Постанова
від 14.05.2013 по справі 813/3117/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 травня 2013 року справа № 813/3117/13-а

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді: Крутько О.В., за участю секретаря судового засідання: Процько Ю.В., представника позивача: Климчук Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Львівської області ДПС до Приватного підприємства «Хопрі» про стягнення заборгованості, -

в с т а н о в и в :

Державна податкова інспекція у Франківському районі м.Львова Львівської області ДПС звернулася у Львівський окружний адміністративний суд з позовом до Приватного підприємства «Хопрі» про накладення арешту на кошти та інші цінності, які знаходяться на рахунках платника податків та стягнення їх в рахунок погашення податкового боргу.

14.05.2013 року позивачем подано заяву про зміну позовних вимог, згідно якої просить стягнути з Приватного підприємства «Хопрі» кошти у розмірі 14 741,16 грн.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що у відповідача існує податковий борг внаслідок несплати податкових зобов'язань по збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства у розмірі 69,15 грн., по штрафних санкціях за порушення законодавства про патентування у розмірі 11 561,00 грн., по штрафних санкціях за порушення Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у розмірі 1700,00 грн., по збору за провадження торговельної діяльності у розмірі 414,66 грн., по надходженні від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря у розмірі 996,35 грн. Враховуючи те, що відповідачем тривалий час не вживаються заходи щодо погашення заборгованості самостійно, просить позов задоволити повністю.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю. Просила позов задоволити та стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 14 741,16 грн.

Відповідач у судове засідання не з'явився, не надіслав до суду заяви про розгляд справи за його відсутності, про причини неявки суд не повідомив, був належним чином повідомлений за адресою зазначеною у витягу з ЄДРПОУ про дату та час судового засідання.

Поштова кореспонденція від відповідача повернулася на адресу суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

Відповідно до п.11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 18.12.2012 року №15412617, 04.11.2005 року включено до реєстру відомості про юридичну особу - Приватне підприємство «Хопрі».

Відповідача взято на облік в органах державної податкової служби.

Згідно довідки ДПІ у Франківському районі м. Львова Львівської області ДПС у Приватного підприємства «Хопрі» станом на 25.03.2013 року наявна заборгованість у розмірі 14741,16 грн.

Матеріалами справи (копії актів, копії податкових повідомлень-рішень, копії розрахунків, копія податкової вимоги, довідка про заборгованість) підтверджується наявність у Приватного підприємства «Хопрі» податкового боргу на загальну суму 14741,16 грн., який складається з:

- збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства у розмірі 69,15 грн. (самостійно задекларовані податкові зобов'язання згідно розрахунків №16289 від 07.05.2012 року в сумі 16,00 грн.; №20246 від 20.06.2012 року в сумі 24,00 грн.; №26604 від 20.07.2012 року в сумі 9,00 грн.; №35637 від 20.09.2012 року в сумі 12,00 грн.; №40968 від 19.10.2012 року в сумі 12,00 грн.);

- штрафних (фінансових) санкціях за порушення законодавства про патентування норм регулювання обігу готівки та застосування РРО - у розмірі 11 561,00 грн. (згідно акта (довідки) перевірки №000935 від 15.04.2011 року, яким встановлено порушення ПП «Хопрі» п. 1, п. 2, п. 6, п. 10, п.12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0000472330 від 26.04.2011 року);

- штрафних (фінансових) санкціях за порушення Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» - у розмірі 1700,00 грн. (згідно рішення №0000482330 від 26.04.2011 року, винесеного на підставі акта (довідки) перевірки №000935 від 15.04.2011 року за порушення відповідачем ст. 11, ст. 15, ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»);

- збору за провадження торговельної діяльності у розмірі 414,66 грн. (за отримання торгового патенту №76596 від 03.07.2012 року);

- надходженнях від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря у розмірі 996,35 грн. (згідно акта перевірки №1674/15-3/33894521 від 18.10.2012 року на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0006421540 від 24.10.2012 року, яким до ПП «Хопрі» застосовано штрафні (фінансовими) санкції у розмірі 1020,00 грн.)

Правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Податковим кодексом України.

Статтями 17, 20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено застосування фінансових санкцій у відповідних розмірах за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до частин третьої - п'ятої цієї ж статті, штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством.

Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є органи державної податкової служби.

Відповідно до припису норми п.п. 14.1.137 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 вищезазначеного Кодексу вбачається, що податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно п.20.1.28 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Підпунктом 20.1.18. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені кодексом.

Положеннями п.п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України . Зазначені норми визначають перелік заходів, що можуть вживатися податковим органом до платника податків із метою погашення податкового боргу, зокрема стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків, а також продаж майна платника податків, що перебуває в податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 Податкового кодексу України ).

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України , у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

ДПІ у Франківському районі м. Львова Львівської області ДПС надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 16.01.2012 року №67 на суму 13261,00 грн. Вказана вище податкова вимога вручена відповідачу 15.02.2012 року, згідно повідомлення про вручення поштового відправлення наявного в матеріалах справи.

Згідно із п. 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.1. статті 95).

Як встановлено судом, з моменту надіслання податкової вимоги на адресу Приватного підприємства «Хопрі» пройшло 60 днів, суму податкового боргу сплачено не було.

У відповідності до пункту 95.3. цієї ж статті стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.4. статті 95 орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як вбачається з матеріалів справи сума заборгованості є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу.

Частиною 1 ст. 71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З урахуванням викладеного, суд прийшов до переконання, що позовні вимоги ДПІ у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.

Керуючись ст.ст. 71, 94, 158, 159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Приватного підприємства «Хопрі» (місцезнаходження: 79015, м. Львів, вул. Героїв УПА, будинок 73, код ЄДРПОУ: 33894521) у банках, обслуговуючих цього платника податків, до бюджету 14 741 (чотирнадцять тисяч сімсот сорок одна) грн. 16 коп. податкового боргу.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Крутько О.В.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 20.05.2013 року.

Дата ухвалення рішення14.05.2013
Оприлюднено23.05.2013
Номер документу31335169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3117/13-а

Постанова від 14.05.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 19.04.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні