Постанова
від 23.05.2013 по справі 815/2999/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2999/13

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Одеса

20 травня 2013 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Солдатової О.С.

За участю сторін:

Прокурора: Микулінської В.Є.

Представника позивача: Корнишина Ю.О.

Представника відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Балтський завод продтоварів» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі Одеське ТУ НКЦПФР) звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства (далі ВАТ) «Балтський завод продтоварів» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ВАТ «Балтський завод продтоварів» в порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», п.1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591, не розкрило річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом надання до Одеського ТУ НКЦПФР не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, про що було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 296-ОД-1-Е від 11.10.2012 року. На підставі зазначеного акту позивачем було прийнято постанову № 295-ОД-1-Е від 22.10.2012 року, якою до відповідача відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» застосовано санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн. Однак в добровільному порядку штраф відповідачем не сплачено.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримали позовні вимоги у повному обсязі та просили їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, відповідач - ВАТ «Балтський завод продтоварів» - про відкриття провадження у справі, а також про день, час та місце слухання справи був повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчать поштові повідомлення про вручення поштових відправлень, заперечень на адміністративний позов не подав, про причини неявки до суду не повідомив, тому суд з огляду на приписи ст. 128 КАС України визнав нез'явлення відповідача до судового засідання неповажним та вирішив розглянути справу за його відсутності за наявними в матеріалах справи доказами.

Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши наявні в справі письмові докази, суд доходить висновку про необхідність задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі Закон України № 448/96-ВР).

Статтею 5 Закону України № 448/96-ВР визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка відповідно до Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 1063/2011 від 23.11.2011 року, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді Україні, який здійснює свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.

Згідно вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 року № 3480-IV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій. Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006 року затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (далі Положення № 1591), яке відповідно до п. 1 регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Так, відповідно до п. 1 глави 7 розділу V Положення № 1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки, зокрема, подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

27.09.2012 року Одеським ТУ НКЦПФР постановою № 509-ОД-1-Е у відношенні ВАТ «Балтський завод продтоварів» було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів за фактом не подання емітентом до Одеського ТУ НКЦПФР інформації про емітента за 2011 рік до 1 червня року, наступного за звітним та запропоновано керівнику або уповноваженій особі ВАТ «Балтський завод продтоварів» з'явитися до територіального управління Комісії для підписання акту про правопорушення та надання письмових пояснень (а.с. 7). Вказана постанова була отримана відповідачем 04.10.2012 року (а.с. 8).

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів врегульовано Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272.

Відповідно до п. 5 Розділу І цих Правил уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Відповідно до пункту 1 Розділу VII Правил, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

11.10.2012 року Одеським ТУ НКЦПФР складено акт № 296-ОД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 9). Відповідач на підписання акту та надання пояснень не з'явився. Акт № 296-ОД-1-Е був надісланий на адресу ВАТ «Балтський завод продтоварів» рекомендованим листом та був отриманий відповідачем 16.10.2012 року (а.с. 10).

Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів від 12.10.2012 року № 269-ОД-1-Е розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ «Балтський завод продтоварів» було призначено на 22.10.2012 року (а.с. 11). Вказана постанова була отримана відповідачем 18.10.2012 року (а.с. 12), однак на розгляд справи відповідач не з'явився.

Пунктом 7 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а за ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 295-ОД-1-Е від 22.10.2012 року за не надання до Одеського ТУ НКЦПФР не пізніше 1 червня року, наступного з звітним, річної інформації про емітента за 2011 рік, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», п.1 глави 7 розділу V Положення № 1591, з урахуванням того, що зазначене правопорушення на ринку цінних паперів було вчинено повторно, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді накладання штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн. (а.с. 13). Постанова була направлена відповідачу рекомендованим листом та отримана ним 29.10.2012 року (а.с. 14).

Згідно до п. 2 Розділу ХVІІІ «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.

У встановлений п'ятнадцятиденний строк сума фінансової санкції відповідачем не сплачена. Доказів проведення оплати штрафу на час розгляду справи до суду надано не було.

Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» штрафи, накладені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 122, 158 - 163, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Балтський завод продтоварів» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Балтський завод продтоварів» (код ЄДРПОУ 00379264) штрафні санкції у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень) на користь держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та перерахувати їх на р/р 31117106700057 ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37348087.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 23 травня 2013 року.

Суддядпис / Білостоцький О.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2013
Оприлюднено23.05.2013
Номер документу31341134
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2999/13-а

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Постанова від 23.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 12.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні