у вигляді ТОВ, код ЄДРПОУ 21001653, щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків: ПП «Віра Строй К» (ЄДРПОУ 33490678) та ПП «Дім послуг - Центуріон» (ЄДРПОУ 36501825), за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року, є постанова старшого слідчого з ОВС СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Одесі від 25.09.2012 року в межах кримінальної справи № 201201000048, що відповідно до п. п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, на який міститься посилання в направленні на перевірку від 09.10.2012 року № 00977/2686 в наказі № 2266 від 09.10.2012 рок та в акті № 6539/22-3/21001653 від 29.10.2012 року, є обставиною, за якої здійснюється документальна позапланова виїзна перевірка. Крім цього, відповідно до вимог ст. 86 Податкового кодексу України оформлення результатів проведеної перевірки у формі акту, у разі встановлення порушень, є обов'язком податкового органу.

Таким чином, Державною податковою інспекцією в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби правомірно, за наявності всіх встановлених Податковим кодексом України підстав прийнято рішення, оформлене наказом № 2266 від 09.10.2012 року, та проведено позапланову виїзну документальну перевірку виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків: ПП «Віра Строй К», код ЄДРПОУ 33490678, та ПП «Дім послуг - Центуріон», код ЄДРПОУ 36501825, за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року, за результатами якої складено акт.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Відмовити в задоволенні адміністративного позову виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю до Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій щодо організації проведення позапланової виїзної документальної перевірки виробничо-торгівельної фірми «Зернопродукт» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платниками податків: ПП «Віра Строй К», код ЄДРПОУ 33490678, та ПП «Дім послуг - Центуріон», код ЄДРПОУ 36501825, за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року; визнання протиправними дій щодо складання акту № 6539/22-3/21001653 від 29.10.2012 року в повному обсязі.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 20 травня 2013 року.

Суддя /підпис/ О.А. Левчук

Дата ухвалення рішення20.05.2013
Оприлюднено22.05.2013
Номер документу31326937
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/6921/2012

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 04.06.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 20.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні