ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 травня 2013 року № 813/2082/13-а
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої cудді - Потабенко В.А.
за участю секретаря судових засідань - Гойни Є.А.,
за участі представників сторін:
позивача - Гейвича М.М., згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" про арешт коштів на рахунках, -
в с т а н о в и в :
ДПІ в Галицькому районі м. Львова звернулася до суду з позовом до ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" про арешт коштів на рахунку платника № 2600801960477 в Центральній філії ПАТ "Кредобанк", МФО 325365 в зв'язку з недопуском посадових осіб податкового орагну до проведення перевірки.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, з підстав, наведених в позовній заяві, просив позов задовольнити.
Відповідач не забезпечив явку свого повноважного представника в судове засідання, не повідомив причин неявки, хоча неодноразово, в порядку ст.ст. 33-35 КАС України, належним чином був повідомленим про дату, час та місце розгляду справи.
За таких обставин суд вважає, що справу можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.
Заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши надані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" (ідентифікаційний код - 36991880) 04.03.2010 року зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Львівської міської ради Львівської області за адресою м. Львів, Галицький район, вул. Театральна, 4, що підтверджено наявною в матеріалах справи копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
11.03.2013 року начальником ДПІ в Галицькому районі м. Львова, на підставі п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст.75, п.п. 78.1.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82, п.п. 20.1.4, п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України видано наказ № 171 про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" з 12.03.2013 року тривалістю 5 робочих днів з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаєморозрахунках із ТзОВ "Аграфон" за листопад 2010 року і з ТзОВ "Травітас" за травень-жовтень 2010 року, а також документального підтвердження використання у власній господарській діяльності товарів (робіт, послуг) або подальшої реалізації цих товарів (робіт, послуг) від вищезазначених контрагентів.
На підставі вказаного наказу позивачем видано також направлення № 277 від 12.03.2013 року для ревізора Щудлака І.М. на проведення перевірки ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА".
В матеріалах справи наявні докази отримання директором відповідача як вказаного наказу, так і направлення на проведення перевірки.
12.03.2013 року ДПІ в Галицькому районі м. Львова направлено відповідачу листа про надання документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків та зборів, та 18.03.2013 року такого листа відповідачу було скеровано повторно.
В матеріалах справи наявні докази отримання представником ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" даних листів 13.03.2013 року та 18.03.2013 року відповідно.
Також, в матеріалах справи наявні копії відповідних актів ненадання документів посадовим особам органу державної податкової служби до проведення позапланової документальної перевірки ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА".
Крім того, 18.03.2013 року посадовими особами ДПІ в Галицькому районі м. Львова складено акт недопуску посадових осіб органу державної податкової служби до проведення позапланової документальної перевірки ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" в зв'язку з непредставленням документів, необхідних для проведення перевірки.
Відповідно до п. 20.1.4 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Документальна позапланова перевірка, згідно з п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Про проведення документальної позапланової перевірки, з дотриманням вимог п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України, керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Згідно зі ст. 81 Податкового кодексу України, посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби;
- копії наказу про проведення перевірки;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
У відповідності до вимог п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Відповідно до ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.
Арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті.
В п. 94.5 цієї ж статті передбачено, що повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов'язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону.
Керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.
Підпунктом 94.6.2 ст. 94 ПК України передбачено, що арешт коштів на рахунках платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
Судом при вирішенні спору взято до уваги, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 26.03.2013 року у справі № 813/2081/13-а задоволено позов від 20.03.2012 року ДПІ у Галицькому районі м. Львова Львівської області до ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна, визнано обґрунтованим рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків товариства з обмеженою відповідальністю "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" (код ЄДРПОУ 36991880) № 3336/10-0012 від 19.03.2013 року.
Згідно ст. 162 КАС України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. Суд за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень може прийняти іншу постанову у випадках, встановлених законом.
Враховуючи все вищенаведене, а саме, дотримання податковим органом процедури виходу на перевірку, відсутність доказів оскарження наказу від 11.03.2013 року № 171 начальника ДПІ в Галицькому районі м. Львова про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТзОВ "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" з 12.03.2013 року тривалістю 5 робочих днів, неподання документів фінансово-господарської діяльності відповідача на законну вимогу податкового органу, суд приходить до висновку про можливість застосування до відповідача арешту його коштів, що знаходяться на рахунках в установах банку, відповідно до поданої податковим органом інформації.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити повністю.
Накласти арешт на кошти товариства з обмеженою відповідальністю "Ритейлінгова компанія "ЕСРА" (код ЄДРПОУ 36991880), що знаходяться на рахунку № 2600801960477 в Центральній філії ПАТ "Кредобанк", МФО 325365.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 23.05.2013 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2013 |
Оприлюднено | 24.05.2013 |
Номер документу | 31360340 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні