ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 квітня 2013 рокуСправа №827/971/13-а
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
судді - Кравченко М.М.;
при секретарі - Коваль К.М.,
за участю:
представник позивача (Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби) у судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи у відсутність;
представник відповідача (Товариство з обмеженою відповідальністю "Росенергосервіс") у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Росенергосервіс" про стягнення заборгованості
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Росенергосервіс" про стягнення заборгованості.
Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 10 квітня 2013 р. відкрито провадження в адміністративній справі № 827/971/13-а, підготовче провадження по справі закінчене, справу призначено до судового розгляду.
У судове засідання сторони не з'явилися.
Суд не вбачає перешкод для вирішення справи у відсутність представників сторін.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог виходячи з такого.
Товариство з обмеженою відповідальністю „Росенергосервіс" є юридичною особою, що підтверджує витяг з Єдиного державного реєстру, підприємств та організацій Украйни, виданий 18.01.2013р. № 02/2- 07/108 Управлінням статистики України в м. Севастополі на запит ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС № 92/9/19-0 від 16.01.2013р.
Відповідно до ст. 15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI TOB „Росенергосервіс" є платником податків.
Платник перебуває на обліку в ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя з 05.01.2006 року, що підтверджується довідкою за формою 4-ОПП.
11.02.2008 р. між Севастопольською міською Радою та Товариством з обмеженою відповідальністю ..Росенергосервіс" укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,0450 га, розташованої за адресою: м. Севастополь, вул. Сафронова, 12.
Річна орендна плата за використання земельної ділянки встановлюється згідно з Методикою визначення розміру орендної плати при складанні договорів оренди, затвердженою рішенням міської Ради від 14.10.2003р., в розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Згідно норм ст. 21 Закону України „Про оренду землі" від 06.10.1998 р. № 161-XIV орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
У ст. 206 Земельного кодексу України від 25.10.2001 р. встановлено, що використання землі в Україні є платним.
Відповідно до п.п.9.1.10 п.9.1 ст.9 Податкового кодексу України, плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) відноситься до переліку загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до п.п. 14.1.73 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди
П.п. 14.1.136 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України передбачено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою
Згідно ст. 21 Закону України „Про оренду землі" плата за землю, зокрема орендна плата надходить відповідних бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним Кодексом України.
Згідно статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) та орендарем. Податковий період та порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Відповідно до ст.285 Кодексу базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий (звітний) рік починається з 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та користування на нові земельні ділянки може бути меншим за 12 місяців).
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичні осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року і подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно з п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками і землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя ДПС з 31.08.2012р. по 06.09.2012р. було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Росенергосервіс" питання дотримання правил сплати нарахованої суми грошового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за актом документальної позапланової невиїзної перевірки згідно податкового повідомлення-рішення від 09.12.2010р. №0004360153 по терміну сплати 24.01.2012. Результати перевірки документально зафіксовані актом перевірки № 7031/10/15-221/33948983 від 13.09.2012 р.
В акті перевірки встановлені порушення чинного законодавства України, а саме: п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р., відповідно до яких встановлено затримка сплати нарахованого податкового зобов'язання по орендній платі за землю.
Відповідальність за вказане порушення передбачена у ст.126 Податкового кодексу України, а саме, у разі якщо платник податків не сплачує суми узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмір 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
За результатами перевірки відповідно до ст.126 Податкового кодексу України, керівництвом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС були прийняті податкові повідомлення - рішення № 0004700152 від 24.10.2012р. про нарахування штрафних санкцій по орендної платі за землю у сумі 25,0 грн. №0004710152 від 24.10.2012р. про нарахування штрафних санкцій по орендної платі за землю у с 1465,59 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено платнику поштою, однак, повернуто з поштовою відміткою „ за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до абз.2 пп. 58.3 ст.58 Кодексу, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги чи відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням при невручення.
У встановлені Податковим кодексом України терміни сума, визначена зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, підприємством сплачена не була.
24.10.2012р. ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ „Росенергосервіс" з питання надання податкової декларації орендної плати на земельні ділянки державної та комунальної власності на 2012р. по терміну надання 20.02.2012р.
За результатами перевірки складений Акт №8034/10/15-221/33948983 від 24.10.2012р., в якому зафіксовані порушення підприємством п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, а саме підприємством не надана податкова декларація з орендної плати за землю на 2012р.
На підставі висновків, викладених в Акті перевірки, керівництвом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення №0005020152 від 04.12.2012р. про визначення ТОВ „Росенергосервіс" штрафних (фінансових) санкцій з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 170,0грн., яке було відправлено поштою з повідомленням про вручення, однак повернуто з відміткою „за закінченням терміну зберігання".
Контроль за надходженням грошових коштів, що підлягають внесенню до бюджету, здійснює ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС.
Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України ТОВ „Росенергосервіс" було виставлено податкову вимогу № 68 від 26.01.2011 р. на суму податкового боргу у розмірі 35 371,10 грн..
Податкову вимогу було отримано директором платника 23.02.2011 року, про що свідчить його підпис на корінці вимоги.
У добровільному порядку суми податкового боргу не погашалися, заходів з погашення заборгованості відповідач не зробив.
Сума заборгованості ТОВ „Росенергосервіс" перед бюджетом з орендної плати за землю, яка підлягає стягненню, складає 1660,59 грн.
Відповідно до п.87.2 ст.87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно п.95.1 ст.95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі податкового боргу або його частини. Погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, потребує відповідного дозволу суду. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків (п.95.4 ст.95).
Відповідно до Постанови Правління Національного банку України «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» № 22 від 21.01.2004 р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 р. за № 377/8976, примусове списання коштів - списання коштів, що здійснюється стягувачем без згоди платника на підставі встановлених законом виконавчих документів у випадках, передбачених законом.
Зазначені обставини є підставою для задоволення адміністративного позову.
Керуючись, ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Росенергосервіс" (ЄДРПОУ 33948983, 99003, м. Севастополь, вул. Сафронова, 6.12 ) на користь ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя у доход місцевого бюджету Ленінського району м. Севастополя заборгованість перед бюджетом з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 1660,59 грн. (р/р 33219812700007, банк отримувача - Головне управління Державного казначейства України у м. Севастополі, МФО 824509 , ЄДРПОУ 240355, код платежу 13050200) шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності ТОВ „Росенергосервіс", у тому числі за рахунок готівки, що належить платнику податків, а також стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2013 |
Оприлюднено | 23.05.2013 |
Номер документу | 31332021 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні